|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si 16V 105kucy 98r] Tarcze hamulcowe
kumilek23 - Czw Gru 24, 2009 18:01 Temat postu: [R200 1.4Si 16V 105kucy 98r] Tarcze hamulcowe Jako że muszę wymienić tarcze hamulcowe wraz z klockami to takie pytanko.
Czy sądzicie, że lepsze byłyby tarcze wentylowane czy niewent.?
Jako że hamulce to jeden z ważniejszych elementów odpowiadających za bezpieczeństwo, pomyślałem o czymś z wyższej półki, choć nie tej najwyższej...
Znalazłem coś takiego.
WENTYLOWANA
Sportowa tarcza hamulcowa. Tarcza perforowana, rowkowana i nawęglana.
Typ: PERFORMANCE.
Producent: NATIONAL
Kraj: Anglia
Wymiary:
średnica (mm.): 262,
grubość (mm.): 21,
średnica otw. centr. (mm.): 64,
wysokość (mm.): 44,7.
Minimalna grubość tarczy 19 mm.
Uwaga!!! Do 1997 roku stosowana najczęściej razem z ABS i tarczami hamulcowymi na tylnej osi. Po 1997 roku w bogatszych wersjach wyposażeniowych. W przypadku modeli Coupe, Cabrio i Tourer w modelach po face liftingu (z nową deską rozdzielczą).
UWAGA!!! Z wyłączeniem MG ZR160 i ZS180!!!
OŚ PRZEDNIA.
ORAZ NIEWENTYLOWANA
DANE TECHNICZNE TE SAME
Odniesie się ktoś do tematu? Pozdrawiam
celticross - Czw Gru 24, 2009 18:27
o ile kojarze, to nie mozesz ot tak sobie zmienic tarcz z wentylowanych na niewentylowane i odwrotnie. wtedy masz wiecej zabawy bo sa inne zaciski (mam nadzieje, ze nie porabalem nazwy )
Tak czy inaczej tarcze wentylowane i niewentylowane sa roznych grubosci i przez to juz nie sa wprost kompatybilne. do wymiany na pewno 'kopyto' to nie dasz rady wsadzic klockow (wieksza grubosc tarcz+grubosc klockow)
kumilek23 - Czw Gru 24, 2009 19:32
Sugerujesz że muszą zostać niewentylowane? Obawiam się, że masz rację, też tak myślałem ale chciałem się upewnić, tutaj chyba rzeczywiście najistotniejsza jest grubość, wentylowane są grubsze i nie włożę ich w zaciski skoro wcześniej miałem niewentyl. Dziękuję za pomoc.
|
|