|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Koło pasowe
Miras31 - Sob Gru 26, 2009 12:59 Temat postu: [R75] Koło pasowe Witam i pytanie moje dotyczy koła pasowego.Pojawiły się stuki przy silnym skręceniu kół zarówno w jedną stronę jak i w drugą.Pojechałem do mechanika i stwierdził,że na 99% jest do wymiany koło pasowe.Więc może ktoś robił coś takiego i gdzie można dostać takie koło i jaki jest koszt tej naprawy i czy można jeździć z tym.
Boncky - Sob Gru 26, 2009 13:05 Temat postu: Re: [R75 2,0 CDT 99] koło pasowe
Miras31 napisał/a: | Witam i pytanie moje dotyczy koła pasowego.Pojawiły się stuki przy silnym skręceniu kół zarówno w jedną stronę jak i w drugą.Pojechałem do mechanika i stwierdził,że na 99% jest do wymiany koło pasowe.Więc może ktoś robił coś takiego i gdzie można dostać takie koło i jaki jest koszt tej naprawy i czy można jeździć z tym. |
temat maglowany wiele razy" opcja szukaj" i znajdziesz wszystko...
tak po za tym, nie polecam jeździć na walniętym kole pasowym. na necie znajdziesz ceny używek i nowych, porównaj i sam oceń na co Cie stać, wiadomo że nowe to nowe.. ale czasem ceny są zbyt wygórowane, w twoim przypadku nie ma tragedii..
naprawa w zalezności od mechaniora, czesto z kołem od razu wymienia się paski.
wiesz gdzie szukac w necie..
witgut - Sob Gru 26, 2009 13:08
koło pasowe masz np tutaj http://allegro.pl/item856..._0_cdt_td4.html , jeździć nie należy bo jak całkiem się sypnie to może narobić bałaganu.
SeniorA - Sob Gru 26, 2009 13:11
koło pasowe warto założyć nowe, może być zamiennik np. Corteco ( 500-600 zł ).Nie pasuje od BMW.
dukat11 - Sob Gru 26, 2009 13:24
Nowe jest w cenach przy których myślę że warto kupić nowe
http://www.allegro.pl/ite..._0_td_nowe.html
http://www.allegro.pl/ite...115_131_km.html
http://www.allegro.pl/ite...we_corteco.html
se7en86 - Sob Gru 26, 2009 13:32
Czemu taka drastyczna różnica ? 260 i 600 zł ?
Miras31 - Czw Gru 31, 2009 09:59
Koledzy mam jeszcze pytanie.Czy to koło jest tylko przykręcone na śrubę czy może jest tam jeszcze jakiś klin,bo u Mnie nie było i mechanior się zstanawiał i założył bez.
apples - Czw Gru 31, 2009 12:29
Jeżeli w kole jest stożek to klina nie musi być i nie występuje. Koło zaciśnie się i zblokuje po dokręceniu. I z tego co pamiętam śrubę dokręca się w przeciwną stronę pracy silnika, tak aby się nie odkręciła i koło nie poluzowało. Tak czy siak - nie odkręci się samo.
immortalll - Pon Cze 21, 2010 13:42 Temat postu: R75 2.0 CDTi koło pasowe, czy pasuje od BMW? Czy koło pasowe do modeli:
BMW 3 E46
320 d (1998.04 - 2001.09) 136KM
318 d (2001.09 - 2003.03) 116KM
BMW 5 E39
520 d (2000.02 - 2003.06) 136KM
pasuje do R75 2.0 CDTi 2003?
mam mały spór pomiędzy dostawcą części w Łodzi o mechanikiem.. muszę rozstrzygnąć.
Na forum znalazłem tylko ogólną informację że od BMW nie pasują.. ale jakie i do czego to nie wiem:)
z góry dziękuję za proste Tak lub Nie. Może pomoże również innym nie dać się wykiwać. W moim przypadku musiałem błyskawicznie zareagować i stad zawierzyłem gościowi od częsci.
apples - Pon Cze 21, 2010 14:48
Pasuje o tym numerze 11232247887. W Gdyni w BMW aktualnie niedostępne. Cena 1113zł i do ściągnięcia w przeciągu tygodnia.
Niestety Pan w serwisie nie był w stanie powiedzieć czy jest to koło od w/w przez Ciebie silników. Wydaje mi się jednak że koło o numerze 11232247565 powinno też pasować. Nie bierz tego jako gwarancji że tak jest. Możesz porównać i wtedy będziesz miał pewność. Z tego co widać to wyglądają wizualnie identycznie.
immortalll - Sro Cze 23, 2010 10:03
apples napisał/a: | Pasuje o tym numerze 11232247887. W Gdyni w BMW aktualnie niedostępne. Cena 1113zł i do ściągnięcia w przeciągu tygodnia.
Niestety Pan w serwisie nie był w stanie powiedzieć czy jest to koło od w/w przez Ciebie silników. Wydaje mi się jednak że koło o numerze 11232247565 powinno też pasować. Nie bierz tego jako gwarancji że tak jest. Możesz porównać i wtedy będziesz miał pewność. Z tego co widać to wyglądają wizualnie identycznie. |
apples Dziękuję Ci bardzo za pomoc.. a mógłbym prosić kogoś kto ma ma dostęp o sprawdzenie numeru katalogowego dla oryginalnego koła pasowego dla Rovera 75 CDTi z 2003r.?
Ta informacja bardzo by mi się przydała dla porównania.
Dzięki!
immortalll - Sro Cze 23, 2010 11:48
apples, bardzo Ci dziękuję za informacje!
PHJOWI - Sro Cze 23, 2010 15:54
szukaj od td4 jest tańsze orginał LAND ROVER ok 870zł
apples - Sob Lip 03, 2010 10:30
No i chyba dopadło i mnie. Stuka coś jak diabli. Do ok. 1500rpm odgłos jakby miał się silnik rozwalić. Powyżej stukanie ustępuje. Ustępuje dodatkowo na biegu jałowym kiedy włączę klimatyzacje lub skręcę koła na max. Wynika że ustępuje stukot pod dużym obciążeniem. Może dlatego że drugi pasek od klimatyzacji wyrównuje je i cichnie. Podejrzewam że to koło pasowe ale pewności nie mam.
Czy ktoś zakładał koło pasowe firmy MAXGEAR?
Czy od razu wymienialiście paski i rolki/napinacze?
Czy w CDT i CDTi na pewno jest to samo koło bo sprzedawcy twierdza różnie?
Rowan - Sob Lip 03, 2010 12:24
apples, koło jest na 100% takie samo w CDT i w CDTi
apples - Nie Lip 04, 2010 08:58
Rowan, Dzięki
Nadal mnie męczy dlaczego jedni producenci (CORTECO) podają że do R75 pasuje tylko koło pasowe BMW 11232247887. Drudzy (SWAG, FEBI) że może być koło BMW 11232247565.
Koła pasowe 11232247565 i 11232247887 różnią się trochę wyglądem. 11232247565 ogranicznik tłumika drgań ma z tyłu, a 11232247887 z przodu.
Koło 11232247565 uważam że jest lepiej rozwiązane konstrukcyjne niż 11232247887. Jeżeli się rozpadnie to będzie się wysuwać na zewnątrz, a nie do wewnątrz w stronę silnika obcierając lub uszkadzając obudowę wału na bloku.
apples - Nie Lip 04, 2010 19:17
Tak wygląda moje koło.
Jeżeli nie jesteśmy pewni czy to koło to wystarczy chwycić za koło pasowe od strony bieżni pasków i będzie wiadomo. Jak pękła guma to będzie się ruszać - rozdzielać.
Po ściągnięciu koła nie było klina. Chyba ze gdzieś spadł. Koło nie jest na stożku.
Z odkręceniem też niezła jazda. Trzeba było zaprzeć klucz o podłożnice i obrócić silnik rozrusznikiem. Inaczej nie szło. Przy okazji do wymiany oba paski i 2 rolki - szumią. Wymienię chyba wszystkie 3 rolki, oba paski i koło pasowe zgodnie z http://forum.roverki.eu/v...p=523518#523518
Rowan - Pon Lip 05, 2010 10:20
apples, ładnie, ładnie Ciekawe czemu się tak tłukło?
apples - Pon Lip 05, 2010 15:57
Zamówione Koło pasowe wału LJM Fahrzeugteile, 3 rolki INA i 2 paski Gates.
Cena
EDIT: Koło zapakowane w woreczek LJM Fahrzeugteile, a z faktury i opisu na kole wychodzi że jest Włoskiej firmy MALO http://www.maloakron.it/p...ript/home.phtml MALO to AKRON i DAYCO.
Miras31 - Wto Lip 06, 2010 12:50
apples ,klinu nie było a koło kupiłem firmy MAXGEAR 1123247887
apples - Wto Lip 06, 2010 12:54
Miras31 napisał/a: | apples ,klinu nie było a koło kupiłem firmy MAXGEAR 1123247887 | Dzięki.
Mechanik miał jakieś uwagi do jakości tego koła?
Boncky - Wto Lip 06, 2010 15:28
koło też potrafi wydawać dźwięk jak byśmy mieli traktor zamiast auta, u mnie tak było swojego czasu, klinów nie ma ale w większości kół są wycięcia na nie, nie wiem po co, może kwestia wyważania czy jakiś sił cholera wie...
Miras31 - Sro Lip 07, 2010 07:26
apples Wszystko ok nie było żadnych problemów.
Rowan - Sro Lip 07, 2010 12:04
A widzicie, w HDI był klin. W tym nowym 16V już nie ma, śruba jest na kleju wkręcona i "zacięta".
apples - Czw Lip 08, 2010 21:22
Koło pasowe, paski i rolki założone Śmiga wszystko aż miło
lukasz87cls - Nie Cze 05, 2011 15:51
Mam problem z paskiem klinowym, którą rolkę mam poluzować, nie znalazłem tam nic. Regulację paska od klimy widać jak na dłoni na zdjęciu applesa, ale od wspomagania nie mogę znaleźć
grota10 - Nie Cze 05, 2011 17:03
czytam o tym kole pasowymi zaczynam sie bac.Czy sa jakies wczesniejsze oznaki konca kola czy to tak nagle pada.Co to znaczy ze przy skrecie cos wali jak mozna wczesniej rozpoznac uszkodzone kolo pasowe.
lukasz87cls - Nie Cze 05, 2011 17:31
Najzwyczajniej w świecie z dnia na dzień zaczęło napi.. stukać:p
Rowan - Nie Cze 05, 2011 17:49
lukasz87cls, wyżej w stronę przodu jest rolka z "ramieniem" to jest napinacz. Zakładasz na niego klucz 24, albo 27, nie pamiętam dokładnie. Pchasz w stronę kabiny auta/w dół. Wtedy się luzuje i ściągasz pasek.
olekkelo - Pon Mar 19, 2012 19:07
Witam, dopadło i mnie właśnie wróciłem z kanału, koło ma luz i trzaska wiec wymiana mnie czeka na dniach, i tu moje pytanie jaki zamiennik możecie polecić w normalnej cenie (300-400)zł wiem że zamiennik to zawsze zamiennik ale kruca w najbliższym czasie mam kupe innych wydatków a jeździć czymś trzeba ,
może co kto zakładał jaka firma i ile na tym już przejechał bo mechanik mnie zestresował że po miesiącu może paść taki sobie zamiennik
pozdrawiam
Błażej
apples - Pon Mar 19, 2012 20:08
olekkelo napisał/a: | może co kto zakładał jaka firma i ile na tym już przejechał bo mechanik mnie zestresował że po miesiącu może paść taki sobie zamiennik | U mnie od wymiany jest OK.
olekkelo - Wto Mar 20, 2012 08:16
Ok , a powiedz jakieś niespodzianki podczas wymiany gwint jest tam lewy prawy?? i co ze śrubą jest tam jakiś klin w końcu czy nie :)dokręcałes dynamometrem cz na rękę ?
Pieta - Wto Mar 20, 2012 08:46
olekkelo napisał/a: | Ok , a powiedz jakieś niespodzianki podczas wymiany gwint jest tam lewy prawy?? i co ze śrubą jest tam jakiś klin w końcu czy nie :)dokręcałes dynamometrem cz na rękę ? |
Dokręć tak jak w Rave każą
Kluczem dynamometrycznym 100Nm, potem dokręcić 60°, jeszcze raz 60° i finalnie jeszcze 30°
Możesz bez klucza dynamometrycznego, ale wtedy nigdy nie masz pewności czy będzie dobrze dokręcone i się nie odkręci.
olekkelo - Wto Mar 20, 2012 09:14
Ok super dzięki wielkie Pieta - gwint normalny - tak dla pewności zapytam:) klucz pożyczę
840pln zaśpiewali mi za zamiennik przed chwilą ciut drogo
Rowan - Wto Mar 20, 2012 15:39
olekkelo napisał/a: | 840pln zaśpiewali mi za zamiennik przed chwilą ciut drogo |
Poszukaj na allegro, podejrzewam, że w 300 się zmieścisz...
Pieta - Wto Mar 20, 2012 16:04
Polecam klucze TENGTOOLS
http://allegro.pl/klucz-d...2155443645.html
Nazwa może nie zachęca do kupna, ale
Bardzo dobrze wykonany i precyzyjnie skalibrowane. Wyposażone w kątomierz.
Ceny również akceptowalne
Mam taki i jest godny polecenia. Dużo lepsze od Yato itp.
olekkelo - Wto Mar 20, 2012 21:45
Są widziałem od wyboru do koloru poprzez cenę:)
Klucz raczej pożyczę, koło zamówione
dzięki
pozdr
Rowan - Sro Mar 21, 2012 22:28
Pieta, tak, masz rację, Teng sa dobre Na warsztacie takie mieliśmy. Jednak powiem, że King Tony, są lepsze, twardsze są. Jednak nie mogę powiedzieć, że Yato są złe. Sam mam zestaw od 21 do 50 na 3/4 z dużą grzechotką i na rurze 2m ciągnęliśmy we dwóch śrubę i klucz nie powiedział, że boli, a śruba się urwala. Mam też Neo na 1/2 zestaw i również bardzo wytrzymałe, wyglądem nawet chyba lepsze od Yato.
MiReK - Sro Maj 02, 2012 16:15
No i dzisiaj mnie dopadło .Z dnia na dzień,a właściwie z minuty na minutę,przy parkowaniu nagle zaczęło walić,myślałem że to od gościa który właśnie wyjeżdżał,ale niestety,to moja maszyna zawiodła już 4 usterka w przeciągu dwóch miesięcy
Najpierw alternator (i rozrusznik),potem przekładnia i sprężyna,koniec kwietnia sworzeń wahacza i tuleje a teraz najprawdopodobniej to koło pasowe.
Chodzi jak traktor
Wiem że najlepiej byłoby kupić to:
http://moto.allegro.pl/ko...2310735824.html
Ale z racji mocno już uszczuplonego budżetu muszę wybrać coś z tego:
http://allegro.pl/kolo-pa...2256013339.html
lub
http://allegro.pl/kolo-pa...2256703661.html
Które wybrać?
dukat11 - Pią Maj 11, 2012 20:22
MiReK, jakie kupiłeś bo dziś i mnie dopadło normalnie jak traktor. Pasek lata po rolce jak włączę klimę to czasem staje. O dziwo po pewnym czasie ucichło ale pozostał lekki stukot.
Kurde jutro miałem jechać na wesele i będzie trzeba matizem pomykać
apples - Pią Maj 11, 2012 20:46
dukat11, dzwoń do AAND http://forum.roverki.eu/p...profile&u=25164 Jak ma to pojedziesz R75
dukat11 - Pią Maj 11, 2012 21:25
Mie da rady muszę rano wyjechać. AAND ma z tego co widziałem tylko oryginał za 640zł. trochę dużo jak doliczyć paski i może jakieś rolki
MiReK - Sob Maj 12, 2012 22:02
Kupiłem ten Impergom:
http://allegro.pl/kolo-pa...2256013339.html
bareq - Nie Maj 27, 2012 00:30
czyli kolo pasowe walu jak sie wylozy to wali/tlucze, tak? bo u mnie z kolei nie moge sie pozbyc piszczenia paska, mechanik wymienil mi pompe wspomagania, alternator i napinacz, po czyum rozlozyl rece, ja sam wymienilem rolke prowadzaca paska widzac ze ma bicie, ale to nic nie dalo, na razie sypie make, ktora daje cisze na ok 30km, ale nie sprzedam przeciez samochodu w takim stanie, zastanawiam sie nad wymiana kola pasowego, moze to ono sie slizga? czy to moze jakas inna typowa przypadlosc?
dukat11 - Nie Maj 27, 2012 07:46
bareq napisał/a: | czyli kolo pasowe walu jak sie wylozy to wali/tlucze, tak? bo u mnie z kolei nie moge sie pozbyc piszczenia paska, mechanik wymienil mi pompe wspomagania, alternator i napinacz, po czyum rozlozyl rece, ja sam wymienilem rolke prowadzaca paska widzac ze ma bicie, ale to nic nie dalo, na razie sypie make, ktora daje cisze na ok 30km, ale nie sprzedam przeciez samochodu w takim stanie, zastanawiam sie nad wymiana kola pasowego, moze to ono sie slizga? czy to moze jakas inna typowa przypadlosc? |
Co to za mechanik odkręcić koło i sprawdzić. bicie miała rolka czy pasek po niej latał na boki. jeśli to drugie to wskazuje na koło pasowe.
bareq - Nie Maj 27, 2012 09:20
co to za mechanik? irlandzki stwierdzil ze to wina paska, i ze za jakis czas samo pewnie przejdzie. Dlatego w miare mozliwosci chce sie tym zajac sam. Co do rolki to pasek nie latal tylko ona krecila osemki, chociaz nie robila przy tym zadnego halasu. Samo kolo pasowe walu nie daje zadnych wibracji, a nie kupie nowego po to zeby sie przekonac ze to nie ono jest winne
dukat11 - Nie Maj 27, 2012 10:01
bareq napisał/a: | co to za mechanik? irlandzki stwierdzil ze to wina paska, i ze za jakis czas samo pewnie przejdzie. Dlatego w miare mozliwosci chce sie tym zajac sam. Co do rolki to pasek nie latal tylko ona krecila osemki, chociaz nie robila przy tym zadnego halasu. Samo kolo pasowe walu nie daje zadnych wibracji, a nie kupie nowego po to zeby sie przekonac ze to nie ono jest winne |
To najprościej wejść pod auto i zobaczyć jak na pracującym silniku zachowuje się koło. Jak będzie pracowało nierównomiernie to masz winnego. Proponuje je sprawdzać po różnym obciceniem. kręcić kierownicą, włączać/wyłączać klimę.
bareq - Nie Maj 27, 2012 10:15
Tak zrobie, dzieki za pomoc. Wiem oczywiscie ze najlepszym sposobem jest usuniecie przyczyny nie skutku ale czy warte sa cokolwiek te spraye do paskow? czy tez skuteczniejsze sa jakies inne domowe sposoby na zwiekszenie przyczepnosci ?
szkielo82 - Sob Lip 28, 2012 13:09
Dokleję się do tematu.
Szukam sprężarki do 2.0 V6.
Znalazłem coś takiego:
http://www.allegromat.pl/aukcja113871
Ale sprzedawca twierdzi że musi być taki sam nr. na kole pasowym, czyli JPB 000040.
U mnie jest JPB 101154.
Z tego co znalazłem tutaj: http://www.leirilis.com/d...do/22_Rover.pdf
wygląda jakby to było to samo.
Wie ktoś coś na ten temat? Będzie to pasowało, czy nie?
automechanik - Sob Lip 28, 2012 16:40
Będzie pasowało, zajrzyj na stronę http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001575
są to sprężarki współzamienne. Ta którą chce sprzedać jest już niedostępna z magazynów angielskich.
haszczyc - Czw Wrz 13, 2012 16:51
Witam u mnie niestety też koło pasowe buczy http://www.youtube.com/watch?v=HhuEfay0C_w kupiłem koło pasowe firmy Impergom takie jak MiReK, kupił, byłem u mechanika tego samego u którego MiReK był, ale niestety nie potrafił odkręcić tego koła pasowego, męczył się 2h i niestety poddał się, metodą na rozrusznik też nic nie dało, nawet spawał coś tam, pneumat który miał 350NM też nic nie pomogło nic nie drgnęło, póki co te buczenie ucichło sytuacja powtarza się w zimie miałem te same dźwięki i po przejechaniu 100km problem znikł aż do wczoraj, niestety już sam nie wiem jak odkręcić te koło pasowe, jutro jadę na Podkarpacie i będę tam próbować znaleźć mechanika który odkręci te koło i wymieni na nowe, może wy koledzy znacie jakiś sposób by to odkręcić, bo Mirkowi koło pasowe poszło gładko z odkręceniem a u mnie lipa.....
dukat11 - Czw Wrz 13, 2012 17:10
haszczyc, klucz 350NM to zabawka. Poszukaj warsztatu z porządnym kluczem
apples - Czw Wrz 13, 2012 17:43
dukat11 napisał/a: | haszczyc, klucz 350NM to zabawka. Poszukaj warsztatu z porządnym kluczem | To samo powiedziałem. Warsztat dla samochodów ciężarowych albo DOBRY mechanik.
Pieta - Pią Wrz 14, 2012 10:11
Tylko buczy to koło czy też widac, że się buja na boki?
U mnie podobny hałas był jak sie poluzowała nakrętka od dolnego mocowania silnika.
Boncky - Pią Wrz 14, 2012 10:50
tam potrzeba klucza i przełożenia nic więcej, idzie jak spłatka:) kluczem z tesco nie odkręcisz chyba że ktoś wcześniej źle dokręcił...:)
PD - Pon Paź 08, 2012 15:19
witam
mam pytanie jaka firme kola pasowego byscie polecili dayco czy impergum?
haszczyc - Pon Paź 08, 2012 21:58
PD, ja założyłem 2 tyg temu impergum i jest ok
PD - Wto Paź 09, 2012 07:06
zastanawiam sie na tym dayco bo jest dostępne w sklepie u mnie w mieście za 350 zl
na forum alfy zachwalaja te kola a nie spotkalem sie z opinia roverowcow na temat tej firmy.
chyba zaryzykuje i wezmę dayco bo przecierz ta firma ma raczej dobre opinie..
apples - Wto Paź 09, 2012 10:05
PD napisał/a: | zastanawiam sie na tym dayco bo jest dostępne w sklepie u mnie w mieście za 350 zl | Ja mam MALO, a MALO to DAYCO. Generalnie jest tak http://forum.roverki.eu/v...p=523822#523822
maciekstasio - Nie Lip 07, 2013 19:02
Ja już wymieniam trzeci raz.
Oryginalne koło padło mi w grudniu 2011.
Kupiłem używane.
Walnęło po pół roku.
Drugie- kupiłem podróbę, ale już nowe za 298 zł. Chyba Maxgear.
Pojeździłem rok i miesiąc. Dzisiaj właśnie padło.
Co kupić teraz?
Może CORTECO za 600 zł??
A może dołożyć tysiaka i kupić Seicento w benzynie a rovera zepchnąć do Wisły?
apples - Pon Lip 08, 2013 00:08
maciekstasio, co się dziwisz jak kupujesz badziew. Używka diabli wie ile miała nalatane ... po drugie to guma więc nawet jak nie duży przebieg to po latach parcieje. Maxgear ... poszedłeś po kosztach i kupiłeś totalny badziew. Kup coś w miarę np. jak moje i będziesz jeździł. Corteco wyrwiesz taniej niż napisałeś.
PD - Pon Lip 08, 2013 16:40
dayco od pazdziernika zeszlego roku tez smiga bez zadnych objaw zuzycia
maciekstasio - Pią Lip 12, 2013 10:02
Kupiłem Corteco, zobaczymy ile wytrzyma.
pelson91 - Nie Lip 28, 2013 17:51
Maxgear naprawdę taki słaby? Bo i mi sie wczoraj koło sypnęło i muszę coś kupić, a 600zł za Corteco nie dam
haszczyc - Pon Lip 29, 2013 00:13
ja kupiłem te od tego sprzedawcy i jest ok http://allegro.pl/kolo-pa...3394467033.html
MARCONI13 - Pon Lip 29, 2013 16:58 Temat postu: [R75] Koło pasowe Witam.Też ostatnio miałem przeboje z kołem pasowym.Moja św.pamięci mama ,która zwykle mawiała : "taniochę kupujesz ,dwa razy kupujesz "-miała by co mówić.
Też połaszczyłem się na koło firmy ASQ (niby nie chińczyk)za 300 zł-z wyglądu solidne i dobrze odrobione,jednak po założeniu wyszło szydło z worka: wszystkie paski latają wydając przy tym dżwięki w.....nego indyka.Okazało się że w którymś miejscu koła jest za dużo gumy i niestety konieczna jest wymiana koła na inne,bo po tyłku dostaje wał.Nie ryzykowałem i kupiłem CORTECO za 600 z przesyłką.Po założeniu -nie to auto!Jednak jestem i tak 300 zł w plecy -bo paragon fiskalny mi wywiało z samochodu,a nie zatrzymywałem sie sądząc że będzie wszystko O.k.Wiatr w oczy....
pelson91 - Pon Lip 29, 2013 20:39
ja kupiłem MaxGear dzisiaj, auto na razie stoi, umówiłem się u mechanika na wymianę w środe na rano. O dziwo chce za robotę 40zł tylko, twierdzi że to prosta sprawa Oby się nie zdziwił
piotrek1000 - Pon Lip 29, 2013 20:54
no chyba że bierze 10 za godzinę
pelson91 - Pon Lip 29, 2013 20:57
bez przesady, az tak długo to chyba nie trwa po raz pierwszy postawię R75 do warsztatu inny niż British Cars tylko i wyłącznie dlatego że dr Marian jest na urlopie i tak się do niego wybieram w przyszlym miesiącu
keda - Pon Lip 29, 2013 21:44
Prosta sprawa?
Ja żeby to odkręcić to musiałem z ojcem "wyspawać" klucz taki co na kolei mają. Bo rozrusznikiem nie poszło -.-
Chyba że ma takiego pneumatyka do kół ciężarowych to faktycznie prosta sprawa.
pelson91 - Pon Lip 29, 2013 21:53
Dlatego boję się, że może nie dać rady w zanadrzu jest jeszcze mechanik co naprawia także autobusy, więc jak jednemu się nie powiedzie to zawsze drugi pozostaje
haszczyc - Pon Lip 29, 2013 22:53
ja bylem u 2 mechaników i nie potrafili odkręcić koła pasowego:) pojechałem do serwisu samochodów ciężarowych jak wyciągnął ogromny pneumatyk od razu poszło
MaReK - Sro Lip 31, 2013 15:38
To nie jest jakaś masakryczna robota
Do 1h czasu, więc cena 40 zł to dobra cena. Nie trzeba pneumatów nie wiadomo jakich, chyba bardziej sprytu i wiedzy
pelson91 - Sro Lip 31, 2013 15:46
ano właśnie, pacjent po zabiegu, przeżył i ma się dobrze koszt 50zł, czas 45minut roboty (w tym pogawędki z mechanikiem)
tak wyglądało koło pasowe zdjęte z samochodu:
apples - Sro Lip 31, 2013 16:05
pelson91, to koło ze zdjęcia wygląda na nieoryginalne / wymieniane ... ciekawe ile przelatało.
pelson91 - Sro Lip 31, 2013 16:07
a czym się różni od tego z pierwszego montażu?
apples - Sro Lip 31, 2013 16:12
pelson91 napisał/a: | a czym się różni od tego z pierwszego montażu? | Zasugerowałem się kolorem koła - mosiężny ... ale teraz patrzę na zdjęcia swojego starego i jest takie samo.
Ile przebiegu ma Twój silnik?
pelson91 - Sro Lip 31, 2013 16:14
259000
apples - Sro Lip 31, 2013 16:26
pelson91 napisał/a: | 259000 | Czyli podobnie jak u wszystkich ... koła padają w okolicach 200tys.
P.S. Teraz wiem w czyjej kwestii MaReK dzwonił do mnie
pablo - Sro Lip 31, 2013 19:46
Miałem właśnie przygodę z kołem pasowym. W czasie podróży po Polsce po przejechaniu ok 600 km w czasie upału kiedy przyjemny chłodek był w aucie nagle smród palonej gumy i straszne stuki spod maski. Zjechałem na pobocze wyłaczyłem klime a pasek jeździ od lewej do prawej po rolce i coś stuka. Tak podjechałem do mechanika, zostawiłem auto i po pewnym czasie diagnoza - uszkodzone koło pasowe, do wymiany rolki, paski + robocizna =900 zł Cóż nie planowany wakacyjny wydatek. Na drugi dzien auto naprawione ale pozostał lekki luz na pompie wspomagania i w efekcie dodatkowy efekt dzwiękowy w czasie pracy silnika. Dziś zrobiłem ok 120 km na razie OK ale do domu jeszcze ok. 1000 km aha przebieg auta 203000 km czyli zgodnie z normą.
pelson91 - Sro Lip 31, 2013 20:48
apples napisał/a: | P.S. Teraz wiem w czyjej kwestii MaReK dzwonił do mnie |
Tak, w mojej Dzięki za pomoc! pośrednią bo pośrednią ale zawsze wiedziałem coś więcej
Makabra - Pon Lut 03, 2014 08:10
Hej, czy to zrywające się koło pasowe w R75 to tylko przypadłość silników diesla?
Nie ma jakichś zamienników które nie mają gumowej konstrukcji? Obecnie mam inne auto z silnikiem benzynowym i pierwsze słyszę o gumowym kole pasowym
altar3 - Wto Kwi 22, 2014 07:00
Witam wszystkich
Ogólnie nie za dużo się udzielam a raczej tylko czytam ale nauczony doświadczeniem i ku przestrodze dla potomności w tym temacie muszę zabrać głos.
A mianowicie jak już kupujecie koło pasowe gdyż stare powiedziało papa,
proponuje zainwestować w coś naprawdę dobrego. Ja osobiście dziś będę wymieniał 3 raz gdyż pierwsze oryginalne padło po 210000 mil. Jestem w Anglii. Więc kupiłem tanie na portalu aukcyjnym i zrobiłem tam jak mój poprzednik, straciłem paragon, a koło padło po kilku miesiącach. Nauczony doświadczeniem popędziłem do sklepu kupiłem takie jakie mieli za prawie 100£. Szczęśliwy pojeździłem od września 2013 do dziś rana, jadąc do pracy koło mi się rozpadło więc wróciłem do domu. Teraz skocze do innego sklepu i kupie jeszcze droższe, ale najgorsze jest to że przez internet nie piszą nazwy producenta tylko że standard albo quality. Znowu stracę tym razem 200£ bo wymienię od razu rolkę napinacza i paski, tylko tym razem mam paragon i może odzyskam kasę.
Więc nie ma co kupować super kół za małe pieniądze bo się wymienia 2 albo nawet jak w moim przypadku 3 razy.
To samo miałem z częściami zawieszenia wymieniłem końcówki drążków, łączniki stabilizatora i wahacze oczywiście wszystko wiadomo gdzie tylko końcówki drążków wziąłem delphi. Po roku znowu wszystko wymieniałem bez wahaczy. Ale pewny że elementy są prawie nowe najpierw wymieniłem gumy stabilizatora na poliuretanowe, ale to nie uciszyło wołania mojego samochodu o pomoc więc szukałem dalej. Znalazłem uwaloną końcówkę drążka więc wymieniłem obie tym razem febi podczas pracy okazało się że łączniki są w opłakanym stanie, myślę ok jutro wymieniam, ale za czym zdążyłem moja żona pojechała do pracy i jeden sobie wypadł. Teraz pomyślcie co by było jak by to była końcówka drążka. Na szczęście jedna miała tylko drobny luz ale wyczuwalny pod palcami.
Pozdrawiam i życzę udanych wyborów części do swoich pojazdów, i pamiętajcie że to jest wasz portfel i wasze bezpieczeństwo.
skiba0225 - Czw Kwi 24, 2014 19:15
Witam ! mam pytanie dotyczące wymiany koła pasowego czy wymiana tego elementu ma wpływ na rozrząd? czy może sie coś przestawić w rozrządzie podczas wymiany koła pasowego?
pozdrawiam
MateuszG - Sob Maj 10, 2014 15:31
Muszę kupić koło pasowe, dużo przeczytałem i wiem że należałoby kupić firmy CORTECO .
Na allegro cena jest około 600zł , w sklepie intercars prawie 1000zł.
Czy na allegro kupuje się pudełko od CORTECO , a w środku chińszczyzna ?
Chciałbym kupić jakieś przyzwoite koło najtaniej jak się da , najniższa cena z allegro to około 300zł .
Proszę o radę , co obecnie warto kupić?
MaReK - Sro Maj 21, 2014 10:12
Nie wiem jakiej firmy sprzedaje Żmijkowski, ale ja mam od niego w rozsądnej cenie.
Zadzwoń i zapytaj o dostępność http://www.zmijkowski.pl/index.php?page=kontakt
Koło śmiga już drugi rok i wszystko w najlepszym porządku.
Pozdrawiam,
MateuszG - Sro Maj 21, 2014 12:32
Opiszę mój przypadek z kołem pasowym:
1. Najpierw dochodziły stuki z silnika.
2. Potem poszedł dym z pod maski.
3. Następnie stuki ucichły, ale wolniej kręcił się pasek. Czasami migała kontrolka od alternatora.
Kupiłem koło pasowe firmy dayco za 400zł. Podobno na allegro jest corteco z fabryki chińskiej które kosztuje 600 zł. Natomiast w sklepie internetowym sprzedają corteco europejskie za 1000zł. Dlatego jest taka różnica w cenach.
dexter77 - Sro Wrz 17, 2014 07:55
Też miałem stuki w silniku, wczoraj odstawiłem auto do Puszczykowa i mechanik potwierdził - koło pasowe.
Gdyby, ktoś chciał usłyszeć jak owe stuki/klekot się prezentuje to:
https://www.youtube.com/watch?v=9hf0VaVS5pw
https://www.youtube.com/watch?v=yuExCxDL6S4
ps. czy ta część się po prostu zużywa, czy jest jakiś powód awarii? Ostatnio dość mocno dostało u mnie zawieszenie na progu zwalniającym i właśnie od tego czasu zacząć się "klekot".
pablo - Sro Wrz 17, 2014 08:22
Ja mam podobny dźwięk ale powstał od razu po wymianie koła pasowego na nowe koło DAYCO . Wcześniej silnik tylko mruczał. Jeżdżę już ponad rok z tym kołem i powiem że już się przyzwyczaiłem do tych dźwięków.
dexter77 - Sro Wrz 17, 2014 11:28
Hmm w takim razie ciekawe jak będzie u mnie po wymianie, liczę na wyciszenie
adas.ko - Wto Wrz 23, 2014 17:57
pablo - czy po wymianie na Dayco naprawdę jest tak źle ? bo przymierzam się właśnie do zakupu koła tej marki; na forum dużo jest pozytywnych opinii o Impergom, ale w cenie poniżej 300zł to jakoś nie mam zaufania.
Jakie zatem kupić?
dexter77 - czy jesteś już może po wymianie koła ? jakie wrażenia ? jakiej marki kupiłeś ?
Pozdrawiam,
Adam
pelson91 - Wto Wrz 23, 2014 18:10
adas.ko, u mnie ponad rok już śmiga Maxgear, póki co (odpukać) bezproblemowo. Cena to 350zł chyba wtedy było
haszczyc - Wto Wrz 23, 2014 18:29
mam Impergom, przejechałem na nim około 40tyś km i bardzo dobrym stanie bo ostatnio je sprwdzałem
pablo - Sro Wrz 24, 2014 07:17
adas.ko Może tylko ja miałem pecha do Dayco a może coś źle zamontowali mechanicy. Przy okazji wymienili mi także 2 rolki i dali nowy pasek. Ale na nowym pasku było jeszcze gorzej więc założyli stary i jest ciut ciszej ale znacznie gorzej niż jak było oryginalne koło. Jednak z każdym dniem jest jakby głośniej i niepokoi mnie że może paść mi znowu. Wprawdzie przejechałem od wymiany tylko 10 tyś km .
dexter77 - Sro Wrz 24, 2014 12:58
adas.ko napisał/a: | pablo - czy po wymianie na Dayco naprawdę jest tak źle ? bo przymierzam się właśnie do zakupu koła tej marki; na forum dużo jest pozytywnych opinii o Impergom, ale w cenie poniżej 300zł to jakoś nie mam zaufania.
Jakie zatem kupić?
dexter77 - czy jesteś już może po wymianie koła ? jakie wrażenia ? jakiej marki kupiłeś ?
Pozdrawiam,
Adam |
Tak, jestem już po wymianie. Jeśli chodzi o hałas to właściwie już go nie ma, także jest obrót o 180 stopni na plus Wcześniej wręcz buczało, zresztą wrzucałem filmik jak było Co do koła wstawili mi Corteco, tylko cena wysoka... niecałe 900 zł i zastanawiam się, czy czasami nie przycięli mi na nim kilku stów.. bo faktury za części nie widziałem, a mechanik "polecony" z forum. Nauczka dla mnie na przyszłość, żeby mówić od razu o rachunku.
haszczyc - Sro Wrz 24, 2014 15:25
dexter77, to masz jakąś gwarancje na te koło pasowe? jak rachunku nie masz?
MaReK - Czw Wrz 25, 2014 07:24
Cortecco to jakieś 550-600 zł. Może jeszcze coś robiłeś?
dexter77 - Czw Wrz 25, 2014 08:22
Z roverem jeżdżę do Puszczykowa, generalnie mam tam założoną "książeczkę" serwisową i podane wszystkie zrobione rzeczy razem z opłatami + pieczątka zakładu. Żadnych dokumentów typowo do części nie posiadam... Mam tylko na kartce wypisane co zrobione, jaki koszt części i robocizna.. no i przy kole pasowym jest 900 zł... Równie dobrze może to nie być nawet Corteco.
Oprócz koła był pasek, tuleje, olej, filtry itp., ale to oddzielne koszty.
adas.ko - Czw Wrz 25, 2014 12:34
dexter77 napisał/a: |
Tak, jestem już po wymianie. Jeśli chodzi o hałas to właściwie już go nie ma, także jest obrót o 180 stopni na plus Wcześniej wręcz buczało, zresztą wrzucałem filmik jak było Co do koła wstawili mi Corteco, tylko cena wysoka... niecałe 900 zł i zastanawiam się, czy czasami nie przycięli mi na nim kilku stów.. bo faktury za części nie widziałem, a mechanik "polecony" z forum. Nauczka dla mnie na przyszłość, żeby mówić od razu o rachunku. |
Wobec tego nie mam już wątpliwości, że moje koło jest uwalone i pewnie jeszcze rolki i pasek; Zdecyduję się chyba na to z Impergom, dam znać jak będę po zabiegu.
Dzięki i pozdrawiam,
Adam
Edit [2014-10-14 20:52]
Jestem po wymianie koła pasowego. Padło na Dayco DPV1073 - wizualnie całkiem porządnie wygląda. Wcześniejsze koło z emblematem BMW nie było wcale popękane (na zewnątrz), jednak przy próbie skręcania nie powracało na swoje miejsce tak jak nowe. Przy okazji wymienione paski oraz rolka napinacza i 'główna'. Przed wymianą słychać było buczenie (zwłaszcza na D) a pasek wraz z napinaczem latały we wszystkie strony. Po wymianie cisza, napinacz stoi w miejscu, zatem tłumienie drgań przejęło pewnie nowe koło. Co do drgań całego silnika to jest trochę lepiej, a na pewno jest zdecydowanie ciszej. Generalnie jestem zadowolony i szczuplejszy o kolejne 8 stówek Z odkręceniem koła nie było żadnych problemów, poszło gładko kluczem pneumatycznym
Adam
MateuszG - Pon Lis 17, 2014 14:39 Temat postu: Historia podwójnej wymiany koła pasowego : 1. Pierwsze koło padło na wiosnę podczas uruchomienia klimatyzacji.
2. Wymiana na koło pasowe dayco.
3. Przed polską granicą padła mi klimatyzacja , kompresor zaczął buczeć.
4. Po przejechaniu 1600km koło miejscowości PADOVA we Włoszech na autostradzie urwał mi się pasek kompresora klimatyzacji przy okazji uszkadzając koło pasowe.
5. Temperatura poszła do góry, na szczęście komputer ogranicza moc i nie da się przegrzać silnika .
6. Czekanie w upale na lawetę, warsztat.
7. Szybkie włoskie spawanie koła pasowego.
8. Powrót do polski ponad 1300km
9. Testowa jazda w okolicach domu na spawanym kole , jeszcze około 1000km .
10. Zerwanie paska , warsztat , wymiana na najtańsze koło pasowe na rynku.
11. Jeżdżę od 4 miesięcy na najtańszym kole pasowym i wszystko działa dobrze. Czas pokaże ile wytrzyma.
Przestroga :
Jeżeli komuś zacznie buczeć klimatyzacja a znajdujemy się daleko od domu, to trzeba uciąć jak najszybciej pasek między kompresorem klimatyzacji a kołem pasowym.
pelson91 - Pon Lis 17, 2014 14:44
MateuszG, a nie zapalily Ci sie kontrolki check engine i blad ladowania?
MateuszG - Wto Lis 18, 2014 07:49
Jechałem sobie około 130km na autostradzie, najpierw zauważyłem kontrolkę temperatury zbliżającą się do czerwonej kropki. Potem spadła moc. Myślałem co robić, zatrzymać się na jakimś wiadukcie czy zakręcie i stać , patrzeć jak przejeżdżają koło mnie tiry i inne auta z prędkością 120-160km . Albo zaryzykować przegrzanie silnika i strać się dojechać na jakiś parking albo stację paliw. Zaryzykowałem i męczyłem auto. Czasami jechałem z 30km - komputer odcinał mi moc. Dotoczyłem się na jakąś stację , zadzwoniłem na firmy która sprzedała mi assistance. Pasek się ślizgał, co powodowało że przestawała pracować pompa wody.
Kontrolka o której piszesz pojawiała się także , błąd komputera(błąd alternatora) skok temperatury-spadek temperatury i w tak w kółko.
tommsz - Czw Lip 09, 2015 07:39
Cześć,
Minie też dopadła usterka z kołem pasowym wału.
Jednak moje pytanie dotyczy czy przy wymianie zmienialiście też śrubę?
Jeśli tak to gdzie ją można kupić?
Pozdrawiam
Tomek
Park - Czw Lip 09, 2015 09:39
Witam, ja też wymieniałem koło pasowe firmy maxgear, mechanik wkręcał śrubę i dodatkowo kleił specjalnym klejem, jednak po wyjechaniu z warsztatu i przejechaniu moze 5km usłyszalem stuki, zapaliła się kontrolka aku i ten dym spod maski, pasek dosłownie wisiał. Po zaholowaniu auta z powrotem do mechanika stwierdził ze śruba puściła. Też mnie interesuje gdzie można taką śrube dostać. Prosił bym o jakieś namiary
Pozdrawiam
wellman - Czw Lip 09, 2015 13:38
Park, tutaj masz:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001733
Ale jeśli wyjmiesz tą co masz, to w sklepie moto powinni Ci też jakąś dobrać do tego.
Poza tym, sprawdź, czy mechanior nie "zapomniał" podkładki i czy śruba była dokręcona z właściwym momentem. Pisałem o tym dziś już tutaj: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=99464.
Spotkałem się też z twierdzeniem, ze przy kole pasowym nie powinno się stosować kleju do śrub, ale dlaczego... tego jeszcze nie wiem.
Z tymi kołami pasowymi to jakieś prawo serii zadziałało dzisiaj, chyba zapobiegawczo pójdę sprawdzić moje.
prebenny - Czw Lip 09, 2015 13:46
wellman temperatura
Prawo serii było odnośnie pomp sprzęgła w grudniu
Mi padła w piątek, Sandmanowi dzień później, a potem forum przeglądałem to w ciągu miesiąca 6 innych tematów o tym
dukat11 - Czw Lip 09, 2015 21:53
tommsz, już dwa razy wymieniałem koło pasowe i dalej mam oryginalną śrubę bez żadnego kleju. Jedynie podążałem za Rave ze sposobem dokręcania
Park - Nie Lip 12, 2015 13:16
Wielkie dzieki za linka, mechanik poprawił wszystko tym razem dał wiecej kleju, na razie hula, tylko pasek troche piszczy. Może z tym piskiem jeszcze sie do niego zwrócić? cos zle naciągnięte? Paski nowe to raczej nie powinny
wellman - Nie Lip 12, 2015 14:22
Park, nie powinno piszczeć. Może być źle naciągnięty, może piszczeć któreś z kół (sprzęgło alternatora lub jedna z pomp) nadwyrężone wcześniej problemem z kołem pasowym, albo z jakiejś przyczyny (zużytej rolki napinacza?) ścina pasek i przy okazji piszczy, co prowadzi do znacznie szybszego zużycia, więc na Twoim miejscu bym to sprawdził.
Rowan - Sob Lip 18, 2015 08:51
Ja wymieniałem w kilku autach, to po prostu mocno dobiłem kluczem pneumatycznym(porządnym) i nigdy nie było problemów z odkręceniem
Punx - Sob Sie 08, 2015 11:41
Podłącze się bo i u mnie padło kolo pasowe. Rozglądam się za Corteco i rozstrzał cenowy jest delikatnie to ujmując odczuwalny dla portfela, ceny od 527 do 1017 za niby ten sam produkt, Przykładowe ceny
http://allegro.pl/corteco...5065770609.html (523pln)
http://allegro.pl/land-ro...5061451236.html (650pln)
http://e-katalog.intercar...-korbowego.html (1017pln)
Jak myślicie, czy to aby na pewno jest ta sama cześć tylko rożna marża sprzedawców ?
u95 - Czw Sie 20, 2015 11:11
Witajcie, przepraszam od razu, że w tym temacie, ale nie chce zakładać nowego, a mam problem, wczoraj zaczęło stukać to koło pasowe, zakupiliśmy nowe w celu wymiany, niestety nie daliśmy rady odkręcić tej śruby, zaprowadziliśmy na warsztat, zmienił koło, które kupiliśmy, ale dalej się tłucze, może mi ktoś powiedzieć co jest nie tak? koło złe? Koło to zamiennik za 300zł firmy włoskiej MALO bodajże.
Punx - Czw Sie 20, 2015 11:18
Nie chcę Cie straszyć ... mnie mechanik przed zakupem koła poinformował, aby nie brać tych tanich zamienników, bo to loteria potrafią paść nawet po kilku dniach. Zalecił mi abym kupił corteco bo takich wymienił już kilka i nie było reklamacji że coś się popsuło, zmienił niedawno także koło pasowe takie za 300pln, bo klient się upierał ... ponoć po dwóch dniach się rozleciało, kolejne już klient kupił corteco i śmiga do dziś.
Ja się zdecydowałem na wersję za 530pln z przesyłką z Krakowa, zapewniano mnie że to nie są chińczyki (produkcja ponoć w DE), a cena dlatego taka niska bo dużo elementów tej firmy sprzedają i mają lepsze ceny producenta.
Dodam od razu że po zmianie koła pasowego wału ustały wszelkie wibracje, buczenia przy różnych zakresach RPM, jestem bardzo z tego powodu zadowolony, kto by pomyślał że całe to zmienianie poduszek, wyciszanie grodzi itd dało o wiele słabszy efekt, za zdecydowaną większość wibracji odpowiadało koło pasowe wału korbowego.
u95 - Czw Sie 20, 2015 11:22
Dziękuję za bardzo szybką odpowiedź, rozeznam się co i jak, i najwyżej zakupi się nowe, do tego tego co kupiłem nie chcą przyjąć już, wiadomo założone i do widzenia, reklamacje mi każą składać i 2-4 tygodnie czekać... hahaha
prebenny - Czw Sie 20, 2015 11:23
u95 jak się okaże, że to wina tego koła to nie odpuszczaj tylko wyślij na gwarancji i żądaj zwrotu kosztów. To, że na rozpatrzenie gwarancji mają miesiąc nie znaczy, że Twój samochód ma stać miesiąc uziemiony.
pelson91 - Czw Sie 20, 2015 13:40
ja na tanim kole pasowym Maxgear nadal śmigam bezproblemowo.. minęły 2 lata od wymiany
karolj - Czw Sie 20, 2015 16:33
Punx napisał/a: | Dodam od razu że po zmianie koła pasowego wału ustały wszelkie wibracje, buczenia przy różnych zakresach RPM, jestem bardzo z tego powodu zadowolony, kto by pomyślał że całe to zmienianie poduszek, wyciszanie grodzi itd dało o wiele słabszy efekt, za zdecydowaną większość wibracji odpowiadało koło pasowe wału korbowego. |
Punx: a jak Ci mówiłem, żebyś sprawdził to koło, to się upierałeś, że dobre i tylko podmieniałeś poduszki
Punx - Czw Sie 20, 2015 17:11
Bo było dobre Ja kilku mechanikom w ciągu ostatniego 1,5 roku mówiłem że mam takie dziwne stuki, zwłaszcza jak się toczę na rondzie w lewo i odpuszczę gaz (850-1000rpm) i żaden nie wpadł na to że to koło pasowe nawala. Szukali w innych miejscach. Nawet mechanik w Boschu po zrobieniu zbieżności na jeździe próbnej powiedział że to mi coś wahacz albo mc person stuka. Koło, paski i wałki też kilku oglądało i stwierdzili że wszystko jest OK. Szkoda tylko że to koło nie rozleciało się tak ze 2-3 lata wcześniej, może byłaby droższa naprawa bo wtedy części do 75 były z 50% droższe, ale miałbym kilka lat lepszego komfortu jazdy, a tak dopiero 12 letni dziadek jeździ jak trzeba ....
Balas87 - Czw Lut 11, 2016 00:20
Hej słuchajcie z perspektywy czasu oraz przejechanych km może ktoś polecić dobrej firmy koło pasowe do majzla cena/jakość
j0zek - Czw Lut 11, 2016 01:21
Corteco i tyle w temacie
adas.ko - Czw Lut 11, 2016 07:59
U mnie koło Dayco wytrzymało około 10 miesięcy, od pół roku mam Corteco (z aledrogo za 600pln), które na razie się trzyma. Ale porównując głośność to subiektywnie z Dayco było ciszej.
prebenny - Czw Lut 11, 2016 08:07
Od BMW Corteco bodajże 400-450 zł.
longer86 - Czw Lut 11, 2016 08:26
Jeszcze nie bylem zmuszony robić koła, ale jak przyjdzie na to czas to bedzie z PU z Olkusza...
adas.ko - Czw Lut 11, 2016 08:27
Tyle tylko że koło pasowe od BMW nie pasuje do R75. ...
Wracając do sedna, ja bym się zastanowił nad tańszym Dayco (większa kultura pracy, po wyjęciu na reklamację okazało się być całe, problem w tym że nie tłumiło tak dobrze jak było nowe). Oraz powtórzę za większością, że Corteco robiło na pierwszy montaż i pewnie jest najtrwalsze (chociaż mi tak lekko hałasuje od samego początku).
Balas87 - Czw Lut 11, 2016 09:31
u mnie książkowo padło koło pasowe przebieg 250 nie ma dużego wyboru co do firm, pewnie trzeba będzie poszukać jakiś godny wypust z ostatnich lat produkcji naszych R. No i znając życie jak się ruszy koło to i pewnie napinacz nowy i paski by pasowało
j0zek - Czw Lut 11, 2016 12:13
Balas87 napisał/a: | u mnie książkowo padło koło pasowe przebieg 250 nie ma dużego wyboru co do firm, pewnie trzeba będzie poszukać jakiś godny wypust z ostatnich lat produkcji naszych R. No i znając życie jak się ruszy koło to i pewnie napinacz nowy i paski by pasowało |
I nową śrubę z podkładką + smar do gwintów
prebenny - Czw Lut 11, 2016 15:46
adas.ko napisał/a: | Tyle tylko że koło pasowe od BMW nie pasuje do R75. ... |
Śmiem się nie zgodzić
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=523518#523518
apples napisał/a: | Elementy napędu silnika (Diesel M47R)
- Koło pasowe wału korbowego
ROVER LHG100750 - BMW 11232247887
....................................Land Rover Freelander TD4 LHG100750L |
longer86 - Czw Lut 11, 2016 16:26
a co za tym idzie pojawia się też opcja(dla zwolenników poliuretanu):
http://poliuretany.olkusz...-1szt./23110405
adas.ko - Czw Lut 11, 2016 16:54
prebenny napisał/a: | adas.ko napisał/a: | Tyle tylko że koło pasowe od BMW nie pasuje do R75. ... |
Śmiem się nie zgodzić
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=523518#523518
apples napisał/a: | Elementy napędu silnika (Diesel M47R)
- Koło pasowe wału korbowego
ROVER LHG100750 - BMW 11232247887
....................................Land Rover Freelander TD4 LHG100750L |
|
Może masz rację. Kiedy ja wymieniałem koło pasowe to spotkałem się z informacją, że w BMW zamienione są miejscami dwie bieżnie (większa chyba bliżej silnika). Ale z kolei Twoją teorię potwierdza np. aukcja http://allegro.pl/kolo-pa...870338595.html. Może ktoś widział oba koła (?), bo ja od razu zakupiłem dedykowane do R75
Balas87 - Sob Mar 05, 2016 10:00
Hej potrzebuję opinie na temat koła pasowego firmy Impergom - ktoś zakładach jakieś odczucia na co zwrócić uwagę przy kupnie ? w ogóle co to za producent
haszczyc - Sob Mar 05, 2016 10:40
ja kupiłem tutaj z 4 lata temu http://allegro.pl/kolo-pa...5453649866.html do tej pory przejechane ok 100tyś km i chodzi dobrze
Balas87 - Sob Mar 05, 2016 11:09
czyli polecasz dobrze tłumi ci to koło ?
haszczyc - Sob Mar 05, 2016 23:34
ale co tłumi ? działa normalnie jest ok
mocu - Pon Mar 14, 2016 21:33
Dzisiaj zamontowałem koło Impergom. Mam nadzieje, że się sprawdzi. Poprzednie, które zamontowałem tydzień temu wytrzymało aż 12km słownie DWANAŚCIE!!! Jak to mówia, kto tanio kupuje dwa razy kupuje. Poprzednie to był Chinczyk. Firma NTY LTD. To co dziś mi mechanik pokazał, zjeżyło mi włosy. Guma pęknięta dookoła. Może jutro dołącze fotkę. Powiem krótko. Nie ma co wierzyć sprzedawcom, że ich towar jest super, ma 2 lata gwarancji itd... Tylko sprawdzone marki.
j0zek - Pon Mar 14, 2016 21:37
mocu napisał/a: | Dzisiaj zamontowałem koło Impergom. Mam nadzieje, że się sprawdzi. Poprzednie, które zamontowałem tydzień temu wytrzymało aż 12km słownie DWANAŚCIE!!! Jak to mówia, kto tanio kupuje dwa razy kupuje. Poprzednie to był Chinczyk. Firma NTY LTD. To co dziś mi mechanik pokazał, zjeżyło mi włosy. Guma pęknięta dookoła. Może jutro dołącze fotkę. Powiem krótko. Nie ma co wierzyć sprzedawcom, że ich towar jest super, ma 2 lata gwarancji itd... Tylko sprawdzone marki. |
No to uważaj na Impergom
mocu - Pon Mar 14, 2016 21:52
Nie przerażaj mie Zasugerowałem się opinią kolegi Haszczyca i opiniami w sieci. Impergom robi osprzęt na pierwszy montaż do alfy i fiata. Więc może nie będzie zle...
wellman - Pon Mar 14, 2016 22:00
mocu, sprawdzone marki, dokładnie: Corteco, Dayco...
pietjak - Pon Cze 06, 2016 06:56
Dopadło i mnie. Drugi Rover - podobny przebieg.
1. Auto - 263 tyś
2. Auto - 283 tyś
Nowe Dayco z Edpol-a za 527zł.
Chodzi idealnie.
czarek236 - Wto Cze 07, 2016 10:47
Witam-które koło lepsze Dayko, czy Cortego oraz czy koło kupujemy wraz ze śrubą i podkładką.
Jaką siłą dokręcamy?
Dodam jeszcze jedno pytanko jak i jakim sposobem odkecamy tę śrubę? na kole pasowym.
dziękuje pozdrawiam.
Sorki momenty dokręcania znalazłem zmówione Dayko
Nadmienie że koło u mnie jak na razie jest ok,dlaczego wymieniam?
Wymieniam wszystkie paski,oraz napinacze,nową pompe wody i dlatego profilaktycznie postanowiłem wymienić koło pasowe aby nie być rozczarowanym w trakcie drogi,a mam zamiar pogonić auto z 5 tyś.km.więc muszę być przygotowanym.
Mysle że dobrze robie,co na to szanowni koledzy?.
A autko obecnie przejechane ma 240 tyś.bez ingerencji wyżej wymienionych elementów.
longer86 - Wto Cze 07, 2016 10:52
Jak ktos wymienia kolo... Jest chętny oddać mi stare?
Balas87 - Wto Cze 07, 2016 11:02
jak pokryjesz koszty wysyłki to ci wysle oryginalne rozdupczone
wellman - Wto Cze 07, 2016 11:05
czarek236, u siebie wymieniłem na Corteco, przejechało na razie 5 m-cy i jest ok.
longer86, teraz mówisz... jakiś miesiąc temu opchnąłem stare, byś napisał wcześniej to byłoby Twoje.
Punx - Wto Cze 07, 2016 11:14
Ja swoje kazałem zutylizować mechanikowi, bo to ciężki kawał złomu ... Longer chcesz przerobić koło pasowe na zapasowe ?
longer86 - Wto Cze 07, 2016 11:38
Nie, w razie awarii mojego chce miec awaryjnie rozdupczone które wysle do Olkusza na regeneracje na PU
macko95 - Czw Cze 09, 2016 11:24
Potrzebuję pomocy,
Padło mi koło pasowe w Roverze 75 z 2000r.
Zajechałem do mechanika, koło zamówione z allegro, tylko że mechanik ma zagwostkę czy w rozrządzie znajduje się klin czy go nie ma. To wiele zależy do tego, czy podejmie się roboty, gdyż mówi, że jeżeli nie ma klinu to przy wymianie może wszystko się jeb... i cały rozrząd siądzie.
A prócz tego pytania, może ktoś zna mechanika, który specjalizuje się w Roverach w Białymstoku lub okolicach?
longer86 - Czw Cze 09, 2016 11:42
pierwsze zmień mechanika, bo wygaduje głupoty a na koniec pewnie zedrze za robotę
Po pierwsze to uzupełnij profil jaki masz silnik czy 2.0 V6 czy CDT/CDTi
Bo to istotna różnica i nie wiadomo o czym piszesz w dieslu rozrząd jest na łańcuszku a wymiana koła pasowego wiąże się tylko z ściągnięciem paska wieloklinowego
Jeśli piszesz o 2.0 v6
to na kole pasowym jest również pasek wieloklinowy, który nie ma nic wspólnego z rozrządem
a jak mowa o klinie to wystarczy spojrzeć na zdjęcie koła pasowego do 2.0 v6 i widać że miejsce na klin jest:
Tylko że cały temat jest o kole pasowym od diesla i nie przypominam sobie żeby wymieniał je ktoś w V'ce
macko95 - Czw Cze 09, 2016 11:47
Tak, tak, mam 2.0 CDT
Czyli nie ma problemu z tym, że coś tam się przy wymianie uszkodzi? Mam właśnie prócz koła pasowego do wymiany dwa paski, więc bez problemu powinno pójść i bez obawy?
AdaskoC - Czw Cze 09, 2016 12:30
macko95 napisał/a: | Czyli nie ma problemu z tym, że coś tam się przy wymianie uszkodzi? Mam właśnie prócz koła pasowego do wymiany dwa paski, więc bez problemu powinno pójść i bez obawy? |
Ogólnie mechanik mający głowę na karku powinien to zrobić w 30 min, no max godzinę i nic nie uszkodzić.
Choć są różni mechanicy
macko95 - Czw Cze 09, 2016 12:51
W takim razie może jest ktoś, kto poleci mechanika z głową na karku z Białegostoku lub okolic?
czarek236 - Pon Cze 13, 2016 13:50
Panowie jak blokujecie wał aby odkręcić śrubę przy kole pasowy oraz jaki klucz ( średnica) klucza?zadaje takie pytania gdyż będę mieć mało czasu aby to wszystko ogarnąć i nie być przy tym zaskoczonym,oraz jeszcze jedno jakim momentem dokręcamy pompe wody,wiem,wiem nie jest to pytanie w tym wątku ale nie chcę więcej rozpisywać.
Dziękuje serdecznie za wszelkie podpowiedzi.
longer86 - Pon Cze 13, 2016 14:01
Moment dokrecania znajdziesz w rave, podejrzewam ze jest tam także sposób na wymianę kola pasowego.
kjarzyna - Czw Cze 30, 2016 10:29
j0zek - Czw Cze 30, 2016 11:01
pelson91 - Sro Wrz 21, 2016 15:02
No dobra, mogę powiedzieć teraz parę słów o kole pasowym MAXGEAR (koszt zakupu ok 250zł).
Padło po 2 latach i to jeździłem bez klimatyzacji (miałem niesprawną), i niedługo po jej uruchomieniu koło poszło się walić, stuka jak porąbane.
I teraz pytanie. Czy są jakieś inne w miarę trwałe koła pasowe oprócz Corteco? Corteco kosztuje ok 600zł, a tańszych jest od pyty i zastanawiam sie nad ich jakością. Może warto sięgnąć po któreś z tańszych zamiast kitować najdroższe?
pablo - Sro Wrz 21, 2016 18:39
Ja od ponad 2 lat jeżdżę na DAYCO , jeżdżone cały czas z klimą i jak na razie spisuje się nieźle. Od nowości wydawało dziwny dźwięk ( inny niz oryginał) ale nic nie stuka, nie puka i daje sobie radę. Wymienione przez mechanika 700 km od domu ( w czasie wyjazdu wakacyjnego). Wstawił to co miał pod ręką, nie miałem możliwości wyboru ale lata do dziś.
dukat11 - Sro Wrz 21, 2016 19:44
pablo napisał/a: | Wymienione przez mechanika 700 km od domu ( w czasie wyjazdu wakacyjnego). |
niestety i mnie dopadło koło pasowe w te wakacje ale niesety poza granicami polska w kraju gdzie "podatek turystyczny" spory. Naprawa kosztowała 380Eur i skutkowała przetarciem węża od wspomagania po 150km jazdy. Całość kosztów zamknęła się w 700Eur ale to już dłuższa historia. Ale teraz mam koło contitech czyli mam już czwarte koło pasowe
dorotamax1 - Sro Wrz 21, 2016 20:27
Ja w tamtym roku wymieniłem 5 kół ,tych tańszych a i 2 w tamtym roku ,już na allegro sprzedawców brakowało ,ale jak się rozsypywało ,moja bolączka było że się ro zwulkanizowało się od wewnętrznego pierścienia .ale paragon i do sprzedawcy i kasa na konto wracała .
mocu - Czw Wrz 22, 2016 21:13
Skusiłem się na chinską tanioche z dwuletnią gwarancją firmy NYT. Nigdy więcej. Zrobiłem na nim 12 kilometrów (dwanaście km, nie tysięcy) Kto tanio kupuje, dwa razy kupuje.
bart10001 - Wto Lut 13, 2018 19:46
Witam
Opłaca się kupić takie coś?
https://m.olx.pl/oferta/kolo-pasowe-walu-tlumik-drgan-bmw-e46-2-0-d-CID5-IDr0Q6B.html
christopher7 - Wto Lut 20, 2018 10:41
Zależy jaki masz budżet na to koło pasowe. Największą pewność będziesz mieć jednak przy markowej nówce ale wtedy to trochę większy koszt.
To tutaj najtańsze nie jest. Za nowiutkie Corteco zapłacisz już tylko 2x z kawałkiem więcej niż za tę używkę a będziesz mieć święty spokój z tym na baaardzo długo...
MaReK - Wto Lut 20, 2018 23:30
Upewnij się, że koło od BMW na pewno pasuje do R75, bo ja się kiedyś rozczarowałem przy montażu
pablo - Sob Sie 18, 2018 16:26
No i po 4 latach użytkowania ( ok. 40tyś. km) koło Dayco skończyło swój żywot. Mechanik zamówił jakieś za 450 zł ( firma mi nieznana). Mam nadzieję że pojeżdżę dłużej niż kolega mocu (12km !)
mocu - Sob Sie 25, 2018 18:23
serdecznie Ci tego życzę. U mnie sprawdziło się, że ten kto tanio kupuje, to 2x kupuje
Urban_1969 - Pon Cze 03, 2019 21:07
Witam.
Pozwólcie, że się podepnę, szkoda zaśmiecać forum.
I mnie dopadła dziś awaria koła pasowego
( R 75 2.0 CDTI automat 2005r lift )
Auto strach nawet odpalać tak tłucze, ale powyżej 1200 obr. jest nie źle.
Przywiozłem na miejsce mechanika, ( rzekomo znawca silników BMW)
Posłuchał, i wydał wyrok.
Pęknięty wał korbowy.
Nie dałem wiary diagnozie, zacząłem sam szperać przy aucie, i co się okazało.
Ewidentnie rozwalone koło pasowe.
Wiem , że jak zakup to tylko Corteco
Może orientuje się ktoś, gdzie można kupić oryginał Corteco a nie chińczyka w pudełku Cortego
Na Allegro 700 zł i jakoś nie bardzo mam zaufanie do tych sprzedających.
Jeśli ktoś ma pewne źródło, sprzedającego, a jak by jeszcze było coś taniej od
Aledrogo to był bym wdzięczny za namiar.
Czy muszę również zakupić nową śrubę z podkładką, czy nie koniecznie.
Ta jest fabryczna, będzie pierwszy raz ruszana.
Bo widziałem gdzieś w sieci te śruby po 90 zł ( rozbój )
Jak tą starą dam ponownie tylko na klej do gwintów, to będzie dobrze, czy jednak nowa ?
I jeszcze jedno. Jak przy automacie zablokować wał korbowy przy odkręcaniu koła?
lukasz-89 - Wto Sie 02, 2022 21:33 Temat postu: [R75] Koło pasowe Witam. Mocno klekocze auto po odpaleniu po kilku sekundach. Bardzo mocno. Dodając gazu jeszcze bardziej. Czy to koło pasowe czy coś innego?
[ Dodano: Wto Sie 02, 2022 22:33 ]
Dzięki
dawidd - Czw Sie 04, 2022 07:12
Zdalnie ciężko to ocenić ale pewnie tak. Popatrz na kolo, ono ma metalowe ograniczniki które jak o siebie uderzają to guma wewnątrz jest już zużyta. Po ogranicznikach będzie widać że walą o siebie. Inną rzeczą może być też zacierające się rolki albo alternator, klima, pompa wspomagania, które mogą stawiać nadmierny opór i wtedy też kolo pasowe może walić
|
|