Zobacz temat - [Freelander] Drgania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Drgania

endi32 - Nie Gru 27, 2009 16:23
Temat postu: [Freelander] Drgania
Witam . Po wymianie wału przedniego mam dalej drgania nadwozia przy 60-80 km /h . Mechanik powiedział , że to wina sztywnego nowego przegubu i powinno się ułożyć . Reszta krzyżaków i łożysk na wale wygląda dobrze . Może ktoś spotkał się z tym ?
staf - Nie Gru 27, 2009 16:31

Przeglądałes to: http://forum.landrovernet....php/f-148.html
endi32 - Nie Gru 27, 2009 18:02

Wszedłem w te forum , ale zanim przetłumaczę z angielskiego to wieki miną .
staf - Nie Gru 27, 2009 18:06

endi32, Mnie również tłumaczenie zajęłoby ......troche czasu :smile:
Legion1349 - Nie Gru 27, 2009 18:29
Temat postu: Re: [freelander 2d 98 r] drgania
Jakieś masło maślane napisałeś, gdzie przedni wał a gdzie przegub? :| przeguby masz przy kołach a przednią część wału masz między ird a wiskozą, po drodze masz 2 krzyżaki i podporę wału. Jedyne co Ci może powodować drgania na tym odcinku to zużyta podpora wału.
SyntaX - Nie Gru 27, 2009 18:30

Dokładnie tak samo myślę.
Najczęściej pada podpoa wału.
Wymiana nie jest kosztowna.

Legion1349 - Nie Gru 27, 2009 18:41

i nie trzeba się od razu szarpać na oryginał LR za nie wiadomo ile (np 260zł) wystarczy założyć oryginał od transita (idealnie ta sama podpora) :)

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 18:41 ]
P.S. nie ma freela 2D :D

SyntaX - Nie Gru 27, 2009 18:43

ooo A to ciekawostka z tym Fordem. :)
Ja dałem za Włoski zamiennik 120zł.

win32 - Nie Gru 27, 2009 19:05

Kolega pisze o nowym wale , więc stawiam na źle założony/nie wyważony wał. i stąd wibracje
endi32 - Nie Gru 27, 2009 19:06

Legion 1349 Nie jest to masło maślane . Na początku przedniego wału /może ni nazwałem to fachowo / jest przegub w osłonie gumowej . Łożysko podpory wału wymieniałem 10 tys temu , więc je wykluczyłem .
Legion1349 - Nie Gru 27, 2009 19:45

seryjnie w tym miejscu nie ma żadnego przegubu ani nic takiego jest wałek wyjściowy z ird do którego przykręcony jest wał napędowy, nie ma tam żadnego przegubu ani żadnej gumy. Ale skoro utrzymujesz, że masz tam jakąś gumę to możliwe że poprzedni właściciel lub mechanik (który tam coś grzebał) przykrył gumą to łączenie bo coś spaprał, taka jest moja teoria :P
win32 - Nie Gru 27, 2009 19:48

Kolego ,
Jeżeli chodzi ci o ten element który jest na zdjęciu poniżej ( ten krótki gumowy mieszek)

To to nie jest żaden przegub. To jest osłona wieloklinu, dalej (taki duży czarny pierścień) to tłumik drgań. Osłona jest taka gdyż wał może się nieznacznie (w zakresie ok 50 mm) poruszać wzdłuż swojej osi w przód i w tył ( podczas ruchów silnika przy dodaniu i odjęciu gazu).



Co sprawdzić ? :
- Czy ten tłumik jest poprawnie założony - powinieneś dostać nowy z wałem.
- Czy krzyżak przed VCU (patrząc od przodu) jest prawidłowo założony.

przed demontażem wału zaznacza się wzajemne położenie Jarzma i Kołka krzyżaka żeby uniknąć zmiany wyważenia i wibracji.

Najpewniej masz źle poskładany krzyżak i stąd twój problem. Trzeba rozłożyć , może brakuje podkładki dystansującej (TOO100000) , sprawdzić stan , poskładać jak potrzeba. Ewentualnie dać do wyważenia na nowo.

W ostateczności kupisz nowy krzyżak TVF100000 - oryginał ok 300 zł, najtańszy zamiennik ok 50

endi32 - Nie Gru 27, 2009 19:58

Win . Mogę prosić o ten załącznik . Być może przy wymianie popełniliśmy błąd , a wymieniany był cały wał przedni kompletny .
win32 - Nie Gru 27, 2009 20:05

wstawiłem zdjęcie do postu wyżej powinno być widoczne :)

Poniżej jeszcze schemat przeniesienia napędu:

endi32 - Nie Gru 27, 2009 20:08

Dzięki Win za schematy. Ta część nr 2 była wymieniona cała kompletna . Wstawiona do starego walu i przykręcona bez żadnego zaznaczania . Co teraz z tym począć ?
win32 - Nie Gru 27, 2009 20:18

Dobrze, czyli dostałeś nowy tłumik z nowym wałem 'przednim'.

Zaznaczać trzeba było na krzyżaku z drugiej strony przed demontażem.



Teraz trzeba to rozebrać , złożyć krzyżak na nowo patrząc w jakim jest stanie i wyważyć (ok 120-150 zł).

Sugerował bym wymianę tego krzyżaka na nowy . Jest szansa że ustąpi bez wyważania na nowo - ale mała.

endi32 - Nie Gru 27, 2009 20:29

Dzięki Win 32 . Biorę się za wymianę krzyżaka na nowy i spróbuję bez wyważania /bo nie mam pojęcia kto i gdzie w mojej okolicy by to zrobił / dam znać po wymianie .
win32 - Nie Gru 27, 2009 20:55

Powodzenia :)

mam nadzieję że uda ci się to ustawić bez wyważania całości
TUTAJ obrazkowa instrukcja wymiany krzyżaka - co prawda w defenderze ale zasada ta sama :)

Ta fotka pokazuje o co chodzi z zaznaczaniem


Myk polega na tym że krzyżak musi być w osi obrotu. Próbuj szczelinomierzem / suwmiarką ustawić to tak żeby był po obydwu stronach równy odstęp.

endi32 - Pon Gru 28, 2009 08:46

Doczytałem się jednak , że wyważenie wału powinno się robić po każdej wymianie krzyżaka czy podpory wału . Znalazłem w Łodzi zakład , który robi wysyłkowo . Może ktoś tam robił ? Ciekaw jestem opinii .
win32 - Pon Gru 28, 2009 19:33

Przy wymianie podpór raczej nie trzeba jak się wieloklin wsadzi dokładnie tak samo. Co do wyważania wysyłkowego. Poszukaj czegoś lokalnie, bo z tego co się orientuje to jak juz dochodzi do wyważania , to trzeba to zastosować dla całego wału , a nie jego fragmentu. (może się okazać że przód jest wyważony, a po złożeniu całości jest lipa)
endi32 - Pon Gru 28, 2009 20:06

Win 32 Wyjąłem wał i okazało się , że krzyżak na przednim wale nie jest w jednej lini z pozostałymi krzyżakami tak jak na rysunku . Dodatkowo krzyżak przy dyfrze ma lekki luz /wymieniam / a najgorsze na sprzęgle wiskozowym tłumik drgań / nie wiem czy dobrze nazwałem / jest lużny tzn. guma nie trzyma się blachy . Na razie nie znalazłem samego tłumika , wszędzie sprzedają z wiskozą w komplecie . W cię żarowych wywalali ten tłumik i chodziło to bez . Co o tym myślisz ?
win32 - Pon Gru 28, 2009 21:00

Bez tłumika bym nie ryzykował. Ewentualne wibracje przejdą ci na budę, zniszczą łożyska w podporach , a w najgorszym wypadku przeniesie się na VCU/ Dyfer.

Krzyżaki wymień , złóż tak żeby po obydwu stronach były równe odstępy od 'uszu' wału.
Tłumik (dokładnie to jest "tłumik drgań skrętnych sprzęgła wiskotycznego") jest do kupienia. Były dwa rozmiary 150mm i 175mm . Podejrzewam że masz 150 mm był bardziej powszechny.



Numer części masz DA2352 - koszt ok 500 zł z wysyłką

polecamLand Serwis z Wieliczki mają to na miejscu . Na ich częściach wyremontowałem swoje auto i nie mam zastrzeżeń.

Masz do rozebrania właściwie całe przeniesienie napędu, więc sprawdź jeszcze raz podpory, łożyska i wszystkie uszczelniacze żebyś dwa razy tego nie robił.

Legion1349 - Wto Gru 29, 2009 16:37

możesz jeździć bez tego tłumika, u mnie tez to strzeliło i wymieniłem, kupiłem tutaj, dawałem 750zł bo wtedy akurat euro wysoko stało. Tyle że z wymianą tego nie jest tak prosto. Najpierw oczywiście musisz zdjąć wał, później zbić z niego podporę wału (duże prawdopodobieństwo że przy zbijaniu rozwali się łożysko w podporze) no i przy zbijaniu 9zależy jak bardzo zapieczone) mona uszkodzić samą wiskozę, znam przypadek gdzie gościowi zbijali podporę i mu wisko rozwalili, a to już duży ból.
sikorajaroslaw - Pią Wrz 17, 2010 09:52
Temat postu: pomoc freelander 99, wał napedowy wymiana
win32, win32, witam, jestem nowy na Tym forum, mam problem. Czytajac Pana odpowiedxi stwierdzam iz jest Pan osoba która może mi pomóc. Posiadam freelandera 99 1.8 i musze wymienic w nim podpory wału, nie wiem od czego zacząć, proszę o wsakzówki, najlepiej krok po kroku jak dla blondynki, z góry dziękuje, prosze o szybką odpowiedz :mrgreen: