Zobacz temat - [MG ZT] - Układ hamulcowy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] - Układ hamulcowy

MaReK - Nie Gru 27, 2009 17:20
Temat postu: [MG ZT] - Układ hamulcowy
Witam,

od niedawna zaobserwowalem dziwne zachowanie ukladu hamulcowego w moim powozie.
Z poczatku myslalem, ze to ma zwiazek z niskimi (ujemnymi) temperaturami.
Ale problem pojawia sie rowniez nawet wtedy kiedy temperatura jest dodatnia (np. +4).

Zazwyczaj dzieje sie to po dluzszym, kilku godzinnym postoju auta.
Nie jest to jednak zawsze, ale wystepuje juz dosc czesto, zeby mi dokuczac.

Kiedy uruchamiam silnik, wlaczam nawiewy zapinam bieg 1 i ruszam.
Dojezdzam kilka metrow do przeszkody i chce zwolnic, pedal hamulca
jest strasznie twardy. Tak twardy jak proba przycisniecia go kilka razy
na postoju przy wylaczonym zaplonie. Auto nieznacznie zwalnia, ale nie mozna tego nazwac hamowaniem.

Kiedy myslalem, ze to sprawa tempatury minusowej wymyslilem sobie, ze moze
to byc problem plynu, ktory jest juz pewnie dosc zuzyty, a nie wiedziec czemu
nie zostal za mojej kadencji wymieniony ! :(

Mariusz418 dal jeszcze mozliwosc usterki pompy prozniowej.

A moze ktos z kolegow spotkal sie juz z taka przypadloscia i moglby
podzielic sie metodatmi naprawy?

Ja poki co zaczne od zmiany plynu.

Pozdrawiam,

Rowan - Nie Gru 27, 2009 18:00

MaReK napisał/a:
Mariusz418 dal jeszcze mozliwosc usterki pompy prozniowej.

Też tak stawiam. Spotkałem się z problemem w Peugeocie, tam były identyczne objawy.

MaReK - Nie Gru 27, 2009 19:26

No dobra. A co to jest owa pompa prozniowa? Gdzie ja znalezc?
To sie naprawia, regenreuje, wymienia na nowa?

Pierwszy raz zetknalem sie z tym terminem :D

Pozdrawiam,

dukat11 - Nie Gru 27, 2009 19:53

odpowiada za wspomaganie układu hamulcowego. Proponuję przeczytać:

http://www.motofakty.pl/a...al_hamulca.html

lamer - Nie Gru 27, 2009 20:11

Skoro później działa normalnie (tak rozumiem) to raczej zacinają się zaworki w servie hamulców. Ewentualnie na początek sprawdź zaworek zwrotny pomiędzy pompom a servo.
apples - Nie Gru 27, 2009 20:30

Dokładnie nazywa się pompa VACUM i wytwarza podciśnienie. Podczas tych mrozów u mnie jest podobnie. Pedał zrobił się jakby twardszy i nie wpada w podłogę. Czy jak było ciepło i dojeżdżałeś do skrzyżowania to silnik miał objawy lekkiego dławienia się?
MaReK - Nie Gru 27, 2009 22:56

Nie. Absotulnie zadnych innych objawow. Rano po prostu po nocy (dluzszym postoju) odpalam go i jak od razu rusze to przycisniecie hamulca nie skutkuje. Przejade 200 - 300m i spokoj. Jak auto pochodzi troche wlaczone (odsnieze go) to tez jest spoko.

Najbardziej sie wkurzylem, jakby cofajac na parkingu przywalil w pojazd za mna ;D
Na szczescie reczny pomogl :)

Dodam, ze jakis czas temu rozlecialo mi sie wszystko z tylu (lewa strona) po zaciagnieciu recznego na suchym ;) Wymienilem wnetrze i sie zastanawiam czy moglem cos tam
nabroic - zle poskladac. Ale reczny lapie dobrze, nic nie huczy, puka, stuka...

Dukat11 - dzieki za schemat. Teraz mam troche jasniej w glowie ;D

hvil - Pon Gru 28, 2009 00:13

mam do sprzedania serwo z taka kostka polaczona z serwem 4 metalowymi przewodami czy to ta pompa? bo ja to kupilem z przekladka ale potrzebne nie bylo.