|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - MG ZT 190
Viniu - Wto Gru 29, 2009 10:36 Temat postu: MG ZT 190 Pewnie wielu z Was zna na pamięć większość filmików z youtuba o Roverkach/MG. Ja dzisiaj trafiłem na dwa i puściłem sobie celem porównania. Chodzi o fragmenty testów przeprowadzonych przez stację DSF w programie Motorvision (swego czasu oglądałem wszystkie odcinki ). Nawiasem mówiąc uważam, że to jeden z najlepszych i najbardziej obiektywnych programów motoryzacyjnych.
A konkretnie chodzi o odcinek, w którym testowano MG ZT 190. Przyznam szczerze, że nie sądziłem, że ten eMGzik ma tak kapitalne właściwości jezdne Polecam zwłaszcza fragment jazdy w slalomie i tzw. "test łosia"... kurcze.. auto nie wypadnie z toru jazdy nawet o centymetr Zwróćcie też uwagę na wynik końcowy... Trzeba przyznać, że "190" nie jest demonem przyspieszenia (8,9s) a mimo to na torze okazuje się porównywalny z teoretycznie szybszymi autami Jak widać dobrze zestrojone podwozie może zdziałać baaardzo wiele.
Dla porównania polecam odcinek, w którym testują BMW 330d... Tak tak.. wiem wiem.. w BMW pewnie była wyłączona kontrola trakcji, jednak mimo to uważam, że jak na markę, która szczyci się rewelacyjnymi właściwościami jezdnymi to raczej średnio...
http://www.youtube.com/wa...L18&feature=fvw - MG
http://www.youtube.com/wa...IkM&feature=fvw - BMW
maniaq - Wto Gru 29, 2009 10:39
viniu, ja kazdemu powtarzam ze kupilem ZR-a wlasnie ze wzgledu na zawieszenie i powiedzenie MG - znaki razy dwa nie wzielo sie z przypadku
smigam deislem a na torze staje w szranki z duzo mocniejszymi autami i lipy nie ma
Viniu - Wto Gru 29, 2009 11:22
maniaq, No właśnie.. jesteś tego najlepszym przykładem
Tu ten sam test Focusa I ST 170
http://www.youtube.com/wa...from=PL&index=6
Niby 20 koni mniej ale i masa dużo mniejsza a wynik dla MG nadal bardzo korzysty Różnica tylko 0,26 sekundy czyli żadna.. podobnie jak BMW M5
Markzo - Wto Gru 29, 2009 11:39
bo to MG w końcu nie? ZT260 po konwersji na V8 i RWD również zbiera same dobre opinie jeśli o prowadzenie chodzi, chyba nawet w motorwizji to widziałem
Brt - Wto Gru 29, 2009 14:44
pamiętam z Radomia ze Zlotu ... wynik R75 CDT kolego Raciatego był tylko sekundę gorszy od mojego ... a po aucie w ogóle nie było widać jakiegoś szczególnego wysiłku i co ciekawe .... jechał na klimatyzacji i na felgach 15cali
dobryziom - Wto Gru 29, 2009 16:28
no proszę nie pomyślałbym ze taka bryła może mieć takie predyspozycje
sobrus - Sro Sty 06, 2010 20:20
Roverki w ogóle to dziwnie żwawe samochody. Mój właściwie wyprzedza wszystko co mu podjedzie, rzecz jasna na Lancera Evo sie nie porywam, ale ostatnio zjadł jakiegos nowego VW Jetta a chwilę potem Jeepa Grand Cherokee (wg wikipedii to tam poniżej 4.0L raczej nic nie montuja, ale masa robi swoje).
Oba samochody były bardzo pewne że będę dla nich zawalidrogą, bo nie chciały stać za mną tylko obok.. (a potem musiały wracać za mnie bo tam pas się kończy i dobrze o tym wiedzą ).
Za każdym razem ten sam scenariusz - do 5 tysięcy obrotów mniej więcej równo a potem rover dostaje kopa i sie oddalam
Niby ponad 10 sekund do setki ale jakiś taki żwawy...
Fajnie sie nim jeździ, zwłaszcza jak na 1.6
To jakie ma być MG
Adrian355 - Sob Sty 09, 2010 10:42
Ile waży MG ZT
Nie jestem kierowcą ale wydaje mi się że hamulce mogły by być odrobinkę lepsze... bo 39m to sporawo (chyba).
Ale ten slalom to ładnie wygląda, nawet w porównaniu do foczki...
Brt - Sob Sty 09, 2010 11:46
Adrian355, 39 metrów to dobry wynik ... czysto sportowe auta uzyskuja wyniki rzędu 37 - 35 metrów, wiec do tych 39 nie ma się co czepiać
Adrian355 - Sob Sty 09, 2010 12:07
A to przepraszam w takim razie
Tak się właśnie zastanawiałem że to w zasadzie spore autko...
I zawiodłem się oglądając odcinek o ST170... Nie jeżdżę ciągle ale też nie malutko rodziców Focusem i wydawało mi się że to auto jest takie no... sztywne i że się prowadzi jak po sznurku... (takie są moje odczucia).
A tu w slalomie taka nadsterowność i podskoki...
Jeszcze się wiele muszę nauczyć o motoryzacji...
Markzo - Sob Sty 09, 2010 17:32
nasz 75 2.5V6 Automat ma w dowodzie wagę 1520KG, ZT pewnie podobnie
|
|