|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416Si 1.6 97] pasek rozrządu przeskakuje?
qoobam - Sro Gru 30, 2009 21:37 Temat postu: [Rover 416Si 1.6 97] pasek rozrządu przeskakuje? witam!
Mam problem z rozrządem. Wymeniałem pasek rozrządu na nowy. Dodatkowo wymieniłem też małe kolo zębate przy wale głownym.
Wszystko jest odpowiednio ustawione ale przy obrotach po pewnym czasie pasek przeskakuje o 1 ząbek itd.
Nie wiem co może być tego przyczyną?
Będę bardzo wdzieczny za pomoc.
Konix - Sro Gru 30, 2009 21:42
Luźny napinacz, albo pompa wody ma za duży opór.
rtworek - Sro Gru 30, 2009 21:44
słabo naciagniety napinacz
[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 21:44 ]
Konix,
qoobam - Sro Gru 30, 2009 21:48
Napinacz jest naciągnięty maksymalnie a pompa wodna również była wymieniana.
Konix - Sro Gru 30, 2009 21:55
To może niewłaściwy pasek, jeżeli wszystko jest dobre, to nie może przeskakiwać. Napinacz powinien być ustawiony właściwie, a nie naciągnięty maksymalnie. O ustawianiu napinacza było już wiele razy na forum, poszukaj tego. Jaki był powód wymiany koła zębatego? ono się raczej nie zdąży zużyć ?
qoobam - Sro Gru 30, 2009 22:07
Pasek jest raczej na pewno prawidłowy(143 zęby) sprawdzany według katalogu do tego modelu i rocznika.
A kolo zębate było już troche wyrobione (w porównaiu z tym nowym).
Kot - Sro Gru 30, 2009 22:39
a moze da sie go napiąc przekreceniem pompy wody ja ostatnio napinalem w omedze pompa ...
sTERYD - Czw Gru 31, 2009 11:20
to nie opel, w Roverkach pompy się nie da przekręcić, a do napinania paska jest osobny napinacz.
na którym kole pasek przeskakuje? na wale głównym, czy na którymś z wałków rozrządu?
nie wpadła Ci gdzieś tam jakaś mała śrubka, czy coś?
masz ręczny napinacz, czy automatyczny? jeśli automatyczny, to masz za krótki pasek, i to może być to...
polofix - Czw Gru 31, 2009 17:10
pasek nie moze byc naciagniety zbyt mocno.a jezeli jest naciagniety do konca regulacji napinacza to punkty nie beda sie zgadzac.
qoobam - Sob Sty 02, 2010 12:25
pasek jest odpowiedniej dlugości (jak pisalem wyżej 143 zęby zgodny z katlogiem do tego modelu i rocznika)
napinacz jest ręczny
odnośnie napięcia paska rozrządu doczytałem się na forum, że powinien być tak napięty aby w najdłuzszym miejscu okręcał się o 90 stopni.
azor77 - Nie Sty 03, 2010 13:31
qoobam napisał/a: | odnośnie napięcia paska rozrządu doczytałem się na forum, że powinien być tak napięty aby w najdłuzszym miejscu okręcał się o 90 stopni. |
To jakaś nowa teoria. Możesz podać źródło ?
Najdłuższe miejsce znajduje się na kole wałka wydechu z kołem na wale. Jest to miejsce które musi być zakładane w pierwszej kolejności bez żadnego luzu i z dokładnością do jednego ząbka na pasku. Jak zostawisz luz to nic dziwnego że, przeskoczy. Napinacz nie wyeliminuje tego luzu tylko może przestawić znaki kół wałków względem koła na wale . Napinacz napina odcinek paska od koła wałka ssącego, poprzez pompę wody i koło na wale korbowym.
Powodzenia
NEOSSS - Nie Sty 03, 2010 13:43
azor77, on pisze o tym iz pasek mu okreca sie o 90 stopni...
Pokaz nam kolega w jaki sposob napinasz pasek
|
|