Zobacz temat - [R45 iTD 2.0 2002] Olej i filtry - po wymianie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 iTD 2.0 2002] Olej i filtry - po wymianie

Holender - Czw Gru 31, 2009 16:08
Temat postu: [R45 iTD 2.0 2002] Olej i filtry - po wymianie
Rover 45 2,0 iTD 2002 (iDT - edycja własna :oops: )

Wymiana oleju i zestawu filtrów.

Olej (jako że nie było pewności co zalano wcześniej):
MOBIL S 10W40
Znamionowa pojemność układu - 4,8l

Filtr oleju zastosowany:
MANN FILTER W914/26 (Honda, Land Rover, Rover (MG ROVER GROUP LTD)

Pasują też:
Fiaam FT 5455, Fram PH-5717, Mahle OC 312, Purflux LS 322, Tecnocar R 101

Filtr paliwa zastosowany:
FILTRON PP 838

Pasują też:
Mann&Hummel WK 8452/3, Fram P 4836, Mahle KL 41 i KL 43, Purflux FCS 412B, Fiaam FP 5038

Filtr powietrza zastosowany:
FILTRON AP 187/1

Pasują też:
Mann&Hummel C 2874, Fram CA 5657, Mahle LX 719, Purflux A 389, Fiaam PA 7240

Filtr przeciwpyłkowy (kabinowy) zastosowany:
FILTRON K 1082

Pasują też:
Mann&Hummel CU 2520, Mahle LA 84, Purflux AH 165



Wszystko pasuje i sprawuje się prawidłowo. Po wymianie filtra powietrza i przedmuchaniu układu sprężonym powietrzem, samochód wyraźnie zyskał na mocy. Ponadto: jeszcze szybciej odpala (filtr paliwa+filtr powietrza), nie kopci, nie hałasuje. Szyby nie parują i szybciej nagrzewa się wnętrze (filtr kabinowy). Po prostu chce się jeździć... :cool:



Acha, jeszcze jedno: Koszt filtrów (4 sztuki) + olej (5l+1l) to około 270 złotych. Robocizna 120 zł (ale było jeszcze kilka innych sprawdzeń diagnostycznych).
Razem blisko 400 zł i spokój na najbliższy rok... :lol

PopaY - Czw Gru 31, 2009 16:20

iDT ;)
Holender - Czw Gru 31, 2009 16:31

Ech... wiem, czeski błąd a i te oznaczenia dziwaczne... :rotfl:
Deeptrip - Czw Gru 31, 2009 16:46

to niezły musiałeś mieć syf jak po zwykłej wymianie filtrów odczuwasz zwiększenie mocy
Holender - Czw Gru 31, 2009 16:51

Cała rura pod filtrem powietrza zatkana klonowymi noskami, filtr też nabity jakimiś nasionkami, filtr kabinowy podobnie zasyfiony. Wygląda na to że ten drugi nigdy nie był ruszany. Co do filtru powietrza, nie wiem jak fachowo nazywa się ta elastyczna rura pod spodem, ale odczepiła się, i powietrze było zasysane nie w okolicy komputera (pod maską), ale pod nadkolem - jakieś 40 cm nad jezdnią (wyszło przy okazji przedmuchiwania)... ech... :???:
magneto - Czw Gru 31, 2009 17:45

Holender napisał/a:
spokój na najbliższy rok...

ile rocznie robisz km?

Holender - Czw Gru 31, 2009 17:49

Kilkanaście tysięcy zrobiłem w tym roku (od kupna, czyli od któregoś tam stycznia 2009)
magneto - Czw Gru 31, 2009 17:52

Pytam z ciekawośći bo ja na filtrze powietrza jeżdżę max 10tys.km, a kabinowy w zależności od potrzeb.w tym roku 3x zmieniałem a zrobiłem około 20 tys.km
Steff - Sob Sty 02, 2010 12:36

magneto napisał/a:
na filtrze powietrza jeżdżę max 10tys.km


Też bym się z tym zgodził. Ja wszystko (olej i filtry) wymieniam co 10 tyś. No powiedzmy że filtr paliwa wymieniłem po 20 tyś i nie wiem czy dobrze zrobiłem bo miałem problemy z pracą silnika. Ale zastanawiam się czy co 10 tyś też wymieniać filtr przeciw pyłkowy ?? Od marca kiedy kupiłem rova zrobiłem w 2009 roku ponad 26 tyś km :smile:

magneto - Sob Sty 02, 2010 12:44

Steff napisał/a:
Ja wszystko (olej i filtry) wymieniam co 10 tyś

też tak robię
Steff napisał/a:
filtr paliwa wymieniłem po 20 tyś

filtr paliwa najlepiej wymieniać przed zimą
Steff napisał/a:
zastanawiam się czy co 10 tyś też wymieniać filtr przeciw pyłkowy

filtr przeciwpylkowy wymieniam wtedy gdy w czasie deszczu zaczynają się problemy z odparowaniem szyb bez użycia klimatyzacji.

Steff - Sob Sty 02, 2010 14:10

magneto napisał/a:
filtr paliwa najlepiej wymieniać przed zimą


spotkałem się z opinią, że 2 razy w roku, przed zimą właśnie i na wiosnę ale może na wiosnę to zbytek ??

magneto napisał/a:
filtr przeciwpylkowy wymieniam wtedy gdy w czasie deszczu zaczynają się problemy z odparowaniem szyb bez użycia klimatyzacji


cenna uwaga :lol:
niemniej wymieniając go po 10 tyś był tylko trochę mniej zapaskudzony niż filtr powietrza :/

Holender - Sob Sty 02, 2010 16:46

Steff napisał/a:
...Ja wszystko (olej i filtry) wymieniam co 10 tyś. No powiedzmy że filtr paliwa wymieniłem po 20 tyś i nie wiem czy dobrze zrobiłem bo miałem problemy z pracą silnika. Ale zastanawiam się czy co 10 tyś też wymieniać filtr przeciw pyłkowy ?? Od marca kiedy kupiłem rova zrobiłem w 2009 roku ponad 26 tyś km :smile:



Sam olej, im częściej wymieniasz, tym lepiej dla silnika. 10 tys., to bardzo taka bardzo fajna, przykładowa, bezpieczna (dmuchanie na zimne?) granica, choć osobiście znam przypadki kierowców którzy zwlekają, zwlekają, zwlekają... sprawdzają "po palcu" na lepkość, opiłki, bo szkoda im tej stówki na wymianę...
Co do przeciwpyłkowego, jeśli wozisz, lub sam jesteś alergikiem, to im częściej, tym lepiej go wymieniać (taki tylko przykład, bo mam akurat brata alergika który daje radę jeździć tylko i wyłącznie ze mną w dłuższe trasy). Może się wydawać, że w okresie zimowym nic nie pyli, nie śmierdzi, nie dymi, ale to nieprawda. Czasami warto odkręcić ten schowek i sprawdzić stan filtra. Niekiedy nawet nie wiesz przez co przejeżdżasz... Jakieś pole akurat zbieranej bawełny gdzieś w Ameryce Środkowej, itp... :rotfl:
Sam osobiście przyjąłem zasadę: 1 rok - nie ma uproś. Wymieniam.
Osobiście robię rocznie zaledwie 10 000 - 13 000 km, więc coroczna wymiana jest dla mnie jak najbardziej OK.

PopaY - Pią Maj 14, 2010 11:39

Ja na wymianę zastosowałem (zastosuję jutro)

Filtr oleju Filtron OP 580/2 (ten sam pasuje do serii 200/400/600)
Olej do silnika Texaco Ursa TDX 10W-40
Olej do skrzyni Texaco Rover MTF94
Olej do wspomagania (dokładnie nie pamiętam jaką markę mi zaleją, bo Texaco chyba nie produkuje, ale na 100% będzie to Dexron 2)
Płyn hamulcowy Texaco Brake Fluid DOT-4
Płyn chłodniczy to składowa 3,5L koncentratu i 3,5L wody destylowanej

Całość wg wyliczeń ma mnie wynieść ok. 490zł.

gregor13 - Pią Maj 14, 2010 12:59

Jaki olej byście sugerowali, jeśli nie wiem, jakim jest zalany :?: Półsyntetyk 10W-40 :?: :?:
kasjopea - Pią Maj 14, 2010 13:04

Najlepiej wymienić na zalecany, czyli jak napisałeś 10W40 plus wymienić filtr oleju :smile: .
gregor13 - Pią Maj 14, 2010 13:18

kasjopea napisał/a:
Najlepiej wymienić na zalecany, czyli jak napisałeś 10W40 plus wymienić filtr oleju :smile: .


No i tak zrobię. Co do marki, to jeszcze nie zdecydowałem, ale najprawdopodobniej będzie to Castrol Magnatec.

zdenek - Pią Maj 14, 2010 15:06

Ja w kwestii formalnej. :cool:
Holender napisał/a:
Mann&Hummel WK 8452/3

Powinno być WK 842/3.

PopaY - Pią Maj 14, 2010 17:35

Ma ktoś takie zestawienie, ale do R600 SDi? :P