|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 97r] Gotująca sie woda i brak ogrzewania
animike - Pon Sty 04, 2010 12:17 Temat postu: [R200 1.4 97r] Gotująca sie woda i brak ogrzewania Witam,
mam nastepujacy problem z moim ROVERkiem, od jakiegos czasu gotuje mi sie plyn w zbiorniku wyrownawczym, po lekturze forum wymienilem czujnik temperatury i termostat, ale objawy nie zniknely. Jakby tego bylo malo wraz z nadejsciem zimy zaczalem miec problemy z grzaniem: po 15min jazdy mam cieple powietrze a jak jade jescze dluzej to nagle mam zimne powietrze, czasem jest nawet tak ze wogole nie mam cieplego powietrza z nawiewu. Prosze o pomoc.
Pozdr
Ciufa - Pon Sty 04, 2010 14:20
czy ubywa płynu ? wymień korek zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrz układ, oraz upewnij sie że masz płyn w układzie a nie wode
animike - Pon Sty 04, 2010 16:15
Ciufcia napisał/a: | czy ubywa płynu ? wymień korek zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrz układ, oraz upewnij sie że masz płyn w układzie a nie wode |
ubywa plynu. wymienie korek i dam znac czy pomoglo. Na pewno mam plyn.
Ciufa - Pon Sty 04, 2010 16:30
a przybyło oleju? i jaki kolor ma olej oraz płyn chłodniczy
dlugoszp - Pon Sty 04, 2010 18:05 Temat postu: Re: [R200 1.4 97r] Gotująca sie woda i brak ogrzewania
animike napisał/a: | Witam,
mam nastepujacy problem z moim ROVERkiem, od jakiegos czasu gotuje mi sie plyn w zbiorniku wyrownawczym, po lekturze forum wymienilem czujnik temperatury i termostat, ale objawy nie zniknely. Jakby tego bylo malo wraz z nadejsciem zimy zaczalem miec problemy z grzaniem: po 15min jazdy mam cieple powietrze a jak jade jescze dluzej to nagle mam zimne powietrze, czasem jest nawet tak ze wogole nie mam cieplego powietrza z nawiewu. Prosze o pomoc.
Pozdr | U mnie takie same objawy.Po rozebraniu wyszło że uszczelka .
Ciufa - Pon Sty 04, 2010 18:08
dlugoszp napisał/a: | U mnie takie same objawy.Po rozebraniu wyszło że uszczelka . |
no i co w związku z tym?
DawidNB - Pon Sty 04, 2010 18:12
animike, a układ odpowietrzony
ADI-mistrzu - Pon Sty 04, 2010 18:13
Jak w ogóle można sprawdzić kolor oleju ? Chyba tylko przez spuszczenie niewielkiej jego ilości.
Ciufa - Pon Sty 04, 2010 18:18
ADI-mistrzu napisał/a: | Jak w ogóle można sprawdzić kolor oleju ? |
wyciągając bagnet ?
pablolis - Pon Sty 04, 2010 18:26 Temat postu: Zapowietrzenie Moim skromnym zdaniem układ będzie zapowietrzony. Zeź ustaw pokrętło ogrzewania na maxa ciepło, i w wężyku bodajże po prawej stronie silnika, gdzieś koło filtra powietrza jest śrubka wkręcona w wężyk, to jest odpowietrznik, dolewaj i odpowietrzaj...
animike - Pon Sty 04, 2010 19:51
Ciufcia napisał/a: | a przybyło oleju? i jaki kolor ma olej oraz płyn chłodniczy |
masz racje musze to sprawdzic jakby cos bylo nie tak to juz bede wiedzial ze uszczelka
DawidNB napisał/a: | animike, a układ odpowietrzony |
uklad odpowietrzony przez mechanika - tzn tak mi powiedzial ale jak to jest w naszym pieknym kraju poki sam czegos nie zrobisz nie bedziesz mial zrobione:/
Zauwazylem ze po dluzszej jezdzie waz wchodzacy do chlodnicy jet goracy, pol chlodnicy jest ciepla nizsza polowa i waz wychodzacy zimny. Pompa??
Lechos - Pon Sty 04, 2010 19:58
animike napisał/a: | Zauwazylem ze po dluzszej jezdzie waz wchodzacy do chlodnicy jet goracy, pol chlodnicy jest ciepla nizsza polowa i waz wychodzacy zimny. Pompa?? | nie otwarty jeszcze duzy obieg.
TARADAJA - Pon Sty 04, 2010 20:04
Jeśli w ostatnim czasie nie ingerowałeś w układ chłodniczy typu wymiana płynu lub nie zabrakło go w zbiorniczku wyrównawczym albo nie ma widocznych śladów wycieku płynu to niestety do wymiany uszczelka pod głowicą! Gotujaca się woda a wraz z nią brak ogrzewania o tym informuje.Układ nie ma wtedy pełnego ciśnienia obiegu stad efekt braku ogrzewania i pełnego obiegu przez chłodnice! Pompa według mnie odpada. często uszkadza sie zaworek w korku zbiorniczka albo blokuje ciśnienie w układzie za mocno albo nie trzym,a go na należytym poziomie. Sprawdz go na początku! Prawa fizyki są nieugięte jeśli jest wyciek,nieszczelność to płyn popłynie zawsze tam gdzie lżej a nagrzewnica i chłodnica stanowi dla układu znaczny opór stąd moja diagnoza i mam nosa że się nie myle Wymień uszczelke w dobrym warsztacie i problem zniknie na dłuzszy czas!
Pozdrawiam
animike - Pon Sty 18, 2010 13:51
TARADAJA napisał/a: | Jeśli w ostatnim czasie nie ingerowałeś w układ chłodniczy typu wymiana płynu lub nie zabrakło go w zbiorniczku wyrównawczym albo nie ma widocznych śladów wycieku płynu to niestety do wymiany uszczelka pod głowicą! Gotujaca się woda a wraz z nią brak ogrzewania o tym informuje.Układ nie ma wtedy pełnego ciśnienia obiegu stad efekt braku ogrzewania i pełnego obiegu przez chłodnice! Pompa według mnie odpada. często uszkadza sie zaworek w korku zbiorniczka albo blokuje ciśnienie w układzie za mocno albo nie trzym,a go na należytym poziomie. Sprawdz go na początku! Prawa fizyki są nieugięte jeśli jest wyciek,nieszczelność to płyn popłynie zawsze tam gdzie lżej a nagrzewnica i chłodnica stanowi dla układu znaczny opór stąd moja diagnoza i mam nosa że się nie myle Wymień uszczelke w dobrym warsztacie i problem zniknie na dłuzszy czas!
Pozdrawiam |
Ingerowalem w wymiane oleju, nie mam widocznych znakow wyciekow - sprobuje narazie z korkiem. Ale jak mi ubywal plyn to moze korek nie wytrzymuje cisnienia i wypuszcza ten plyn, stad te ubytki. A jak juz przyjdzie do wymiany uszczelki to powiedzcie mi ile takie cos moze kosztowac razem ze szlifem i innymi rzeczami ktore sie przy tym robi.
Pozdr
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 13:51 ]
I okazalo sie ze jednak to uszczelka pod glowica Wiec orintuje sie teraz gdzie by mozna dobrze to zrobic bo juz 2 mechanikow odmowilo podjecia sie tego. Wszyscy mi mowia ze koszt tego to az 1000-2000, bo jeszcze rozrzad bym musial wymienic. Nie wiem czy nie lepiej kupic od razu silnik uzywany ale przy tym tez nie mam gwarancji ze kupie dobrze
Jakies sugestie??
|
|