Zobacz temat - [R200 1.4 97r] Gotująca sie woda i brak ogrzewania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 97r] Gotująca sie woda i brak ogrzewania

animike - Pon Sty 04, 2010 12:17
Temat postu: [R200 1.4 97r] Gotująca sie woda i brak ogrzewania
Witam,

mam nastepujacy problem z moim ROVERkiem, od jakiegos czasu gotuje mi sie plyn w zbiorniku wyrownawczym, po lekturze forum wymienilem czujnik temperatury i termostat, ale objawy nie zniknely. Jakby tego bylo malo wraz z nadejsciem zimy zaczalem miec problemy z grzaniem: po 15min jazdy mam cieple powietrze a jak jade jescze dluzej to nagle mam zimne powietrze, czasem jest nawet tak ze wogole nie mam cieplego powietrza z nawiewu. Prosze o pomoc.

Pozdr

Ciufa - Pon Sty 04, 2010 14:20

czy ubywa płynu ? wymień korek zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrz układ, oraz upewnij sie że masz płyn w układzie a nie wode
animike - Pon Sty 04, 2010 16:15

Ciufcia napisał/a:
czy ubywa płynu ? wymień korek zbiorniczka wyrównawczego i odpowietrz układ, oraz upewnij sie że masz płyn w układzie a nie wode


ubywa plynu. wymienie korek i dam znac czy pomoglo. Na pewno mam plyn.

Ciufa - Pon Sty 04, 2010 16:30

a przybyło oleju? i jaki kolor ma olej oraz płyn chłodniczy
dlugoszp - Pon Sty 04, 2010 18:05
Temat postu: Re: [R200 1.4 97r] Gotująca sie woda i brak ogrzewania
animike napisał/a:
Witam,

mam nastepujacy problem z moim ROVERkiem, od jakiegos czasu gotuje mi sie plyn w zbiorniku wyrownawczym, po lekturze forum wymienilem czujnik temperatury i termostat, ale objawy nie zniknely. Jakby tego bylo malo wraz z nadejsciem zimy zaczalem miec problemy z grzaniem: po 15min jazdy mam cieple powietrze a jak jade jescze dluzej to nagle mam zimne powietrze, czasem jest nawet tak ze wogole nie mam cieplego powietrza z nawiewu. Prosze o pomoc.

Pozdr
U mnie takie same objawy.Po rozebraniu wyszło że uszczelka .
Ciufa - Pon Sty 04, 2010 18:08

dlugoszp napisał/a:
U mnie takie same objawy.Po rozebraniu wyszło że uszczelka .

no i co w związku z tym?

DawidNB - Pon Sty 04, 2010 18:12

animike, a układ odpowietrzony ??
ADI-mistrzu - Pon Sty 04, 2010 18:13

Jak w ogóle można sprawdzić kolor oleju ? Chyba tylko przez spuszczenie niewielkiej jego ilości.
Ciufa - Pon Sty 04, 2010 18:18

ADI-mistrzu napisał/a:
Jak w ogóle można sprawdzić kolor oleju ?

wyciągając bagnet ?

pablolis - Pon Sty 04, 2010 18:26
Temat postu: Zapowietrzenie
Moim skromnym zdaniem układ będzie zapowietrzony. Zeź ustaw pokrętło ogrzewania na maxa ciepło, i w wężyku bodajże po prawej stronie silnika, gdzieś koło filtra powietrza jest śrubka wkręcona w wężyk, to jest odpowietrznik, dolewaj i odpowietrzaj...
animike - Pon Sty 04, 2010 19:51

Ciufcia napisał/a:
a przybyło oleju? i jaki kolor ma olej oraz płyn chłodniczy


masz racje musze to sprawdzic jakby cos bylo nie tak to juz bede wiedzial ze uszczelka

DawidNB napisał/a:
animike, a układ odpowietrzony


uklad odpowietrzony przez mechanika - tzn tak mi powiedzial ale jak to jest w naszym pieknym kraju poki sam czegos nie zrobisz nie bedziesz mial zrobione:/


Zauwazylem ze po dluzszej jezdzie waz wchodzacy do chlodnicy jet goracy, pol chlodnicy jest ciepla nizsza polowa i waz wychodzacy zimny. Pompa??

Lechos - Pon Sty 04, 2010 19:58

animike napisał/a:
Zauwazylem ze po dluzszej jezdzie waz wchodzacy do chlodnicy jet goracy, pol chlodnicy jest ciepla nizsza polowa i waz wychodzacy zimny. Pompa??
nie otwarty jeszcze duzy obieg.
TARADAJA - Pon Sty 04, 2010 20:04

Jeśli w ostatnim czasie nie ingerowałeś w układ chłodniczy typu wymiana płynu lub nie zabrakło go w zbiorniczku wyrównawczym albo nie ma widocznych śladów wycieku płynu to niestety do wymiany uszczelka pod głowicą! Gotujaca się woda a wraz z nią brak ogrzewania o tym informuje.Układ nie ma wtedy pełnego ciśnienia obiegu stad efekt braku ogrzewania i pełnego obiegu przez chłodnice! Pompa według mnie odpada. często uszkadza sie zaworek w korku zbiorniczka albo blokuje ciśnienie w układzie za mocno albo nie trzym,a go na należytym poziomie. Sprawdz go na początku! Prawa fizyki są nieugięte jeśli jest wyciek,nieszczelność to płyn popłynie zawsze tam gdzie lżej a nagrzewnica i chłodnica stanowi dla układu znaczny opór stąd moja diagnoza i mam nosa że się nie myle :wink: Wymień uszczelke w dobrym warsztacie i problem zniknie na dłuzszy czas!
Pozdrawiam

animike - Pon Sty 18, 2010 13:51

TARADAJA napisał/a:
Jeśli w ostatnim czasie nie ingerowałeś w układ chłodniczy typu wymiana płynu lub nie zabrakło go w zbiorniczku wyrównawczym albo nie ma widocznych śladów wycieku płynu to niestety do wymiany uszczelka pod głowicą! Gotujaca się woda a wraz z nią brak ogrzewania o tym informuje.Układ nie ma wtedy pełnego ciśnienia obiegu stad efekt braku ogrzewania i pełnego obiegu przez chłodnice! Pompa według mnie odpada. często uszkadza sie zaworek w korku zbiorniczka albo blokuje ciśnienie w układzie za mocno albo nie trzym,a go na należytym poziomie. Sprawdz go na początku! Prawa fizyki są nieugięte jeśli jest wyciek,nieszczelność to płyn popłynie zawsze tam gdzie lżej a nagrzewnica i chłodnica stanowi dla układu znaczny opór stąd moja diagnoza i mam nosa że się nie myle Wymień uszczelke w dobrym warsztacie i problem zniknie na dłuzszy czas!
Pozdrawiam


Ingerowalem w wymiane oleju, nie mam widocznych znakow wyciekow - sprobuje narazie z korkiem. Ale jak mi ubywal plyn to moze korek nie wytrzymuje cisnienia i wypuszcza ten plyn, stad te ubytki. A jak juz przyjdzie do wymiany uszczelki to powiedzcie mi ile takie cos moze kosztowac razem ze szlifem i innymi rzeczami ktore sie przy tym robi.
Pozdr

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 13:51 ]
I okazalo sie ze jednak to uszczelka pod glowica :/ Wiec orintuje sie teraz gdzie by mozna dobrze to zrobic bo juz 2 mechanikow odmowilo podjecia sie tego. Wszyscy mi mowia ze koszt tego to az 1000-2000, bo jeszcze rozrzad bym musial wymienic. Nie wiem czy nie lepiej kupic od razu silnik uzywany ale przy tym tez nie mam gwarancji ze kupie dobrze :/
Jakies sugestie??