|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R827] Poważny problem z wycieraczkami!!!
saib_78 - Czw Sty 07, 2010 18:13 Temat postu: [R827] Poważny problem z wycieraczkami!!! Witam.
Sprawa wygląda następująco. Po włączeniu stacyjki od razu włączają się wycieraczki w trybie ciągłym. Wyjąłem i sprawdziłem przekaźnik - jest sprawny. Oczywiście bez przekaźnika wycieraczki nie działały, ale tu ciekawostka: ponownie wpiąłem przekaźnik i żeby je wyłączyć wyjąłem bezpiecznik (według schematu to licząc od góry,ostatni z trzech sztuk w środkowym rzędzie,czyli zaraz nad przekaźnikiem)... wycieraczki działają nadal!!!
Gdzieś musiały się zewrzeć przewody tylko gdzie szukać? Czy ktoś miał kiedyś podobną sytuację?
Mam jeszcze jedno krótkie pytanko. Co oznacza migająca kontrolka S4? Pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło w dodatku podczas jazdy w pozycji D. Przełączanie pomiędzy S-D-2 nic nie dało.Dopiero po wyjęciu kluczyka i ponownym uruchomieniu przestała migać.
sTERYD - Pią Sty 08, 2010 00:28
tu masz katalog boscha:
http://rb-aa.bosch.com/bo...c&file=compare1
jest tam uwzględniony ten przekaźnik, i z tego co widze i tyco i bosch robi odpowiedniki, więc to pewnie nic niezwykłego
s co do tego S4 to nie jest coś od śliskiej jezdni... chyba najlepiej byłoby zajrzeć do instrukcji
AndrewS - Pią Sty 08, 2010 00:37
przekaznik mysle ze dobierzesz od innego samochodu, zapodaj jego fotke
blue827 - Pią Sty 08, 2010 08:16
Każdy właściciel 800setki powinien ściągnąć: SuperCD2.iso i wypalić plytkę (albo podmontować).
Następnie w Mk2 Electrical.pdf na str.391 jest część schematu wycieraczek:
Widać tam dwa przekaźniki, oba są standardowe. Więc po co kupować jakieś specjalne, siemensa itp. Właśnie tego nie rozumiem na allegro jest masa przekażników za duże pieniądze niby do określonych samochodów, ale po co skoro można je zastąpić uniwersalnym samochodowym przekaźnikiem?
Odnośnie S4 musisz odczytać kod błędu pod fotelem kierowcy:
http://forum.roverki.eu/v...p=380640#380640
[ Dodano: Pią Sty 08, 2010 08:16 ]
znalazłem podobny temat, pomogło poprawienie lutów:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=370486
Tomek1212 - Pią Sty 08, 2010 22:29
Myślę, że tu wina wcale nie leży po stronie przekaźnika.
Zacznijmy od początku. Do silnika wycieraczek powinny dochodzić następujące przewody:
1. Masa
2. Stały plus po zapłonie
3. Plus od włącznika na wolny tryb
4. Plus od włacznika na szybki tryb
Przewód numer jeden jest chyba zrozumiały i nie trzeba go opisywać. Przewód numer dwa na którym jest stały plus po włączeniu zapłonu słuzy po to, by wycieraczki mogły wrócic do pozycji początkowej gdy wyłaczymy je podczas gdy pióra będą w połowie drogi. Przewody numer 3 i 4 też są chyba jasne. Na przewodzie numer 3, czyli od wolnego trybu mogą sie pojawiać krótkie impulsy o zmiennej częstotliwości podczas gdy włączymy tryb przerywany (czasowy).
Wracając do meritum, w twoim przypadku podejrzewałbym uszkodzony czujnik pozycji zerowej w mechanizmie wycieraczek. Podejrzewam, ze widzi on że wycieraczki znajdują się w pozycji jednej z pośrednich, tzn nie sa na samym dole. Jeżeli wyjmiesz bezpiecznik to na silniku zanika tylko plus 3 lub 4 (zależnie od pozycji włącznika wycieraczek). Dlatego przy uszkodzonym czujniku w mechanizmie wycieraczki będą pracować non stop. Natomiast gdy wyjmiesz przekaźnik na silniku zanika stały plus, przez co wycieraczki staną w miejscu.
saib_78 - Sob Sty 09, 2010 16:17
Zauważyłem,że nie działa pompka spryskiwaczy, a po wyjęciu bezpiecznika od pompki wycieraczki przestają działać. Czy to może być wina pompki? Może to ona robi zwarcie.
blue827 - Sob Sty 09, 2010 20:10
saib_78, czy poprawiałeś kiedykolwiek luty w skrzynce bezpieczników? jeśli nie, to naprawdę nie ma co rozszyfrowywać te zawiłe schematy. Popraw luty, nałóż też na styki trochę więcej cyny aby połączenia były pewniejsze i wtedy zobacz czy się zreperowało.
http://www.sound-research.co.uk/fusebox/fuse1.htm
warto też poprawić luty w CCU:
http://img223.imageshack.us/img223/2640/ccu2.jpg
za skrzynką jest przekaźnik główny , może to dobra okazja by go też odkręcić i poprawić w nim luty. Jest to częsta przyczyna nie odpalania autka.
http://www.acura-legend.c...pictures-88478/
technika lutowania:
http://techauto.awardspace.com/mainrelay.html
saib_78 - Pią Sty 29, 2010 16:31
blue827, skrzynkę bezpieczników i CCU polutowałem, ale problem nie zniknął.
Tomek1212, podejrzewam,że ten czujnik znajduje się gdzieś w okolicy silniczka wycieraczek. Czy masz może jakieś foto tego czujnika?
Tomek1212 - Pią Sty 29, 2010 22:07
Sam ten czujnik znajduje się w mechanizmie wycieraczek. Generalnie wymienia się cały mechanizm.
saib_78 - Sro Lut 03, 2010 22:28
Alleluja!!! W końcu namierzyłem usterkę, która powodowała ten cały bałagan z wycieraczkami. Po rozkręceniu przełącznika wycieraczek przy kierownicy okazało się, że złamał się plastikowy bolec poruszający suwakiem, który akurat znajdował się w położeniu ciągłej pracy. Przez to też nie działała pompka spryskiwacza.
Usterka wydaje się prozaiczna, ale gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem to warto to sprawdzić.
Tomek1212 - na szczęście Twoja teoria się nie sprawdziła, ale dzięki wielkie za pomoc.
|
|