Zobacz temat - [r200 1.4 1996r] Sprzęgło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 1.4 1996r] Sprzęgło

izeK - Sob Sty 09, 2010 11:56
Temat postu: [r200 1.4 1996r] Sprzęgło
Witam, wczoraj zdarzyła mi się dosyć przykra sprawa ;/

Jadąc na 2 biegu... miałem jakies 3-4 tyś obrotów max, w czasie zmieniania biegu na 3ci.... sprzęgło zrobiło się strasznie miękkie... zatrzymałem auto, odpaliłem ponownie... sprzęgło było już normalne ale :

1. Samochód po wrzuceniu biegu... ciągle stoi, brak jakiego kolwiek przekazania napędu... wrzucam jedynke... puszczam sprzęgło... a on stoi jak na luzie, to samo na każdym biegu...

I tu moje pytanie, czy ktoś miał może taki wekendowy hit i wie z czym to sie wiąże ? Pozdrawiam

sTERYD - Sob Sty 09, 2010 12:00

sprawdź, czy łapa sprzęgła chodzi, czy czasem nie trzyma cały czas wciśniętego sprzęgła...
izeK - Sob Sty 09, 2010 12:04

no własnie chodzi...
odstawiłem rano auto do mechanika... sprawdzał patrzał
ale mówi że z zewnątrz nic nie widać i wygląda wszystko normalnie...


ciekawi mnie tylko co to i jakie koszta tego ;/

kaaaziuu - Sob Sty 09, 2010 12:21

Nie jestem pewien ale, mogla puscic uszczelka albo na wlku sprzeglowym albo na laczeniu skrzyni z silnikiem :/ Wtedy sprzeglo sie zaoleilo i sie slizga caly czas :/ Ale jak juz mowilem nie jestem pewien, tak tylko spekuluje ;) Pozdro
sTERYD - Sob Sty 09, 2010 12:28

wierz mi, zaolejone sprzęgło wcale się tak mocno nie ślizga, żeby nie dało się ruszyć z miejsca...
nie wiem, może łożysko oporowe stanęło na wałku :hm:
strasznie dziwne w każdym razie...

kaaaziuu - Sob Sty 09, 2010 12:33

sTERYD napisał/a:
...może łożysko oporowe stanęło na wałku :hm:
mozliwe jest zeby łozysko spadlo z łapy?
izeK - Sob Sty 09, 2010 19:01

dziwne to wszystko strasznie
całkowity brak napędu...

brak jakiegokolwiek połączenia skrzyni ze sprzęgłem...

może to wina skrzyni ?

flapjck1 - Sob Sty 09, 2010 19:39

albo skrzynia albo sterowanie ( o ile jest hydraulika ) albo sprzeglo

najpredzej to ostatnie - koszt sprzegla 250-300 pln plus drugie tyle robota

azor77 - Sob Sty 09, 2010 19:45

izeK, Pierwsza rzecz co zrób to załącz silnik, włącz jakiś bieg i od spodu auta luknij czy któraś półośka się nie kreci. Jak się kreci to zapewne masz walnięty przegub na tej półosi "mniejsze zło".
Jak stoją w miejscu to brak przeniesienia napędu z tarczy sprzęgłowej na wałek skrzyni. Możliwe że, tarcza się rozsypała na nitach lub ścięło wieloklin na tarczy, albo coś sypnęło się w skrzyni.
To taki mniej optymistyczna teoria. :hm:

izeK - Sob Sty 09, 2010 20:12

azor77 umiesz poprawić humor hehe ;))

hmm a więc zrobiłem jak mówisz, tyle że z mechanikiem.

Wrzucałem biegi a on sprawdzał i powiedział ze nie ma co patrzeć tylkop trzeba rozbierac auto... Wszystko faktycznie z dołu wygląda jak powinno przy normalnym zasprzęglaniu.... :sad:

Konix - Sob Sty 09, 2010 20:16

Dobrze powiedział, bez ściągnięcia skrzyni możemy tylko wymyślać co się zepsuło, a skrzynię biegów i tak będziesz musiał ściągnąć żeby naprawić.
azor77 - Sob Sty 09, 2010 20:17

izeK napisał/a:
Wrzucałem biegi a on sprawdzał i powiedział ze nie ma co patrzeć tylkop trzeba rozbierac auto...


Więc tylko życzyć, aby było to sprzęgło a nie coś w skrzyni. :wink:

kumilek23 - Nie Sty 10, 2010 16:56

być może to półośka napędowa, sprawdź czy masz któryś bieg na skrzyni, jeśli nie to nie wina skrzyni biegów, albo sprzęgło, albo coś w układzie przeniesienia napędu, a jak holowałeś roverka to mieliło (stukało) coś?
as35 - Pią Mar 12, 2010 16:44

izeK, jaki dalszy ciąg? co było zepsute?koszty ? itp.