Zobacz temat - [R820] Wiązka elektryczna, przebicia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Wiązka elektryczna, przebicia

UniculTLX - Nie Sty 10, 2010 12:26
Temat postu: [R820] Wiązka elektryczna, przebicia
Witam wszystkich :smile:
Generalnie problem jak w temacie, ale po kolei. Kupując rovera jedynymi patentami elektrycznymi wydawały się: podłączone na krótko wycieraczki i spryskiwacze oraz podprowadzenie ładowania kablem bezpośrednio z alternatora do klemy. Akumulator lubił się rozładować w jakieś 4 dni bez uruchamiania silnika. Wyżej wymienione modzenia doprowadziłem do stanu oryginalnego, wydawało się że już będzie ok, ale jednak wciąż gdzieś prąd uciekał. Dwa dni temu zabrałem się za sprawdzanie poszczególnych kabli, wziąłem sobie schematy z Haynes'a i porozcinałem izolację wiązki elektrycznej idącej od skrzynki bezpieczników pod maską. Otóż moim oczom ukazała się taśma izolacyjna w kolorze "ice blue" którą owinięte zostały przedziwne połączenia kabli :shock: Nic dziwnego, że prąd gdzieś spiernicza. I tu moje pytanie - czy istnieją jeszcze jakieś inne, może nieco dokładniejsze schematy elektryczne roverka, niż te z książki Haynes'a?

Dzięki za wszelką pomoc :grin:

Markzo - Nie Sty 10, 2010 12:34

tak istnieją - RAVE :) http://www.roverki.wieniawa.net.pl/rave/ zasysać, motać, dawać ognia :D
sTERYD - Nie Sty 10, 2010 12:39

UniculTLX napisał/a:
czy istnieją jeszcze jakieś inne, może nieco dokładniejsze schematy elektryczne roverka, niż te z książki Haynes'a?

do Twojego są w RAVE, ale nie wiem czy w haynes'ie są niedokładne schematy... :hm:

UniculTLX - Nie Sty 10, 2010 12:42

Dzięki wielkie, zobacze jakie tamte są :grin:
blue827 - Nie Sty 10, 2010 12:53

Dokładne schematy elektryczne do 800setki są w dokumencie: Mk2 Electrical.pdf
znajduje się on na płytce której obraz możesz ściągnąć stąd: SuperCD2.iso.

pobór prądu w stanie spoczynku nie powinien przekraczać 0.05A. Częsta usterka do uciekanie ok 0.2A prądu przez moduł pamięci fotela. wystarczy wyjąć bezpiecznik 10A spod fotela albo wyjąć czarny kabelek z modułu pamięci, można zainstalować przełącznik albo przekaźnik który by ten kabelek odłączał.
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#266790

Inny problem to słabe napięcie ładowania, u mnie jest 13.8V, gdzieś czytałem że jednak to jest zaniskie napięcie aby w pełni naładować akumulator w pracującym samochodzie, więc nic dziwnego że niemal co tydzień muszę swój aku podładowywać.

Tomek1212 - Nie Sty 10, 2010 13:18

Też mam ten problem. Pamięć fotela to swoją drogą, teraz odpiąłem to jeden problem z głowy. Jednak ładowanie na akumulatorze też jest niskie, podobnie jak u Blue827. Najbardziej zauważalne jest to na wolnych obrotach kiedy to widać róznicę w świeceniu świateł, pracy dmuchawy i innych odbiorników elektrycznych. Po lekkim dodaniu gazu, tak gdzieś na 1500obr/min ładowanie wzrasta i wszystko wraca do normy. Podejrzewam padniętą którąś z diod w mostku prostowniczym w alternatorze.
UniculTLX - Nie Sty 10, 2010 13:30

Hmm, u mnie akurat obojętne czy silnik ma 900 czy 1900 obrotów całe oświetlenie świeci jednakowo. Natomiast przeraziły mnie te dzikie połączenia kabli na wiązce elektrycznej. Np zasuwają sobie 3 grubsze przewody, nagle mamy wyżej wspomnianą taśmę i robi się z nich jeden cieńki kabelek :shock:
blue827 - Nie Sty 10, 2010 13:54

w 827 silnik kręci się dosyć wolno na jałowych obrotach, u mnie ~400 obr/min na lpg, na benzynie ~500 obr/min. Widocznie ma to wpływ na słabsze ładowanie, też widzę różnicę w świeceniu świateł.
UniculTLX - Nie Sty 10, 2010 14:02

Uuu, mi się wydaje, że 400 rot/min to aż za wolno. Przy tak niskich obrotach to nic dziwnego, że ładowanie takie sobie.
Tomek1212 - Nie Sty 10, 2010 14:02

UniculTLX, masz u siebie elektrycznie regulowane fotele z pamięcią ?
UniculTLX - Nie Sty 10, 2010 14:03

Elektrycznie regulowane - tak, ale bez pamięci.
Tomek1212 - Nie Sty 10, 2010 14:05

Sprawdzałeś jaki jest pobór prądu w stanie spoczynku ?
UniculTLX - Nie Sty 10, 2010 14:13

Tak, pobór miał mniej więcej właśnie około 0.2A
Tomek1212 - Nie Sty 10, 2010 14:22

No to dość sporo. Proponuje ci wyciągać po jednym bezpieczniku i cały czas sprawdzać pobór prądu. Po wyjęciu któregoś z nich pobór powinien spaść do takiego jak podał Blue827, czyli 0,05A. Wtedy zawęzisz obszar poszukiwań tylko do tego jaki obejmuje obwód danego bezpiecznika.
UniculTLX - Nie Sty 10, 2010 14:26

Dzięki, spróbuje, rzeczywiście powinno sie udać znaleźć to przebicie :grin: