|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 97rok] Nadal Nie działa Tylna Wycieraczka
krystek111 - Pon Sty 11, 2010 12:50 Temat postu: [214 97rok] Nadal Nie działa Tylna Wycieraczka Witam mam problem z tylna wycieraczka nie działa wcale oto opis mojego przypadku wiazka tylnej klapy zrobiiona kazdy przewod na 100% sprawny miernikiem sprawdzane bezpiecznik dobry pompka spryskiwacza słychac ze dziala a wycieraczka ani drgnie,za tylna prawa lampa jest przekaznik wycieraczki rozebralem go jesli mu wcisne palcem cewke to wycieraczka ruszy i przejdzie do konca i zaparkuje(podstawialem nowy nadal to samo) a wlacznikem przy kierownicy nie chce dzialac juz nie mam nerwow POMOZCIE! co jescze moze byc a i jeszcze MFU czerwona puszka za bezpiecznikami sprawdzona brak zimnych lutów wylacznik zespolony tez sprawdzilem jest dobry
colin1983 - Pon Sty 11, 2010 13:15
A sprawdziłes silniczek wycieraczki?????
krystek111 - Pon Sty 11, 2010 14:21 Temat postu: [214 97rok] Nadal Nie działa Tylna Wycieraczka Tak wycieraczka dziala na krotko tak jak napisaelm ten przekaznik ręką zalacze i ona sie wlacza przejdzie i zakonczy cykl albo jakis przewod jest padniety w drodze od bezpiecznikow do wiazki z tylu przeciez calego samochodu nie rozbiore POMOCY
Konix - Pon Sty 11, 2010 14:30
Może coś nie gra z czujnikiem wstecznego ?
colin1983 - Pon Sty 11, 2010 14:44
A może przewód od masy dobrze nie łączy???
krystek111 - Pon Sty 11, 2010 15:26
masa jest w porzadku A czujnik wstecznego nie wiem gdzie jest moj rover ma niby taka funkcje ze przy wlaczanych przednich wycieraczkach po właczeniu wstecznego powinna sama dzialac tylna ale tak tez nie działa paranoja jade po schemacie nyby wszystko dobrze a ona ani rusz jak sie wnerwie to do tego przekaznika podlacze 2 przewody i na krotko bede zwieral 2 styki tego przekaznika z tylu obok swaiatla i zrobie przycisk w kabinie ale to bez sensu bo po dachu ich nie puszcze przeciez a w koncu jest od tego zespolony w kierownicy deszcz leje a w szybie nic nie widac woda i błoto nie takie rzeczy sie naprawialo ale z tym nie daje rady
Konix - Pon Sty 11, 2010 16:03
Czujnik cofania jest przy skrzyni biegów, powinien przy włączonych wycieraczkach załączyć tylną po wrzuceniu wstecznego. Możliwe że gdzieś jest zwarcie i blokuje wycieraczki, jeśli cały układ z przycisku sprawdziłeś.
P.S.
krystek111 napisał/a: | do tego przekaznika podlacze 2 przewody i na krotko bede zwieral 2 styki tego przekaznika z tylu obok swaiatla i zrobie przycisk w kabinie |
Zamiast się bawić w zwieranie przewodów, wsadź przerywacz z kierunkowskazów
Vesper416 - Pon Sty 11, 2010 16:09
A sam przełącznik przy kierownicy sprawdziłeś? Może sie posypał przełącznik
ADI-mistrzu - Pon Sty 11, 2010 16:50
Też bym sprawdził przełącznik w kierunkowskazu, tam wydaje mi się najbardziej prawdopodobne że się uszkodziło.
Zajrzyj do rave, tam jest opisany kolorystycznie który przewód w wtyczce od czego jest, drutem zewrzyj i zobacz czy ruszy, jak tak to wiadomo
R-200 - Pon Sty 11, 2010 17:57
Sprawdzić trzeba czy na włączonej wycieraczce przedniej włączy się tylna po włączeniu wstecznego biegu. Jeśli się włączy to prawdopodobnie jest uszkodzony włącznik przy kierownicy. Jeśli nie to jest więcej możliwości.
krystek111 - Wto Sty 12, 2010 20:49
Przełacznik zespolony przy kierownicy rozbieralem sprawdzalem miernikiem, zwieralem drucikiem i nadal nie dzialala pompka plyn podaje jak sie przekreci a wycieraczka stoi no magia czary, a wycieraczka na wstecznym przy wlaczonych przednich ani drgnie. ten przekaznik z tylu to jakos tak dziala chyba ze jak wlacze ty przy kierownicy tylko raz to on musi podawac napiecie zeby ona mogła wrocic na swoje miejsce bo juz sam sie gubie w tym wszystkim walcze juz pare dni
[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 10:18 ]
Witam ma ktos jeszcze jakies pomysły dzisiaj jescze raz bede sprawdzał kazda opcje
[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 20:49 ]
Po 4 godzinach walki wymiekam wszystkie kable sa sprawne podejrzewam MFU prawdopodobnie bylo zwarcie w wiazce i cos sie spalilo w tej czerwonej puszcze za bezpiecznikami jesli ktos mial podobny problem lub wie jak to naprawic czekam na podpowiedzi z gory dzieki
R-200 - Sro Sty 13, 2010 12:45
Jeśli się nie wlączyła na wstecznym to trzeba sprawdzić sterowanie tym przekaźnikiem. Sprawdź co masz na sterowaniu tym przekaźnikiem. On steruje wycieraczką tylną.
krystek111 - Sro Sty 13, 2010 15:50
Hej na sterowaniu tym przekaznikem z tylu na cewce mam 2 przewody jeden idzie gdzies tam na pompke spryskiwacza( zielono-szary) wedlug schematu a drugi sprawdzone miernikem i dlugim kablem do MFU (brazowo-fioletowy) jesli zasile te dwa przewody to cewka sie zamknie i wycieraczka dziala a na wstecznym nic poza tym wszystko mi dziala niby tylko ta glupia wyceraczka no musze to zrobic
R-200 - Czw Sty 14, 2010 12:11
Sprawdź na schemacie dokładnie.
krystek111 - Czw Sty 14, 2010 17:43
hej co mam sprawdzic na tym schemacie kabelek po kabelku sprawdzilem jest wszystko ok dodaje schemat juz rece opadaja zjezdzielem cale miasto w poszukiwaniu sterownika tych wycieraczek MFU to czerwone nikt u nas w uzwanych czesciach nie ma takich wynalazkow w ogole samochodow takich nie maja
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:43 ]
na przekazniku 85 i 86 to cewka przekaznika jak sie ja zasili to wycieraczka sie właczy bo przyciagnie zworke i dziala ale na przekaznik nic nie podaje napiecia od strony MFU ten brazowo fioletowy powinien dac jakis sygnal czy puscic napiecie i by gralo a tak nie wiem juz nic moze jakos sie podpiac pod cos innego tam z tylu a przeciwmnielnych jak bede wlaczac to sie wlaczy wycieraczka
R-200 - Czw Sty 14, 2010 18:04
C62-8 brązowy- po podaniu masy w to miejsce wycieraczka musi ruszyć. Warunek - zasilanie wycieraczki i cewki przekaźnika sprawne, tj na zielonym przewodzie +. Masz wszystko na schemacie, sprawdź ten styk przełączny w wycieraczce.
krystek111 - Pią Sty 15, 2010 17:48
jutro sprawdze puszcze mase na ten brazowy i zobacze co sie bedzie dzialo dzeki
[ Dodano: Pią Sty 15, 2010 17:48 ]
kolejne godziny przy wycieraczce po polaczeniu przewodu brazowego z masa na przekazniku zalacza sie przekaznik wycieraczka dziala sprawdzilem jeszcze raz wylacznik zespolony i przewody z niego idące wszystko w porzadku ... pozniej zrobilem test MFU ktory znalazlem na forum wszystkie funkcje wedlug testu sprawne kazda fukcja sie wlaczala i bylo 2 pikniecia mfu bylo takze gdy wlaczylenm tylna wycieraczke pokazalo ze obwod dobry 2 pikniecia ale wycieraczka nie ruszyla to juz magia calkiem bo przekaznika z tylu nie włacza fak siet!!
R-200 - Pią Sty 15, 2010 18:03
Ten brązowy to masz dać na masę przy wyjściu z mfu, nie na przekaźniku. W ten sposób sprawdzisz ciągłość tego przewodu do przekaźnika,
krystek111 - Sob Sty 16, 2010 14:44
Hej sprawdzilem ten przewod juz wczesniej miernikiem zrobilem przedłużke i jest cały dobry kurde no masakra ale dla pewnosci sprawdze to jeszcze tak jak mowisz w poniedzialek bo dzisiaj juz za pozno pozdrawiam
obojnaczka - Sob Sty 16, 2010 16:47
Widze ze ze swoja wycieraczka tylnia masz taki sam problem jak ja tylko moja rusza przy zamykaniu i otwieraniu samochodu przy tym potrafi zrobic obrot o 360 stopni
krystek111 - Pon Sty 18, 2010 22:02
hej he he to jeszcze nie masz tak źle masz brudna szybe otwierasz drzwi i git znajdz sobie na forum TEST MFU proste i sprawdz funkcje mfu bo albo masz zwarcie gdzies albo MFU ci sie zepsulo to taka elektroniczna czerwona puszka za bezpiecznikami ona odpowiada tez za swiatlo w srodku jak otwierasz drzwi to moze jest zwarcie wlacza sie wycieraczka i swiatlo ja zebym mial przeczesac cały samochod to i tak to naprawie tylko troche za zimno teraz heheh pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 22:02 ]
Witam dalem dzisiaj mase na brazowo fioletowy przewod tu przy samym MFU i wycieraczka ruszyła czyli przewod sprawny to co MFU padniete ?
R-200 - Pon Sty 18, 2010 23:04
Tak wychodzi. Jeśli wyłącznik dobry.
krystek111 - Czw Kwi 08, 2010 21:20
Witam Przyszła wiosna deszcze dobralem sie znowu do wycieraczki MFU nie kupilem bo w okolicy nie ma wnerwilem sie schemat w reke pominalem sterownik wycialem kable od sterownika połaczylem razem i od wylacznika puscilem mase i wycieraczka włacza sie na krotko po przekreceniu zespolonego i smiga
logiLuk - Pon Lip 30, 2012 17:48
witam panów, może trochę późno ale mam podobny problem. Z tym, że moja wycieraczka po przekręceniu stacyjki cały czas pracuje. Kupiłem nowy przekaźnik, który jest za prawą lampą bo stary był całkiem skorodowany i nie zawsze łączył. Wyczytałem tutaj, że jakieś MFU jest odpowiedzialne za prawidłową prace wycieraczki i odpowiada on również za światło wewnętrzne, którego też nie mam gdy otworzę drzwi. Czy sama wymiana MFU załatwi mój problem??
sTERYD - Pon Lip 30, 2012 23:01
a zaglądałeś do wiązki tylnej klapy?
logiLuk - Sro Sie 01, 2012 15:12
no tą wiązkę zrobiłem już wcześniej bo była połamana. Całą polutowałem więc z nią jest wszystko ok. Sprawdzę jeszcze ten MFU bo podobno można jakieś testy tego modułu zrobić czy jest sprawny.
[ Dodano: Wto Lip 31, 2012 13:48 ]
jestem właśnie po teście MFU. Czyli tak: nie pika przy otwieraniu prawych drzwi, bagażnika, przy powrocie wycieraczek na zero, przy włączeniu na stałe świateł drogowych.
Reszta tak jak w teście poniżej, ale ja jeszcze sprawdziłem wsteczny i pika:)
A test wziąłem z tego forum:
1.. Wsiadamy do auta i wkładamy kluczyk do stacyjki (pozycja "zerowa")
2.. Naciskamy i trzymamy wciśnięty przełącznik od ogrzewania tylnej szyby
3.. Przekręcamy kluczyk w pozycję II i natychmiast(!) po tym zwalniamy
przycisk ogrzewania, MFU powinien dwukrotnie piknąć (jeśli nie to zwolniłeś
za późno!)
4.. Zaraz po piknięciach przytrzymaj wciśnięty przycisk ogrzewania przez 1
sekundę, MFU powinien piknąć kolejne dwa razy. Wszedłeś w system
diagnostyczny!
Teraz przetestuj funkcje kontrolowane przez MFU, gdy funkcja działa
prawidłowo usłyszysz krótki sygnał dźwiękowy, gdy nie - funkcja nie działa
poprawnie, przyciskaj krótko kolejno:
1.. Włącznik tylnej lampy przeciwmgielnej, gdy system jest OK. usłyszysz
pisk
2.. Przesuń dźwignię prawą tak by uzyskać wymuszone spryskanie przedniej
szyby, pisk.
3.. Otwórz prawe drzwi, zamknij, to samo z lewymi i bagażnikiem - 3
piski
4.. Włącz wycieraczki na I prędkość - pisk, II i III u mnie nie piszczy
(powrót na 0 - pisk)
5.. Włącz światła mijania - pisk, drogowe (na stałe) - pisk
Gdy nie słyszysz pisku to znaczy ze właśnie testowany układ nie działa
poprawnie!
Dodatkowo sprawdziłem inne obwody - czy są też kontrolowane przez MFU,
buzzer nie dawał dźwięku przy aktywacji następujących funkcji:
1.. Światła awaryjne
2.. dmuchawa
3.. szyby elektryczne boczne
4.. kierunkowskaz
5.. klakson
6.. regulacja wysokości przednich świateł
7.. przy krótkim mignięciu światłami drogowymi (dźwignia lewa do nas)
8.. ON/OFF lampki pod sufitem, otwarcie schowka
Po przetestowaniu 5 punktów wymienionych wyżej przejdziemy do następnego
testu, w tym celu naciskamy (to już trzeci raz) ogrzewanie tylnej szyby.
Teraz MFU przetestuje sam kontrolowane obwody, kolejno:
Włączy się podświetlanie kontrolki ogrzewania szyby na ok. 2sek, zapali się
lampka informująca o włączonych światłach przeciwmgielnych tylnich , zapali się na 2 sekundy oświetlenie wnętrza (to pod sufitem) a na koniec włączą się przednie i tylnie wycieraczki.
[ Dodano: Sro Sie 01, 2012 16:12 ]
A więc tak. Sprawdziłem inne MFU, który ma takie same numery jak mój i na teście wypadł tak samo, więc uznaję, że mój jest dobry:) Gdy zamieniałem te moduły to gdy wpiąłem ten mniejszy pin to zapaliło mi się światło wewnętrzne w aucie, którego wcześniej nie miałem, ale nawet przy zamknięciu drzwi nie gasło. Musiałem przełączyć na off i po jakimś czasie gdy wróciłem na pośredni to już nie świecił. Przy wpięciu mojego MFU było tak samo.
|
|