Zobacz temat - [R75] Ogrzewanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ogrzewanie

2km - Sro Sty 13, 2010 08:51
Temat postu: [R75] Ogrzewanie
Witam
mam pytanie dziala mi jedna strona ogrzewania z 2 leci zawsze zimne powietrze oraz tylnie nadmuchy. co wymienic ?

Tomaszi - Sro Sty 13, 2010 09:48

2km, nie zaglądało się do Technicznego FAQ co ? ;)
Jeszcze jest coś takiego jak szukajka, wpisz "r75 ogrzewanie" , zaznacz szukaj w Usterki i porady techniczne, a znajdziesz co najmniej 11 tematów nie licząc Twojego.

Pozdrawiam Tomaszi

apples - Sro Sty 13, 2010 12:51

Ze strony klubowej : "W R75 to normalne. Niezależnie od ustawień klimatyzacji/nawiewu z wylotów tylnych leci zawsze zimne powietrze. Ciepłe powietrze jest podawane przez otwory wiejące na nogi. W zimie najlepiej tylne wyloty powietrza po prostu zamknąć..."

Co do zimnego powietrza z prawej strony to musisz zdjąć osłonę schowka od spodu i osłonę nagrzewnicy. Tutaj link z odgrzybianiem, ale zasada rozbierania taka sama. http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.

sknerko - Sro Sty 13, 2010 13:26

apples napisał/a:
Co do zimnego powietrza z prawej strony to musisz zdjąć osłonę schowka od spodu i osłonę nagrzewnicy. Tutaj link z odgrzybianiem, ale zasada rozbierania taka sama. http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.

Piękny opis! uzupełnię tylko ze te silniczki trzymają się na trzech śrubkach i ich uszkodzenie najczęściej polega na wytarciu się wewnętrznego potencjometru, u mnie naprawiłem pryskając w ten potencjometr KONTAKT-em. śrubki są o tyle ważne że u mnie na luźnych śrubach nie chciało działać i dopiero ruszyło jak wszystko zmontowałem całkowicie

gagadrago - Pią Sty 22, 2010 16:32

Witam

Zrobiłem tak jak w opisie silniczek BOSCHA dziala prawidłowo ale nadal leci z lewej cieple z prawej lekko cieple. Moze to być coś z nagrzewnica zapowietrzona zakamieniala czy jakis inny problem moze tkwic ...

witia24 - Pią Sty 22, 2010 16:55
Temat postu: ok
ja tez zaowazylem ze z lewej cieple mi leci a z prawej z 5 stopni zimniejsze leko cieple silnik cdt, bo mi kobieta sie skarzy ,, tobire leci cieple a mi zimne ,,
andrzej360 - Nie Sty 24, 2010 11:25
Temat postu: Re: ok
witia24 napisał/a:
ja tez zaowazylem ze z lewej cieple mi leci a z prawej z 5 stopni zimniejsze leko cieple silnik cdt, bo mi kobieta sie skarzy ,, tobire leci cieple a mi zimne ,,


Skąd ja to znam :rotfl:

sknerko - Nie Sty 24, 2010 11:38

a zamknąłeś nawiew zimnego tym pokrętłem pod zegarkiem? poza tym tam jest po dwa silniczki na stronę a nie jestem pewien czy czasem po stronie pasażera jest ich nawet trzy
mafia001 - Sob Lis 12, 2011 15:27

ja mam to samo tyle ze z lewej leci ciepłe dopiero po dłuższym czasie a z prawej tylko zimne teraz jak rano jadę to zanim zacznie lecieć ciepłe powietrze z tej jednej strony to już dawno jestem w pracy czy to tez może być właśnie od tego silniczka czy coś mam nie tak nie wiem z nagrzewnicą albo coś innego ?

[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 15:27 ]
pozamykałem te wloty wszystkie i zostawiłem tylko na nogi jak pisałeś trochę dziwnie tak ze te inny wyloty nie grzeją seryjnie a u mnie zauważyłem ze z tyłu jest tak samo prawa strona grzeje ale słabo tak jak z przodu a lewa wcale

sknerko - Sob Lis 12, 2011 15:57

najpierw zdjąć boczki konsoli środkowej i przyjrzeć się czy silniczki chodzą jak się temperaturę zmienia
joannak25 - Sro Gru 28, 2011 15:46

Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy :???:
mike-l - Sro Gru 28, 2011 18:31

joannak25 napisał/a:
Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy :???:

Nie trzeba ściągać "całej deski"! Dostęp jest niezły, trzeba zdjąć tylko boczne dywaniki oraz osłonę dolną kierownicy, tutaj masz opis od a do z jak co zrobić:
http://forum.roverki.eu/v...p=559171#559171
Najpierw odkamieniać a potem wymieniać na nowe...
Nagrzewnica jest jest z aluminium więc obchodzić się bardzo delikatnie.
Pozdrawiam.

pieknylolo - Czw Gru 29, 2011 11:24

joannak25 napisał/a:
Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy :???:

zmien mechanika-sam wyjmiesz nagrzewnice max.30min.roboty,dobrze ja przeplukaj jakims odkamieniaczem a jak to nie pomoze to najlepiej zmienic na nowa,koszta nowej nie sa duze

joannak25 - Czw Gru 29, 2011 11:36

Cytat:
zmien mechanika-sam wyjmiesz nagrzewnice max.30min.roboty,dobrze ja przeplukaj jakims odkamieniaczem a jak to nie pomoze to najlepiej zmienic na nowa,koszta nowej nie sa duze


Hehe mi to raczej nie zajmie 30 min (na tym zdjęciu to ja:)), tylko jakiś ruski miesiąc i jak złożę to połowa części mi zostanie :)
A z tym mechanikiem to właśnie już nie wiem na kogo mam zmienić, w Białymstoku nie spotkałam nikogo, kto by się dobrze znał na Roverach, poprzedni mechanik naprawiał mi auto 4 miesiące metodą na chybił-trafił. Teraz naprawiamy się w Warszawie. Póki co nie narzekam, ale ta wymiana nagrzewnicy oznacza kolejny tydzień bez samochodu a to mi się nie uśmiecha.. Dlatego szukam jakiegoś innego wyjścia

haszczyc - Czw Gru 29, 2011 12:06

joannak25, poproś kogoś z forum kto mieszka z okolicy na pewno ci pomogą ;)
joannak25 - Czw Gru 29, 2011 12:13

Hehe mówisz, że koledzy poratują koleżankę w potrzebie :)
Tylko chodzi właśnie o to, że jestem tu nowa, dopiero poznaje kolegów z forum i nie wiem za bardzo kto by się mógł tym zająć. Wierzę jednak, że z czasem się uda :)

mike-l - Czw Gru 29, 2011 12:31

Części jest bardzo dużo bo aż 9 :P (2 rurki, 2 obejmy, 2 śruby, 2 oringi i nagrzewnica).
Jak masz tak strasznego mechanika (a na to wygląda że jest nierozgarnięty) to poszukaj kogoś z okolic Białegostoku (temat spotów lokalnych?) żeby pomógł Ci w tych drobnych naprawach za przysłowiową flaszkę.

joannak25 - Czw Gru 29, 2011 13:15

Jak części jest 9 to ja pewnie zrobiłabym z nich dwie nagrzewnice i jeszcze 10 elementów by mi zostało ;)
Może rzeczywiście uśmiechnę się do białostockich roverzystów :)

rafalmis1 - Sro Mar 27, 2013 11:25

apples napisał/a:
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.


czy cięgno powinno się poruszać przy mianie już o jeden stopień ?? u mnie u pasażera i kierowcy porusza się dopiero przy zejściu na LOW.

pytam ponieważ u pasażera chłodne wieje, a u kierowcy ciepłe. Jak mam ustawiony nawiew na auto, to nie może poradzić sobie z ustawieniem temperatury w konsekwencji czego nawiew w trybie auto pracuje na 3-4 biegu non stop