|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Diagnostyka komputera pokładowego- błędy, wskazania
apples - Sro Sty 13, 2010 11:45 Temat postu: [R75] Diagnostyka komputera pokładowego- błędy, wskazania Witam,
Pozycje wyświetlane przez mój komputer. Wygląda to trochę inaczej niż w Diagnostyce komputera opisanej na stronie Klubowej.
Rozdział 6
_ _6.0 _ _0332
1_6.2 _ _0331
W tej pozycji wyświetla mi się tylko tyle. W pozostałych podpunktach w tym rozdziale są tylko _ _ _ _ _.
Rozdział 14 - 2 błędy
_14.0 F48400
_14.1 C78100
SeniorA - Sro Sty 13, 2010 14:07
apples napisał/a: | Rozdział 14 - 2 błędy
_14.0 F48400
_14.1 C78100 |
nie koniecznie błędy, bo auta w 100% sprawne pokazują takie lub podobne wartości .
Myślę,że jest to ślad po typowych dla R75 awariach tzn. centralny zamek, układ chłodzenia ( wentylator,czujnik temp.), moduł TC, ABS itd. bo np. powtarzają się najczęściej wartości : C78100,C78120,C7C1FF,CE8200,C38800,BE8800,BF8800,F48400,F58400,F68400,878200,
Były serwis Rovera też nie ma materiałów na temat tych wartości.
apples - Sro Sty 13, 2010 14:08
A rozdział 6?
SeniorA - Sro Sty 13, 2010 14:22
apples napisał/a: | A rozdział 6? | w jakich warunkach robiłeś , na pracującym silniku ?
i może po resecie ?
apples - Sro Sty 13, 2010 14:43
Na pracującym.
Reset robiłem kiedyś tam. Dawno.
Nie wiem gdzie pokazuje ilość paliwa. Jak mam wyłączony zapłon i nacisnę reset kilometrów to pokazują mi się kilometry od ostatniego kasowania i całkowity przebieg.
SeniorA - Sro Sty 13, 2010 15:54
apples napisał/a: | Nie wiem gdzie pokazuje ilość paliwa | w p. 6.0 , czyli masz 33.2 l paliwa ( tylko nie wiem czy przy takim wskazaniu jest to razem z rezerwą) , wskaźnik powinien być w połowie.
[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 15:54 ]
apples napisał/a: | Jak mam wyłączony zapłon i nacisnę reset kilometrów to pokazują mi się kilometry od ostatniego kasowania i całkowity przebieg. | i powinien się podnieść na 30 sek. wskaźnik paliwa.
apples - Sro Sty 13, 2010 16:13
Wskaźnik jest trochę ponad połowę. Chyba z rezerwą.
Co do sprawdzania paliwa w zbiorniku myślałem że się wyświetla dlatego nie zwracałem uwagi na wskazówkę. Sprawdzę. Dzięki.
1_6.2 _ _0331
SeniorA - Sro Sty 13, 2010 17:13
apples napisał/a: | 1_6.2 _ _0331 | Wg. mnie jest to wskazanie drugiego czujnika , czyli jeden pokazuje 33.2 a drugi 33.1 litra , mimo , że p. 6.2 ma służyć do diagnostyki czujników. Opieram się też o wskazania w autach innych kolegów . I tak: u mnie pokazuje 0253, 0252 u innych 0140,0139 ( u Argail ), 0075,0077 (u Jarema), 0428,0433 ( chyba u Gustav.pl )
apples - Sro Sty 13, 2010 17:20
Czyli wychodzi że czujniki są OK. Wszystko trochę inaczej niż w instrukcji diagnostycznej na stronie klubowej.
SeniorA - Sro Sty 13, 2010 17:40
Gdyby było tak jak pisze w instrukcji, to w p. 6.2 powinno pokazać się tylko 001,..002,..003. a jak widać w pięciu autach jest inaczej i ja nie mam zastrzeżeń do mojego wskaźnika paliwa.To są moje domysły.
apples - Sro Sty 13, 2010 18:11
Mój tez pokazuje OK. Nie szukam usterki tylko z czystej ciekawości.
mkamecki - Sro Cze 02, 2010 22:35 Temat postu: [r75] CDT Poziom paliwa ... Witam.
Dzisiaj sprawdziłem poziom paliwa w komputerze i wyszły mi takie wyniki.
Przed tankowaniem:
6.0 _ _0099
6.1 _ _ _ _ _ _
1_6.2 _ _0100
Po tankowaniu: (40 litrów):
6.0 _ _0300
6.1 _ _ _ _ _ _
1_6.2 _ _0289
Teraz wyjaśniam dlaczego robiłem ten test.
2 tygodnie temu wymieniona została pompa paliwowa w zbiorniku. Zatankowałem 32 litry i zerowałem licznik km. Po przejechaniu 300 mil (ok480 km). Wskazówka pokazała połowę zbiornika.
Dzisiaj zrobiłem test bo troszkę dużo już przejechałem a wskazówka zatrzymuje się od ostatnich 4 dni na 1/8 pojemności baku.
Po zalaniu 40 litrów wskazówka zatrzymała się ponownie na 1/2 baku.
Teraz pytania:
1. Czy Możecie sprawdzić czy w waszym kompie pokładowym pokazuje jakieś wartości w pkt. 6.1?
2. Czy pkt 6.2 nie powinien pokazywać błędów lub ich brak a nie wartość _ _0289?
3. Jak sprawdzić czy czujniki działają poprawnie?
crashtester - Pią Mar 11, 2011 22:56 Temat postu: [R75] Diagnostyka komputera pokładowego-błędy w pamięci IPK. Witam. Na dzieńdobry pochwalę sie że od dziś jestem posiadaczem Rovera 75 2.0 CDT z 2000r. Dzieki waszym postom sprawdziłem swój komputer i okazuje sie, że też wyswietla mi błąd C78100. Nie doczytałem tutaj co w 100% oznacza więc byłbym wdzięczny za informacje na ten temat. dzieki
apples - Sob Mar 12, 2011 10:08
crashtester napisał/a: | Witam. Na dzieńdobry pochwalę sie że od dziś jestem posiadaczem Rovera 75 2.0 CDT z 2000r. | Gratuluje crashtester napisał/a: | sprawdziłem swój komputer i okazuje sie, że też wyswietla mi błąd C78100. Nie doczytałem tutaj co w 100% oznacza więc byłbym wdzięczny za informacje na ten temat. | Błąd wygenerowany przez komputer samochodu i nie można określić czego dotyczy. Sprawdzenia dokonaj urządzeniem diagnostycznym które pokaże błędy poszczególnych elementów wraz z opisem. Dalsze pytania zadawaj w tematach o błędach OBD.
SeniorA - Nie Mar 13, 2011 19:15
crashtester napisał/a: | okazuje sie, że też wyswietla mi błąd C78100 | to jest błąd w magistrali CAN ,zapamiętany przez pamięć wewnętrzną IPK ( mikroprocesor )i dotyczy układu paliwowego . C7 błąd czujnika paliwa.
apples - Pon Mar 14, 2011 09:55
SeniorA napisał/a: | C7 błąd czujnika paliwa. | Możesz tylko napisać skąd masz informacje i gdzie znalazłeś rozkodowanie błędu C78100?
VMatas - Pon Mar 14, 2011 13:56
Też znalazłem że C7 dotyczy czujnika paliwa. Nie bezpośrednio dla R 75 - ale dla BMW E39 i E46 na rosyjskich forum. Pokazuje im dokładnie taki sam kod C78100 - a jak wiadomo inżynierowie BMW przyłożyli swoją rękę do naszych Roverkow. Teoria do tego kodu jest dorabiana taka, że bak z czasem deformuje się, i czujnik momentami opuszcza się niżej niż powinien normalnie, przez co i jest generowany ten błąd. O ile to prawda - nie wiem - najlepiej byłoby upewnić się na T4.
apples - Pon Mar 14, 2011 14:10
VMatas napisał/a: | Też znalazłem że C7 dotyczy czujnika paliwa. | Którego czujniku paliwa? VMatas napisał/a: | Nie bezpośrednio dla R 75 - ale dla BMW E39 i E46 na rosyjskich forum. Pokazuje im dokładnie taki sam kod C78100 - a jak wiadomo inżynierowie BMW przyłożyli swoją rękę do naszych Roverkow. | Ja natomiast znalazłem, że dotyczy przepływomierza w Z3 Jak dobrze wiemy to cała elektronika jest przeszczepiona z E46. Komunikacja pomiędzy poszczególnymi komponentami odbywa się identycznie. VMatas napisał/a: | Teoria do tego kodu jest dorabiana taka | Szkoda właśnie że tylko dorabiana. Nikt jednoznacznie nie jest w stanie powiedzieć jak odczytać te kody.
VMatas - Pon Mar 14, 2011 14:27
apples napisał/a: | Szkoda właśnie że tylko dorabiana. Nikt jednoznacznie nie jest w stanie powiedzieć jak odczytać te kody. |
Niestety, tak jest - to tylko teoria. Też mam ten sam kod i jakoś tym nie martwię się za bardzo.. Jak będę miał jakieś odczuwalnie problemy to będę szukał T4, bo test na IPK to tylko zabawka - nie warto zwracac na niego zbyt dużo uwagi.
apples - Pon Mar 14, 2011 15:47
VMatas napisał/a: | bo test na IPK to tylko zabawka - nie warto zwracac na niego zbyt dużo uwagi. | Dokładnie. Gdyby po usunięciu usterki błędy się kasowały automatycznie i wyświetlane były tylko aktualne, to by było fajnie. W tym przypadku szkoda sobie głowy zawracać, bo usterka może być naprawiona, a błędy będą sobie wisieć. Tym bardziej że nie ma wiarygodnego potwierdzenia co faktycznie oznaczają.
VMatas - Pon Mar 14, 2011 21:11
Po przeszukaniu udało się znaleźć kody błędów, które są wyświetlane w testach na IPK.. Te kody są od BMW E38/E46, ale z wielkim prawdopodobieństwem będą pasować i dla R75. Jak i kolega apples zwracam uwagę - to że błąd wyświetla się na IPK wcale nie znaczy że błąd jest aktualny! Generalnie to przy każdym testowaniu trzeba robić reset na 21 pozycji i sprawdzać ponownie.
Kody (o znaczenia prosze nie pytac - sam jeszcze nie wszystkie nie wiem ):
CD EC signal 1
DA EC signal 2
C1 signal TWEG+ (input pulse generator wheel)
C3 signal TD (engine speed)
D3 coolant temperature
D5 oil temperature
CE Outside temperature
C7 lever-type sensor 1
D7 lever-type sensor 2
8F overvoltage (U>16V)
8D ATS signal: telegram error or no telegram
90 Clamp 15
8C Clamp R
CF SII reset
44 oil pressure
92 chime_1
91 chime_2
8B chime_3
3F meassure works driver
BC brake fluid level
BD EBV
BE light module-EEPROM error
BF IKE-EEPROM error, coding incorrect/incomplete
83 speed A
88 I bus
87 K bus
3E serial telegram for speed, tacho, economy control, tank, temp.
F0 CAN BUS OFF
F4 no CAN ID
F5 no CAN ID ASC1
F6 no CAN ID DMER1
F7 no CAN ID DMER2
F8 no CAN ID DMER4
F9 no CAN ID DMEL4
FA no CAN ID EML1
FB no CAN ID EGS1
11 acoustics sensor not present
C6 code
FF Unknown error location
apples - Pon Mar 14, 2011 21:28
Już nie będę taki i też dołożę.
C8 255 => LCM internal error
88 82 000 => (I-Bus)
F8 84 000 => CAN Identification missing (DME)
F5 84 000 => CAN Identification missing (ASC)
D7 81 000 => Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)
1 Fuel consuming signal from engine control unit faulty
2 Fuel consuming signal (ti-II) from engine control unit faulty
3 Road signal from ABS/ASC/DSC control unit faulty
4 RPM (tD) from engine control unit faulty
5 Coolant temperature sensor faulty
6 Temperature sensor
7 Outside temperature sensor
8 Fuel level sensor 1 (Fuel pump side)
9 Fuel level sensor 2 (without fuel pump)
10 Tension to high at the power supply
11 EGS signal disturbed
12 Power supply Pin 15
13 Power supply Pin R
14 Service Interval Display (SAI) Reset
15 Pressure Switch
16 Gong Sound (T1)
17 Gong Sound (T2)
18 Gong Sound (T3)
19 Current to high in the instrument cluster
20 Internal error in the LCM module
21 Internal error (IKE)
22 Vehicle speed signal (Tacho-A)
23 Instrument cluster -Bus (I-Bus)
24 Body-Bus (K-Bus)
25 Error during activation of the instrument in the instrument cluster
26 Undefined error
27 Internal Error
28 I-BUS error
29 Power Supply
30 Power Supply
31 Power Supply
32 Power Supply
33 K-BUS
34 Oil Pressure Control Light
35 Reverse gear recognition
3E Error by activation display
3F Instrument cluster current to high
44 Oil pressure switch
87 Body-Bus (K-Bus)
88 (I-Bus)
8B Gong Ton (T3)
8C Power supply Term. R
8D EGS Data lead disturbed
8F Power supply
90 Power supply Term. 15
91 Gong Ton (T2)
92 Gong Ton (T1)
BC Break fluid level
BD Electronic break power
BE LCM internal error
BF Instrument Cluster Internal Error
C1 ABS/ASC/DSC Signal(Tacho)
C3 RPM signal from DME control unit
C6 Output PIN 6 (Code EWS)
C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side)
CD Fuel consumption signal DME 1
CE Outside temperature sensor
CF Service Interval Display (SIA) Reset
D3 Coolant temperature sensor
D5 Oil temperature sensor
D7 Fuel tank sensor 2 (without fuel pump)
DA Fuel consumption signal DME 2
F0 CAN-Bus off
F4 CAN Identification missing
F5 CAN Identification missing (ASC)
F6 CAN Identification missing (DME)
F7 CAN Identification missing (DME)
F8 CAN Identification missing (DME)
F9 CAN Identification missing (DME)
FA CAN Identification missing (EML)
FB CAN Identification missing (EGS)
FC CAN Identification missing
FD CAN Identification missing
W/w kody błędów pochodzą z BMW, więc niektóre opisy trzeba podciągnąć pod nazewnictwo Rovera np.: BMW IKE - Rover IPK, BMW LCM - Rover LSM, itd.
Pozdrawiam
apples™
VMatas - Wto Mar 15, 2011 07:58
Jeszcze kilka uwag dotyczących kodów błędów z IPK, które udało się znalezc po trochę na rożnych forach. Kod zwykle wygląda tak - na grupy po dwie cyferki rozdzieliłem celowo:
C7 - Sam kod
81 - Zwykle 81 - 84 - Ważność usterki?
00 - Frekwencja występowania?
Właśnie frekwencja 00 troszkę mnie martwi, bo kod C78100 dość często występuje - może to jednak coś innego?
Proszę o wypowiedzi i obserwacje od innych kolegów, aby potwierdzić wyżej pokazane domysły (póki co )
apples - Wto Mar 15, 2011 08:39
VMatas z tymi błędami to trochę dziwna sprawa, a zwłaszcza ich pokazywanie.
IPK nie pokazuje na pewno wszystkich błędów oraz nie pokazuje aktualnych błędów.
Dlaczego? Miałem uszkodzony czujnik położenia sprzęgła, błąd został wykasowany na T4, a ja dalej jeździłem na uszkodzonym i w komputerze nie pokazywał żadnego błędu. Aktualnie mam 2 błędy - CF8200 i 878100. CF8200 to "Service Interval Display (SIA) Reset" który wykonałem jakiś czas temu, a 878100 - "Body-Bus (K-Bus)" - może to właśnie mój naprawiony czujnik sprzęgła lub odłączone K-Bus webasto z którym miałem problem. Czy czasami te błędy nie informują co zostało wykonane/naprawione kiedy mieliśmy jakąś usterkę? Dziwne by to było, ale ... Gdyby faktycznie pokazywał aktualne błędy to powinienem mieć jeden więcej związany ze świecami żarowymi lub ECM.
VMatas - Wto Mar 15, 2011 09:01
Też się zgadzam że sprawa wygląda troszkę dziwnie. Czasami te kody wyglądają tylko na informacje, inne jako usterki.. Mam tylko nadzieję że przez dłuższy czas obserwowania udaloby się wywnioskować co kody znaczą i jak często są odświeżane.. Dzisiaj i tak już wiemy więcej niż wczoraj. Jak już pisałem wcześniej, wygląda że za każdym razem jak łazimy w testy należałoby robić reset.
Oskar - Czw Wrz 01, 2011 22:31
Co oznacza : (DME) i ATS lub EGS bo dotyczy to błędu 8D? Jeśli wiecie to poprosił bym o pomoc. Dzięki.
road955 - Wto Wrz 06, 2011 10:53
Witam , sprawa mniej skomplikowana jw. I pewnie już wałkowana ,więc przepraszam -ale nie wiem czy można samemu i jak wykasować licznik servisu w 2,0 cdt .
21matys - Pią Wrz 16, 2011 11:16
road955 napisał/a: | Witam , sprawa mniej skomplikowana jw. I pewnie już wałkowana ,więc przepraszam -ale nie wiem czy można samemu i jak wykasować licznik servisu w 2,0 cdt . |
http://www.roverki.pl/zro...u-rover-75.html
a ja mam pytnie jak wy dostajecie sie do tych funkcji na IPK naprzykład do sprawdzenia poziomu paliwa?? bo jedynie co mi wychodzi to test zegarów i jakieś dane na pozycji 1. a reszta to cisza nic mi nei pokazuje.. czy wy macie jeszcze jakieś urządzenie do szczytywania informacji z IPK?? z góry dziękuje
PD - Pon Wrz 19, 2011 23:19
na poczatku daj na rozdzial 19 i daj off pozniej bedziesz mogl w inne rozdzialy wchodzic
a moje pytanie do was:
wszystkie r maja bak 65l. nawet tourer'y?
pytam poniewaz mi w rozdziale 6 owszem pokazuje litry ale jak wleje caly bak
to pokazuje 57l
21matys - Czw Wrz 29, 2011 13:28
ostatnio sprawdzałem poziom paliwa na czujnikach i róznica pomiędzy czujnikami wynosiła prawie 4 litry
pierwszy wskazywał 0134 a drugi 0171
wiem ze jeden czujnik znajduje sie w baku a drugi?? tez w baku?? jak sprawdzić który szwankuje
SeniorA - Czw Wrz 29, 2011 13:58
21matys napisał/a: | wiem ze jeden czujnik znajduje sie w baku a drugi?? tez w baku?? |
oba są w baku.Jeden na filtrze drugi na pompie.Zatankuj do pełna i zrób reset OBC.Powtórz odczyt jak będzie w baku około 50 l paliwa.W ostatecznosci pozostaje kalibracja czujników komp. T4
seban80 - Pon Lut 27, 2012 14:48
Szybkie tłumaczenie z białoruskiego
Oto lista próbki kodów usterek:
00 Nieokreślony błąd na procesorze | blok
01 Cewka zapłonowa, cylinder 2
02 Cewka zapłonowa, cylinder 4
03 Cewka zapłonowa, cylinder 6
05 przerwa, zwarcie wtryskiwacz 2
06 przerwa, zwarcie wtryskiwacz
08 Miernik masy powietrza
Czujnik temperatury płynu chłodzącego 0A
0V czujnik ciśnienia w par paliwa odzyskiwania systemu EVAP
0C otwarty lub zwarcie z potencjometru przepustnicy
Spożycie 0E Czujnik temperatury powietrza
10 sygnał odżywka sprężarka powietrza
12 system alarmowy (immobiliser) silnik
14 Lampa "Check Engine"
15 Napęd rozrządu pozycja
16 Wtryskiwacz cylindra 3
17 Wtryskiwacz cylindra 6
18 Wtryskiwacz 4 cylindrowy
19 sonda lambda podgrzewacz, cylindry 1, 2 i 3
Zawór regulacyjny 1B Idle powietrze
1D cewka zapłonowa, cylinder 1
1E zapłon cewka, cylinder 3
1F zapłon cewka, cylinder 5
21 Wtryskiwacz cylindra 5
23 pompą powietrza mieszanie powietrza
32 Zawór płukania EVAP System filtr z węglem aktywnym
Zawór odcięcia wina 33
34 elektromagnetyczny wydechowy sterowania
35 Zawór regulacyjny powietrza biegu jałowego
37 Grzałka dokataliticheskogo sondy lambda, cylindry 4, 5 i 6
Rezystor 38 Sygnał zapłonu
39 Knock Sensor 1
Sv Knock Sensor 2
3D Grzejnik postkataliticheskogo sondy lambda, cylindry 4, 5 i 6
MY Przełączanie system zaworów mieszanie powietrza
Czujnik położenia wałka rozrządu 41
44 Zawór płukania EVAP System filtr z węglem aktywnym
45 przekaźnik pompy paliwa
4A, klimatyzator przekaźnik sprężarki
4B sygnał do katalizatora ogrzewana sondę lambda, cylindry 1, 2 i 3
4C sygnał do katalizatora podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6
4D sygnał za katalizatorem podgrzewana sonda lambda, cylindry 1, 2 i 3
4-ty sygnał za katalizatorem podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6
4F grzejnik za katalizatorem sondy lambda, cylindry 1, 2 i 3
Linia 50 dane, ABS / stabilność stabilności - tłumienie ognia
Linia 51 dane, ABS / stabilizacja stabilność systemu - zwiększenie prędkości biegu jałowego
Linii 52 danych, ABS / Stabilność - dostosowanie czasu zapłonu
Czujnik położenia wału korbowego 53
Sterowanie silnikiem 64 jednostka
BE nie kontaktron systemy zamknięte EVAP ust '98 modele tylko kwestia).
BF NO kontaktron otwiera OF EVAP (tylko '98 model no.)
C0 kontaktron nie zamknięty system EVAP
C2 wykryto mocno wycieku EVAP systemu
W znaleźli mały przeciek itp. SYSTEM EVAP
C4 Zawór systemu EVAP LDP
C5 Czujnik ciśnienia atmosferycznego SYSTEM EVAP
C7 nie czujnik poziomu paliwa
C8 do katalizatora podgrzewana sonda lambda, cylindry 1, 2 i 3
C9 do katalizatora podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6
Biuro CA podgrzewaną sondy lambda, cylindry 1, 2 i 3.
Biuro na północny wschód od ogrzewanego sondy lambda, cylindry 4, 5 i 6.
SS biegu jałowego różnią się od wymaganych
D1 sygnalizuje przed kradzieżą systemowych (immobiliser) silnik
D2 Awaria w układzie zapłonowym
D3 Sterowanie mechaniczne uszkodzenie zaworu Idle powietrze
D4 mechaniczne uszkodzenia wałka rozrządu siłownika pozycji
D6 prędkość sygnału pojazd
D7 otwarty lub zwarcie w linii danych, ABS / stabilność systemu stabilizacji
D8 transmisja danych linii centrala - Sensor-pozycyjny przełącznik,
prędkość sygnału, sygnał położenia przepustnicy
D9 transmisja danych linii centrala
DA dane line, zarządzanie energią
DB dane line, zarządzanie energią
De Management podgrzewana sonda lambda
Odchylenie unijnym koszyku jakości, cylindrów 1, 2 i 3
Odchylenie jakości cylindrów E4 mieszaniny 4, 5 i 6
E5 podgrzewana sonda lambda, cylindry 1, 2 i 3 - powolna reakcja
E6 podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6 - powolna reakcja
E7 podgrzewana sonda lambda, cylindry 1, 2 i 3 - dynamika
E8 podgrzewana sonda lambda, cylindry 4, 5 i 6 - głośnik
Sprawność katalityczna E9 konwerter, cylindry 1, 2 i 3
EA skuteczność katalizatora, cylindry 4, 5 i 6
S cieplej za katalizatorem sondy lambda, cylindry 1, 2 i 3
UE grzejnik za katalizatorem sondy lambda, cylindry 4, 5 i 6
ЕЕ Пропуски в работе цилиндра 1
EF Пропуски в работе цилиндра 2
F0 Пропуски в работе цилиндра 3
F1 Пропуски в работе цилиндра 4
F2 Пропуски в работе цилиндра 5
F3 Пропуски в работе цилиндра 6
Silnik obroty F4 - wał korbowy Czujnik zębaty koła zamachowego wirnik
F5 Niski przepływ System mieszania butli powietrznych 1, 2 i 3.
F6 niski przepływ System mieszania butli powietrznych, 4, 5 i 6
Purge FA zawór EVAP SYSTEM kanister
FB wykryty mały przeciek itp. SYSTEM EVAP
FC nieprawidłowy przepływ kanistra układ oczyszczania EVAP
FD utknął w pozycji zamkniętej zaworu cut-off SYSTEM EVAP
FE znaczący wycieku itp. SYSTEM EVAP
FF mechaniczne uszkodzenie zaworu kanistra oczyszczania węgla SYSTEMU EVAP
Kody są zdefiniowane następująco:
Pierwszy Na przykład, wydany kod S78100 i F78400
Sekund Patrzymy na dwóch pierwszych znaków, szukać ich na liście (np. S78100 = C7 nie czujnik poziomu paliwa)
vonglass - Pią Sie 17, 2012 20:39
Podpinam się pod temat.
U mnie test wygląda podobnie, aczkolwiek nieco inaczej. Mam miejscami więcej podpunktów, a co najgorsze w punktach 3, 6 oraz 14 wychodzi natychmiast z testu i wraca do licznika km.
Co robię źle? Może mam spaprane przez jakiegoś "elektronika" zegary?
szpynior - Nie Sie 19, 2012 09:11
vonglass,
Odpowiedź znajdziesz tutaj
http://forum.roverki.eu/v...p?p=85346#85346
vonglass - Nie Sie 19, 2012 09:22
Niestety nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie!
Po wejściu w podane przeze mnie podpunkty test się natychmiast wyłącza.
szpynior - Nie Sie 19, 2012 12:03
Czytaj proszę ze zrozumieniem, wszystko jest w tym poście
"----------------------------------------------------------------------------
19 STATUS BLOKADY. BLOKUJE/ODBLOKOWUJE FUNKCJE Z PUNKTÓW OD 3 DO 18 (L-ON -
BLOKADA WŁĄCZONA, L-OFF - BLOKADA WYŁĄCZONA)
"
"Cytat:
Mój R75 nie ma komputera i nie pokazuje mi tych od 3-18
Mój też nie ma, a większość pokazuje. Musisz zrobić dokładnie jak napisałem:
a) wybierz rozdział 19
b) zacznie migać naprzemiennie L_OFF i L_ON
c) w momencie jak jest wyświetlany napis L_OFF wciśnij reset
d) szybko (chyba w ciągu sekundy) zacznij wybierać rozdziały (znowu przycisk
reset), bo jak zaczekasz zbyt długo, to system wyjdzie z trybu diagnostyki
Powinno zadziałać. Na początku trudno się poruszać, później człowiek
dochodzi do wprawy.
--
ROVER 75 CDT 2000r.
Marian Krzak"
vonglass - Nie Sie 19, 2012 13:37
Dobra chłopaki, jak mi złość przeszła to zrobiłem reset, policzyłem do dziesięciu, zrobiłem test od początku i tym razem zadziałało. Dzięki raz jeszcze
asiorex111 - Pon Maj 06, 2013 10:28 Temat postu: Rover 75 1.8 16 v nie odpala pomocy Witam
Mam wielki problem, otóż po wymianie bloku silnika w moim roverze zauważyłem iż nie działa centralny zamek z pilota oraz auto nie chce odpalić(nie ma iskry). Podłączyłem go pod komputer i wyskoczyła mi cała lista błędów:
81,89,00,e1
81,89,00,e4
81,89,00,4c
81,89,00,5c
81,89,00,ec
81,89,00,f4
81,89,00,e3
81,89,00,a0
81,89,00,e8
81,89,00,dc
ecu transistor line 3fault
left sear direction indicator defect ive
81,89,00,00
81,89,00,47
81,89,00,1d
81,89,00,03
81,89,00,ff
ecu transistor line 4 fault
81,89,00,81
81,89,00,f9
ecu transistor line 5 fault
81,89,00,95
Proszę o pomoć panie co tu zrobić?
Legwan1989 - Pią Cze 21, 2013 17:17
W sumie dziś po raz pierwszy przyjrzałem się diagnostyce komputera, w dziale nr 14 pojawiło się kilka błędów. Od razu próbowałem je jakos rozszyfrowac ale marnie mi to wyszło - w sumie niezbyt wiele mówią mi te nazwy
F78400 - CAN Identification missing (DME) , no CAN ID DMER2
F88400 - CAN Identification missing (DME) , no CAN ID DMER4
F48400 - CAN Identification missing , no CAN ID
C7812A - C7 Fuel tank sensor 1 (fuel pump side) , C7 lever-type sensor 1
F68400 - CAN Identification missing (DME) , no CAN ID DMER1
Nawet nie wiem czy mam zacząć się bać czy to nic nie groźnego
mondigo - Sro Sty 15, 2014 09:39
Mam pytanie niedawno odkryłem za pomoca forum że mam komputer pokładowy
znalazłem takie błedy co one oznaczają:
14.0 Ce8200
14.1 be8800
14.2 C78100
14.3 878200
14.4 F48400
markdania - Czw Sty 16, 2014 21:40 Temat postu: Re: [R75] Diagnostyka komputera pokładowego- błędy, wskazani
apples napisał/a: | Witam,
Pozycje wyświetlane przez mój komputer. Wygląda to trochę inaczej niż w Diagnostyce komputera opisanej na stronie Klubowej.
Rozdział 6
_ _6.0 _ _0332
1_6.2 _ _0331
W tej pozycji wyświetla mi się tylko tyle. W pozostałych podpunktach w tym rozdziale są tylko _ _ _ _ _.
Rozdział 14 - 2 błędy
_14.0 F48400
_14.1 C78100 |
A jak sie łaczysz jakim programem ? i jakim sprzetem ?
gabriel1993 - Sob Gru 24, 2016 13:54
Witam
jam mam taki problem w ;
6.0 wyskakuje mi 023098 czyli 23 litry czujnik rezerwy no okej
6.1 wyskakuje ______ czyli nic nie ma kompletnie co to moze znaczyc ?
1.6.2 wyskakuje 0255 tez nie wiem co to moze znaczyc.
i ogolnie chyba mam popsuty czujnik w baku stanu paliwa bo różnie mi pokazuje raz 1/4 raz 1/2 a raz pomiedzy moze to od tego wariuje w diagnostyce.
Pomóżcie
sTERYD - Sob Gru 24, 2016 23:56
Masy poczyść
Ozi546 - Pią Kwi 14, 2017 18:40
Witam ja mam taki kod w diagnostyce komputera:
14.0 - 6EC8FF
Może ktoś wie co on oznacza i czy da się go jakoś pozbyć?
|
|