|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200vi] Zawór sterowania obrotami na biegu jałowym.
Korczus - Sob Sty 16, 2010 17:56 Temat postu: [R200vi] Zawór sterowania obrotami na biegu jałowym. Witam, gdzie znajdę zawór sterowania obrotami? Auto mi szarpie, ktoś mi podpowiedział, że może być uszkodzony ten zawór albo nie podłączony, tylko nie mam pojęcia gdzie go szukać?
leszczu - Sob Sty 16, 2010 18:23
nie chodzi przypadkiem o krokowiec
Korczus - Sob Sty 16, 2010 18:38
Hmm nie wiem
Hmm u mnie by to było chyba to? (ps nie zwracajcie uwagi na filtr, to jest fotka zanim kupiłem auto)
Jeśli to silniczek krokowy, to jak sprawdzić czy on działa czy nie?
Vesper416 - Sob Sty 16, 2010 18:41
na przepustnicy tam gdzie jest zachaczona linka gazu jest śrubka którą można ustwić obroty ale nie radziłbym grzebać przy niej!!! sprawdź filtry powietrza i paliwa jak poszarpuje! Krokowiec raczej nie bo on tylko pilnuje żeby obroty były na poziomie 850 ale wyczyscic nie zaszkodzi
Korczus - Sob Sty 16, 2010 18:49
Filtr powietrza wymieniłem, paliwa hmm wymieniany z 1,5roku temu ale wątpię by to było przyczyną ponieważ auto się tak zachowuje odkąd wyjechało od mechanika po wymianie uszczelki i rozrządu... kolo ewidentnie coś spaprał i sam nie wie co. Dałem sobie spokój bo ile można zawozić auto i zostawiać na 1-2 dni bez skutku.
Vesper416 - Sob Sty 16, 2010 19:00
Korczus napisał/a: | ponieważ auto się tak zachowuje odkąd wyjechało od mechanika po wymianie uszczelki i rozrządu... kolo ewidentnie coś spaprał i sam nie wie co. Dałem sobie spokój bo ile można zawozić auto i zostawiać na 1-2 dni bez skutku. |
Prawdopodobnie masz źle ustawiony rozrząd. Wystarczy że autko ma o jeden ząb przestawiony rozrząd i będzie szaleć.
Poszukaj na forum jest tego masa. Są rysunki z pokazanymi znakami na rozrządzie sprawdź popraw i będzie dobrze
Korczus - Sob Sty 16, 2010 19:16
No właśnie mechanik, o ile można go nazwać mechanikiem, twierdzi, że rozrząd na 100% ok, nawet mu auto odwoziłem potem i sprawdzał ponownie
Ja się trochę obawiam, że mam nieszczelny dolot, ale jak to sprawdzić ?
Vesper416 - Sob Sty 16, 2010 19:45
a tam dupa na pewno rozrząd nie jest na znakach ustawiony! Odkręć osłone rozrządu i zajrzyj co jest!
Korczus - Sob Sty 16, 2010 19:47
okej będę patrzył, dobrze gdyby to było to
IROLA - Sob Sty 16, 2010 19:48
Napisz więcej o tym "szarpaniu" czyli w jakich okolicznościach występuje.
Jednak też stawiałbym na źle ustawiony rozrząd ... zacytuje sam siebie z innego tematu : "Przy ustawianiu znaków - radzę dobrze się im przyjrzeć gdyż patrząc od dołu na znaki na małym kole rozrządu (na dodatek pod lekkim kątem) można go ustawić niedokładnie. Porównując obraz od dołu i pionowo od góry jest różnica przez to, że patrząc od dołu widzimy to pod lekkim kątem - kilka razy sprawdzałem. Dlatego znaki ustawiliśmy tak : szwagier kręcił małym kołem a ja Go kierowałem patrząc PIONOWO od góry w dół. Następnie ustawiliśmy dokładnie znaki na kółkach rozrządu i założyliśmy pasek.
Oczywiście podstawą 'zabawy" z rozrządem był artykuł z strony klubowej roverki.pl"
Korczus - Sob Sty 16, 2010 20:14
No więc tak, szarpie głównie na zimnym silniku. Przy spokojnej jeździe, zauważyłem że gdy mam 1,5 tys obrotów zaczyna szarpać, dam więcej gazu, obroty skoczą wyżej i już jest ok.
Jak dostanie temperatury to jest dużo lepiej, ale czuć lekkie poszarpywanie przy zmianie biegów.
Ojciec twierdzi, że teraz ma za późny zapłon, że przed naprawą inaczej wchodził na obroty.
Ogólnie trochę też dziwne, bo świeżo po mechaniku szarpał mi gdy go puściłem z gazu i jechałem np na 2 biegu, musiałem dodawać gazu żeby normalnie jechać. Być może wtedy szarpał na niższych obrotach, a teraz tak jak mówię 1,5tys. Poniżej i powyżej tego zakresu jest ok. Przy ostrej jeździe też nic nie czuć.
[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 20:14 ]
IROLA napisał/a: | "Oczywiście podstawą 'zabawy" z rozrządem był artykuł z strony klubowej roverki.pl" |
Mógłbyś nakierować na ten artykuł, bo szukam w FAQ ale coś nie mogę znaleźć
IROLA - Sob Sty 16, 2010 20:53
Chwilę to trwało - ale znalazłem Tu masz opis i zdjęcia.
Ale dotyczy to wersji 16 zaworowej !
Korczus - Sob Sty 16, 2010 21:12
Oo z podziękowaniem Tylko nie wiem czy ja sam dam sobie z tym radę
IROLA - Sob Sty 16, 2010 21:21
Czyli rozumie, że masz 16 zaworów. Aby dokładnie zobaczyć ten znak na małym kole trzeba zdjąć koło pasowe wału korbowego. Można bez zdejmowania - ale na "dużym kole" znak jest tylko "przeniesiony" z tego właściwego małego koła. Czyli jest to praktycznie całe przygotowanie do wymiany paska (napinacza, ewentualnie i pompy).
Zacytuje siebie z innego tematu :
Cytat: | Jeżeli już tyle wymieniłeś - to sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu. U koleżanki w 400setce z tym silnikiem (tylko mniej koników) były podobne objawy. Gdy wymieniła rozrząd objawy (lekkie kangurki na niższych biegach) ustały. Co ważne bardzo dokładnie zostały ustawione znaki. |
Ponadto w roverkach z kopułką, palcem - koledzy zalecają sprawdzić całość zapłonu, czyli właśnie kopułkę, palec, PRZEWODY WN, świece. Lecz jeżeli to powstało (nasiliło się) po wymianie rozrządu ..... to - jak wyżej.
Korczus - Sob Sty 16, 2010 23:14
Dzięki wielkie za rady, będę walczył z tym to musi być rozrząd bo jeśli nie to, to już nie mam zielonego pojęcia jaka jest przyczyna.
adamk - Pią Mar 05, 2010 14:42
i co? kolego moglbys napisac czy problem zostal rozwiazany
Korczus - Pią Mar 05, 2010 15:42
Jeszcze nie, byłem u jednego mechanika, który kiedyś robił mi HGF, ściągał rozrząd i poskładał dobrze, nie było problemów, chciałem żeby wziął i sprawdził, ale zaczął mi wymyślać że rozrząd na pkt może być dobrze ustawiony, ale coś tam na komputerze może być pogrzebane, albo mechanik uszkodził jakieś sprzęgiełko... Kazał mi do elektronika jechać, ale sobie odpuściłem. Mam już dosyć latania po pseudofachowcach, na których traciłem tylko czas i pieniądze a efekty zerowe.
Jedyny ratunek to ph jowi, muszę się tam wybrać jak będzie czas, próbowałem się kontaktować przez forum ale bez odpowiedzi, będę musiał przedzwonić i się umówić na jakiś termin żeby w końcu ktoś wyleczył mi to auto
|
|