Zobacz temat - [R75] Ubytek płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ubytek płynu chłodniczego

mecho - Nie Sty 17, 2010 13:55
Temat postu: [R75] Ubytek płynu chłodniczego
Witam.

Ubywa mi płynu chłodniczego, tak około 0.5l / 2-3kkm. Dolewam i jeżdżę.

W jaki sposób sprawdzić czy to jest uszczelka pod głowicą? Lub w jaki sposób to podejrzenie wyeliminować?

Spodziewam się, że może być jakaś nieszczelność (2 razy wymieniany termostat, poprawka po 'fachowcach').. nie mniej jednak, czy istnieje mozliwosc zdiagnozowania akurat problemu z uszczelką?

jestem przewrazliwiony troche, bo wlozylem juz w ten egzemplarz o wiele za duzo : ) i nie mam sily poraz kolejny wymieniac wszystkiego w kolo, bo byc moze gdzies tam cos się okaże : )

pozdrawiam

niqel - Nie Sty 17, 2010 14:00

sprawdz czy zwieksza ci sie poziom oleju
mecho - Nie Sty 17, 2010 14:22

Nie zwiększa się. Przy ubytku 0.5l to w chyba by sie z niego już całkiem woda zrobiła: ) Poza tym woda + olej dawałaby 'majonez' na korku wlewu oleju chyba..
SeniorA - Nie Sty 17, 2010 15:32

Sprawdź czy w płynie jest CO2 (np. testerem akwarystycznym). Usterka uszczelki w kV6 jest mało prawdopodobna. Sam wyciek można zlokalizować po osadzie jaki powstaje po odparowaniu płynu , najczęściej właśnie w okolicy obudowy termostatu , trójnika, rurki doprowadzającej do ogrzewania. Były przypadki pękania przewodu w okolicy korka do odpowietrzania.
Zielas - Nie Sty 17, 2010 16:32

Miałem to samo w R45 wymienialem wszystko co trzeba, juz sie chcialem brac za uszczelke pod glowica, ale pierwsze wlalem STOP LEAK -byle jaki (najtanszy srodek uszczelniajacy) w plynie i moj problem jest juz tylko przeszloscia! A meczylem sie z tym ponad 3 miesiace!
szoso - Nie Sty 17, 2010 17:07

Zielas napisał/a:
ale pierwsze wlalem STOP LEAK -byle jaki (najtanszy srodek uszczelniajacy) w plynie i moj problem jest juz tylko przeszloscia!

nie jest to najlepszy pomysł o czym sam się kiedyś przekonałem, zniknęło mi ogrzewanie
już nie jeden przez to beczał i jego kolejnym problemem był właśnie brak ogrzewania, ich tematy są na forum
ja bym nikomu takich rad nie udzielał by stosował uszczelniacze a wręcz odradzał
Zielas uwierz mi, nie chciałbyś wymieniać nagrzewnicy

Zielas - Nie Sty 17, 2010 23:25

Ja osobiscie wlewalem takie preparaty do wielu innych samochosow (nigdy wczesniej nie do Roverka) i nigdy wczesniej nie mialem przez to problemow, ale moze masz racje! Ja nikogo do niczego nie namawiam, jak moj przestanie grzac to sie z nim pozegnam! W Moim przypadku gwint z nagrzewnica, "fachowiec" juz mi chcial uszczelke glowicy wymieniac!!!
Lewis - Nie Sty 17, 2010 23:46

tez to wlalem i mam spokoj od 4 miesiecy :D szansa jest wedlug mnie 50 % na 50 % ,ze moze cos nawalic przez ten uszczelniacz jak cos to polecam uszczelniacz K2 ;]
mecho - Sro Sty 20, 2010 13:22

Hm, pojade na cisnieniowe zmierzenie, czy gdzies po prostu nie cieknie, jak wszystko zawiedzie to uzyje uszczelniacza.. chociaz to w ostateczności naprawde :)
Zukowaty - Sro Sty 20, 2010 14:04

mecho napisał/a:
jak wszystko zawiedzie to uzyje uszczelniacza

I poszukam nowej nagrzewnicy i chłodnicy lub będę się bawił w ich czyszczenie ;)

mecho - Sro Sty 20, 2010 14:22

: ))) no dobra dobra : )
sobrus - Sro Sty 20, 2010 14:35

Hehe oglądając fora innych marek widze tematy na różne problemy. Przeróżne, nie sposób wymienić.

A w Roverkach wszyscy z uwagą kontrolują poziom płynu chłodniczego :D :D :D , do którego w innych samochodach z kolei nikt nie zagląda :D
Niezmiernie rzadko pojawia sie jakiś inny problem z silnikiem K (w KV6 jeszcze VIS).
95% to olej i płyn :D
a jeszcze czasem siada ABS.

Gdyby wszyscy dobrze naprawili HGF to roverki byłyby chyba bardziej bezawaryjne niż stare mercedesy....

Ja też przez HGF nabawiłem sie nawyku otwierania maski przed jazdą w celu sprawdzenia czy wszystko OK. I traktowania zimnego silnika jak jajko. Ale moze mi przejdzie jak troche pojeżdże sprawnym roverkiem..

marcin316 - Sro Sty 20, 2010 16:11

Co prawda inny silnik, ale w moim autku również ubywa mniej więcej tyle płynu co u założyciela wątku, no może troszkę mniej... Udało mi się zlokalizować źródło wycieku na ośce zaworku którym reguluje się ilość płynu płynącego do nagrzewnicy. Moja rada taka, "macaj" ręką przewody w miejscach gdzie masz opaski zaciskowe i wszelkiego rodzaju łączenia. Taki ubytek może sprawić już, że da się znaleźć miejsce nieszczelności organoleptycznie.
lesiu - Nie Sty 24, 2010 15:30

Koledzy czy jest mozliwa wymiana termostatu bez zdemontowania kolektora ssacego? Demontujac tylko filtr powietrza i aku jest dostatecznie miejsca na prace??
I jesli juz zdejmujemy kolektor to konieczna jest wymiana uszczelek???

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 15:30 ]
Udalo mi sie doszukac na forum ze lepiej dobrac sie do niego od lewej strony odkrecajac lape mocowania silnika. Ale to bylo w poscie o dieslu. W v6 zadziala???

pawel4580 - Pon Lut 22, 2010 16:03

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam

flapjck1 - Pon Lut 22, 2010 22:49

pawel4580 napisał/a:
Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam



o widze ze rogal ma swoja reklame takze na forum roverkow :)

polecam sklep - bardzo fajny i rzeczowy czlowiek :)

kasjopea - Pon Lut 22, 2010 22:54

Być może, jednak wklejanie tego samego posta w każdym możliwym temacie o płynie chłodniczym chyba nie jest normalne :roll:
flapjck1 - Pon Lut 22, 2010 23:10

heh dopiero teraz sie dopatrzylem ze naklepal tego w ilosciach spamowych :)
mecho - Wto Lut 23, 2010 16:11

Parę dni minęło i zorientowałem się, że ubywa mi jakby w zależności od czasu, a nie od przejechanych kilometrów, bym bardziej, ze w weekend zrobiłem 890 km po naszych pięknych dziurawych drogach i ubyło mi może 0.6l. Czyli tyle samo co podczas jazdy po mieście przez parę dni (150-200km).

Wnioskuję z tego, że uszczelka pod głowicą raczej to nie jest : ), macanie przewodów rozpoczynam jak tylko się trochę zrobi cieplej : )

Balas87 - Wto Paź 28, 2014 21:54

Witajcie wiem że temat dotyczy benzyny ale nie chce zakładać nowego tematu, Mam takie pytanie czy normalne jest to że korek zbiorniczka wyrównawczego po odkręceniu na zapalonym aucie w ogole nie syczy, tak samo węże górny i dolny od chłodnicy miekki....... za to jak odkręce korek od wlewu oleju to tak wali powietrzem że mało co korka nie podniesie do góry........ co to może być uszczelka ?? olej i płyn czysty. Rover CDT
unreal69 - Pią Mar 25, 2016 12:14

Witam,
odświeżam temat, ponieważ po przeczytaniu całego nie znalazłem pomocy na mój problem. Otóż też w moim 2.5 V6 ubywa ostatnio dosyć sporo płynu chłodniczego. Zauważyłem, że zwłaszcza jak jeżdżę dużo po mieście. Oglądałem dzisiaj pod maską, ale nie zauważyłem nigdzie wycieków, pod osłoną silnika też raczej sucho. Poziom oleju też jest w normie. Ubytki są takie, że jak w porę nie uzupełnię płynu to przy staniu w korkach wentylator co chwile wyje na max obrotów. Po uzupełnieniu znów jest OK. Temperatura na blacie cały czas w połowie skali, czy w normie.

Proszę o pomoc, bo nie mam już sił, nie jest to normalne raczej...dzisiaj znów dolałem litr płynu prawie ;/

feldbahn75 - Pią Mar 25, 2016 14:54

Najpewniej to zrobić test płynu chłodniczego. Będzie pewność co do szczelności uszczelki. Ja na własnej skórze przekonałem się, że nie należy ufać wskaźnikowi temperatury cieczy. Jest on raczej symboliczny. U mnie płyn się gotował a wskaźnik prawidłowo w połowie skali.
kruszon - Sob Mar 26, 2016 09:57

W KV6 czesta przyczyna jest peknieta obudowa termostatu. Termostat jest w zaglebieniu miedzy glowicami. Zobacz czy nie masz tam "basenu" z plynu chlodniczego.
aimp12 - Sob Mar 26, 2016 10:51

Połowa skali to 75-115 stopni :D Tym się nie sugeruj. Włącz tryb diagnostyki i podczas jazdy możesz widzieć cyfrową, dokładną temperaturę płynu. Do tego dla pewności zrób test uszczelki jak pisał feldbahn75. Zajrzeć pomiędzy V-kę i poszukać "jeziorka" też nie zaszkodzi.
Balas87 - Sob Mar 26, 2016 13:47

Hej słuchajcie mam problem w klekocie otóż zauważyłem wyciek przy górnym kolanku od chłodnicy ( zdjęcie w linku ) ktoś wie gdzie mogę dostać oring czy uszczelkę w sklepie nie mogą nic namierzyć.....

https://zapodaj.net/39366396a8386.jpg.html

adam_26 - Sob Mar 26, 2016 14:35

Trzeba mierzyć mierzyć stary ornig i dobierać w sklepie z takimi rzeczami inaczej chyba nie bardzo. Mi też w tym miejscu puściło, ale na szczęście R był akurat u mechanika i od razu mi to zrobił :lol:
saikwon - Pon Sty 02, 2017 17:06

R75 1.8 120KM
Ubywało płynu, mechanik sprawdził ciśnieniowo układ chłodzenia stwierdził 2 nieszczelności przy chłodnicy i przy kolektorze ssącym. Powymieniał uszczelki, podokręcał, pouszczelniał uzupełnił płyn i ruszyłem w trasę. Zrobiłem ponad 600km po autostradzie i po podróży sprawdziłem poziom płynu - nic nie ubyło (a przynajmniej niezauważalnie dla mojego oka). Potem pojeździłem trochę po mieście (ok. 40km) i płynu ubyło tak na oko 100-150ml. Jakieś pomysły?

rafalmis1 - Wto Sty 03, 2017 08:14

Możesz jeszcze przejrzeć instalacje gazową, ja miałem wyciek na jednym z węży i u kolegi też w takim samym miejscu widziałem
sknerko - Wto Sty 03, 2017 15:59

U mnie też tak miałem i miałem uszkodzoną uszczelkę pod głowica tak że płyn na zimnym silniku dostawał sie do oleju. W drugą stronę nie było przecieku czyli oleju w płynie nie było ani żadnych innych objawów. mam nawet gdzieś fotki tego uszkodzenia. wykryłem to bo zostawiłem auto na 2 tygodnie nie ruszane i płyn cały zszedł do miski olejowej
saikwon - Wto Sty 03, 2017 19:00

Problem w tym, że nie zauważyłem przyrostu poziomu oleju, a i olej wygląda dobrze na bagnecie. Jak można zdiagnozować uszkodzoną uszczelkę nie rozbierając silnika?
sknerko - Wto Sty 03, 2017 22:35

No u mnie puki co dzień jeździłem to olej był OK i na właściwym poziomie ale jak postał to nagle pusty zbiorniczek a oleju ponad max i kawa z mlekiem. Takie uszkodzenie jak u mnie to tylko zobaczysz jak odstawisz auto na parę dni. innego sposobu nie znam
adam_26 - Sro Sty 04, 2017 17:05

saikwon napisał/a:
Problem w tym, że nie zauważyłem przyrostu poziomu oleju, a i olej wygląda dobrze na bagnecie. Jak można zdiagnozować uszkodzoną uszczelkę nie rozbierając silnika?

test na CO2 w płynie jak to są małe ubytki to może jeszcze sama chłodnica puszczać możesz popatrzeć czy nie ma na niej przebarwień płynu niestety puszczać może od strony skraplacza i nie będzie tego widać bez zdjęcia skraplacza u mnie puszczała z lewej strony i znam jeszcze kilka przypadków gdzie chłodnica puszczała akurat w tym miejscu.


sknerko - Sro Sty 04, 2017 18:07

Jak będzie puszczał płyn do oleju tak ajk u mnie kanałem z boku głowicy to żaden test CO2 nie sprawdzi uszkodzenia. U mnie puki jechał to płyn albo odparowywał z oleju albo się nie dostawał, nie wiem, ale jak tylko auto postało trochę to natychmiast ubytki były i to były tak 100-200ml na 500km. Przez postanie trochę rozumiem parkowanie przez noc pod domem i parkowanie w czasie pracy 8h między tym po 50km drogi i ew. inne dojazdy do sklepu czy coś. Żadnych objawów innych nie miałem ani nie było widać ze oleju więcej ani nic dopiero jak postał tydzień to zbiornik płynu poszedł w olej.

[ Dodano: Sro Sty 04, 2017 18:07 ]
ale może faktycznie gdzieś chłodnica cieknie

czort - Sro Sty 04, 2017 19:00

A uszczelka/i kolektorów ssących, te metalowe? Tam nie będzie przepuszczać i kapać do silnika, co w rezultacie nie widac wycieku, a może znacznie więcej kopcić na biało z wydechu.
dj_darco - Sob Sty 07, 2017 11:57

ja miałem podobne objawy przed wymianą silnika (to nie była przyczyna wymiany silnika :) ) 0.5 litra na miesiąc może 2 miesiące. Podczas rozbiórki zauwazyłem malutki wyciek pomiędzy głowicami z króćca obok termostatu. uszczelka (oring) ze starości po prostu się wygniotła i troszeczkę puszczała, widoczny był wyraźny ślad białego nalotu z płynu chłodniczego. HGF w KV6 to rzadki przypadek, nie niemożliwy ale rzadki. Sprawdź wykładziny pod nagrzewnicą tak dla pewności.
Szyfu - Sob Wrz 29, 2018 11:33
Temat postu: Rover 75 2.0 CDT 2001r cieknie przy króćcu chłodnicy
Witam,
od dwóch miesięcy zauważyłem jak ubywa mi płyn chłodniczy. Jest to bardzo znikomy ubytek, ponieważ dolewałem raz na 3 tygodnie 100 ml. Parę dni temu regenerowałem reflektory i znalazłem przyczynę wycieku.
Cieknie mi z króćca przy chłodnicy a dokładnie chyba puszcza uszczelka, oring.
Jest to u góry chłodnicy przy zbiorniku płynu wspomagania.
Czy ktoś z was już wymieniał tą uszczelkę i czy dużo trzeba zlać płynu do wymiany tej operacji? Czy dana uszczelka (oring) posiada jakiś symbol?
Proszę o informację.
Pozdrawiam
Adrian

adam_26 - Sob Wrz 29, 2018 14:12

Spuść trochę pplynu dolnym krudzcem chłodnicy rozepnij węża na dole. Potem rozepnij górnego i zanieś oringu do sklepu żeby dopasowali i tyle. Na koniec trzeba odpowietrzyć wedlog procedury odpowietrzania znajdziesz ją na forum
Szyfu - Pon Lis 05, 2018 16:51

Witam, czy wiecie gdzie dostaną ten króciec co wchodzi do chłodnicy jak na zdjęciu powyżej?
Nałożyłem nowy oring (stary zdeformowany), jednakże poci się dalej koło tego króćca. Nie chciałbym dokręcać na siłę ponieważ plastik jest strasznie kruchy a na dodatek już ułamał mi się już kawałek.
Nigdzie nie mogę znaleźć tego króćca.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Adrian

adam_26 - Sro Lis 07, 2018 22:59

Ten krociec jest w komplecie z nowa chłodnica zawsze nowa chłodnica kosztuje ponad 200 trochę może warto pomyśleć nad wymianą całej chłodnicy bo chyba nowego samego się nie da kupić chyba że używkę jakas. Tam może się jeszcze pocić jak nasuniesz węża za dalego poza ogranicznik.
rover75ruda - Pią Lis 16, 2018 23:43
Temat postu: [R75] Ubytek płynu chłodniczego
Mam ten króciec używany jakby był komuś potrzebny.