|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75 Komplet filtrów... Olej...
Kizashi - Pon Sty 18, 2010 01:20 Temat postu: [R75 Komplet filtrów... Olej... 1. Pytanie pewnie głupie (lub tylko retoryczne) - czy takie sam filtry są w CDT i CDTi.
No i czy taki zestaw ma sens. Kupowałem niedawno u tego samego gościa do mojego ex-CDT, a teraz bym w CDTi też wymienił. Dbać trzeba...
2. Pod maską mam kartonik, że silnik zalany jest olejem Mobil 5W60 (oby to była prawda).
Kiedyś już popełniłem błąd, że z 0-30 przeszedłem na 10-40 (zgodnie z tym, co w książce pisano)... Jakie oleum zalał do CDTi z przebiegiem - podobno - 120 kkm?
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 01:20 ]
Chodzi o ten komplet:
http://allegro.pl/item890...cdt_diesel.html
Rowan - Pon Sty 18, 2010 09:07
Tak, wszystko takie samo. Różnią się tylko mapą wtrysku te silniki.
Co do oleju, to wlałbym taki jak był wlany zostać przy pelnym syntetyku gdzieś do 200kkm, jeśli nie będzie się nic działo, to nawet dłużej.
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 09:07 ]
Tylko jeszcze pytanie czy filtr paliwa jest oryginalny, bo to jest akurat ważne w dzisiejszych dieslach, z własnego doświadczenia wiem już, że nie opłaca się kupować filtrów paliwa zamienników, bo nie czyszczą tak jak oryginały. Potem tylko problemy są z wtryskami, z pompą i zaworem, bo coś wpadnie i się przytka. Także akurat w wypadku filtra paliwa polecam wydać te 80-90zł na oryginał, a potem mieć spokój i nie naprawiać nic.
0L0 - Pon Sty 18, 2010 09:16
Cena za te filtry jest bardzo atrakcyjna, pytanie tylko jak z jakością
Olej - 10W40.
Na Twoim miejscu wymienił bym też filtr w odmie i kabinowy.
owcze - Pon Sty 18, 2010 13:59
0l0 napisał/a: | Na Twoim miejscu wymienił bym też filtr w odmie |
czy możesz napisać gdzie ten filtr się znajduje i ile mniej więcej kosztuje?
witgut - Pon Sty 18, 2010 14:16
jestem przekonany w 95% że ten będzie pasował oczywiście do diesla! http://allegro.pl/item876...ator_oleju.html
lecz jeśli nikt nie potwierdzi to masz:
http://allegro.pl/item886...dt_i_wklad.html
apples - Pon Sty 18, 2010 14:29
owcze to są filtry do Diesla.
krawcu183 - Pon Sty 18, 2010 15:37
Ja kupiłem na allegro filtry firmy SCT... za taki komplet dałem 106,5zł...
Zrobiłem na nich już 2tyś km i wszystko jest ok...
Macie jakieś propozycje, który filtr kabinowy kupić?
owcze - Pon Sty 18, 2010 16:24
apples, dzięki, jestem delikatnie przewrażliwiony jako nowy użytkownik Rovera
SeniorA - Pon Sty 18, 2010 20:09
Kizashi napisał/a: | . Pod maską mam kartonik, że silnik zalany jest olejem Mobil 5W60 (oby to była prawda). | prawie pewne,że nie prawda.Może być 5W/50.Kiedyś serwisy Rovera lały 5w/50 do silników R75 i też na takim jeździłem ,a obecnie zalane mam nim XC70. Bardzo dobry do silników mocno obciążonych.
domel-x - Pon Sty 18, 2010 22:21
ja wiem czy to jest atrakcyjna cena + przysyłka.
ja kupuje filtr powietrza za 60 zł (filtron)
filtr paliwa 22 zł (audi,mercedes itp ma to samo)(jakiś niemiecki)filtrona miałem ostatnio też w tej cenie
wkład filtra oleju 12 zł (filtron)
Rowan rozbebesz orginalny filtr a np.filtrona ,w którym jest wiecej tego papieru filtrujacego ,aż z bratem sie dziwiłem jak w orginalnym filtrze za 100zł dwie warstwy papieru mogą filtrować paliwo i w dodatku niema kranika do spuszczania syfu
Kizashi - Pon Sty 18, 2010 23:39
0l0,
kabinowy wymieniam zawsze wiosną, z zasady, mam dzieci alergiczne, więc pilnuje tego...
a odma???? co to jest? coś z płucami?
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 23:35 ]
kiedyś tak zrobuiłem, że wymieniłem 5-30 na 10-40 zgodnie z instrukcją, ale koledzy na forum uznali, że to był błąd, bo jak wchodził R75, to nie było jeszcze dobrych syntetyków do diesla...
[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 23:39 ]
Czy mam rozumieć, że ta "odma" jest prosta w montażu i warsztat nie będzie marudził....?
To jakie polecacie filtry paliwa, oleju, powietrza?
Co (a może gdzie) kupić - przez net lub w Warszawie (lub fota / intercars)....
Dzięki!!!
naps - Pon Sty 18, 2010 23:47 Temat postu: CO TO TA ODMA I CZY MOZNA TO SZYBKO SAMEMU WYMIENIC??? Witam co to ta odma i czy mozna to samemu wyminiec?? GDuzo pracy przy wymianie???
piwonski12 - Pon Sty 18, 2010 23:50
http://forum.roverki.eu/v...&highlight=odma
Rowan - Wto Sty 19, 2010 08:43
domel-x, możliwe, że jakość papieru odbiega od jakości oryginału. Nie chodzi mi tu o ilość papieru, czy co tam jest, a o jakość filtrowania. Po prostu z doświadczenia wiem, że na oryginalnym filtrze, to nawet CR może jeździć na opale i nic się nie będzie działo, a po założeniu filtrona, lub jakiegoś innego nieoryginalnego lecą wtryski, pompy itp.
Teraz z innej strony. Czy słyszałeś, żeby za granicą tzn Niemcy, Holandia, nie mówię o Francji, bo tam to samo. Żeby im tak padały wtryski, pompy? Ja nie, przeglądałem fora i nie znalazłem. W Angli owszem, ale też sporadycznie. A tu auto przyjedzie do PL troche pojeździ i coś się zaczyna dziać. A to za sprawą:
a) gównianego paliwa
b) oszczędności polaków
Bo lepiej kupić taniej... i potem naprawiać.
Wezmę swój przykład. Jak kupiłem auto był na oryginalnym filtrze paliwa. Po kupnie wymiana wszystkich filtrów, oleju i właśnie Filtron. Nie powiem powietrza filtr dobry mają. Ale po jakimś czasie zaczęły się problemy z układem paliwowym, zawór zacinał się itp. klocki. W między czasie wymienine byly jeszcze chyba 3 albo cztery razy filtry paliwa. Potem pow wymianie pompy w baku kazałem ojcu kupić oryginalny filtr paliwa. I co? Wszystkie problemy ustały, od tego czasu wymieniony był filtr paliwa jeszcze dwa razy też na oryginał i nic się od tego czasu nie działo. Ten sam problem był przy HDI którego naprawiałem. Cały czas coś się działo. Dwa razy wtryski, pompa też wymieniona CR i niskiego ciśnienia zawory chyba trzy były różne, fakt, że jeden padł całkiem. Ale po drugiej wymianie wtrysków filtr był wymieniony na oryginał i teraz juz nic się nie dzieje od wakacji.
Wujek mi mówił, że od niego gość z pracy w Mondeo TDCI już półtora roku na opale jeździ i też właśnie zakłada oryginalne filtry i problemu z silnikiem nie ma żadnego.
domel-x - Wto Sty 19, 2010 09:43
Rowan, wiesz że filtron niesprzedaje swoich produktów tylko w polsce,ty bedziesz nażekał ,a inni nie .Jeżdże już pare lat dieslami i tylko praktycznie filtrona produkty stosuje i niemiałem żadnych problemów jakie ty opisujesz ,z tym ze pracuje w niemczech i tylko czasami leje polską rope
dziwne ze ten kolega nieoszczedza na filtrach ,a na paliwie ,ale właśnie to jest nasza mentalność i na moje to tylko wyłącznie wina paliwska polskiego ,a nie filtrów
http://www.filtron.pl/pl/...OC=116#idn28191
apples - Wto Sty 19, 2010 09:55
Filtron jest członkiem AFFINIA Group do której należy między innymi QH. Produkuje filtry na pierwszy montaż też do Land Rovera. Oczywiście ze znaczkiem oryginalności land Rover.
Wszystkie wkłady do filtrów są produkowane tylko przez jedną firmę. Filtron, Fiamm, Knecht, Mann, itp. zaklejają, montują i sprzedają pod swoją nazwą. Tyle że różnica jest taka że Fiamm, Bosch robią to w Chinach. Nie wiem co jest bezpieczniejsze.
Od filtrona bierze filtry np. Fiamm.
Knecht to Mahle więc też składanka z różnych fabryk.
Bosch to też już Chińszczyzna.
Więc kupując filtry to loteria. kupisz droższy, czujesz się lepiej że masz coś markowego. Kupisz filtrona to jeżdzisz na nim i masz wszystko w d...
Rowan opał i filtr paliwa nijak się ma do awaryjności.
Rowan - Wto Sty 19, 2010 11:43
apples napisał/a: | opał i filtr paliwa nijak się ma do awaryjności. |
I tu się mylisz, bo opał, byle by był czysty i tak będzie lepszy od ropy, bo jest pewniejszy, że nie chrzczony, bo się to nie opłaca, a ropę owszem.
apples - Wto Sty 19, 2010 11:55
Rowan nie chodzi mi o parametry lub przewagę ropy nad opałem, ale o filtr.
Lepsze jest jeszcze paliwo lotnicze (nafta) z tego co słyszałem.
Nigdy nie lałem wynalazków i nie będę. Wolę jeździć na ropie.
naps - Wto Sty 19, 2010 12:30 Temat postu: ODMA A MOZE KTOS ZNA MIEJSCE GDZIE MOZNA KUPIC KOMPLET ODMY TEJ PLASTYKOWEJ DO R75 2.0 CDT 2001 rok??
apples - Wto Sty 19, 2010 13:10
Najtaniej w serwisie BMW. Na allegro i http://tomateam.pl/ są droższe.
Rowan - Wto Sty 19, 2010 13:13
naps, około 150zł w sieci BMW.
krawcu183 - Sro Sty 20, 2010 14:48
Ja odmę kupiłem tutaj: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=826083187
Wymiana samemu... dosyć prosta... tylko trzeba uważać żeby nie połamać plastikowych końcówek na wtryskach.
Kizashi - Sro Sty 20, 2010 22:09
krawcu183,
zaraz, zaraz, czyli to jest COŚ INNEGO niż filtr oleju...
Sprawa zupełnie osobna, tak?
Bo ja nie miałem pojęcia, że coś takiego istnieje, ani do czego toto służy!
dukat11 - Sro Sty 20, 2010 22:14
Kizashi napisał/a: | Bo ja nie miałem pojęcia, że coś takiego istnieje, ani do czego toto służy! |
Tak to jest coś zupełnie innego gdyż służy do odprowadzania nadmiaru gazów z skrzyni korbowej. Jest pod górną osłoną silnika i wymienia się ją co 100kkm a czyści co 50kkm. Przynajmniej ten stary typ. Ten nowy podobno się tylko czyści.
Rowan - Czw Sty 21, 2010 08:08
dukat11 napisał/a: | Jest pod górną osłoną silnika i wymienia się ją co 100kkm a czyści co 50kkm. Przynajmniej ten stary typ. |
Calość się wymienia co 100kkm, a sam filtr co 50kkm
krawcu183 - Czw Sty 21, 2010 08:44
Dokładnie, to jest coś innego tak jak napisał dukat11.
Ja kupiłem nowy typ. Trzeba tylko uważać bo jest bardzo dużo podobnych z wyglądu a różnią się tylko ułożeniem śrub mocujących.
Ja mam zamiar czyścić ten wkład co jakieś 30tyś, a wymieniać trzeba co 100kkm tak jak napisał Rowan bo ta obudowa ma w sobie zawór który się zużywa podobno.
Tak czy inaczej polecam Ci wymienić bo mała kto to robi... w moim jak go kupiłem to odma była chyba jeszcze oryginalna i ostro zabrudzona.
Kizashi - Czw Sty 21, 2010 22:08
krawcu183,
Skoro różnią się typami śrub mocujących, to jak dobrać właściwy?
witia24 - Czw Sty 21, 2010 22:44 Temat postu: op jak to jak dobrac jedziesz do serwisu bmw i biezesz do silnika m47r jezeli dobze pamietam i niema co sie ruznic tam kazdy bedzie wiedzial o co biega.
dukat11 - Czw Sty 21, 2010 23:28
Rowan napisał/a: | Calość się wymienia co 100kkm, a sam filtr co 50kkm |
Rowan, oczywiście mój błąd. Czasem myślę jedno pisze drugie
Rowan - Pią Sty 22, 2010 15:16
witia24 napisał/a: | serwisu bmw i biezesz do silnika m47r |
Numery są na odmie. Podasz im i będą wiedzieć. O ile się nie mylę, to odma pasuje też od M47N.
Kizashi - Sob Sty 23, 2010 00:28
ZARAZ SIĘ POGUBIĘ, ALBO I NIE
DZIĘKI - TO NA PEWNO ZROBIĘ NIEBAWEM, JAK I WYMIANĘ OLEJU PRZEKŁADNIOWEGO
(CIĘŻKO NA ZIMNYM...) ORAZ FILTRA KABINOWEGO (BO CAPI)
Hirek - Nie Sty 31, 2010 13:00
Ja kupiłem komplet filtrów z W.F w Sędziszowie Młp. i jestem zadowolony. znam tą firmę bo jest z mojego miasta : :
apples - Nie Sty 31, 2010 13:18
Hirek,
Sędziszów robi filtry na 1 montaż do Fiata.
Kizashi - Nie Sty 31, 2010 14:03
apples,
Nie dałeś przecinka i przez chwilę myślałem, że zdemaskowałeś Hirka jako producenta, który się tu reklamuje
apples - Nie Sty 31, 2010 14:05
Faktycznie. Poprawiłem.
Kizashi - Nie Sty 31, 2010 20:06
apples,
Sorry, to taka skaza zawodowa. Czytam zbyt logicznie. Do tego stopnia, że brak znaków przestankowych utrudnia mi odbiór. Za to brak polskich znaków, krzaczki w tekście,
przestawione litery, a nawet brak samogłosek - no problem
apples - Sob Maj 08, 2010 20:19
Dzisiaj wymieniłem po 13tys. filtr powietrza. Założyłem filtr Bearmach. Zobaczymy co to za firma. Stary filtr po tych 13 tys. był już trochę zafajdany. Więc następna wymiana chyba również w tych okolicach.
Rowan - Sob Maj 08, 2010 21:35
apples, moge się założyć, że zauważalnie spadnie Ci spalanie
apples - Sob Maj 08, 2010 21:42
Czyli zacznie już produkować Faktycznie trochę brał więcej ostatnio, ale nie było tragicznie.
Dziadek - Nie Maj 09, 2010 08:46
Co do filtra paliwa,to przestrzegam Panowie,przed tymi z odwadniaczem na dole.W zeszłym roku wymieniałem i zamówiłem w zaprzyjaźnionym sklepie.Facet przywiózł mi,ale z tą plastikową śrubą pod spodem.Ciężko to g...wchodzi,bo opiera się o poprzeczkę i filtr dotyka wygłuszenia na masce,ale nie to jest problemem.Przedwczoraj pojechałem kilkanaście kilometrów i na autostradzie zauważyłem białą mgłę za mną.Kiedy stanąłem była pod autem kałuża ropy.Francowata śruba odkręciła się sama,a ja straciłem kilka litrów paliwa.Nie chce mi się teraz szukać kodu tego filtra,ale podałem facetowi właściwy.Podziękuję mu przy okazji.
dukat11 - Nie Maj 09, 2010 09:16
Dziadek, Dużo filtrów ma śrubę do spuszczania syfu. Na pewno ma ją Filtron i bosch
Dziadek - Nie Maj 09, 2010 11:35
Mój poprzedni był bez śruby i przejechałem na nim kilkanaście tys.Z tym odwadnianiem to kiszka.Miałem to w poprzednich autach i czasem spuszczałem kilkanaście kieliszków.Nigdy nie widziałem wody w ropie,może też dlatego że leję czasem dodatki do paliwa.
Żeby nie było więcej niespodzianek wkręciłem wczoraj mosiężną M10 z nawiniętym teflonem.Mam nadzieję że już się cholera nie wykręci,bo oprócz zalanego środowiska to była strata kilkudziesięciu zeta i upier...podwozie.
dukat11 - Nie Maj 09, 2010 12:11
Dziadek napisał/a: | Mój poprzedni był bez śruby i przejechałem na nim kilkanaście tys.Z tym odwadnianiem to kiszka.Miałem to w poprzednich autach i czasem spuszczałem kilkanaście kieliszków.Nigdy nie widziałem wody w ropie,może też dlatego że leję czasem dodatki do paliwa.
Żeby nie było więcej niespodzianek wkręciłem wczoraj mosiężną M10 z nawiniętym teflonem.Mam nadzieję że już się cholera nie wykręci,bo oprócz zalanego środowiska to była strata kilkudziesięciu zeta i upier...podwozie. |
Ja użyłem tej śruby raz ale i tak poza samochodem, jak zamarzło mi paliwo po tygodniu nieużywania samochodu przy największych mrozach.
apples - Nie Maj 09, 2010 12:35
Dziadek napisał/a: | Co do filtra paliwa,to przestrzegam Panowie,przed tymi z odwadniaczem na dole. | Wydaje mi się że musiał jednak być źle dokręcony. Nie ma tam takich wibracji aby śruba odkręcił się sama. Podziękowałbym specjaliście który go montował. Dziadek napisał/a: | oprócz zalanego środowiska to była strata kilkudziesięciu zeta i upier...podwozie. | Zapomniałeś o bezpieczeństwie. Jeżeli tak ciekło w każdej chwili mogło się zapalać gdyby poleciało konkretnie na wydech. Także dobrze że nic się nie stało
Dziadek - Nie Maj 09, 2010 18:35
apples napisał/a: | Nie ma tam takich wibracji aby śruba odkręcił się sama |
A założysz się?To jest plastikowy gwint z naciętym rowkiem,a uszczelnienie to krążek pianki.Całość opiera się na kawałku blachy(taki ogranicznik) i wszystko to się trzęsie i drży.W życiu widziałem już różne rzeczy,a mój stary mechanik powiadał:w aucie wszystko jest możliwe,a jeśli nie jest,to k...będzie.
Tak więc,mój drogi applesie,przestrzegam tylko przed możliwością takiej usterki,a że stała się ona akurat mnie pierwszemu.....Widziałem już dwa razy w życiu odpadające w czasie jazdy koła od aut i zawsze kierowcy pytali:jak to możliwe?A no możliwe.
apples - Nie Maj 09, 2010 18:52
Dziadek napisał/a: | W życiu widziałem już różne rzeczy,a mój stary mechanik powiadał:w aucie wszystko jest możliwe,a jeśli nie jest,to k...będzie. | Dziadek napisał/a: | Tak więc,mój drogi applesie | Dziadek napisał/a: | rzestrzegam tylko przed możliwością takiej usterki,a że stała się ona akurat mnie pierwszemu..... | Rozumiem co miałeś na myśli i fajnie że to napisałeś. Pamiętam, że w okresie zimowym ktoś miał podobna sytuację. Dokręcił i później było już OK. Stad moje przypuszczenie odnośnie niedokręcenia przy zakładaniu. U mnie cały czas OK. Sm dokręcałem.
krist - Nie Maj 09, 2010 18:58
We wrześniu kupiłem filtr paliwa FILTRON z odwadnianiem. Pamiętam, że gdy go montowałem to ta plastikowa nakrętka była dosyć luźno przykręcona. Dokręciłem ręką i jak do tej pory jest dobrze.
Pozdrawiam.
Dziadek - Nie Maj 09, 2010 19:06
Ja też przy montażu ją mocno dokręciłem,ale...Fajnie,że rozumiecie o co chodzi.Każdemu może się coś przytrafić i początkowo miałem nie chwalić się tym przypadkiem,ale lepiej kupić filtr bez odwodnienia i DOBRZE go przykręcić.W układzie jest pompa,która w kilka minut potrafi opróżnić zbiornik paliwa,a do tego zalało mi cały silnik i skrzynię ,no i mam wrażenie że ślizga się sprzęgło.Jak myślicie,przejdzie?
apples - Nie Maj 09, 2010 20:09
Dziadek napisał/a: | ślizga się sprzęgło.Jak myślicie,przejdzie? | Obawiam się że nie, a nawet jeżeli to będzie to długo trwać. Ropa jest tłusta. Słyszałem że pomaga lanie na sprzęgło Coca Coli. Wlewać możesz przez gumę od rurek wysprzęglika. Wydaje mi się również że trzeba lać na pracującym silniku i w miedzy czasie wciskać kilkakrotnie sprzęgło. Zaznaczam, że tylko słyszałem od kolegi.
Dziadek - Nie Maj 09, 2010 21:12
Spróbuję,bo wydaje mi się to być dobrym pomysłem,tylko dostęp chyba będzie nieciekawy.
apples - Nie Maj 09, 2010 21:15
Dostęp jest OK. Odkręć rurę od intercoolera.
sniffi - Wto Maj 11, 2010 18:46
A podczas wymiany oleju ile litrów Wam 'wejdzie'? Może głupie pytanie, ale wg książki powinno wejść 6,8 l. Kupiłem więc 2 bańki 4 litrowe i zdziwiło mnie to że podczas wymiany gościu wlał powiedzmy 5,5 - 5,7 l i poziom jest OK. Czy wszyscy tak macie? Czy może mechanik coś źle zrobił? Dodam że spuszczał, a nie odsysał i silnik przed wymianą był rozgrzany... Kilka razy od wymiany kontrolowałem poziom i jest w normie.
apples - Wto Maj 11, 2010 18:51
Ja mam wlane 6,5l i 3/4 na miarce. Mechanicy nie spuścili Tobie oleju tylko wyssali i dlatego tak mało weszło.
markozalko - Sro Sie 20, 2014 08:09
apples napisał/a: | Ja mam wlane 6,5l i 3/4 na miarce. Mechanicy nie spuścili Tobie oleju tylko wyssali i dlatego tak mało weszło. |
U mnie jak było spuszczane to też wchodziło mniej niż te 6,8 l. Zawsze kupuję 7 litrów i jak miałem 3/4 na bagnecie to cały litr mi zostawał w bagażniku. Czasem dolałem trochę dla zasady. Ostatnim razem miałem wysysany olej i jak majster mi mówił to wyssał jakieś 5,5 litra. Nie mogę tego pojąć a weszło też jakieś 6 litrów.
Czy ktoś miał założone filtry DENCKERMANN? Zamierzam kupić takowe i jak czytam w necie to sa w porządku. Wcześniej nie przywiązywałem wagi do firmy, kupowałem jakie były u mnie. Teraz znalazłem na allegro komplet 3 filtrów za 99 zł. Cena dobra.
dawidd - Sro Sie 20, 2014 13:19
ja mam DENCKERMANN i nie narzekam. Wykonanie dość dobre
markozalko - Sro Sie 20, 2014 13:28
dawidd napisał/a: | ja mam DENCKERMANN i nie narzekam. Wykonanie dość dobre |
Aha no to super, dzięki za pomoc. Zaraz kupię ten komplet (powietrza, paliwa i oleju) bo się opłaci
|
|