Zobacz temat - [R75] Harman/kardon
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - [R75] Harman/kardon

Pawel84 - Wto Sty 19, 2010 14:52
Temat postu: [R75] Harman/kardon
Witam. Mam pytanie. Jak powinno grać radio seryjne z dużym wyświetlaczem i zestawem harman? Jestem trochę zawiedziony gdyż basy są słabsze niż w oplu vectra gdzie jest seryjne granie. Różnica pomiędzy bass 0 a bass +9 jest znikoma, czy coś może być zepsute? np końcówka mocy czy może tak słabo ma to grać:)
Zukowaty - Wto Sty 19, 2010 15:51

Słuchałem Harmana i ładnie to to grało. Basik tez był przyjemny. To już markowy sprzęt, więc albo masz coś nie tak albo ktoś skopał coś z podłączeniem kiedyś.
Pawel84 - Wto Sty 19, 2010 17:56

Dzięki Zukowaty:)

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 17:56 ]
Jeszcze jedno jak wyjąć radio???

dukat11 - Wto Sty 19, 2010 18:07

Musisz zdemontować blendę nad radiem (od spodu blendy jest zaślepka a pod nią dwa wkręty) a potem zobaczysz dwa wkręty i radio wyjęte
Pawel84 - Wto Sty 19, 2010 18:13

Dzięki Dukat11
Zukowaty - Wto Sty 19, 2010 21:13

A no jeszcze jedno. Na oparciu kanapy w bagażniku jest wzmacniacz. Może ktoś sobie go zostawił na pamiątkę?

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 21:13 ]
Cytat:
Musisz zdemontować blendę nad radiem (od spodu blendy jest zaślepka a pod nią dwa wkręty) a potem zobaczysz dwa wkręty i radio wyjęte

A 2 zatrzaski na dole po bokach to kto odepnie?

RaD256 - Sro Sty 27, 2010 09:31

Musisz definitywnie sprawdzić fazowość głośników. Jeśli kable są na odwrót podłączone może to wywołać brak bassu.
rafalmis1 - Sob Mar 23, 2013 15:08

u mnie Harman coś źle gra. Mianowicie , z tyłu bass jest, ale już w przednich fotelach prawie nie zauważalny, ale jak głowę dam w okolicy kierownicy, to wówczas pięknie bassem zaciąga. O co chodzi, czego w fotelach nie ma a przy szybie jest cudownie ??

[ Dodano: Sob Mar 23, 2013 15:08 ]
to może zapytam w taki sposób tych co posiadają H&K czy niezaleznie gdzie siedzą w aucie bass jest taki sam??

Punx - Sob Mar 23, 2013 17:19

ja mam tylko wzmak i tube H/K reszta to standardowe głośniki - bas względem opcji bez H/K jest wyraźnie lepszy. Czy słychać go tak samo w każdym miejscu to powiem, że nie sprawdzałem, natomiast manipulując ustawieniami radia: fade, balance, sopran, bass to zauważalnie czuć że "się przemieszcza" lub "zanika" zależy co się ustawi.

Niestety u mnie występuje efekt drgających boczków - wzmak chyba za mocny do tych głośników.

radi - Sro Kwi 10, 2013 07:00

Powodem są niewygłuszone drzwi. Ja wygłuszyłem tylne za przednie też się zabiorę jak będzie cieplej .Jest o niebo lepiej ,a bez tego będzie lipa. Z wygłuszonymi nawet seryjne głośniki grają pięknie. Bass cycuś na Alpine. W oryginale są drzwi wygłuszone zwykłą matą piankową ,która nie jest szczelna. Tylko wtedy osiągniemy dobry rezultat kiedy stworzymy obudowę zamkniętą i szczelną ,no poza otworami do odpływu wody na dole drzwi. W drzwiach głośniki przykręcone są do plastikowych dystansów ,które mają dodatkowo szczeliny i nie przylegają do drzwi. Należy zerwać piankową matę ,a wszystkie otwory zakleić najlepiej taśmą dekarską ponieważ oryginalne maty są bardzo drogie. Na większe otwory w drzwiach docinamy na wymiar blachę ocynkowaną kleimy na silikon i dopiero oklejamy taśmą. Musimy jednak poczekać na upalne dni lub potraktować je opalarką żeby dobrze złąpały, a drzwi odtłuścić. Pod głośnik najlepiej zastosować dystans z mdf ale do naszych r75 brak dedykowanych na aledrogo więc najlepiej kupić w miarę uniwersalne i wyżłobić odpowiednio pod drzwi. Dystanse kleimy na silikon i uszczelniamy je do okoła. Przed przykręceniem głośnika musimy przykleić gąbkę podklejoną folią nad głośnikiem w taki sposób żeby woda wpadająca do drzwi nie lała się na niego. "Robimy mały daszek"Zachęcam z jeszcze jednego powodu. Można przy okazji wyczyścić drzwi z zalegającego brudu i zakonserwować je od środka jakimś środkiem konserwującym
Preparat Anticorit OHK Fuchs, 400 ml. Przesmarować linki i rolki mechanizmów szyb i oczywiście zamki lubiące przymarzać zimą. Dodam jeszcze ,że maniacy wygłuszają całe auta dla lepszych efektów wystarczy wpisać w google grafika wygłuszanie drzwi aby zobaczyć jak to wygląda. Pozdrawiam

Punx - Pią Kwi 12, 2013 18:59

@radi

A jakie maty byś polecał do samodzielnego montażu (wszystkie drzwi), tak aby było czuć efekt ale kieszeń nie została mocno uszczuplona z gotówki ? Chciałbym także wygłuszyć przód/spód auta żeby jak najmniej było słychać silnik. Nie

wiem czy to normalne ale jak nawet lekko nadusze gaz to poziom hałasu wzrasta bardzo mocno w stosunku do tego jak gaz jest odpuszczony a auto sie toczy np. 60km/h, tylko dotkne gazu (automat) a już słychać wyraźnie pracę silnika (lekkie wycie) liczyłem że diesele "są bardziej basowe" :)

Zastanawiam się także nad wymianą oryginalnych głośników na coś takiego:

http://allegro.pl/glosnik...3156528287.html

lub

http://allegro.pl/glosnik...3167712147.html

ewentualnie

http://allegro.pl/glosnik...3097887390.html

Tylko czy te dystanse podejdą do R75 ? I czy jest sens montować zwrotnicę ?

haszczyc - Pią Kwi 12, 2013 19:10

też zastanawiałem się nad tymi głośnikami i wybrałem jednak diory gds 1607
Punx - Pią Kwi 12, 2013 19:14

Bardzo fajna cena:

http://allegro.pl/diora-g...3113245029.html

A jak jakość odtwarzanego dźwięku - dużo się zmieniło mniemam na lepsze ? Jakieś problemy z montażem itp ?

Nie drżą boczki jak głośniki dostaną więcej mocy ?

haszczyc - Pią Kwi 12, 2013 19:23

moim zdaniem do 300zł diory sa bardzo dobrym wyborem, ja sobie chwale mam je podłączone do radia ALPINE CDA 117 RI bez wzmacniacza dla mnie są ok ;) tweeterów nie montowałem jedynie zwornice i tyle
Punx - Pią Kwi 12, 2013 19:32

To ja jeszcze poczekam aż ktoś inny się wypowie i tak najpierw zainwestuje w wygłuszanie i jednocześnie będę musiał się nauczyć bezinwazyjnie zdejmować boczki drzwi.

Ciekawe czy jakbym wymieniał głośniki to te z drzwi nadają się na podmianę do tuby H/K ?

Rowan - Sob Kwi 13, 2013 11:21

Punx, odradzam JBL-a :) Na dziś dzień to szajs po prostu. Lepiej jakieś własnie Diory, Focale, Morele, Infiniti, Lanzary, Helixy. :wink:
radi - Nie Kwi 14, 2013 19:55

Punx.
1.Jeżeli chodzi o maty to jest ich bardzo dużo i większość spełnia swoją rolę.
Do wygłuszenia podszybia i podwozia bardziej polecałbym maty z filcem.
Ja lubię bardziej miękki bas. Ale niektórzy wolą twardszy i wyklejają matami
bitumicznymi twardymi lub miękkimi firmy APP, które są tańszą alternatywą
dla profesjonalnych Dynamat. Rozmiary zazwyczaj 25x50cm około 7zł za szt.
Ja używam taśm dekarskich, 10mb x 10cm kosztuje około 50zł i jedna rolka z hakiem i starcza na dwoje drzwi nie licząc wnętrza drzwi. Niektórzy wygłuszają i wnętrze ale jak pisałem nie jetem maniakiem.

2.Dziwne ,że twój dizel tak głośno pracuje ,może sprawdź czy posiadasz oryginalne wygłuszenie być może zamokło i straciło swoje właściwości lub coś nie tak z jednostką napędową.

3.Z przodu jeszcze nie wygłuszałem ale myślę ,że będzie tak jak z tyłu. Ważne żeby większe otwory zakryć cienką blachą wyciętą na wymiar i oczywiście kleimy ją na sylikon po całym obwodzie żeby nie było drgań i brzęczenia blachy o blachę przy większych basach.Dopiero na blachę dajemy maty.

4.Dystansów nie ma dedykowanych więc trzeba kupić jakieś uniwersalne i rzłobić pod drzwi
ale to już pisałem. Dystanse plastikowe to za przeproszeniem do d... można sobie wsadzić. Tylko z MDFu.

5.Głośniki polecam Helixa np seria HELIX Blue 62C miałęm wcześniejszą serię w Fordzie Dark Blue 62.1 i byłem mega zadowolony.
O Hertz też słyszałem dobre opinie tylko ,niektórych drażni ich bardzo (metalicznie cykający) sopran w odróżnieniu do Helix.
Hertz-ów osobiście nie słyszałem ani tych co wymienił Rowan więc nie będę się wypowiadał.
Helixy grały u mnie z samego radia JVC KDR 800 bez wzmacniacza ale wyraźnie brakowało im mocy.
Grały pięknie ale przy dodaniu mocy zaczynały się przestery od radia ,które nie wydalało.
Potem dokupiłem wzmacniacz też Helixa i tubę i to już była bajka.
Ważne jest samo radio i wyjście na cinch najlepiej jak jest ono wbudowane w radio ,a nie wychodzą
osobne kable gdyż przenoszą one bardzo dużo zakłóceń i trzeba je ekranować.Ustawienia parametrów radia
również bardzo ważne gdyż niektóre posiadają standardowe ustawienia equalizaera POP ROCK itd.a nie mają
możliwość korekcji trzech pasm niskie, wysokie, średnie (3-pasmowy korektor parametryczny iEQ).

6.Głośniki jak już to tylko ze zwrotnicą i w systemie odseparowanym. Zwrotnica odpowiednio oddziela wysokie od niskich
,a wysokotonówki tworzą lepszy pierwszy plan.Niektórzy jeszcze odpowiednio przerabiają zwrotnice dla lepszych
efektów ale to już inny temat.Kiedyś miałem nagrany koncert Example ,którego często słuchałem na starym systemie w Fordzie
potem tą płytę pożyczyłem.Jak zrobiłem wygłuszenie i kupiłem nowy sprzęt puściłem ten koncert to lekko mi kopara opadła
czułem się jak na żywo. Obecnie to co mam w R75 mi wystarcza wygłuszam jedynie drzwi. Może kiedyś parę złotych się nazbiera to poszaleje ale jak narazie to inne ważniejsze rzeczy są do roboty przy nim.

Punx jak chodzi o boczki drzwi to zaczynaj od dołu potem boki i jak już wszystkie spinki puszczą szarp w górę całym boczkiem aż wyskoczy. Zaopatrz się w nowe spinki najlepiej od Fiata lub Lanci pod otwór 8mm. W Norauto są ale bardzo drogie ja płaciłem 17zł za 6szt w paczce i dawałem co drugi otwór nowe bo te oryginalne to szajs i lubią wyskakiwać.

Punx - Nie Wrz 07, 2014 13:24

Wczoraj skończyłem montaż zestawu Morel Maximo 6.2, tzn woofery zamontował mi kilka tygodni temu Sash997 a ja wczoraj bawiłem się dołożeniem zwrotnicy i próbą podmiany tweetera. Zestaw niby taki lepszy (średnia cena to ok 350-370pln) ale powiem tak:

1. Oryginalny tweeter + kondensator gra o niebo lepiej niż ten z zestawu + zwrotnica
2. Oryginalny tweeter + zwrotnica gra porównywalnie do tweetera z zestawu
3. Zwrotnica wycina za dużo - dźwięk jak z telefonu komórkowego
4. Woofery z zestawu odczuwalnie lepsze od oryginalnych roverowskich
5. Nie mam pojęcia czy zwrotnica coś daje w przypadku wooferów ale zamontowałem dla świętego spokoju
6. Oryginalne tweetery świetnie pasują w uszczelkę, przy montażu tych z zestawu trzeba trochę porzeźbić a to zniechęca zwłaszcza że nie grają wcale lepiej

Wszystkie drzwi mam wytłumione, na tył kupię już same woofery ewentualnie takie ze zwrotnicą o ile ma to sens.

Przydałoby się jeszcze poprawić jakość tej oryginalnej plastikowej tuby H/K o ile jest to możliwe, aktualnie tylni bas mocno odstaje jakościowo od tego z przednich drzwi.

AdaskoC - Nie Wrz 07, 2014 14:52

Punx napisał/a:
6. Oryginalne tweetery świetnie pasują w uszczelkę, przy montażu tych z zestawu trzeba trochę porzeźbić a to zniechęca zwłaszcza że nie grają wcale lepiej


To samo dzis przerabiałem :P Miałem dobre tweetery montować, ale jak zobaczyłem ile rzeźbienia będzie, to odpuściłem. I zostały jednak oryginalne na swoim miejscu :)
Ale zwrotnice zamontowałem i nowe głośniki.

Punx - Pon Wrz 08, 2014 08:25

I podpiąłeś oryginalne tweetery pod zwrotnicę ? Jeśli tak to czy sprawdzałeś jak to gra ze zwrotnicą i bez ? W moim przypadku kilka osób robiło "odsłuch" i wszystkie stwierdziły że zwrotnica za dużo wycina, skoro głośnik może grać w szerszym paśmie i przez 11 lat nic mu się nie stało to po co go teraz sztucznie ograniczać, ostatecznie zostało tak że mam zwrotnice + wyprowadzone kable na tweeter ale sam tweeter został na oryginalnej wiązce.
AdaskoC - Pon Wrz 08, 2014 17:01

Robię przekładkę auta i akurat jestem na etapie elektryki, to akurat i głosniki zmieniłem. Niedługo pewnie przetestuje audio. Niestety pierszeństwo mają auta klientów, a moje w wolnej chwili robię :(
Punx - Wto Wrz 09, 2014 06:27

A będziesz montował tubę H/K ? Jeśli tak to czy będziesz wycinał otwór w półce i dawał maskownicę ?
rafalmis1 - Wto Wrz 09, 2014 06:44

Punx, ja wyciąłem, ale nic to nie dało
Punx - Wto Wrz 09, 2014 07:22

Czyli lepiej to zdemontować i mieć więcej miejsca w bagażniku ? Przy oryginalnych roverowskich głośnikach (nie H/K) to ta tuba jeszcze się gubiła jakościowo, ale przy trochę lepszych głośnikach mocno odstaje więc coraz częściej ją wyłączam (dzięki Sash997 mam w podłokietniku specjalny wyłącznik - coby dziecko miało spokój na tylnym foteliq)

A może jest jakiś zamiennik o podobnych gabarytach ?

AdaskoC - Wto Wrz 09, 2014 11:02

Ja własnie mam możliwość dostać taką tubę oryginalną i warto ją montować?
Punx - Wto Wrz 09, 2014 11:09

Wg mnie nie warto, na początku cieszyłem się basem (bo w ogóle go nie miałem) teraz uważam że ten bas jest strasznie słaby/plastikowy. Często drży mi tylna szyba a basu tego woofera z przodu prawie nie słychać. Myślałem że to z powodu braku otworu ale skoro rafalmis1 napisał że otwór nic nie daje to znaczy że to jest dziwoląg ze znaczkiem H/K. Sprzedawca od którego kupowałem głośniki zajmuje się car audio, mówił że w jednym BMW miał do czynienia z podobna tubą i pomimo kilku godzinnej walki nie udało się z niej uzyskać dobrego efektu więc tuba poleciała do śmietnika. Ja swoją dostałem prawie gratis przy zakupie oryginalnego wzmaka H/K.
rafalmis1 - Wto Wrz 09, 2014 13:41

AdaskoC napisał/a:
Ja własnie mam możliwość dostać taką tubę oryginalną i warto ją montować?

Nie zawracaj sobie nią głowy

AdaskoC - Sro Wrz 10, 2014 21:04

No i spoko :-)

[ Dodano: Sro Wrz 10, 2014 22:04 ]
No i mam tą tubę, wsadzę ją jak już jest, bo bagażnik i tak zawsze pusty. Jaki wzmak do niej? Bo nawet nie wiem ile to ma watt

rafalmis1 - Sro Wrz 10, 2014 21:58

AdaskoC napisał/a:
aki wzmak do niej?

oryginalny :P
nie wiem ile ma tuba, wiem że wzmak ma 180 W

Punx - Sro Wrz 10, 2014 22:03

Zanim podwiesisz tubę to najpierw nalej do niej wody albo piasq nasyp, ona za lekka jest i dźwięki jakiś taki niemrawy. Podobno bas z takiej tuby powinien grać na takich częstotliwościach że ludzkie ucho nie może go zlokalizować (miejsca gdzie gra) i dla tego wystarczy 1 mono głośnik w dowolnym miejscu, a tu nie dość że są dwa głośniki to chyba nie te częstotliwości bo jak to gra to od razu słychać że to gdzieś z tyłu jest - dźwięk jak ze studni ....

Ciekawi mnie jakby to grało jakby zrobić podobnej wielkości skrzynie z MDF'u - taką płaską ale powierzchniowo dużą o identycznej kubaturze.

AdaskoC - Czw Wrz 11, 2014 07:10

Punx napisał/a:
Zanim podwiesisz tubę to najpierw nalej do niej wody albo piasq nasyp


beton do srodka i bedzie spoko :)

karolj - Nie Wrz 14, 2014 18:44

Punx napisał/a:
Zanim podwiesisz tubę to najpierw nalej do niej wody albo piasq nasyp, ona za lekka jest i dźwięki jakiś taki niemrawy. Podobno bas z takiej tuby powinien grać na takich częstotliwościach że ludzkie ucho nie może go zlokalizować (miejsca gdzie gra) i dla tego wystarczy 1 mono głośnik w dowolnym miejscu, a tu nie dość że są dwa głośniki to chyba nie te częstotliwości bo jak to gra to od razu słychać że to gdzieś z tyłu jest - dźwięk jak ze studni ....

Ciekawi mnie jakby to grało jakby zrobić podobnej wielkości skrzynie z MDF'u - taką płaską ale powierzchniowo dużą o identycznej kubaturze.


Punx: moim zdaniem to kwestia odpowiedniego filtru subwoofera. Dam se rękę uciąć, że jest za wysoko cięty (pewnie grubo powyżej 100Hz, jak nie 150 nawet). Mam taki subwooferek, co prawda jeszcze go nie instalowałem, ale widzę w nim potencjał. Może nie do głośnego łupania, ale jako dobre uzupełnienie najniższych rejestrów pewnie się spisze.

Punx - Nie Wrz 28, 2014 17:58

Ja przedwczoraj przejechałem się jako pasażer na tylnej kanapie przy włączonym basie i powiem tak: z tyłu to ta tuba nawet daje radę, co prawda "czuć" skąd dobiega dźwięk ale jest on o wiele przyjemniejszy i bardziej odczuwalny niż na przednim siedzeniu kierowcy. Może to jednak kwestia tego że ten bas nie ma wyciętego w półce otworu i wydobywa sie przez wentylację/otwór rolety ?

Z przodu słychać o wiele ładniejszy baz z wymienionych głośników + taki sporo cichszy ten z tuby, w zasadzie tubę z przodu słychać nie jako bas ale jako takie pukanie (z tyłu jest inaczej !?) więc te "basy" z racji tego że się mocno różnią jakością robią słaby efekt.

Co do odpowiedniego odcięcia, to nie wiem co tu można poprawić, mam oryginalny wzmak H/K kupiony razem z tubą.