Zobacz temat - [rover 200 sdi 99r] świece żarowe SLM - watro kupować
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [rover 200 sdi 99r] świece żarowe SLM - watro kupować

desiderata10 - Nie Sty 24, 2010 07:59
Temat postu: [rover 200 sdi 99r] świece żarowe SLM - watro kupować
Witam,
planuje wymienic swiece w swoim roverze. Znalazłem na allegro aucje ze swiecami firmy SLM. Warto kipic te swiece czy lepiej dolozyc 15zl do sztuki i kupic innej firmy?
Drugie pytanie czy te swiece faktycznie pasują do rovera 200sdi???? Oryginalne swiece BERU stosowane w tychroverkach mialy długość 83mm a ta ma 85mm czy to nie przeszkadza?
http://www.allegro.pl/ite...00_400_600.html

richmond - Nie Sty 24, 2010 09:47

ja tam już bym wolał iskry kupić jeśli chodzi o tańsze :D w inter cars za nie całe 20zł
indeks: 11 721 824

zex - Nie Sty 24, 2010 10:14

richmond napisał/a:
ja tam już bym wolał iskry kupić jeśli chodzi o tańsze w inter cars za nie całe 20zł


w dieslach mamy świece żarowe ;)

staf - Nie Sty 24, 2010 10:20

desiderata10, Czasami przed zadaniem pytania warto poszukać w szukajce.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50756

desiderata10 - Nie Sty 24, 2010 13:34

A czy te świece beda pasowały do mojego reovera? Czy ta różnica 2mm długosci nie bedzie przeszkadzac? Swiece o ktore pytam znajduja sie w ponizszym linku:
http://www.allegro.pl/ite...00_400_600.html
staf
szukałem informacji na temt swiec SLM i nic nie znalazlem. Jest duzo podobnych tematow, ale w zadnym nie znalazlem ospowiedzi na moje pytanie.

Chris83 - Nie Sty 24, 2010 19:27

Moim skromnym zdaniem nie wymienia się świec na tyle często żeby oszczędzić te 50zł i w nast zimę znów zmieniać. Ja wsadziłem NGK, Beru są oryginalnie wkręcane i wiadomo, że dają radę. Pytanie po co kombinować.
W iDT jest ciasno - nie wiem jak jak w SDI, ale raczej też przestrzeni nie ma a każde 2 mm może się przyczynić np do zerwania gwintu.

filo - Nie Sty 24, 2010 22:22

zex, ISKRA też robi świece żarowe...
Świeca żarowa BERU ( 0 100 226 184) ma taką samą długość całkowitą jak ISKRA ( 11 721 089 ).
Różnica między tymi świecami polega na innym miejscu położenia powierzchni którą kręci klucz.
ISKRA ma ją przesuniętą w stronę gwintu.
Ale obie świece mają takie same odległości początku i końca gwintu od początku żarnika.
Więc nie ma żadnego problemu jeśli ktoś chce zamieniać Beru na Iskrę.
W silniku 20T2N / 20T2R serii L żarnik świecy żarowej wystaje około 3 mm ponad powierzchnię głowicy i jest centralnie nad wyżłobieniem w tłoku do którego jest wtryskiwane paliwo więc jeśli ktoś założy dłuższą świecę (z dłuższym żarnikiem) to nie spotka się ona z tłokiem.
Uszczelka pod głowicę ma 1.35mm.
Tłok wystaję ponad blok około 1 mm więc od tłoka do głowicy jest mniej jak 0,5 mm.
Natomiast zagłębienie w tłoku ma ponad 10 mm i w tym zagłębieniu chowa się świeca i końcówka wtryskiwacza w GMP...
A powierzchnia głowicy jest płaska,bez komór jak w nie których benzyniakach...