Zobacz temat - [R420 Di/SDi] ubywa mi płyn chłodniczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 Di/SDi] ubywa mi płyn chłodniczy

Dawid220 - Pon Sty 25, 2010 09:40
Temat postu: [R420 Di/SDi] ubywa mi płyn chłodniczy
Ubywa mi płyn chłodniczy,na samym początku sprawdziłem wszystkie węże i wymieniłem na wężach opaski na nowe,nie pomogło.Potem sprawdziłem pompe wody delikatnie ciekła a więc wymieniłem na nową a płyn dalej ucieka.Sprawdzałem olej wszystko ok.POMOCY
DANTE79R - Pon Sty 25, 2010 09:43

Ja bym stawiał na termostat, moze puszczać obudowa w której się znajduje, ja tak miałem i pomogło po wymianie.
szoso - Pon Sty 25, 2010 09:47

ile ubywa tego płynu?
Dawid220 - Wto Sty 26, 2010 07:44

szoso420 napisał/a:
ile ubywa tego płynu?
tak po trochu mi ucieka najbardziej widać na krótkich odcinkach,jak dojezdzam do pracy kilka kilometrów 3-4.Termostat suchy nie widać żeby ciekł
MrSandman - Wto Sty 26, 2010 11:23

a weze sztywne?? Bo ja mialem podobny problem i teraz glowice zdejmuje własnie. mozliwe z euszczelka dmuchnieta na kanale wodnym. Mi chlodnice napompowało jak balon;p
Dawid220 - Wto Sty 26, 2010 14:05

MrSandman napisał/a:
a weze sztywne?? Bo ja mialem podobny problem i teraz glowice zdejmuje własnie. mozliwe z euszczelka dmuchnieta na kanale wodnym. Mi chlodnice napompowało jak balon;p
Wiesz co jak sciągnołem osłone silnika to nie widze żeby sie cos tap pociło czy przeciekało
szoso - Wto Sty 26, 2010 14:22

Dawid220 napisał/a:
Wiesz co jak sciągnołem osłone silnika to nie widze żeby sie cos tap pociło czy przeciekało

moim zdaniem słabo sprawdzasz i gdzieś tam ci cieknie a wiem że czasami trudno jest zlokalizować wyciek no chyba że faktycznie puściła ci uszczelka pod głowicą :/
sprawdzić dokładnie węże,opaski,kolanko przy głowicy co masz w nim czujniki temperatury,chłodnicę czy nie ma gdzieś nalotu płynu i czy nie śmierdzi w środku płynem jak jest gorący silnik bo to by wskazywało na nagrzewnicę, ja tak kiedyś miałem :/

Dawid220 - Sro Sty 27, 2010 10:05

szoso420 napisał/a:
Dawid220 napisał/a:
Wiesz co jak sciągnołem osłone silnika to nie widze żeby sie cos tap pociło czy przeciekało

moim zdaniem słabo sprawdzasz i gdzieś tam ci cieknie a wiem że czasami trudno jest zlokalizować wyciek no chyba że faktycznie puściła ci uszczelka pod głowicą :/
sprawdzić dokładnie węże,opaski,kolanko przy głowicy co masz w nim czujniki temperatury,chłodnicę czy nie ma gdzieś nalotu płynu i czy nie śmierdzi w środku płynem jak jest gorący silnik bo to by wskazywało na nagrzewnicę, ja tak kiedyś miałem :/
ok popatrze w sobote może faktycznie chłodnica
pawel4580 - Pon Lut 22, 2010 16:02

Witam!
Ponad 1,5 roku walczyłem z ubytkiem płynu chłodniczego w R214i. Czytałem na internecie, sprawdzałem objawy uszczelki głowicy, dociskałem opaski na wszystkich wężach, termostat, pompa, nagrzewnica itd. Dolałem uszczelniacz w płynie do chłodnic oraz w proszku, mimo to płyn ubywał nawet co 20 km dolewałem 0,5 litra a wycieków płynu nigdzie nie było widać a jednak gdzieś znikał. Zimą było gorzej. Pomyślałem korek od zbiorniczka wyrównawczego, tylko został. Nie mogłem dostać w żadnym sklepie motoryzacyjnym takiego korka ani w hurtowni mimo, że pracuje w motoryzacji. Znalazłem korek na internecie przypadkiem,zamówiłem koszt 41 zł nowiutki założyłem i już miesiąc poziom płynu nie ulega zmianie. Korek ma zaworek i zaworek nie trzymał już ciśnienia to była przyczyna. Wycieków nie było widac ponieważ płyn odparowuje. Wcześniej oczyscilem zbiorniczek z syfu szczykawką przydałoby sie odpowietrzyc, ale nie koniecznie. Podstawa to korek mało kto wie, że to on jest w 99% sprawcą ubytku płynu. Zanim zaczniesz wymieniać uszczelke wymień korek! Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam

thef - Pon Lut 22, 2010 17:19

pawel4580 napisał/a:
Podaje nr korka można wpisać w google i zamówić ze strony: NR korka PCD100160 strona http://www.englishcars.pl/?productID=1544 Myśle że wielu osobom pomoże. Pozdrawiam
KOrki można dostać bez problemu na www.tomateam.pl od dawien dawna ;)
michu027 - Sob Gru 29, 2012 15:03

Witam, również zauważyłem ubytki płynu chłodniczego w moim roverku. Przeglądałem węże i termostat oraz chłodnicę, wyglądają na suche. Rover nie robi żadnym plam i kałuż. 2 tygodnie temu wymieniałem płyn chłodniczy bo był za słaby na mrozy, do tej pory ubyło go tyle że jest na dnie w zbiorniczku. Korek może być nieszczelny bo nieraz słychać syczenie jak jest ciepły silnik, więc do wymiany w najbliższym czasie i zobaczymy.
Mam też problem z wentylatorem bo nie zawsze się załącza. Tzn nieraz jest mróz -15 i w momencie gdy uruchomię silnik to włącza się wentylator, a w wakacje jak były upały nie działał. To jest taka loteria działa albo nie. Jak odłącze wtyczkę od czujnika temp to się nie uruchamia wiatrak. Wskaźnik na liczniku nie działa.
Dodam że gdy uruchomię silnik rano to leci biały dym z rury wydechowej, możliwe że uszczelka pod głowicą padła?

bizon - Sob Gru 29, 2012 15:29

michu027 napisał/a:
Korek może być nieszczelny bo nieraz słychać syczenie jak jest ciepły silnik

korek ma byc nieszczelny i ma syczec.

michu027 napisał/a:
Rover nie robi żadnym plam i kałuż

gdzies ten plyn musi uciekac. albo do oleju, albo na zewnatrz.
michu027 napisał/a:
Mam też problem z wentylatorem bo nie zawsze się załącza. Tzn nieraz jest mróz -15 i w momencie gdy uruchomię silnik to włącza się wentylator

nie wiem jak to jest w sd ale zobacz czy przy chlodnicy jest taki termowlacznik i zobacz czy z nim wszystko ok oraz czy przy mrozach, opadach nie ma na nim wilgoci

michu027 napisał/a:
Wskaźnik na liczniku nie działa.

wskaznik temp?? to czujnik jednopinowy do sprawdzenia

michu027 - Sob Gru 29, 2012 21:18

Patrzyłem właśnie czy nagrzewnica nie puszcza i nic nie zauważyłem. Nie widziałem również żadnych wycieków na przewodach. Oleju nie przybywa. Ile było, tyle jest.
Czyli z korkiem w porządku skoro tak syczy? Coś czuje że uszczelka mogła pójść. Tak czy inaczej póki woda nie wnika do oleju nie będę tego ruszać. Chyba że ubywanie ma jakiś inny powód.

tronsek - Sob Gru 29, 2012 21:34

michu027 napisał/a:
2 tygodnie temu wymieniałem płyn chłodniczy
u mnie zaraz po wymianie płynu musiałem 2 razy dolewać i dopiero wtedy poziom się ustabilizował.

michu027 napisał/a:
Dodam że gdy uruchomię silnik rano to leci biały dym z rury wydechowej,
przy tych dzisiejszych temperaturach na zewnątrz to normalne zjawisko. To zapewne para wodna. A jak jeszcze robisz krótkie odcinki, to pewnie w tłumiku masz trochę wody i w połączeniu z gorącymi spalinami tworzy się para.

Moim zdaniem, nie masz się co martwić.

michu027 - Sob Gru 29, 2012 21:52

Racja, robię krótkie odcinki. Dzisiaj zrobiłem 60km. Ogólnie odkąd zaczęły się mrozy to rzadko jeżdżę roverem z 2 powodów. 1szy to że właściwie nie mam powodu, a 2 to nawet jak gdzieś muszę jechać, to autem mamy(paliwo za free) :D
Płyn do tej pory dolewałem tylko raz.

tronsek - Sob Gru 29, 2012 21:56

Zatem dolej płynu i przygotuj się, że jeszcze raz albo dwa razy będziesz musiał dolać. Jeżeli będziesz musiał dalej dolewać, to wtedy zaczniemy szukać przyczyny.
michu027 - Sob Gru 29, 2012 22:23

Doleję płynu po raz kolejny i sprawdzę czy będzie ubywać. Sprawdzałem znowu bagnet oleju i wygląda ok. Nie ma 2 stanów. Korek wlewu też czysty, bez masła. W płynie chłodniczym nie zauważyłem też tłustych oczek po oleju. Więc chyba to nie będzie związane z uszczelką.

Tak czy inaczej muszę ogarnąć temat z tym wentylatorem.

farciaz86 - Wto Maj 07, 2013 21:55

mi również ubywa płyn chłodniczy na szczęście w bardzo małych ilościach (ok 100ml na 100km). wyciek zauważyłem na pierwszym wtryskiwaczu patrząc od pompy (zielonkawy kolor).
czy to może być coś z głowicą, uszczelką pod nia??
dodam że samochód nie dymi, nie kopci, oleju nie przybywa, korek od wlewu oleju bez oznak kropelek wody

szoso - Wto Maj 07, 2013 22:10

farciaz86 napisał/a:
wyciek zauważyłem na pierwszym wtryskiwaczu patrząc od pompy (zielonkawy kolor).

przy pierwszym wtryskiwaczu zaraz masz króciec wodny, może z niego cieknie

farciaz86 - Sro Maj 08, 2013 10:04

szoso, a mógłbyś mi powiedzieć jak on wygląda jak go naprawić itd?? Wybacz ale od 3 dni mam roverka i jeszcze nie zdążyłem się rozejrzeć w tym silniku.

[ Dodano: Sro Maj 08, 2013 10:04 ]
Może źle się wyraziłem, gdyż nie dopisałem ze chodzi o model roverka 200 z silnikiem 2.0SD. i jakoś nie bardzo kojaże, że tam jest ten króciec :(

Bartek8508 - Sro Maj 08, 2013 16:42

Przejedź się nim za miastem. Trzymaj prędkość ok. 130km/h i sprawdź później czy nie masz mokro naokoło korka i zbiorniczka. Jak ucieka przez korek to znaczy że uszczelka walnięta.
AndrewS - Czw Maj 09, 2013 23:46

Warto przyjżeć się tez tej nowej pompie, u mnie po wymianie nowa chyba odrazu puszcza :-( najwyżej bedzie reklamacja
FatMatic - Pią Sty 03, 2014 17:49

Odświeżam temat :)
Ubywa mi płynu i pozostawia moj Rvr plamy :/ Po wjeździe na kanał zobaczyłem pod ultrafioletowym światełkiem że przecieka w miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu. Z jednej jak i z drugiej strony. Czy kwalifikuje się to na uszczelniacz ty tylko wymiana chłodnicy.
Puszcza płyn w miejscu łączenia które jest zaciskane fabrycznie ale czy da się ją jeszcze uratować?

Jeśli wymiana to na pewno chciałbym na nową i tu pytanie czy zamiennik czy oryginał?

tronsek - Pią Sty 03, 2014 18:15

Dwa lata temu też mi ciekła na łączeniu, tyle że na górze. Wymieniłem na nową.
Można próbować mocniej to zacisnąć, ale nie sądzę aby się to na wiele zdało. Natomiast uszczelniaczem więcej szkód można sobie narobić niż pomóc.

FatMatic - Pią Sty 03, 2014 19:01

A kwestia zamiennika na allegro ? praktycznie połowa ceny oryginału.:) jaki Ty masz ?
tronsek - Pią Sty 03, 2014 19:07

Ja mam Valeo (360zł płaciłem wtedy), ale zamienniki z Allegro tez dają radę. Kilka osób z forum śmiga na zamiennikach.
FatMatic - Pią Sty 03, 2014 19:22

jeszcze numer musze zczytać z chłodnicy jak go znajde i odczytam :)
tronsek - Pią Sty 03, 2014 19:36

Ja dobierałem z katalogu.
szoso - Pią Sty 03, 2014 21:16

Uważaj żebyś nie kupił czasami chłodnicy z 45tki, z zaślepionymi otworami na czujniki.
Wymieniałem chłodnicę w listopadzie, kupiłem Nissens 64304A.

FatMatic - Pią Sty 03, 2014 21:51

Ja mam 99r wersję 105 km 2.0 sedan :) odczytam nr i sprawdze. Tylko że na alledrogo jest od ok 120-160 zamiennik a oryginalna 300+ więc nie wiem jak się to odnosi w użytkowaniu.
szoso - Sob Sty 04, 2014 11:44

FatMatic napisał/a:
Ja mam 99r wersję 105 km 2.0 sedan :)

Nie ma to znaczenia. Ja mam 96' sedan i co z tego.
FatMatic napisał/a:
Tylko że na alledrogo jest od ok 120-160 zamiennik

Znajdź mi za tyle do diesla i pokaż :wink:
FatMatic napisał/a:
oryginalna 300+

Za swoją dałem 280zł, w detalu kosztuje około 450zł.

FatMatic - Sob Sty 04, 2014 15:31

Najprawdopodobniej to ten model na Alledrogo.
Sprawdzę jeszcze dokładnie numer

szoso - Sob Sty 04, 2014 16:53

Po co sprawdzać numer, jak widać że to ta.
No i kosztuje 220zł, a nie 120-160zł jak pisałeś ściemniaczu :wink:

FatMatic - Sob Sty 04, 2014 19:02

jest Panie za 120- 160 zamienniki, tylko że zmyliło mnie opis typu - "rodzaj silnika nie ma znaczenia" np alledrogo