Zobacz temat - [R75] Kłopot w wysprzęglaniem - odpowietrzanie układu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kłopot w wysprzęglaniem - odpowietrzanie układu

doktordeep - Wto Sty 26, 2010 12:58
Temat postu: [R75] Kłopot w wysprzęglaniem - odpowietrzanie układu
Witam, przeszukałem forum, znalazłem kilka wydawałoby się podobnych problemów, jednak żadne nie pokrywa się tak naprawdę z tym, przez co przechodzę teraz :sad: ale po kolei...
Kłopot stanowi zmiana biegów, gdyż te nie bardzo maja ochotę płynnie wchodzić, a w skrajnych przypadkach całkiem odmawiają posłuszeństwa. Problem Ciągnie się juz szmat czasu. W lipcu 2009 wymieniłem tarczę+docisk, co poprawiło stan rzeczy, jednak po ok 2 - 3 tygodniach wszysto zaczęło się od nowa. Najpierw przy zmianie coś sobie chrupało i zgrzytało, a później biegi już w ogóle nie chciały wskakiwać. Wtedy, w serpniu 2009 przyplątała się również wymiana linki zmiany biegów, co również spowodowało krótkotrwała poprawę, jednak zbyt krótkotrwała. Wtedy również spróbowałem odpowietrzyć sprzęgło i to byl strzał w 10. Czynność tę powtarzałem regularnie co mniej więcej miesiąc, a im dłużej jeździłem po odpowietrzeniu tym biegu wchodziły gorzej. Myślałem że to przez pompę sprzęgła i dlatego też została wymieniona w tym miesiącu na nową Delphi do anglika. Wystarczyło zamienić przewody i wszystko ładnie pasuje. Jednak Sielanka i w tym przypadku trwała aż 1! dzień po wymianie. Następnego dnia już zaczęło coś chrupać, kolejnego biegi już nie chciały wchodzić i tak do dzisiaj, sytuacja stale śie pogarsza. Dodam, że teraz jest troszkę inaczej, gdyż jeśli podeptam trochę pedał sprzęgła bieg udaje się wrzucić i to czasem nawet dosyć płynnie.
Czyżby tym przyszła pora na wysprzęglik??

Bardzo liczę na Waszą pomoc, ponieważ już powoli tracę nadzieję

Pozdrawiam

Rowan - Wto Sty 26, 2010 13:24

doktordeep, Tak, ja tak miałem jak pierwszy wysprzęglik padł. A próbowałeś oprócz odpowietrzania dolać płynu kiedyś? Spróbuj, powinno doraźnie pomóc, ale trzeba było razem z tarczą i dociskiem wymienić wtedy wysprzęglik, bo do niego też trzeba skrzynie zwalać.
domel-x - Wto Sty 26, 2010 13:46

Rowan napisał/a:
, Tak, ja tak miałem jak pierwszy wysprzęglik padł.
a ciekł ci płyn z niego :?:
Rowan - Wto Sty 26, 2010 16:06

domel-x, tak, ale powoli co dwa tygodnie trza było dolewać.
kris-tofer - Wto Sty 26, 2010 16:34

Wysprzęglik nie zawsze musi cieknąć, żeby okazało się, że jest uszkodzony. U mnie te same objawy i tak jak piszę, wysprzęglik nie ciekł a był w jakiś sposób uszkodzony.
domel-x - Wto Sty 26, 2010 17:57

kris-tofer, właśnie myslaem nad tym ze może w jakiś sposób zapowietrzać układ ,a nie przepuszczać płynu,tylko jak trzymasz pedał wciśniety to jest w układzie ciśnienie i musi lecieć płyn .sam niewiem :bezradny:

np. u mnie leciało lekko odpowietrznikiem(dwa dni i miekki pedał) ,t.z. na łączeniu rurki i odpowiecznika ,narazie niewymieniałem wysprzeglika tylko dospawałem (tak jak lodówki)rurke długą zeby łatwiej odpowietrzyć i na końcu ze starego wysprzeglika końcówke narazie jest ok

apples - Wto Sty 26, 2010 18:03

Bo można odpowietrzać 1000 razy jak się dolewa mało płynu. Płyn pod korek i wtedy. Raz się zapomniałem i o jeden raz za dużo odkręciłem odpowietrznik. Układ się zapowietrzył ponownie.
kris-tofer - Wto Sty 26, 2010 20:57

domel-x, też się nad tym zastanawiałem, może gdzieś zaciągał powietrze przy puszczeniu pedału sprzęgła, jeśli w ogóle płyn leciał tow bardzo niewielkich ilościach, tak, że nie wypływał ze skrzyni, a odpowietrzać i dolewać płynu trzeba było dwa razy w tygodniu przy codziennej jeździe po mieście.
doktordeep - Wto Sty 26, 2010 22:42

Rowan, płyn był uzupełniany prawie przy każdym odpowietrzaniu. Teraz w piątek przy wymianie pompki również. Wysprzęglik mieli wymienić, tak jak napisałeś razem z tarczą i dociskiem, ale z przyczyn do dzisiaj mi nieznanych wymienili jedynie to pierwsze...

Reasumując wymiana wysprzęglika powinna rozwiązać spędzający mi sen z powiek problem. Czytałem, że dobrym posunięciem byłby wybór tego z freelandera. Podobno trzeba coś tam dogiąć, żeby pasowało do R75. Mógłby mi ktoś to odrobinkę przybliżyć?
Może znacie jakieś inne zamienniki, w które warto zainwestować??


Pozdrawiam

Rowan - Sro Sty 27, 2010 08:15

doktordeep, nic nie trzeba doginać. po prostu chodzi o to, że wężyk odpowietrznika ma inne gięcie niż ten oryginalny z CDT, ale nie ma obowiązku wymiany tych wężykow, można zostawić stare.
apples - Sro Sty 27, 2010 09:35

Jaki płyn masz zalany?
Zgodnie z zaleceniami rovera powinien Być Shell DOT4.
Miałem Organiki i mi kiepsko sprzęgło chodziło, po wymianie wszystko OK.

doktordeep - Sro Sty 27, 2010 10:27

Płyn używany przy odpowietrzaniu to słodka tajemnica mojego mechanika, ale dowiem się wkrótce, bo to na szczęście mój znajomy. Wydaje mi się jednak, że płyn zdawał egzamin, ponieważ po odpowietrzeniu biegi wskakiwały przez ok miesiąc. Oczywiście im dalej w las tym gorzej i o ile chwile po odpowietrzeniu wszystko działało płynnie, to po jakichś 2 tygodniach zaczynały się zgrzyty, a później sytuacja jeszcze się pogarszałą. W skrajnych przypadkach musiałem wrzucać biegi przy wyłączonym silniku, bo na odpalonym nie dało się wbić żadnego. I tak też na dwójce ze dwa razy kulałem się do warsztatu moim R75...wstyd...

Rowan Jeśli dobrze zrozumiałem to te przewody z nowego wysprzęglika można wymienić na dotychczas używane(tak jak to miało miejsce z pompką), ale również i nowe można bez kłopotu podłączyć??? czy to inne gięcie wężyka może mieć wpływ na późniejszą eksploatację??

pozdros

[ Dodano: Sro Sty 27, 2010 10:27 ]
http://allegro.pl/item889...ik_sprzegl.html

zapomniałem poprosić abyście rzucili okiem

kris-tofer - Sro Sty 27, 2010 11:17

U mnie nie pasował przewód od wysprzęglika do rurki od pompki ale dał się wygiąć i wszystko jest dobrze, a wysprzęglik też od land rovera.
domel-x - Sro Sty 27, 2010 12:05

tam masz takie same końcówki z zawleczką jak przy pompie ,możesz śmiało zmienić
doktordeep - Czw Sty 28, 2010 11:59

Byłem dzisiaj odpowietrzyć to nieszczęsne sprzęgło i póki co działa bez zarzutu. Pogdybaliśmy co dalej i stanęło na tym, że jutro sprawdzimy odpowietrznik, ponieważ wysprzęglik podobno jest sprawny...Sam nie wiem, w każdym razie moja wiedza w tym zakresie już sie wyczerpała :roll:

ps. płyn to ani organika, ani shell

pozdrawiam

hubert8605 - Czw Sty 28, 2010 21:45

ja mam taki sam klopot, wymienilem co prawda tylko pompke sprzegła wraz ze zbiorniczkiem, nastepnie odpowietrzylem...pojedzilem i problem ze zmniana biegów wrocil. Myslalem ze układ sie zapowietrzył, probowalem znow odpowietrzyc ale pedał wpadł w podloge i nie mam pojecia jak i dlaczego tak sie stało.... Nie mam juz siły do ego samochodu :( . Jak sprawdzic ten wys[przeglik, czy da sie go wymienic bez haratania skrzyni?
kris-tofer - Czw Sty 28, 2010 23:40

hubert8605, jak odpowietrzasz w podany na forum sposób, to musisz już po zakręceniu odpowietrznika podnieść ręką pedał sprzęgła i ponownie go napompować.
Jeśli wymienili Ci pompkę a problem powrócił to już wina wysprzęglika jest. Nie da się go jednak wymienić bez odkręcania skrzyni, bo założony jest on na wałek i styka się bezpośrednio z dociskiem. Sprawdź, czy na łączeniu skrzyni i silnika nie ma śladów płynu ze sprzęgła. Jeśli jest to ewidentnie wysprzęglik do wymiany.

domel-x - Pią Sty 29, 2010 09:42

hubert8605, na nową wymieniłeś??
hubert8605 - Pią Sty 29, 2010 10:34

na nową ale uzywaną. Tzn pompka pochodzi z uta z 2007r, i wydaje mi się ona sprawna. Kupił ja mój znajomy z rok temu, bo myślał że jemu tez padła, ale poprostu nie mial płynu zbiorniczku. Sprawdzałem ją, cisnienie jest, i nie leje się zniej. Wydaje mi się ze to jednak wysprzeglik.
kris-tofer - Pią Sty 29, 2010 17:33

hubert8605, na forum jest opis jak samemu wymienić wysprzęglik, podejmujesz się? :)
Rowan - Pią Sty 29, 2010 17:44

hubert8605, a płynu dolewałeś? Wyjąłeś tą gumę ze zbiorniczka przed dolaniem. Może tu jest problem. Dolej i odpowietrz.
hubert8605 - Pią Sty 29, 2010 19:54

tak wyjołem gume, dolałem płynu. I dalej tak jakby byl gdzieś nieszczelny układ i sprzęgło nie moze złapać cisnienia. Pedła w glebie...
apples - Pią Sty 29, 2010 20:44

Czasami tak jest. Musisz cały czas mieć pełen zbiorniczek płynu i delikatnie podnosić pedał sprzęgła do góry przy odkręconej pokrywce zbiorniczka. 2 razy odkręcasz odpowietrznik i dolewasz.
hubert8605 - Sob Sty 30, 2010 16:34

a teraz bonus, zajrzałem pod skrzynie i nie leje sie z wysprzeglika, płyn nadal jest w zbiorniczku. Juz myslalem ze jakis bombel powietrza sie zrobil i w odpowietrznik wlałem strzykawką plyn, ale nadal nie ma cisnienia na pedale.

Wydaję mi się że może pompka nie daje cisnienia - ale nie wiem. Moze być jeszcze tak ze wysprzeglik nie odpuszcza, plyn sie cofa i rozwala pompki. Nie wiem do konca jak moge sprawdzić te pompki....bo to juz 2 szt. :/

apples - Sob Sty 30, 2010 22:15

Przy odpowietrzaniu coś leci w ogóle przez odpowietrznik?
hubert8605 - Nie Sty 31, 2010 09:20

juz nie, dolałem plynu. Ale nie ma cisnienia, nic nie pompuje pompka. Nic nie leci (
apples - Nie Sty 31, 2010 12:32

Po pompuj parę razy i otwórz odpowietrznik. Później 1 wciśnięcie i 1 odkręcenie odpowietrznika. Dolewaj za każdym razem na początku płyn tak aby był zbiorniczek pełen pod korek.
Mam nadzieję że wyjąłeś gumkę ze środka zbiorniczka i wtedy dolewałeś.

Dla mnie typowy objaw zapowietrzenia. Pompka nie padnie tak aby nie dawać nawet najmniejszego ciśnienia. Zalej układ DOT4 Shella.

hubert8605 - Nie Sty 31, 2010 15:27

zalałem układ dot4,
pompowałem i nic - pedał lata luzem.

domel-x - Nie Sty 31, 2010 18:25

hubert8605, używane pompki możesz kupować do osranej śmierci kup nową ,albo zregeneruj,albo jeszcze możesz opcje bmw założyć, chociasz wydaje mi sie że coś żle robisz :wink:
apples - Nie Sty 31, 2010 20:19

hubert8605 tak jak pisze też domel-x coś źle robisz.

1. Odkręć zbiorniczek koło pedału sprzęgła.
2. Wyciągnij gumkę ze zbiorniczka.
3. Nalej płyn.
4. Odkręć odpowietrznik przy skrzyni.
5. Wciśnij pedał sprzęgła.
6. Dolej płyn
7. Podnieś pedał sprzęgła delikatnie ręką do góry.
8. Odkręć odpowietrznik
9. Wciśnij pedał sprzęgła.
10. Dolej płyn.
11. Podnieś pedał sprzęgła delikatnie ręką do góry.

Dalej jak poprzednio zrób z 5 razy
Na koniec:
1. Dolej płyn
2. Włóż gumkę do środka
3. Zakręć zbiorniczek

Czy w takiej kolejności robisz jak napisałem?

PiotrasM - Pią Maj 07, 2010 19:42

gdzie znajde dokladnie ten odpowietrznik skrzyni?
doktordeep - Pią Cze 18, 2010 09:34

Witam ponownie po dłuższej przerwie!

Problemu niestety do dzisiaj nie udało się rozwiązać. Mam już wymienione(na nowe) tarczę z dociskiem i pompkę, a ostatnio do zestawu dołączył również wysprzęglik. Wymiana tego ostatniego pomogła na jakieś 3 tygodnia, a teraz przy dłuższym (2-3 sekundy) przytrzymaniu sprzęgła, pedał wpada i zostaje. Wystarczy go podpompować i natychmiast podnosi się do góry.
Odpowietrzanie niewielu niewiele pomaga.

W każdym w razie w pompce pojawił się jakiś dziwny smar/maź - sam nie wiem jak to opisać. Mechanik, który zajmował się dotychczas moim R75, twierdzi, że tak być nie powinno i że pompę trzeba zareklamować. Jego zdaniem ta gęsta wydzielina w środku zatyka przewody i pompka nie może wytwarzać podciśnienia. Wysnuł nawet teorię, że płyn rozpuszcza w pompce któryś z oringów...

Znajomy mechanik doradził czyszczenie oraz ponowne odpowietrzenie pompki i zauważył, że przewody są luźne.
Podjechałem więc do innego mechanika, który przeczyścił pompkę (40pln + 15 za płyn)
i on również zwrócił uwagę na luźne przewody. Jego zdaniem albo one są przyczyną problemu, albo pompka faktycznie jest uszkodzona. Jednak, żeby to sprawdzić, trzeba kolejny raz zwalić skrzynię, i to nie bardzo mi się podoba ze względu na koszt(500pln).

W związku z tym mam dwa pytania:
Wasze przewody również są luźne??
Można jakimś sposobem dostać się do tych przewodów przez maskę lub z kanału???

Chyba nie muszę dodawać, że wszelkie sugestie są mile widziane :wink:


pozdrawiam

apples - Pią Cze 18, 2010 10:13

doktordeep napisał/a:
W każdym w razie w pompce pojawił się jakiś dziwny smar/maź - sam nie wiem jak to opisać. Mechanik, który zajmował się dotychczas moim R75, twierdzi, że tak być nie powinno i że pompę trzeba zareklamować. Jego zdaniem ta gęsta wydzielina w środku zatyka przewody i pompka nie może wytwarzać podciśnienia. Wysnuł nawet teorię, że płyn rozpuszcza w pompce któryś z oringów...
Nie prawda że rozpuszczają się uszczelki lub cokolwiek. Jest to standard. Wypłukuje się konserwacja z pompki i wysprzęglika. Pisałem już o tym. Jak przepłuczesz dobrze układ to zniknie.
doktordeep napisał/a:
Znajomy mechanik doradził czyszczenie oraz ponowne odpowietrzenie pompki i zauważył, że przewody są luźne.
Podjechałem więc do innego mechanika, który przeczyścił pompkę (40pln + 15 za płyn)
i on również zwrócił uwagę na luźne przewody. Jego zdaniem albo one są przyczyną problemu, albo pompka faktycznie jest uszkodzona. Jednak, żeby to sprawdzić, trzeba kolejny raz zwalić skrzynię, i to nie bardzo mi się podoba ze względu na koszt(500pln).
Przewody wysprzęglika? Jeżeli o nich piszesz to tak. Nie to że latają, ale można nimi obracać. Czy mechanik zostawił oryginalne czy przekładał ze starego wysprzęglika?
Jakim płynem zalewał?
doktordeep napisał/a:
Można jakimś sposobem dostać się do tych przewodów przez maskę lub z kanału???
Aby je wymienić lub uszczelnić to tylko po wyciągnięciu skrzyni.
doktordeep napisał/a:
Chyba nie muszę dodawać, że wszelkie sugestie są mile widziane
Sprawdź czy odpowietrznik na wysprzęgliku nie jest czasami rozwalony. Mógł ukręcić przy odpowietrzaniu na przewodzie i łapie lewe powietrze.
Czy ubywa płynu w zbiorniczku?

doktordeep - Pią Cze 18, 2010 10:34

Tak, pisałem o przewodach wysprzeglika. Jeżeli to swoboda u nich jest normalna, to trop luźnych przewodów może okazać się błędny, a inwestycja 500pln wysoce nieopłacalna...

Przewody wysprzęglika są nowe i zostały wymienione razem z nim.
Za to przewody pompki zostały stare, przełożyli jedynie samą pompkę

Odnośnie płynu to różnie to bywało, jednak zawsze DOT 4 i nigdy nie widziałem organiki.
Według mechanika prowadzącego we wtorek dolewał pól strzykawki do układu.
Wczorajszy fachowiec powiedział, ze w pompce było raczej sucho i że dolewał płynu kilka razy(zużył 1,5 butelki łącznie z płukaniem). Sugerował, że płyn może ściekać do skrzyni i dlatego nie widać wycieków. Bo pod odpowietrznikiem wysprzęglika nie zauważyłem nic mokrego. Jednak wczoraj pod samochodem zabrała się mała kałuża po zabiegu czyszczenia i odpowietrzania.

Rzucę okiem dzisiaj na ten odpowietrznik, jednak wydaje mi się, że będzie cały.

Dzięki za pomoc, może wspólnymi siłami do czegoś dojdziemy :wink:

apples - Pią Cze 18, 2010 11:58

doktordeep napisał/a:
Sugerował, że płyn może ściekać do skrzyni i dlatego nie widać wycieków.
Nie ma takiej opcji. Wysprzęglik jest tylko w obudowie skrzyni. Sprawdź czy leci z wysprzęglika tak jak napisałem http://forum.roverki.eu/v...p=495521#495521 Jeżeli cieknie to niestety coś oni popsuli. :wink: