Zobacz temat - [R420Di, 96r] Błąd 34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420Di, 96r] Błąd 34 - Cewka czasu wtrysku paliwa

laskarm - Sro Sty 27, 2010 09:14
Temat postu: [R420Di, 96r] Błąd 34 - Cewka czasu wtrysku paliwa
Witam,
z powodu dużych mrozów (prawdopodobnie) dopadły dolegliwości i mojego rover'ka :( Dzisiaj w drodze do pracy kilka razy zaświeciła mi się kontrolka silnika, po wybłyskaniu błędu wyszło że jest to błąd "34 - Cewka czasu wtrysku paliwa". Wczoraj w czasie drogi do pracy przy wkręcaniu powyżej 2 tys. obrotów auto się zamulało. Niedawno miałem taką przypadłość jak były mrozy, więc przyczyną raczej będzie paliwo/filtr paliwa. Po pracy zakupiłem nowy filtr, zatankowałem do pełna (miałem i tak ponad połowę baku), dolałem dodatek "STP Formuła do diesla z antyżelem" i objawy znikły, auto wkręcało się prawidłowo, zero zamulenia. Z wymianą filtra się wstrzymałem z myślą, że zrobię to pod koniec tygodnia bo ma być cieplej, a przy fakcie że nie posiadam garażu ma to niewielkie znaczenie :) Ale dzisiaj w drodze do pracy sytuacja się powtórzyła, znów auto się zamulało i dodatkowo pojawił się wyżej opisany błąd.
I teraz tak ...
1) ten błąd może być spowodowany zbyt małym przepływem paliwa przez filtr? Sam filtr paliwa był wymieniany w jesieni 2009, ale do wczoraj nie dolewałem żadnych dodatków więc z powodu mrozów mógł po prostu się zapchać. Jeżeli tak, to czy koniecznie przed powrotem z pracy muszę wymienić ten filtr, czy mogę jadąc delikatnie dojechać do domu (jakieś 20km) i wtedy wymienić ten filtr?
2) czy może to być jakaś poważniejsza sprawa?

Pozdrawiam

szoso - Sro Sty 27, 2010 09:24

miałem to samo przez paliwo właśnie
auto ciągnęło do 2,5 tyś obrotów i zapalało się CE, wyskoczył błąd 34, jeździłem tak przez kilka dni
zalałem dobrego paliwa, skasowałem błąd i jest dobrze
a filtr paliwa możesz włożyć w gorącą wodę, spuścić z niego syf korkiem od dołu filtra i założyć z powrotem

laskarm - Sro Sty 27, 2010 09:36

Pewnie u mnie będzie tak samo. Zatankowany miałem pełny zbiornik BP Ultimate, wczoraj jak dolewałem to też na BP ale już zwykły ON, znaczy się nie Ultimate. Pobawię się dzisiaj z tym filtrem i zobaczymy.
szoso - Sro Sty 27, 2010 09:40

zapodaj jeszcze depresator do paliwa
laskarm - Sro Sty 27, 2010 09:45

Dolałem wczoraj tak jak wspominałem STP Formuła do diesla z antyżelem, coś jeszcze dolewać?
szoso - Sro Sty 27, 2010 09:50

laskarm napisał/a:
Dolałem wczoraj tak jak wspominałem STP Formuła do diesla z antyżelem, coś jeszcze dolewać?

to na razie nic nie dolewaj, zrób porządek z samym filtrem i zobaczymy

laskarm - Sro Sty 27, 2010 16:37

Zastanawiam się, jaki skutek przyniosłaby następująca modyfikacja układu paliwowego i czy byłby z niej jakiś pożytek.
U nas w rover'kach napędzanych ON jest dedykowany filtr paliwa np. Filtron PP838. Jak wiadomo ma on wejście i wyjście, śrubkę do odpowietrzania i korek od spodu, nic więcej. Przewód powrotny do baku jest oddzielnie. Paliwo jest zasysane z baku i niczym nie ogrzewane.
Filtr paliwa np Filtron PP839 (stosowany np w golfach III 1.9TDI) ma też wejście i wyjście, ale ma również od góry przyłączany zaworek, do którego z jednej strony dochodzi przewód powrotny od pompy, a z drugiej przewód powrotny do baku, czyli powrót powrotu paliwa jest połączony poprzez ten zaworek z filtrem paliwa. Zaworek np. Febi 02087 dostępny bez problemu w sklepach motoryzacyjnych. Z tego co się dowiedziałem z rozmowy z wieloletnim użytkownikiem golfa III 1.9TDI, zaworek ten puszcza paliwo z powrotu do filtra, w przypadku gdy jest w nim miejsce, jeżeli filtr jest pełen paliwa o paliwo puszczane jest do baku. Założenie takiego filtra w R400 nie byłoby większym problemem, wystarczyłoby przewód powrotu paliwa wpiąć w ten zaworek na filtrze (nawet średnica się zgadza). Zastanawiam się, czy nie spowodowało by to w pewnym sensie ogrzewania filtra paliwa, bo paliwa wracające z pompy/wtryskiwaczy częściowo wpadałoby do filtra i na pewno ma ono większą temperaturę niż to zasysane z baku. I czy nie spowodowałoby to zmniejszenia prawdopodobieństwa wytrącania się parafiny w filtrze i jego blokowanie?
Może niech wypowie się ktoś bardziej doświadczony, czy moje rozumowanie jest dobre. Ewentualnie może ktoś w jakiś sposób próbował ogrzać filtr paliwa?

szoso - Sro Sty 27, 2010 18:24

laskarm napisał/a:
Filtr paliwa np Filtron PP839 (stosowany np w golfach III 1.9TDI) ma też wejście i wyjście, ale ma również od góry przyłączany zaworek, do którego z jednej strony dochodzi przewód powrotny od pompy, a z drugiej przewód powrotny do baku, czyli powrót powrotu paliwa jest połączony poprzez ten zaworek z filtrem paliwa

a o czym my tu rozmawiamy jak nie o tym właśnie filtrze :wink:
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

laskarm - Sro Sty 27, 2010 18:52

tak tak:)
dłuższą chwilę skrobałem swojego posta i nie zauważyłem ze się pojawił podobny temat :)

Wymieniłem u siebie filtr paliwa i jest OK, nie zamula :)

szoso - Sro Sty 27, 2010 18:58

a skasowałeś błąd?
laskarm - Sro Sty 27, 2010 19:06

nie skasowałem
ale to nie jest tak, że błąd będzie w pamięci, ale jeżeli usterka nie występuję to kontrolka silnika nie zapali się i nie będzie miało to wpływu na pracę silnika ??

szoso - Sro Sty 27, 2010 19:14

będzie w pamięci, check nie będzie się zapalać i wpływu na pracę silnika też nie będzie
ale jak można to skasować zapłonem 55 razy to skasowałem u siebie ten błąd