Zobacz temat - [ R ALL LPG] Jak powinien byc zamontowany parownik?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [ R ALL LPG] Jak powinien byc zamontowany parownik?

Kamykkk - Czw Sty 28, 2010 17:14
Temat postu: [ R ALL LPG] Jak powinien byc zamontowany parownik?
Witam, moje pytanie brzmi jak w temacie. Z tego ci się orientuje to źle zamontowany parownik może byc przyczyną HGF. Prosiłbym aby osoby znające się w tej materii poradziły coś na ten temat. Ja w moim R parownik mam zamontowany obok zbiornika wyrównawczego i nie wiem jak się do tego odnieśc.

Pozdrawiam i proszę o odpowiedz

marcin316 - Czw Sty 28, 2010 18:44

Zbiorniczek wyrównawczy powinien być najwyżej położonym elementem układu chłodzenia. Nic nie przeszkadza aby parownik był obok, aby tylko był poniżej zbiornika ;)
Kamykkk - Czw Sty 28, 2010 21:32

Pozwolę sobie zacytowac wypowiedz klubowicza o nicku Offrover:
"moim zdaniem parownik trzeba zamieścić na wysokości termostatu z tyłu silnika. wąż z obudowy termostatu trzeba wpiąć do obiegu parownika pod otwór out. otwór in należy podpiąć pod wąż powrotny od centralki ogrzewania. takie podłączenie jest estetyczne, nie dzieją się cuda z układem chłodzenia i samochód przełącza się na gaz po ok.3 minutach od uruchomienia. krótko mówiąc wpinamy się w układ szeregowo a nie równolegle. patent sprawdzony na wielu autach i każde śmiga bez problemów. "

Moim zdaniem z tej wypowiedzi wynika coś zupełnie innego, parownik powinien byc poniżej uszczelki pod głowicą. Tak więc jestem trochę zaniepokojony położeniem mojego parownika tym bardziej ze jestem po HGF i wymianie silnika:) Staram się dmuchac na zimne i eliminowac ewentualne przyczyny.

pozdrawiam

chudson - Pią Sty 29, 2010 00:31

Co za różnica czy nad uszczelką czy pod, byle nie był za wysoko bo będzie sie zapowietrzał. Ważne raczej czy dobrze wpięty przy nagrzewnicy bo jak auto ma zaworek na nagrzewnicy a wepniemy szeregowo to przy włączeniu zimnego nawiewu zamarznie nam parownik.
blue827 - Pią Sty 29, 2010 08:48

Należy przeanalizować shemat układu chłodzenia danego silnika, oprócz rurek do nagrzewnicy, z silnika może wychodzić też dodatkowa rurka i wchodzić po drugiej stronie, zwykle taka rurka wychodzi w okolicy filtra oleju, widziałem takie rozwiązanie już w kilku samochodach.

w 827 też tak jest i parownik (reduktor) mam właśnie wpięty szeregowo w tą zewnętrzną rurkę, zaleta takiega rozwiązania to że płyn chłodniczy jest cały czas przepompowywany przez pompę wodną, więc nawet jak reduktor jest wysoko to jest cyrkulacja bezpośrednio z obiegu zamkniętego: