Zobacz temat - [R620] Dziwna rzecz z obrotami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Dziwna rzecz z obrotami

Peter033 - Sob Sty 30, 2010 17:08
Temat postu: [R620] Dziwna rzecz z obrotami
Witam. chcialbym sie dowiedziec co moze byc przyczyna tego ze gdy odpalam samochod na biegu jalowym pokazuje mi 900tys obrotow( przynajmniej tak pokazywal przez 4 miesiace do 6 dni wstecz). od tygodnia po wlaczeniu auta i pozostawieniu na biegu jalowym auto trzyma 300 tys obrotow.. dodam ze auto pali bardzo rowno, nie ma najmniejszych problemow z odpalaniem.. autem nie trzesie - pracuje rowno. co moze byc przyczyna i ewentualnie jak ja zlikwidowac?? z gory dziekuje za odpowiedzi
ADI-mistrzu - Sob Sty 30, 2010 17:24

300 tys obrotów ? to silniki odrzutowe mają około 150tys :grin: Uważaj, bo odlecisz nam :razz:

A na poważnie, jeżeli chodziło Ci o 3tys. to zobacz przepustnice czy się nie blokuje (zdejmij gumowy wąż na przepustnicy od filtra i zobacz). Możesz od razu wyczyścić przepustnicę i silnik krokowy.

Peter033 - Sob Sty 30, 2010 17:32

Fakt przepraszam pomylilem sie.. mowa o 300 obrotach a nie 3 tys!! do tej pory trzymal mi 900 obrotow ( nie przekraczal 1 tys ) a teraz zaczal mi trzymac 300 obrotow.. tak jak wyzej pisalem auto pali bardzo rowno, nie ma najmniejszych problemow z odpalaniem.. autem nie trzesie - pracuje rowno. w czym tkwi problem a moze w ogole go nie ma..
Remigiusz - Sob Sty 30, 2010 17:32

ADI-mistrzu, On ma Diesla nie benzynę, my takiego czegoś na mamy. Sie biedny oszuka i nic nie znajdzie :mrgreen:
kadzaf - Sob Sty 30, 2010 17:49

to przy takich obrotach (300/min ) pewnie niezle nim trzepie , za bardzo nic mi nie przychodzi do glowy co tu mozna zrobic
jedynie to sprawdziłbym filtr powietrza a zeby obroty podniesc to na pancerzu linki znajduje sie sruba regulacyjna i mogłbys za jej pomoca podciagnąc lineczke do tych 800.Na czas wykluczenia usterki :grin:
dziwne ze u mnie przy luznej lince trzyma te 8 setek na wolnych ,w pompie mechanicznej to wiadomo ale przy ster elektr to nie zastanawiałem sie od czego zależą wolne obr . :o czyzby równiez znajdowała sie jakas sruba od wolny?

szoso - Sob Sty 30, 2010 17:53

ADI-mistrzu napisał/a:
Możesz od razu wyczyścić przepustnicę i silnik krokowy.

sorry za OT
jak znajdziesz mi to w dieslu to ci nawet zapłacę :diabeł:

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 17:53 ]
kadzaf napisał/a:
a zeby obroty podniesc to na pancerzu linki znajduje sie sruba regulacyjna i mogłbys za jej pomoca podciagnąc lineczke do tych 800.Na czas wykluczenia usterki :grin:

ja mam SDI i nie mam linki

Peter033 - Sob Sty 30, 2010 17:54

[quote="kadzaf"]to przy takich obrotach (300/min ) pewnie niezle nim trzepie..



WLASNIE O TO CHODZI ZE W OGOLE NIM NIE TRZESIE !! ZACHOWUJE SIE TAK JAKBY TE OBROTY BYLY DLA NIEGO OPTYMALNE!! ZACHOWANIE AUTA PRZY 300/MIN NIE ROZNI SIE NICZYM OD TEGO CO BYLO PRZY 900/MIN !! SILNIK PRACUJE BARDZO ROWNO ( MOGE NAWET STWIERDZIC IDEALNIE) NIC NIE SZARPIE, NIE TRZESIE ANI NIE TRZEPIE. SAMOCHOD SIE NIE DUSI, PALI NA TYK!!

kadzaf - Sob Sty 30, 2010 18:19

szoso420 napisał/a:
a ty znajdź mi linkę w 400 i 600 SDI na pompie to też ci zapłacę

czytaj troche ze zrozumieniem gdzie ja podalem ze SDI ma linke na pompie ? :wink:
chodziło mi o ten sterowniczek do którego dochodzi linka od pedału ,potencjometr gazu chyba sie zwie :mrgreen:

Adi-mistrzu pewnie równiez miał to na mysli :wink:

tronsek - Sob Sty 30, 2010 18:28

A może silnik na biegu jałowym kręci się z szybkością ok. 800 obr i tylko obrotomierz źle pokazuje?
Moim zdaniem, gdyby silnik kręcił się z szybkością 300 obr to bardzo by nim trzęsło.

ADI-mistrzu - Sob Sty 30, 2010 18:28

O kurcze, źle spojrzałem... :oops:
Sorki za wprowadzenie w błąd...

tronsek - Sob Sty 30, 2010 18:29

Sprawdź jak się zachowuje obrotomierz, gdy dodajesz stopniowo trochę gazu
kadzaf - Sob Sty 30, 2010 18:31

tez mi sie nie wydaje aby równo chodził przy takich obrotach ,
tronsek - Sob Sty 30, 2010 18:34

Poprostu przy takich obrotach nie ma prawa chodzić równo. Cały czas obstawiam, że to obrotomierz źle pokazuje.
szoso - Sob Sty 30, 2010 18:38

kadzaf napisał/a:
czytaj troche ze zrozumieniem gdzie ja podalem ze SDI ma linke na pompie ? :wink:
chodziło mi o ten sterowniczek do którego dochodzi linka od pedału ,potencjometr gazu chyba sie zwie :mrgreen:

no fakt, nie wiem czemu pomyślałem o pompie :razz:
zwracam koledze honor :smile:

kadzaf - Sob Sty 30, 2010 18:43

szoso420 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
czytaj troche ze zrozumieniem gdzie ja podalem ze SDI ma linke na pompie ? :wink:
chodziło mi o ten sterowniczek do którego dochodzi linka od pedału ,potencjometr gazu chyba sie zwie :mrgreen:

no fakt, nie wiem czemu pomyślałem o pompie :razz:
zwracam koledze honor :smile:


szoso420 napisał/a:
sorry za OT
jak znajdziesz mi to w dieslu to ci nawet zapłacę


a ile płacisz? bo jak cos to gdzies mam jakiego krokowca i dołozyc zawsze moge (pisałes ze chcesz tylko zobaczyc,a o jego sprawowaniu nie było mowy) :mrgreen:
dobra koniec OT

sTERYD - Nie Sty 31, 2010 11:42

a ja wam powiem, że niektórzy mają silniki krokowe w dieslach i to dwa (co najmniej)
- od sterowania lampami góra dół :P
(nie wiem też, czy liczniki nie są napędzane przypadkiem małymi krokowcami)
także szoso420, nie szalej z tymi piniondzami ;)
jak koledzy też stawiam na pracę obrotomierza... raczej nie czujnik położenia wału, bo komputer by sztucznie podnosił obroty jakby myślał, że jest 300 ;)