Zobacz temat - [R200 2,0SD 98r] Mało mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 2,0SD 98r] Mało mocy

zywy30 - Sob Sty 30, 2010 20:56
Temat postu: [R200 2,0SD 98r] Mało mocy
Witam

Wybieram się z tym problemem do mechanika, i chciałbym także od Was dowiedzieć się wcześniej co może być przyczyną słabej mocy w aucie, bo mechanicy niektórzy różne brednie wypowiadają byle zgarnąć grubą kasę.
Otóż mój rover 220sd 86KM nie wyciągnie więcej niż 130-140km/h w liczniku, a przy prędkości 120km/h mam tylko 2500 obrotów na 5 biegu, czy to normalne, bo według danych powinno być około 169km/h przy 4500 obrotów. Jeden mechanik zalecił wymianę przepływomierza i 4 świec żarowych, filtra paliwa i powietrza, zrobiłem tak wydałem 600zl oryginalny Boscha przepływomierz, 4 świece żarowe Lucasa 120zł i filtry około 80zł i jest nadal tak samo czyli brak mocy by wyprzedzić przy 130km/h gdyż pedał gazu już do końca mam wciśnięty. Jeżdżę na oponach 175/65R14 i wiosną spalił nawet 7,2litra, to zimą pewnie więcej czy to normalne spalanie jak na diesla.
U elektryka wykryto mi błędy po podpięciu do komputera CRANK SENSOR CIRCUIT - Obwód czujnika wałka, EGR SYSTEM - zapchany zawór EGR, TIMING CONTROL - sterowanie czasu wtrysku. W czasie jazdy pali mi się kontrolka CHECK ENGINE choć nie zawsze się zapala od razu po uruchomieniu. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny?

Proszę o porady

kaczmar - Sob Sty 30, 2010 21:28

To mogę to powiedzieć, że mechanik cie oszukał na jedną świecę bo od 1997 roku modele 220 DS miały tylko 3 świece. Silniki bez intercolera nie porywają, mi pomogło przesmarowanie cięgna turbiny i mój roverek jest bardziej dynamiczny.

Ja przy prędkości 100 km/h mam na liczniku 2000 obrotów. Jeśli chodzi o check engine to samo zapalanie się kontrolki daje wiele do zastanowienia. Spalanie też za duże, nawet przy ostrej jeździe nie przekroczyłem nigdy 7 litrów

polak17_17 - Nie Sty 31, 2010 00:01

Zgadza się. Cudów z diesla bez intercoolera nie wyciągniesz. Sam mam wersje SD a przy 120km/h ma 2500 obrotów a pali 5,73l/100km. Ja miałem przy mrozie -20 problem, że na 2200 auto przerywało i naprawdę brakowało mocy (kilka dni temu). Przyczyną mogła być mała ilość paliwa oraz woda w filtrze paliwa. Minęły mrozy i nie ma problemu. Może ktoś tą tezę potwierdzić?

W instrukcji obsługi auto, jest zapisane, że przy zapaleniu kontrolki check engine, należy się zatrzymać, wyłączyć silnik po czym odczekać ok 30 sek. i odpalić spowrotem. A jeśli kontrolka zapali się ponownie podczas jazdy, można jechać dalej bez stresu i kiedy najdzie ochota odwiedzić ASO ;)

Pozdrawiam :)

Remigiusz - Nie Sty 31, 2010 01:38

zywy30, Mam ten sam silnik tylko teraz z IC :wink: I obroty co do predkosci sa dobre 2500 RPM przy 120km/h tak ma byc. Ale ze nie idzie wiecej niz 130km/h to dzwine i spalanie wskazuje na to ze jestes w trybie awaryjnym. Malo mocy i duzo pali.

Mechanik ciebie oszukał bo Przeplywomierz za 400zl Boscha steruje tylko EGR wystarczyło to tylko odłączyć oraz zaślepić i bys miał spokój. Ale cos wydaje mi sie ze turbina padła tobie albo sie zawiesiła, jak kolega wyżej pisał spróbuj poruczać ścięgnem czy cos ruszy i przesmaruj.

Najlepiej by bylo zamontować sobie wskaźnik ciśnienia to bys wiedział czy działa poprawnie.

4. świecy tez raczej nie masz tylko 3 :!:

Wymiana filtra powietrza oraz paliwa jest dobrze :wink:

Sprawdz sobie jeszcze przewody ktore ida do skrzyni :wink:

zywy30 - Nie Sty 31, 2010 11:54

Świece mam 4, byłem przy wymianie ich i widać tyle, że do czwartej świecy aby się dostać to nie lada problem bo przeszkadza pompa wtryskowa, ale jakoś dało radę ją wymienić. Pozatym jakie prędkości wyciągacie 86konnym dieselkiem?
polak17_17 - Nie Sty 31, 2010 12:25

Ja najwięcej pociągnąłem prawie 160km/h, ale myślę że da rady więcej bo warunki nie były sprzyjające. Nawet jeśli rzeczywiście masz 4 świece to nawet na 3 powinien Ci silnik odpalić bez zauważalnej różnicy.
GRZYBEK82 - Nie Sty 31, 2010 14:22

ja bym sprawdził jednak kąt wtrysku. napisz czy autko dymi i na jaki kolor
ja na a4 między bramkami po prostej 190 km/h a z górki przed balicami zamknąłem licznik 220km/h

kaczmar - Nie Sty 31, 2010 14:37

GRZYBEK82 napisał/a:

ja na a4 między bramkami po prostej 190 km/h a z górki przed balicami zamknąłem licznik 220km/h

:shock: coś nie che mi się w to wierzyć, czasem nie przerabiałeś zegarów na białe i nie ruszyłeś wskazówek?? :razz: Ja swoim roverkiem na jeszcze zimowych oponkach na a4 z Konina do Łodzi miałem 160 km/h i trochę jeszcze mogłem przycisnąć, ale się bałem. Kierownica trochę latała, a autko strasznie wyło (chyba przez te opony), po za tym szkoda mi go tak katować, no i strach też nie pozwalał [you]

Aha i wiem, że to może nie jest miejsce,, żeby pisać, ale od wczoraj jestem bardzo, ale to bardzo dumny z mojej "brytyjskiej strzałki". Wczoraj przeżyłem istny Zimowy Rajd Dakar, śniegu na drogach do mojego miasteczka po tablice rejestracyjną i po walce na leśnej drodze mój roverek dał rade :grin: Dodam tylko, że w zaspach utknął VW Golf III, Fiat Panda, VW Passat, BMW 316, a Rover 220 SD i Renault Laguna pojechały dalej :trzymasie:

Remigiusz - Nie Sty 31, 2010 17:27

Nie no samym 220 D bez Ic można spokojnie 160km/h jechać, jak jeszcze nic kolo mojego nie robiłem i jechałem do Francji do w Germany udało mi sie 190km/h wyciągnąć ale trwało do strasznie długo :wink:

A teraz to jak ostatnio próbowałem to wyglądało to tak:


To jakoś jednak juz nie ma reguły co do tych 4. świeć widzę bo za każdym razem jest inaczej :wink:

GRZYBEK82, W SD czy D nie ma katu wtrysku bo jest pompa mechaniczna i nic nie zobaczysz możesz tylko zobaczyć czy jak ustawisz pasek na kreski to czy tobie blokada wejdzie przy pompie, w tedy jest dobrze ustawiony zapłon.

kadzaf - Nie Sty 31, 2010 18:37

Remi55 jaki wymiar masz ciapetków na przodzie? i czy sprawdzałes obroty na 4 biegu
iwan00 - Nie Sty 31, 2010 20:19

U mnie w Roverku też przy 120 jest 2,5k obrotów. Co do prędkości maksymalnej to musisz mieć coś nie tak. Ja przy najzupełniej standardowym silniku beż żadnych przeróbek jestem w stanie pojechać jakieś 170. Przyspieszenie od 90 do 130 przy wyprzedaniu to kwestia kilku sekund. Więc szukaj przyczyny osłabienia. Ja zaczął bym od turbiny.
Remigiusz - Nie Sty 31, 2010 23:17

kadzaf, Normalne 175/65 R14 :wink:

W jakim sensie czy sprawdzałem obroty na 4. biegu :?:

chudson - Nie Sty 31, 2010 23:56

Moim najszybciej jechałem troche ponad 160 i jeszcze zapasu miał myślę ze tak do 180 spokojnie ale strach bo huczy cały itp - pozatym przy gazie do dechy mocno kopci.


Reguły na świece nikt nie odkrył jeszcze , ja mam 98r SD i 4 świece

FSEbola - Pon Lut 01, 2010 15:55

zywy


tu masz poprawne wskazania predkosci wedle obrotow silnika ....
pod te wskazania podpisze sie zapewne i kolega Brt, ktory to juz raz sie pod nie podpisal w tym watku.. http://forum.roverki.eu/v...=165km&start=40


pomiary robione na A2 w Dojczland w pogodny sloneczny dzien, felgi '15 195/50
3600 dla 165km/h


3700 dla 170km/h


3800 dla 175km/h


3900 dla 180km/h