Zobacz temat - [R45 2.0iDT]Osuszacz klimatyzacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0iDT]Osuszacz klimatyzacji

Jordan87 - Pon Lut 01, 2010 21:37
Temat postu: [R45 2.0iDT]Osuszacz klimatyzacji
Mam pytanie, może już ktoś próbował tego o co chcę zapytać. Wymieniam teraz chłodnicę klimatyzacji i pomyślałem że warto od razu kupić nowy osuszacz. Szukałem na różnych stronach i na początku najtańszy jaki znalazłem to 221zł
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-2799.html

Zacząłem grzebać i znalazłem na stronie www.e-chlodnice.com.pl że do mojego auta pasuje osuszacz Nissens NIS95246 którego prawie nigdzie nie ma. Na stronie intercarsu zauważyłem że podają zamiennik dostępny u nich NIS95043 który pasuje również do R200, na allegro są po 70zł.

Aktualnie u siebie mam chyba taki http://allegro.pl/item905...01r_czesci.html , może różnica to właśnie tylko umiejscowienie tego czujnika? Czy ktoś próbował taki zastosować w 25/45?

Do tego dochodzi jeszcze jedno pytanie czy warto oszczędzać na tańszym osuszaczu czy jednak w tym przypadku producent też ma spore znaczenie?

darek_wp - Pon Lut 01, 2010 22:31

ZTCW wymiana osuszacza może nie być konieczna. Najpierw wymień chłodnicę klimy i jedź sprawdzić szczelność. Po podłączeniu instalacji do urządzenia powinno wyjść czy jest konieczna wymiana osuszacza. Ale jeśli będzie konieczna to raczej warto brać te droższe. Rozmawiając z ludźmi robiącymi klimy słyszałem opinie, że te tańsze z allegro po niedługim czasie trzeba wymieniać.
Jordan87 - Wto Lut 02, 2010 05:26

Konieczna raczej nie jest bo jeszcze do niedawna klima działała ale chciałem to zrobić okresowo, tak jak zmienia się olej silnikowy mimo tego że auto jeszcze jeździ :) Jak się objawia zużycie/zapchanie osuszacza? Nie chciał bym później płacić ponownie za nabicie jeśli będę musiał za jakiś czas wymienić osuszacz.
Brt - Wto Lut 02, 2010 09:32

"Zapchanie" podobno widać na zegarach przy nabijaniu klimy .... mi tak mówił klimaludek przy ostatniej obsłudze serwisowej klimatyzacji ... mój leży i czeka na wiosnę, bo planuję przy okazji serwisu klimy go wymienić. Masz młode auto i ja bym osuszacza narazie nie ruszał .... wymień skraplacz (chłodnicę) klimy i będzie ok :)
azer - Wto Lut 02, 2010 10:36

Jordan87, Też spotykałem się z podobnymi cenami przy szukaniu dla siebie osuszacza rok temu, aż zadzwoniłem do PHJOWI i zaśpiewał 40zł za nowy + wymiana też coś koło tego :ok: Warto czasami zrobić sobie wycieczkę do Nowego Miasta.

Używane ponoć się nie nadają do ponownego użytku za bardzo tak na marginesie.

Jordan87 - Wto Lut 02, 2010 19:45

Chyba jednak zdecyduję się kupić jeszcze osuszacz bo z tego co czytam różne artykuły to powinno się go zmieniać przy każdym rozszczelnieniu klimatyzacji lub co dwa pełne cykle wymiany środka chłodzącego. Dodam że auto kupiłem z rozszczelnioną klimatyzacją więc bardzo możliwe że pochłonął już tyle ile mogł.

Doszedłem też do wniosku że chyba producent w tym przypadku nie ma aż tak dużego znaczenia bo tam w środku są tylko te granulki pochłaniające wodę, choć mimo to będe starał się dostać jak najtaniej Nissens'a

azer - Wto Lut 02, 2010 19:51

aha przypomniało mi się jeszcze, że są conajmniej 2 typy osuszaczy. Nie pamiętam różnic, ale podawałem PHJOWI'emu nr vin aby konkretnie dobral.
Jordan87 - Wto Lut 02, 2010 19:55

Phjowi nie ma aktualnie tych osuszaczy

No właśnie to jest podstawowe pytanie czy są one zamienne? Bo to zapewne te dwa:
http://www.czesci-autokli...czy/1211266.jpg (taki jest u mnie aktualnie)
http://www.autosklep-car-...a180786bcf1.jpg

azer - Wto Lut 02, 2010 20:17

ten drugi to chyba nie

ja bym raczej brał pod uwagę te dwa
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
jest nawet tutaj uwaga czym się różnią i do których modeli pasują. Tyle że cena zabójcza. Zadzwoń jutro do PHJOWI i podpytaj o oc biega dokładnie.

edit: patrzyłem na pasujące do 25tki, ale podejrzewam że jest podobnie

Jordan87 - Czw Lut 11, 2010 23:31

Jestem po wymianie skraplacza i osuszacza. Po dokładnej analizie tego osuszacza z czujnikiem z boku stwierdziłem że pasował by on tylko i wyłącznie w przypadku gdyby podniosło się przewody łączące się z osuszaczem o około 5cm, czyli krótko mówiąc trzeba je giąć co sobie odpuściłem.

Mam teraz jednak inny problem, widzę że klima nie zawsze chce się włączyć (zwłaszcza jak ciepły), i tu mam pytanie.

Pyt.1 Czy R45 ma czujnik temperatury oleju tak jak to jest w R200? Nad filtrem oleju jest jeden czujnik ale chyba od ciśnienia bo sprawdzałem na gorącym i na zimnym i cały czas był zwarty do masy (przy wyłączonym silniku), ale co mnie zdziwiło to że z odpiętym tym czujnikiem i na włączonym silniku nie świeciła się kontrolka oleju, więc w tym momencie jestem głupi.

Pyt.2 Oprócz presostatu które czujniki mają wpływ na klimatyzację?
I czy jeśli zamieniłem wtyczki od w tej skrzynce nad zbiorniczkiem wysprzęglika może mieć takie objawy (były tam 3 komplety wtyczek po dwie w jednym kolorze, identyczne) choć na 95% wpiąłem je z powrotem tak jak były.

Przypomnę że to klimatronic :)

azer - Pią Lut 12, 2010 00:14

Jordan87 napisał/a:
Pyt.1 Czy R45 ma czujnik temperatury oleju tak jak to jest w R200? Nad filtrem oleju jest jeden czujnik ale chyba od ciśnienia bo sprawdzałem na gorącym i na zimnym i cały czas był zwarty do masy (przy wyłączonym silniku), ale co mnie zdziwiło to że z odpiętym tym czujnikiem i na włączonym silniku nie świeciła się kontrolka oleju, więc w tym momencie jestem głupi.
tak, jest to czujnik ciśnienia oleju i gdy jest padnięty to nie świeci się kontrolka oleju, przerabiłem to u siebie.
Brt - Pią Lut 12, 2010 09:23

wszystko działa prawidłowo .... w SDi był z boku filtra drugi czujnik ... właśnei temperatury oleju do układu klimatyzacji ... ale może w iDT już go nie stosowali :roll: rzuć okiem na schematy w rave ... tam jest wszystko :)
Jordan87 - Pią Lut 12, 2010 09:37

Właśnie ja mam problem z wyszukiwaniem informacji w Rave, nigdy nie wiem gdzie czego szukać :/
Brt - Pią Lut 12, 2010 09:51

w tym przypadku .... szukasz swojego auta ... później electric diagrams ... air condition i masz schemat ... warto jeszcze zajrzeć do opisu działania układu klimatyzacji .. może jest napisane, że np w pewnych warunkach sprężarka się nie włącza (bo za zimno na zewnątrz, bo ptaszek zaćwierkał itp.) ;)
Jordan87 - Pią Lut 12, 2010 12:14

Dzięki, znalazłem schemat i doszedłem do wniosku że są tam trzy czujniki sterujące:
-presostat S195
-czujnik temperatury w parowniku T165
-sensor-engine coolant temperature (czyżby czujnik temperatury płynu? ten od spodu zbiorniczka wyrównawczego?) T121

pomierzyłem sobie rezystancję presostatu i czujnika w parowniku przy działającej i zobacze jakie bedą miały parametry gdy klima nie będzie chciała się włączyć

Brt - Pią Lut 12, 2010 12:15

:) :ok:
Jordan87 - Sob Lut 13, 2010 13:31

Po dłuższych obserwacjach doszedłem do wniosku że winowajcą jest ... temperatura zewnętrzna, a dokładniej jej czujnik. Klimatyzacja nie chce się włączyć jeśli temperatura spadnie poniżej +1stC,no i gdy odepnę czujnik temperatury zew (ten w przednim zderzaku) sprężarka włącza się ale na wyświetlaczu klimatronika zaczyna migać napis "SERVICE" i błąd E4.

Wskazanie temperatury jest raczej właściwe więc nie dopatrywałbym się uszkodzenia czujnika.

Jeśli miało tak być fabrycznie to bardzo szybko odcina klime. Da się coś z tym zrobić oprócz sztucznej zmiany rezystancji ów czujnika za czym idzie przekłamanie temperatury? Może jakaś modyfikacja przy pomocy T4?

Brt - Sob Lut 13, 2010 13:54

w alfie jest tak, że poniżej 2,5 stC też odcina sprężarkę klimatyzacji ... narazie mi to nie przeszkadza wiec nie wiem czy jest sens kombinowania ... :roll:
Jordan87 - Sob Lut 13, 2010 14:08

Mi jakieś trzy tygodnie temu to bardzo przeszkadzało gdy podczas wyjazdu na narty padał intensywny śnieg no i zwykły nadmuch nie wyrabiał z odparowywaniem szyb :/ No ale w przyszłości będe wiedział żę zawsze mogę odłączyć ten czujnik.

W sumie właśnie wpadł mi pomysł do głowy aby zamontować na przewodzie ów czujnika prosty wyłącznik "pstryczkowy" dzięki czemu będę mógł go w razie potrzeby szybko wyłączyć :)

hademar - Sob Lut 13, 2010 14:33

Witam Panów. Ja zakupiłem Roverka 45 2000r ITD w listopadzie i także nie włącza mi się klima:( jednakże wiem że w niektórych samochodach poniżej zadanej temperatury tak po prostu jest:) postanowiłem więc na razie nie kombinować tylko poczekać na wyższe temperatury na zewnątrz:) jeśli nadal nie będę mógł jej włączyć to wtedy będę się zastanawiał:) Klima była nabita i wszystko niby było cacy ale jak się sam nie przekonam że działa to na słowo nie bardzo wierzę:) Apropos : może mieliście podobne "akcje" z Roverkami w tym roczniku? Pozdrawiam forumowiczów:)

[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 14:33 ]
roverek 45 2000r iDT oczywistycznie:)

Jugol - Sob Lut 13, 2010 14:47

hademar ja zakupiłem swego R z niedziałającą klimą- o czem mnie sprzedający informnął i opuścił co nieco, wiosną się za to wziąłem i wyszła dziurawa chłodnica klimy. Zakupiłem nową chłodnicę, klima nabita i hula aż miło. A wracając do sprawy niskiej temp. zewn. i niemożności załączenia klimy, to coś nie tak, bo przy -5- 9 stopniach załączałem i chodziła spoko, no chyba, że u mnie coś jest nie halo :hm: