|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0iDT]Osuszacz klimatyzacji
Jordan87 - Pon Lut 01, 2010 21:37 Temat postu: [R45 2.0iDT]Osuszacz klimatyzacji Mam pytanie, może już ktoś próbował tego o co chcę zapytać. Wymieniam teraz chłodnicę klimatyzacji i pomyślałem że warto od razu kupić nowy osuszacz. Szukałem na różnych stronach i na początku najtańszy jaki znalazłem to 221zł
http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-2799.html
Zacząłem grzebać i znalazłem na stronie www.e-chlodnice.com.pl że do mojego auta pasuje osuszacz Nissens NIS95246 którego prawie nigdzie nie ma. Na stronie intercarsu zauważyłem że podają zamiennik dostępny u nich NIS95043 który pasuje również do R200, na allegro są po 70zł.
Aktualnie u siebie mam chyba taki http://allegro.pl/item905...01r_czesci.html , może różnica to właśnie tylko umiejscowienie tego czujnika? Czy ktoś próbował taki zastosować w 25/45?
Do tego dochodzi jeszcze jedno pytanie czy warto oszczędzać na tańszym osuszaczu czy jednak w tym przypadku producent też ma spore znaczenie?
darek_wp - Pon Lut 01, 2010 22:31
ZTCW wymiana osuszacza może nie być konieczna. Najpierw wymień chłodnicę klimy i jedź sprawdzić szczelność. Po podłączeniu instalacji do urządzenia powinno wyjść czy jest konieczna wymiana osuszacza. Ale jeśli będzie konieczna to raczej warto brać te droższe. Rozmawiając z ludźmi robiącymi klimy słyszałem opinie, że te tańsze z allegro po niedługim czasie trzeba wymieniać.
Jordan87 - Wto Lut 02, 2010 05:26
Konieczna raczej nie jest bo jeszcze do niedawna klima działała ale chciałem to zrobić okresowo, tak jak zmienia się olej silnikowy mimo tego że auto jeszcze jeździ Jak się objawia zużycie/zapchanie osuszacza? Nie chciał bym później płacić ponownie za nabicie jeśli będę musiał za jakiś czas wymienić osuszacz.
Brt - Wto Lut 02, 2010 09:32
"Zapchanie" podobno widać na zegarach przy nabijaniu klimy .... mi tak mówił klimaludek przy ostatniej obsłudze serwisowej klimatyzacji ... mój leży i czeka na wiosnę, bo planuję przy okazji serwisu klimy go wymienić. Masz młode auto i ja bym osuszacza narazie nie ruszał .... wymień skraplacz (chłodnicę) klimy i będzie ok
azer - Wto Lut 02, 2010 10:36
Jordan87, Też spotykałem się z podobnymi cenami przy szukaniu dla siebie osuszacza rok temu, aż zadzwoniłem do PHJOWI i zaśpiewał 40zł za nowy + wymiana też coś koło tego Warto czasami zrobić sobie wycieczkę do Nowego Miasta.
Używane ponoć się nie nadają do ponownego użytku za bardzo tak na marginesie.
Jordan87 - Wto Lut 02, 2010 19:45
Chyba jednak zdecyduję się kupić jeszcze osuszacz bo z tego co czytam różne artykuły to powinno się go zmieniać przy każdym rozszczelnieniu klimatyzacji lub co dwa pełne cykle wymiany środka chłodzącego. Dodam że auto kupiłem z rozszczelnioną klimatyzacją więc bardzo możliwe że pochłonął już tyle ile mogł.
Doszedłem też do wniosku że chyba producent w tym przypadku nie ma aż tak dużego znaczenia bo tam w środku są tylko te granulki pochłaniające wodę, choć mimo to będe starał się dostać jak najtaniej Nissens'a
azer - Wto Lut 02, 2010 19:51
aha przypomniało mi się jeszcze, że są conajmniej 2 typy osuszaczy. Nie pamiętam różnic, ale podawałem PHJOWI'emu nr vin aby konkretnie dobral.
Jordan87 - Wto Lut 02, 2010 19:55
Phjowi nie ma aktualnie tych osuszaczy
No właśnie to jest podstawowe pytanie czy są one zamienne? Bo to zapewne te dwa:
http://www.czesci-autokli...czy/1211266.jpg (taki jest u mnie aktualnie)
http://www.autosklep-car-...a180786bcf1.jpg
azer - Wto Lut 02, 2010 20:17
ten drugi to chyba nie
ja bym raczej brał pod uwagę te dwa
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
jest nawet tutaj uwaga czym się różnią i do których modeli pasują. Tyle że cena zabójcza. Zadzwoń jutro do PHJOWI i podpytaj o oc biega dokładnie.
edit: patrzyłem na pasujące do 25tki, ale podejrzewam że jest podobnie
Jordan87 - Czw Lut 11, 2010 23:31
Jestem po wymianie skraplacza i osuszacza. Po dokładnej analizie tego osuszacza z czujnikiem z boku stwierdziłem że pasował by on tylko i wyłącznie w przypadku gdyby podniosło się przewody łączące się z osuszaczem o około 5cm, czyli krótko mówiąc trzeba je giąć co sobie odpuściłem.
Mam teraz jednak inny problem, widzę że klima nie zawsze chce się włączyć (zwłaszcza jak ciepły), i tu mam pytanie.
Pyt.1 Czy R45 ma czujnik temperatury oleju tak jak to jest w R200? Nad filtrem oleju jest jeden czujnik ale chyba od ciśnienia bo sprawdzałem na gorącym i na zimnym i cały czas był zwarty do masy (przy wyłączonym silniku), ale co mnie zdziwiło to że z odpiętym tym czujnikiem i na włączonym silniku nie świeciła się kontrolka oleju, więc w tym momencie jestem głupi.
Pyt.2 Oprócz presostatu które czujniki mają wpływ na klimatyzację?
I czy jeśli zamieniłem wtyczki od w tej skrzynce nad zbiorniczkiem wysprzęglika może mieć takie objawy (były tam 3 komplety wtyczek po dwie w jednym kolorze, identyczne) choć na 95% wpiąłem je z powrotem tak jak były.
Przypomnę że to klimatronic
azer - Pią Lut 12, 2010 00:14
Jordan87 napisał/a: | Pyt.1 Czy R45 ma czujnik temperatury oleju tak jak to jest w R200? Nad filtrem oleju jest jeden czujnik ale chyba od ciśnienia bo sprawdzałem na gorącym i na zimnym i cały czas był zwarty do masy (przy wyłączonym silniku), ale co mnie zdziwiło to że z odpiętym tym czujnikiem i na włączonym silniku nie świeciła się kontrolka oleju, więc w tym momencie jestem głupi. | tak, jest to czujnik ciśnienia oleju i gdy jest padnięty to nie świeci się kontrolka oleju, przerabiłem to u siebie.
Brt - Pią Lut 12, 2010 09:23
wszystko działa prawidłowo .... w SDi był z boku filtra drugi czujnik ... właśnei temperatury oleju do układu klimatyzacji ... ale może w iDT już go nie stosowali rzuć okiem na schematy w rave ... tam jest wszystko
Jordan87 - Pią Lut 12, 2010 09:37
Właśnie ja mam problem z wyszukiwaniem informacji w Rave, nigdy nie wiem gdzie czego szukać
Brt - Pią Lut 12, 2010 09:51
w tym przypadku .... szukasz swojego auta ... później electric diagrams ... air condition i masz schemat ... warto jeszcze zajrzeć do opisu działania układu klimatyzacji .. może jest napisane, że np w pewnych warunkach sprężarka się nie włącza (bo za zimno na zewnątrz, bo ptaszek zaćwierkał itp.)
Jordan87 - Pią Lut 12, 2010 12:14
Dzięki, znalazłem schemat i doszedłem do wniosku że są tam trzy czujniki sterujące:
-presostat S195
-czujnik temperatury w parowniku T165
-sensor-engine coolant temperature (czyżby czujnik temperatury płynu? ten od spodu zbiorniczka wyrównawczego?) T121
pomierzyłem sobie rezystancję presostatu i czujnika w parowniku przy działającej i zobacze jakie bedą miały parametry gdy klima nie będzie chciała się włączyć
Brt - Pią Lut 12, 2010 12:15
Jordan87 - Sob Lut 13, 2010 13:31
Po dłuższych obserwacjach doszedłem do wniosku że winowajcą jest ... temperatura zewnętrzna, a dokładniej jej czujnik. Klimatyzacja nie chce się włączyć jeśli temperatura spadnie poniżej +1stC,no i gdy odepnę czujnik temperatury zew (ten w przednim zderzaku) sprężarka włącza się ale na wyświetlaczu klimatronika zaczyna migać napis "SERVICE" i błąd E4.
Wskazanie temperatury jest raczej właściwe więc nie dopatrywałbym się uszkodzenia czujnika.
Jeśli miało tak być fabrycznie to bardzo szybko odcina klime. Da się coś z tym zrobić oprócz sztucznej zmiany rezystancji ów czujnika za czym idzie przekłamanie temperatury? Może jakaś modyfikacja przy pomocy T4?
Brt - Sob Lut 13, 2010 13:54
w alfie jest tak, że poniżej 2,5 stC też odcina sprężarkę klimatyzacji ... narazie mi to nie przeszkadza wiec nie wiem czy jest sens kombinowania ...
Jordan87 - Sob Lut 13, 2010 14:08
Mi jakieś trzy tygodnie temu to bardzo przeszkadzało gdy podczas wyjazdu na narty padał intensywny śnieg no i zwykły nadmuch nie wyrabiał z odparowywaniem szyb No ale w przyszłości będe wiedział żę zawsze mogę odłączyć ten czujnik.
W sumie właśnie wpadł mi pomysł do głowy aby zamontować na przewodzie ów czujnika prosty wyłącznik "pstryczkowy" dzięki czemu będę mógł go w razie potrzeby szybko wyłączyć
hademar - Sob Lut 13, 2010 14:33
Witam Panów. Ja zakupiłem Roverka 45 2000r ITD w listopadzie i także nie włącza mi się klima:( jednakże wiem że w niektórych samochodach poniżej zadanej temperatury tak po prostu jest:) postanowiłem więc na razie nie kombinować tylko poczekać na wyższe temperatury na zewnątrz:) jeśli nadal nie będę mógł jej włączyć to wtedy będę się zastanawiał:) Klima była nabita i wszystko niby było cacy ale jak się sam nie przekonam że działa to na słowo nie bardzo wierzę:) Apropos : może mieliście podobne "akcje" z Roverkami w tym roczniku? Pozdrawiam forumowiczów:)
[ Dodano: Sob Lut 13, 2010 14:33 ]
roverek 45 2000r iDT oczywistycznie:)
Jugol - Sob Lut 13, 2010 14:47
hademar ja zakupiłem swego R z niedziałającą klimą- o czem mnie sprzedający informnął i opuścił co nieco, wiosną się za to wziąłem i wyszła dziurawa chłodnica klimy. Zakupiłem nową chłodnicę, klima nabita i hula aż miło. A wracając do sprawy niskiej temp. zewn. i niemożności załączenia klimy, to coś nie tak, bo przy -5- 9 stopniach załączałem i chodziła spoko, no chyba, że u mnie coś jest nie halo
|
|