|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] ABS - włącza sie przy małej prędkości 40km/h
siemasz - Wto Lut 02, 2010 18:51 Temat postu: [R75] ABS - włącza sie przy małej prędkości 40km/h podczas hamowania, poniżej granicy 40 km/h ABS włącza się nawet lekko naciskając pedał hamowania! brak jakiegokolwiek wskazania na wyświetlaczu komputera pokładowego!! nie świeci się żadna kontrolka!! powyżej 40 km/h ABS funkcjonuje bez jakichkolwiek zastrzeżeń!! na serwisie komputer wykazał błąd zaworu ABS w pompie hamulcowej ale po wykasowaniu wszystko wróciło do normy... niestety tylko na około miesiąc czasu! czy ma ktos pomysl na ten problem?
staf - Wto Lut 02, 2010 18:55
siemasz, Wpisz w szukajke ABS i poczytaj: http://forum.roverki.eu/v...ghlight=r75+abs
apples - Wto Lut 02, 2010 19:02
Czy podczas hamowania, a dokładnie zadziałania ABS zapala się kontrolka ABS?
siemasz - Wto Lut 02, 2010 19:09
nic sie nie zapal!!! jak gdyby bylo wszystko ok!
apples - Wto Lut 02, 2010 19:29
Nigdzie nie znalazłem żeby podczas hamowania, a dokładnie zadziałania ABS zapalała się lu musiała zapalić się kontrolka ABS. U mnie jak wyczuje delikatny poślizg koła tez zadziała. Ostatni nawet zadziałał na metalowym szwie na moście.
Może się doszukujesz tylko problemu.
siemasz - Wto Lut 02, 2010 19:38
po wykasowaniu bledu w komputerze bylo wszystko ok! i teraz niestety problem wrocil!!
SeniorA - Wto Lut 02, 2010 20:47
siemasz napisał/a: | podczas hamowania, poniżej granicy 40 km/h ABS włącza się nawet lekko naciskając pedał | jest to objaw usterki pierścienia magnetycznego łożyska piasty, prawdopodobnie tylnej. .
siemasz - Wto Lut 02, 2010 21:27
[quote="SeniorA"]jest to objaw usterki pierścienia magnetycznego łożyska piasty, prawdopodobnie tylnej. .
dzięki Andrzeju!
tylko co to jest?
czy jest to trudne do wymiany?
i jak sprawdzić która strona?
a an dodatek jak to się ma do tego, ze w serwisie (jak już pisałem wyżej) na kompie pokazywało błąd zaworu w pompie hamulcowej!!
SeniorA - Wto Lut 02, 2010 22:05
siemasz napisał/a: | tylko co to jest? | czujniki ABS współpracują z pierścieniami magnetycznymi zamontowanymi w łożyskach piast. Pierścienie to takie plastikowe osłonki łożyska z wkładkami magnetycznymi do wytwarzania sygnału w czujniku ABS podczas obrotu koła. siemasz napisał/a: | czy jest to trudne do wymiany? | to jest nieodłączna część łożyska piasty, a z tyłu łożysko jest zintegrowane z piastą. siemasz napisał/a: | na kompie pokazywało błąd zaworu w pompie hamulcowej!! | być może tak jest. Ja znam przypadki ,że przyczyną był pierścień. Był kiedyś na forum podobny przypadek.Poszukaj w szukajce.
[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 22:05 ]
znalazłem http://forum.roverki.eu/v...4&highlight=abs
MarioBross - Sro Lut 03, 2010 22:23
Mam podobny problem przy byle jakich prędkościach włącza się ABS i terkota ale nie hamuje tylko wydłuża mi drogę hamowania. Jeżdżę uważnie i nawet jak dojeżdżam do stopu np mam już 20 km/h wciskam hamulec i płynę ABS terkota a auto nie hamuje jakby dalej jechało po chwili puści i jest już miękki, aż strach jeździć z takim hamulcem. Klocki tarczę wymienione w grudniu.
Bulway - Sro Lut 03, 2010 23:19
Hej, miałem ten sam problem... kombinowałem na wszystkie fronty. sprawdziłem tarcze, wymieniłem płyn hamulcowy (jak masz stary to może wydzielić się woda, a wiadomo co dzieje się z wodą przy minusowych temperaturach), w każdym razie szukałem 1000 różnych przyczyn, okazało się że problem jest dość trywialny. Miałem letnie oponki
Gdy tylko opony są nieprzystosowane do warunków lub łyse, koła/koło zaczynają się ślizgać, a wtedy odpalają się wszystkie systemy.
u mnie było to widać zarówno przy hamowaniu (nawet przy 10km/h) jak i przy skręcie. Jak tylko brałem duży łuk, autem zaczynało mi rzucać. (dziwne wrażenie jakby coś blokowało jedno koło). wymiana opon na nówki zimówki rozwiązała problem.
truten23 - Czw Lut 04, 2010 12:12
MarioBross, Tak jak pisze SeniorA, sprawdź w jakim stanie są pierścienie na piastach, może czujnik też wymaga oczyszczenia z opiłków.
SeniorA - Czw Lut 04, 2010 13:15
truten23 napisał/a: | sprawdź w jakim stanie są pierścienie na piastach, | w R75 nie ma klasycznych pierścieni na piastach . Na jednej stronie łożyska , jest obrotowa plastikowa szalka z 48 elementami magnetycznymi , która musi być umieszczone na przeciwko czujnika w płaszczyźnie do niego prostopadłej. Niewielki zwichrowanie pierścienia czy też jego uszkodzenie ,zagięcie i kontakt z elementami metalowymi może skutkować błędną pracą ABS.
Tomson40075 - Czw Lut 04, 2010 15:25
Bulway, powiem ci że ja mam podobnie, kiepski bieżnik i koła się ślizgają, ABS działa czulej a i kontrola trakcji działa jak zwariowana.
siemasz - Czw Lut 04, 2010 18:46
teraz to już jestem całkiem zakręcony
wyciągnąłem na razie bezpiecznik od ABS bo się jeździć nie dało! chyba poczekam do wiosny bo faktycznie te moje opony (zimowe) są niespecjalne! może się wtedy poprawi tzn wyjaśni a jak nie to będę dalej szukał przyczyny
dzięki serdeczne wszystkim za dotychczasowe rady
możne się jeszcze jednak ktos znajdzie kto spotkał się z takim samym problemem!
SeniorA - Czw Lut 04, 2010 19:02
siemasz, to nie opony skoro cały czas się tak dzieje. Albo faktycznie zawór modulatora , albo pierścień. Może trzeba wymienić też płyn hamulcowy jak nie był dawno wymieniany.
apples - Czw Lut 04, 2010 19:04
SeniorA ile dokładnie płynu wchodzi do układu hamulcowego?
siemasz - Czw Lut 04, 2010 19:14
chyba faktycznie zacznę od wymiany płynu hamulcowego! i tak nie wiem kiedy był wymieniany wiec może nie pomoże ale na pewno nie zaszkodzi
SeniorA - Czw Lut 04, 2010 19:33
apples napisał/a: | ile dokładnie płynu wchodzi do układu hamulcowego? | 1 litr, DOT 4 (do pierwszego zalania ). Praktycznie tyle wystarcza do wymiany.
apples - Czw Lut 04, 2010 19:35
Dzięki. Mam nadzieje że nie więcej.
DOT 4 Shell Donax YB. Masz pomysł jak go dobrze ściągnąć? Tylko przez odpowietrzniki, czy zasysać czymś?
SeniorA - Czw Lut 04, 2010 20:29
apples napisał/a: | Masz pomysł jak go dobrze ściągnąć? Tylko przez odpowietrzniki, czy zasysać czymś? | Są trzy metody wymiany płynu w R75 , ale wszystkie przy wykorzystaniu odpowietrzników. Najczęściej robi się przy pomocy drugiej osoby, można też pojedynczo mając do dyspozycji zestaw z zaworem i trzecia metoda z wykorzystaniem zestawu zbiornika z płynem i sprężonego powietrza (ciśnienie max 2 bary ).
apples - Czw Lut 04, 2010 20:38
Czy spuścić całość najpierw i dopiero jak sucho to wlać nowy czy na zasadzie dolewania nowego do starego?
truten23 - Czw Lut 04, 2010 21:02
To robi się na zasadzie dolewania nowego płynu do starego. Nie należy dopuścić żeby zapowietrzyła się pompa ABSu, bo później bywają jaja z odpowietrzeniem jej.
SeniorA - Czw Lut 04, 2010 21:11
wymienia się na zasadzie przepompowywania , dokładnie tak jak napisał truten23,
truten23 - Czw Lut 04, 2010 21:18
SeniorA, dzięki za naświetlenie sprawy pierścieni w 75
apples, w zakladach jest taka maszynka co wysysa płyn z odpowietrznika i wlewa ciągle nowy do zbiorniczka. Ale można tak i samemu
apples - Pią Lut 05, 2010 08:27
Dzieki. Gdyby był mój post to bym klikną "pomógł".
Mortal - Pon Lut 08, 2010 12:50
Ktoś już rozwiązał ten problem
Niestety mnie też ABS zaczął "szaleć" - chrupie pod pedałem i zamiast hamować jadę dalej. Po jakimś czasie zapala się kontrolka od ABS i już normalnie hamuje (bez ABS). Po ponownym odpaleniu kontrolka od ABS ciągle się świeci - po przejechaniu kilkunastu metrów gaśnie i znowu z ABS "szaleje". Po chwili się zapala i tak do kolejnego odpalenia. Wyjąłem już bezpiecznik pod maska od ABS.
Dodatkowe objawy:
- jak jadę to słychać takie ciche "pukanio strzelanie" jakby jakiś przekaźnik w okolicach pedału hamulca ciągle się przełączał - ciężko stwierdzić gdzie dokładnie, bo przy stojącym samochodzie jest cisza
Niedawno wymieniałem czujnik od ABS (lewy przedni), bo siadł tuż przed zimą. Miesiąc cieszyłem się z ABS i niestety znowu problem.
Nie wiem, czy to może mieć jakieś znaczenie, ale wyjmowałem ostatnio webasto, bo siadła przy nim pompka od wody i trochę płynu chłodniczego polało się po skrzyni biegów i obok - zastanawiam się czy gdzieś do pompy od ABS (a raczej wtyczki) się nie dostało (jeszcze nie zdejmowałem pudla od akumulatora i nie wiem gdzie dokładnie jest pompa od ABS).
Pozdrawiam
SeniorA - Pon Lut 08, 2010 12:53
Mortal napisał/a: | zastanawiam się czy gdzieś do pompy od ABS (a raczej wtyczki) się nie dostało (jeszcze nie zdejmowałem pudla od akumulatora i nie wiem gdzie dokładnie jest pompa od ABS).
| to trzeba sprawdzić jak najszybciej . ABS ECU jest pod aku.
truten23 - Pon Lut 08, 2010 12:56
Może znowu jest coś nie tak z czujnikiem? Może nie łączy któraś kostka czujnika?
Pierścienie na przegubach są ok?
Mortal - Pon Lut 08, 2010 16:45
najpierw chce zerknąć do pompy ABS - tylko nie mam teraz dostępu do garażu, a na dworze przy -7 to raczej nie bardzo chce mi się odkręcać akumulator.
Co do pierścieni, to jak je sprawdzić Będzie coś widać z kanału
truten23 - Pon Lut 08, 2010 21:36
Najlepiej zdjąć koło i sie im przyjrzeć, czy nie sa pęknięte, czy nie sa usyfione w czymś...
sknerko - Pon Lut 08, 2010 21:50
W 75 nie ma pierścieni jak w innych, tylko na piastach albo łożyskach są magnetyczne pierścienie, z przodu o ile sie nie mylę na łożyskach wymiennych a z tyłu też na łożyskach ale wymienne z całą piastą.
pierścienie odpuść bo nie słyszałem żeby kropnęły raczej czujnik ale najpewniej wtyczka od pompy ABS ew. sama pompa
truten23 - Pon Lut 08, 2010 22:02
Wiem, SeniorA, już mi różnicę naświetlił, jednak odpowiadałem na posta Mortal on ma R220SD
sknerko - Wto Lut 09, 2010 10:21
truten23 napisał/a: | jednak odpowiadałem na posta Mortal on ma R220SD |
Pomyłka, ma też MG ZT-T i jemu chodzi o to auto właśnie.
truten23 - Wto Lut 09, 2010 10:28
Widzisz, ma 2 auta i zasugerowałem się pierwszym.
sash997 - Wto Lut 09, 2010 10:41
terz miałem ten problem chłopaki ABS załanczał sie przy najmniejszych prędkościach ale u mnie to była wina opon, z przodu miały 60 a z tyłu 65 wysokości...jakoś w innych autach z ABS różnica wysokości nie ma znaczenia...
ligierator - Nie Kwi 18, 2010 13:08
Witam Panów.
A ja właśnie od 2 dni mam problem.
Poniżej predkośći 40km/h ABS sie załacza:(
Dzisiaj sciagnołem wszystkie koła odkreciłem tylnie piasty i wyczyściłem pierscienie, były delikatnie zabrudzone wydmychałem i wyczyściłem itp.....
pomyslałem ze może to przednie koła... wiec sciagnołem przeguby i były delikatnie podrdzewiałe.. wyczysciłem szczotką drucianą...
Oczywiście czujniki wyciagnołem i wyczysciłem z opiłków itp....
Jest troche lepiej ale dalej od czasu do czasu sie załacza.
NA T4 nie pokazuje błedu zwiazanego z Abs:(
Cóż to może być?
opony 4 nowe 16'
Pozdrawiam
[ Dodano: Nie Kwi 18, 2010 14:08 ]
Witam ponownie.
Dziś miałem wielki problem.
jechałem 40 i wyskoczył mi pies i zacząłem gwałtownie hamować i ABS zaczął działanie.
Odpuściłem na sekundę i zacząłem znowu hamować, po czym zapalila mi sie kontrolka ABS. Następnie stanąłem i zgasiłem silnik, odpaliłem i przejechałem z 5 metrów i kontrolka zgasła.
Tak jak pisałem wszystkie pierścienie sprawdzone i wyczyszczone:(
Pompa ABS?
Płyn do wymiany ?
xROnx - Sob Paź 15, 2011 15:14
siemasz napisał/a: | wyciągnąłem na razie bezpiecznik od ABS bo się jeździć nie dało |
czy wyciągnięcie bezpiecznika na kilka dni (w celu oczekiwania na np. nowe łożysko) i potem włożenie go z powrotem nie będzie skutkowało tym że wyskoczą jakieś błędy?
automechanik - Nie Paź 16, 2011 10:17
Błędy wyskoczą ale po ponownym włożeniu bezpiecznika kontrolka nie będzie się świecić, a błąd zostanie zapamiętany w sterowniku.
xROnx - Pią Paź 21, 2011 16:11
OK.
Łożysko wymienione na nowe. problem zniknął. ogłaszam sukces
sash997 - Pią Lut 24, 2012 20:49 Temat postu: [R75] ABS włancza sie przy małej prędkości (40km/h) koledzy tak jak w temacie, ABS nie zawsze ale załancza sie przy ok 40km/h np hamuje z większej prędkości i przy 40km/h zaczyna terkotać pod pedałem,kontrolka sie nie świeci,czujniki pokazują prawidłową prędkość, pamiętam że kiedyś był taki temat ale niemoge go znaleźć
angel - Pią Lut 24, 2012 21:45
może być, że pieścień magnetyczny łożyska uszkodzony, lub coś z pompą ABS, ale stawiam na ten pieścień właśnie, są na wszystkich czterech kołach
xROnx - Sob Lut 25, 2012 13:11
a jak wygląda praca wskazówki od prędkości? gdy jedziesz ze stałą prędkością pokazuje ona prędkość w jednym miejscu czy tak delikatnie faluje? Odchyla się nawet tak na grubość wskazówki...?
sash997 - Sob Lut 25, 2012 15:18
myśle że jakby to były pierścienie to by nie pokazywały czujniki tej samej prędkości na każdym kole,błędów w ABS też niema...a prędkościomierz działa ok tak jak zawsze
xROnx - Sob Lut 25, 2012 16:19
sash997 napisał/a: | myśle że jakby to były pierścienie to by nie pokazywały czujniki tej samej prędkości na każdym kole |
U mnie tak było. Po podpięciu pod T4 prędkość była dobrze zczytywana ale ABS wariował nawet przy hamowaniu z prędkości 30km włączał się ABS. Zauważyłem że wskazówka od prędkościomierza delikatnie faluje(tak ok 1-2mm). Wymieniłem łożysko i wszystko wróciło do normy.
sash997 - Sob Lut 25, 2012 16:45
ale u ciebie tak samo wariowało jak u mnie?u mnie załancza sie tylko ok 40km/h np jak wtedy puszcze hamulec i znów nacisne jest ok, a łożysko w którym kole wymieniłeś??można je wzrokowo ocenić czy jest popsute??
xROnx - Sob Lut 25, 2012 18:18
zrób sobie taki test(bo ja to też zauważyłem u siebie jak mi ten ABS wariował) gdy będziesz sobie hamował spokojnie np dojeżdżając do świateł wciśnij pedał hamulca ale nie mocno tylko tak żeby auto zaczęło hamować - żebyś wyczuwał że hamulce stawiają już opór. I wtedy zobacz czy czasem pedał hamulca nie wariuje Ci z taką częstotliwością jak po pełnym obrocie koła. Czyli stosunkowo do zmniejszanej prędkości(przez Twoje lekkie hamowanie)pedał nie pulsuje rzadziej.
Tylko nie zapomnij wyhamować przed czerwonym światłem
TomaszM - Nie Lut 26, 2012 10:12
Wszystkie 4 opony mają taki sam rozmiar?
sash997 - Nie Lut 26, 2012 11:26
tak,z rozmiarami już to przerabiałem sęk w tym że nie dzieje sie to za każdym razem tylko jak mu sie coś pokiełbasi...nic ostatnio nie robiłem przy hamulcach,praktycznie to jak mam to auto to jeszcze wogóle przy hamulcach nic nie robiłem,może przydałoby sie wymienić płyn...
dziki1971 - Nie Lut 26, 2012 11:32
Witam a ja z innej beczki, czy moze ktos czyscił pierscien magnytyczny przez otwór czujnika ABs, mechanik mi powiedział ze moze byc zabrudzony smarem bo wymieniłem czujnik i dalej abs swieci,wspomniał tez o odległosci czujnika umnie stary był na koncu przytarty tak jakby obcierał o pierscien, co wy nato,pozdrawiam
Komputer pokazał uszkodzony czujnik predkosci obrotowej wiec wymieniłem,kable niby ok, o prze otwór nie zaglądałem.
sash997 - Pon Mar 12, 2012 19:06
może to nie wina czujnika tylko kabla gdzieś??a przez otwór nie widać czasem pierścienia czy jest zasyfiony??
[ Dodano: Pon Mar 12, 2012 19:06 ]
xROnX a jak zlokalizowałeś to pęknięcie??da sie coś podejrzeć bez większego rozbierania??bo miałem spokój jakiś czas i znów mi zaczyna wariować troche
gacek189 - Pon Mar 12, 2012 21:16
sash997 napisał/a: | może to nie wina czujnika tylko kabla gdzieś?? |
No właśnie jak sprawdzić czy to nie wina przewodu?? Jest jakiś sposób aby to wykluczyć
sknerko - Pon Mar 12, 2012 21:25
multimetrem zmierzyć czujniki jednocześnie ruszając przewodem
gacek189 - Pon Mar 12, 2012 21:28
sknerko napisał/a: | multimetrem zmierzyć czujniki jednocześnie ruszając przewodem |
Czyli mam zmierzyć opór tak
sknerko - Pon Mar 12, 2012 22:02
tak prawidlowe wartości sa gdzieś na forum podawał SeniorA
sash997 - Wto Mar 13, 2012 09:15
ale jak np bedzie przewód uszkodzony to bedzie sie kontrolka oświecać a mi nic nie swieci...jakoś tak mam przeczucie że to jeden z pierścieni albo zasyfiony albo uszkodzony tylko niewiem jak je sprawdzić bo nie uśmiecha mi sie rozbieranie wszystkiego do każdego pierścienia...
sknerko - Wto Mar 13, 2012 11:12
pierścienie to chyba tylko oscyloskopem się na czujnik podłączyć i kręcić kołem
GaDo - Wto Mar 13, 2012 12:32
a mi się też tak robi , na suchym asfalcie lekko przyhamuje i załącza się abs, pozatym od paru dni nie za kazdym razem ale często zapalają się kontroli od ABS, Kontroli trakcji i kontrolka (!) ręcznego , to też może być wina któregoś z pierścieni czy raczej czujnik ABS ? Zaczęło mi tak wariować odkąd założyłem felgi 18' od MG...
sknerko - Wto Mar 13, 2012 12:57
U mnie tez taka choinka się zapalała jak miałem uszkodzony kabel od czujnika prawego przedniego koła, był tylko przetarty a nie przerwany i pewnie dzięki temu prędkościomierz i wskaźnik paliwa nie wariowały. Zaizolowałem i spokój mam. GaDo, może gdzieś obciera ci kabel o felgę jak u mnie
Kris - Sro Mar 14, 2012 13:58
Są niestety specjaliści co nie umieją wyciągać poprawnie zepsutego czujnika od ABS i podczas jego wyjmowania "kaleczą" pierścień ABS, ja właśnie u siebie miałem taki zwód, koleś chciał wyciągnąć czujnik, nie wiedział za bardzo jak się do tego zabrać i to zostawił. Przy okazji byłem u Mariusza w Babicach i wymienił mi ten czujnik ale powiedzial że cos było grzebane wcześniej i nie daje sobie łapy uciąć czy będzie po wymianie działać - jak powiedział tak było, kontrolka ABS zgasła, ale system terkocze przy małych prędkościach, łożysko z pierścieniem niestety do wymiany spuścizna po nie znających się "mechanikach".
Co do przecierania się kabla... w zwrotnicach jest taki uchwyt na kabel od czujnika, i niestety ten kabel się wypina z tego uchwytu często, potem ociera o felgę, słychać to niekiedy w momencie jak się skręca podczas jazdy na maxa... takie jakby ocieranie, trzeszczenie, słychać przy małych prędkościach. Trzeba ten kabel wsadzić w uchwyt na zwrotnicy i ja np:. zapiąłem go dodatkowo takimi paskami samozaciskowymi, mam teraz spokój.
sash997 - Sro Mar 14, 2012 17:10
dziś rozebrałem prawy tył i np niewiem jak można uszkodzidzić pierścień skoro to jest kawał metalu bo jeśli dobrze myśle ten pierścień to tylna część piasty??zaraz wstawie fotki z operacji bo coś mi tam nie pasuje... czujnik powinien sie trzeć o piaste??
[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 17:10 ]
jedno zdjęcie troche słabej jakości niestety dysponowałem tylko telefonem,koło czujnika jest dość wyrdzewniała blacha osłoniająca tarczo-bęben
mafia001 - Pon Paź 15, 2012 18:35 Temat postu: [R75] Czujnik prawy przód Witam niewiem gdzie napisać to może podepnę się tutaj, wymieniałem dzisiaj czujnik ABS prawy przód bo nie chodził mi licznik teraz wszystko oczywiście ok tylko zaciekawił mnie jeszcze jeden czujnik w prawym przednim kole, przewody czujnika lecą obok tego z ABS-u gdzie wchodzi, nie mam pojęcia bo jest przerwany ,z autem nic się nie dzieje ,ale warto spytac może to coś przydatnego z góry dzieki i pozdrawiam.
SeniorA - Pon Paź 15, 2012 20:24
mafia001 napisał/a: | jeszcze jeden czujnik w prawym przednim kole | i tylnym , czujnik zużycia klocków hamulcowych.
mafia001 - Pon Paź 15, 2012 21:48
ok teraz juz wiem wszystko dzieki wielkie pozdrawiam.
sash997 - Pon Paź 15, 2012 22:21
skoro temat powrócił to napisze że u mnie problemem była rdza z osłony blaszanej tarczobębna na prawym tyle po wyczyszczeniu i zaklajstrowaniu rdzy spokój jak narazie
|
|