Zobacz temat - [R214] Problem z Centralnym zamkiem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Problem z Centralnym zamkiem

china22 - Sro Lut 03, 2010 18:21
Temat postu: [R214] Problem z Centralnym zamkiem
Witam! Mam problem z centralnym od kąd kupiłem 'roverka
problem jest taki że centralny wogóle nie reaguje (musze otwierac drzwi kluczykiem i resztę od środka (5 drzwi)) immo normalnie się włancza i wyłancza z pilota, miałem spalony bezpiecznik po wymianie w każdych drzwiach coś zaczęło stukać i od tamtej pory cisza... i centralny nie otwiera ani nie zamyka drzwi. Znajomy mechanik twierdzi ze należy wymienić sterownik od centralnego i alarmu, ponieważ mogło dojść do spięcia w tylnej klapie w przewodach i mógł się spalić sterownik? myślicie że to w tym problem? :sad: nie chce na darmo ciągnąć się w koszty...

Lechos - Sro Lut 03, 2010 18:31

Zdejmij tapicerke drzwi kierowcy i przyjrzyj sie podlaczeniu porzewodow do silownika (master daje sygnal do centralki a ona na reszte drzwi)
china22 - Pon Lut 08, 2010 18:08

Lechos napisał/a:
Zdejmij tapicerke drzwi kierowcy i przyjrzyj sie podlaczeniu porzewodow do silownika (master daje sygnal do centralki a ona na reszte drzwi)


Przyjrzałem się dziś temu podłączeniu przewodów do siłownika i na moje oko wszystko jest wporządku! co mozna jeszcze sprawdzić? czy jedynie pozostaje zmienić ten sterownik od centralnego i alarmu??? :/

czort - Pon Lut 08, 2010 20:11

Myślę że nie zmienisz samej centralki alarmu. bo ona jest z immo a co za tym idzie razem z komputerem to mozna wymienic.

Sprawdz wiązkę z przewodami w tylnej klapie jeśli jeszcze tego nie zrobiłes.
Bo to zazwyczaj jest głownym powodem nie dzaiłających roznych urzadzen...

piter34 - Pon Lut 08, 2010 20:27

china22 napisał/a:
miałem spalony bezpiecznik po wymianie w każdych drzwiach coś zaczęło stukać i od tamtej pory cisza... i centralny nie otwiera ani nie zamyka drzwi.

Po mojemu to Ci się siłowniki wszystkie "skończyły" albo jest coś nie tak ze sterowaniem z centralki (sprawdź, czy się pojawia sygnał, gdy naciskasz przyciski pilota).

Mi też kiedyś w R200 siłownik centralnego trzaskał i musiałem założyć nowy.

china22 - Pon Lut 08, 2010 23:42

czort napisał/a:
Sprawdz wiązkę z przewodami w tylnej klapie jeśli jeszcze tego nie zrobiłes.
Bo to zazwyczaj jest głownym powodem nie dzaiłających roznych urzadzen...


Jakiś czas temu znajomy mechanik coś tam grzebał (bo nie działała mi tylnia wycieraczka) zaizolował wtedy przewody które było poprzecierane. Sam sprawdzałem i przewody były wporządku.

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 23:42 ]
piter34 napisał/a:
Po mojemu to Ci się siłowniki wszystkie "skończyły" albo jest coś nie tak ze sterowaniem z centralki (sprawdź, czy się pojawia sygnał, gdy naciskasz przyciski pilota).


Jakieś takie ciche stuknięcie słychać jak naciskam pilota... ale tylko to i nic po za tym.

darek_wp - Wto Lut 09, 2010 07:27

Poniżej masz schemat podłączenia centralnego zamka w samochodzie.
najczęstszą przyczyną problemów z CZ jest siłownik w drzwiach kierowcy - jeśli on nie działa bądź przewody idące do niego są uszkodzone nie podaje prawidłowych informacji do Alarm ECU i pozostałe siłowniki również nie będą działać. Bardzo rzadko zdaża się problem z samym sterownikiem choć pisałeś, że bezpiecznik do CZ był uszkodzony więc nie można wykluczyć np przepalonych ścieżek w module ale z tym poradzi sobie średnio zaawansowany elektronik. Na pewno na początek warto sprawdzić działanie siłownika w drzwiach kierowcy - szczególnie wbudowanych w niego krańcówek.

china22 - Wto Mar 16, 2010 20:04

darek_wp napisał/a:
Poniżej masz schemat podłączenia centralnego zamka w samochodzie.
najczęstszą przyczyną problemów z CZ jest siłownik w drzwiach kierowcy - jeśli on nie działa bądź przewody idące do niego są uszkodzone nie podaje prawidłowych informacji do Alarm ECU i pozostałe siłowniki również nie będą działać. Bardzo rzadko zdaża się problem z samym sterownikiem choć pisałeś, że bezpiecznik do CZ był uszkodzony więc nie można wykluczyć np przepalonych ścieżek w module ale z tym poradzi sobie średnio zaawansowany elektronik. Na pewno na początek warto sprawdzić działanie siłownika w drzwiach kierowcy - szczególnie wbudowanych w niego krańcówek.


Witam! Wracając do tematu Elektromechanik znalazł przyczynę a dokładnie w sterowniku CZ. była przetopiona kostka(przekaźnik) , zakupiłem nowy (używany) sterownik i dziś po podpięciu niestety nie chce sie połączyć z immo :/ tzn. nie chce sie zgasic kontrolka czerwona?! dodam iż kupiłem tylko sam sterownik!
Koleś widzi rozwiązanie takie iż podmieni ten przeplony przekaźnik i przełoży z tego nowego Niby troche zabawy.. we wtorek jestem umówiony na robote więc zobaczymy co się da zrobić.
Pozdrawiam
Ps- napiszcie co o tym sądzicie?

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 20:04 ]
Siemka! Zamek centralny już działa :) Dziś mi Elektromechanik podmienił ten sterownik i wszystko gra! Mam takie pytanie jeszcze otóż czy przy zamykaniu/otwieraniu drzwi z pilota powinny mrugnąć kierunkowskazy??? ponieważ u mnie nic nie mruga?

lukaszl - Sro Mar 16, 2011 20:54

Witam

Mam ostatnio problem z centralnym zamkiem w moim Roverze. Otóż przy zamykaniu lub otwieraniu drzwi pilotem przepalał mi się bezpiecznik w komorze silnika. Po kilkukrotnej podmianie bezpiecznika usłyszałem zgrzyty w drzwiach kierowcy.
W chwili obecnej zgrzyty ustały. Alarm się uzbraja i rozbraja, auto mogę normalnie odpalić, lecz nie otwierają się zamki w drzwiach.
Z tego co wyczytałem na forum podejrzewam siłownik w drzwiach kierowcy.
Tylko jak sprawdzić czy on jest faktycznie uszkodzony?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

R-200 - Czw Mar 17, 2011 16:33

Może przepust tylnej klapy?
mario4133 - Czw Mar 17, 2011 19:15

na początek trzeba sprawdzić wiązkę kabli w tylnej klapie,po prawej stronie, jeżeli dalej nie działa to trzeba sprawdzić bezpieczniki pod maską, a jeśli dalej nic to moduł centralnego zamka który jest za głównymi bezpiecznikami u mnie się przepaliła jedna ścieżka, zlutowałem i jest ok
Slwek77 - Wto Mar 22, 2011 16:39

Witam , czy ktoś z gdańska sprawdził by mi czemu nie działa centralny zamek i czy by założył alarm?
lukaszl - Nie Mar 27, 2011 11:07

Witam

Tak jak podejrzewaliście okazało się, że w przepuście tylnej klapy była poprzerywana izolacja oraz uszkodzona ścieżka na module centralnego zamka.
Robota u elektromechanika na jedno popołudnie za jedyne 50zł :wink:

Dzięki za pomoc.

slav-kiler - Pią Kwi 01, 2011 20:27

W tylnej klapie kable były popękane , zaizolowałem ale dalej nie działa centralny. Czy to że mam zdezaktywowany IMO ma znaczenie że nie działa centralny?
Harry - Pią Kwi 01, 2011 23:32

a jak przekręcisz kluczem to działa ?
slav-kiler - Sob Kwi 02, 2011 07:44

niestety , każdy zamek muszę kluczem bądź cypelek podnosić od środka.
leszczu - Sob Kwi 02, 2011 18:14

A sprawdzałeś bezpiecznik pod maską ??
slav-kiler - Sob Kwi 02, 2011 21:23

wszystkie bezpieczniki sprawdziłem
mateusz55555555 - Nie Kwi 03, 2011 16:31
Temat postu: Rover 214 Si problem z Centralnym
Witam, mam podobny problem, a mianowicie:
Kupiłem Rover 214 Si 1996r,
Gościu mówił że immo p-rzestało działać i jak mechanik rozkodowywał kompa to wtedy tez przestał działać centralny zamek i alarm. Czy można coś z tym zrobić?

memphisto - Nie Kwi 03, 2011 18:24

mateusz55555555 napisał/a:
Gościu mówił że immo p-rzestało działać i jak mechanik rozkodowywał kompa to wtedy tez przestał działać centralny zamek i alarm.


u mnie walił się immo i wycieli go ale centralny działa i działał. Co prawda nie z pilota ale z kluczyka działał.

Ja zainwestowałem 300 PLN i dorobiłem sobie alarm z centralnym na pilociku (bo do auta w ogóle nie dostałem pilocików :D )

[ Dodano: Nie Kwi 03, 2011 18:24 ]
mateusz55555555, po prostu 3ba podpiąć mastera i powinno działać

mateusz55555555 - Pon Kwi 04, 2011 18:54

A gdzie powinna być ta centralka od Centralnego zamka? Mógłby mi ktoś zrobić zdjęcie jak to wygląda?

Pod kierownicą jest taka szeroka kostka i ma dosyć dużo kabli, czy to może byś od centralnego? A samą centralke ktoś by wyciągnął?

slav-kiler - Pon Kwi 04, 2011 20:09

Nie wiem ale chyba znalazłem przyczynę braku centralnego. W drzwiach są siłowniki elektryczne ale chyba brak centralki bo znalazłem 3 wtyczki w które nic nie jest wpięte, pewnie od centralnego i szyb elektrycznych są.
mateusz55555555 - Pon Kwi 04, 2011 20:45

taka sama kostka, jak ta szeroka u mnie też jest odpięta... i tez nie działa centralny więc mozliwe ze to bedzie od tego....
slav-kiler - Pon Kwi 18, 2011 12:28

Dalszy ciąg mojej walki , zakupiłem moduł centralnego i podpiąłem do tej białej wtyczki wydarzyły się 3 rzeczy :
1.podświetliły się zegary
2.zapaliły się światła pozycyjne z przodu i tyłu
3.zaczęło coś piszczeć przy otwartych drzwiach kierowcy , jak je zamknąłem przestało

zamknąłem drzwi kluczem , bo synchronizacja pilota nic nie daje . Odszedłem od auta ale światła dalej się świecą, więc pozostało mi odpiąć moduł centralnego. jakieś sugestie?

[ Dodano: Pon Kwi 18, 2011 12:28 ]
Witam ponownie , doszedłem do wniosku że problem jest z komputerem w którym chyba nie umiejętnie jest usunięty immo. czy wie ktoś gdzie w trójmieście można naprawić kompa lub zdiagnozować?

pistolet - Pon Kwi 18, 2011 13:20

Może zadam wyjątkowo głupie pytanie, ale czy gasiłeś światła po wyjściu z samochodu? :) Bo jak piszczy przy otwartych drzwiach bez kluczyka w stacyjce to znaczy że są światła włączone - to tak ma być.
slav-kiler - Pon Kwi 18, 2011 14:28

podpinając moduł centralnego miałem wyłączone światła wyjęty kluczyk ze stacyjki, jak podpiąłem od razu zaświeciły się światła i podświetliły się zegary , włączałem i wyłączałem światła przełącznikiem ale nie miało to wpływu i po wyjściu z auta i zamknięciu auta kluczykiem światła się paliły z przodu i tyły jak i zegary.
Coś powoduje że same światła się zapalają i nie dają zgasić po podpięciu tego modułu centralnego.

leszczu - Pon Kwi 18, 2011 14:42

Nie wiem może jakieś zwarcie. Może wiązka tylnej klapy, wiązka w drzwiach ??
slav-kiler - Pon Kwi 18, 2011 14:44

sprawdzona klapa i drzwi kierowcy

Witam , a więc podłączyłem alarm i centralny zamek kupiony na allegro, wszystko działa oprócz siłownika w drzwiach kierowcy tzn , jak jest odpięty to działają wszystkie drzwi oprócz niego i wszytko jest ok , a jak podepnę mastera czyli z drzwi kierowcy to pali bezpiecznik centralnego.
Jakieś sugestie? Pewnie do wymiany siłownik master , wie ktoś jak go wymontować?

Basienka0172 - Pią Sie 05, 2011 10:43

Witam! Ja też mam problem z zamkiem a mianowicie mam tylko jeden kluczyk i jeden pilot do mojego roverka, nie da się go otworzyć/zamknąć kluczykiem, tylko pilotem, pilot był już naprawiany raz, elektryk powiedział że może działać pare lat a może działać tydzień no i działał przeszło miesiąc, znowu ta sama awaria, najgorsze jest to że aby odpalić silnik trzeba nacisnąć guziczek w pilocie, a podobno takie awarie usuwają jedynie w salonie rovera, co robić? może ktoś mi coś podpowie? :(
slav-kiler - Pią Sie 05, 2011 10:48

usuń immo i po problemie mi udało się wymienić zamek z drzwi kierowcy.
Basienka0172 - Pią Sie 05, 2011 11:00

tak tylko jak chciałam to zrobić to pan elektryk powiedział że nie ma takiej opcji dlatego że od razu cały komputer siada i wszystko w samochodzie nawala ponieważ to jest zamek robiony w salonie przy produkcji samochodu a nie na czyjeś "widzimisie" :(
PTE - Pią Sie 05, 2011 11:04

Kup drugi pilot (najlepiej nowy) i podjedź z nim do warsztatu, który posiada roverowski komputer TestBook/T4 - tam Ci go zaprogramują. Co to znaczy że nie da się samochodu otworzyć/zamknąć za pomocą kluczyka? Nie obraca się? to może jest już nadmiernie wyrobiony? Miałem podobną sytuację w poprzednim aucie - kluczyk normalnie przekręcał się w stacyjce, ale w zamkach drzwi i bagażnika ani drgnął. Na szczęście miałem zapasowy, który był nie używany i ten działał bez problemu, Na wszelki wypadek dorobiłem sobie jeszcze jeden na zapas, póki było z czego.

Druga opcja to zakup komputera i immobilisera wraz z zakodowanymi pilotami do niego, np. na allegro.

Basienka0172 - Pią Sie 05, 2011 11:16

kluczyk nie pasuje do zamka w drzwiach a z resztą nic mi z tego gdyby nawet pasował bo i tak nie odpalę silnika bez pilota, ile może kosztować zaprogramowanie nowego pilota? no i czy gdzieś w Lublinie da się to zrobić?
PTE - Pią Sie 05, 2011 11:33

TestBooka zdaje się w Lublinie nie ma, zresztą wystarczy popytać tubylców na forum i użyć opcji "szukaj" aby uzyskać np. taki wynik.

Przestudiuj ten wątek, jego lektura powinna Ci pomóc.

Basienka0172 - Pią Sie 05, 2011 11:44

Dzięki wielkie, na pewno się przyda :)
Hrabia - Nie Sie 07, 2011 14:36

Basienka0172, Masz się jak dostać do lublina dzisiaj? Znajdziesz nas tutaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52218
Trochę nie rozumiem z czym masz problem... czy w pilotem czy z zamkiem. Jeśli z pilotem to pewnie pomoże wymiana baterii i synchro z immo. Ale... wpadnij najlepiej eR to zobaczymy co da się zrobić. Osobiście obstawiam baterię albo gumki/guziczki. Jeśli bateria to koszta spore bo między 5 a 16 zł ;)

Basienka0172 - Pon Sie 08, 2011 21:13

niestety za późno przeczytałam wiadomość :( bateria była wymieniana i nic to nie dało, póki co czasem działa pilot, czasem nie, elektryk już go raz rozbierał, coś tam lutował no i się zobaczy jak to będzie ;) ale w sumie to chciałabym dorobić sobie dodatkowy kluczyk i pilot bo to się przydaje :)
Hrabia - Pon Sie 08, 2011 22:48

Osobiście średnio raz na 3 miesiące muszę lutować swój i nie trzeba do tego elektryka. Blaszka która trzyma baterię i jest na 3 nogach i wyłazi z płytki. Nic się nie stanie jeśli jakaś męska ręka otworzy w Twoim pilocie obudowę, sprawdzi nóżki i ewentualnie je przylutuje za pomocą zwykłej lutownicy.
Kacor - Pon Cze 25, 2012 09:41

Witam! Mam problem z moim centralnym zamkniem. Kluczyk otwiera wszystkie drzwi na raz więc raczej bezpiecznik ok. Z pilota nie mogę zdziałać nic, z pilotem zostawionym w domu mogę jeździć więc chyba immo nie ma w aucie. Kupiłem moduł centralnego zamka od stiga i nie mam już pomysłów jak go podłączyć a próbowałem na kilka sposobów, nie jestem do końca zorganizowany w tym temacie. Czy jest ktoś kto da mi pewne wskazówki od czego zacząć ?
brkzzz - Pon Cze 25, 2012 12:34

Kacor, kalibrowałeś pilot? otwierasz drzwi kierowcy kluczykiem i naciskasz 4 razy przycisk zamknięcia na pilocie.
leszczu - Pon Cze 25, 2012 12:43

Baterie w pilocie wymieniałeś ??
Kacor - Pon Cze 25, 2012 13:52

Założyłem już nowy moduł z którego założeniem miałem problemy :) jednak siadając do tematu jeszcze raz i na spokojnie było najlepszym rozwiązeniem. Wszystko działa tak jakbym tego chciał, jeszcze muszę kierunkowskazy podłączyć. Dzięki brkzzz za podpowiedź :) , leszczu do priorytetów należy sprawdzenie bezpieczników, baterii i przewodów :)

Mój cały poprzedni problem polegał na nie odcięciu się od starego modułu centralnego zamka który został zakatowany przy odłączeniu immo przez poprzedniego właściciela i zrobienia ogólnej sieczki z elektryką -.- zostało mi podłączenie centralnego do kierunków i naprawa ogrzewania tylnej szyby :)

brkzzz - Pon Cze 25, 2012 15:07

Kacor, orientujesz się jak wygląda to połączenie centralki z sygnalizacją kierunkami?
Tam jest chyba jakiś moduł osobny do kierunków?

Pytam się, bo oficjalnie w moim roczniku powinny być migające kierunki przy zamykaniu z pilota, tymczasem tylko 2 razy zdarzyło mi się, że zaświeciły. Miałem wtedy przetartą wiązkę w tylnej klapie, od czasu jej naprawy nic mi nie świeci, a chciałbym żeby świeciło :grin:

Toteż proszę o wskazanie lokalizacji tego czegoś, co odpowiada za sygnalizację kierunkami, a ja już się tym odpowiednio zajmę :mrgreen:

Kacor - Wto Cze 26, 2012 09:25

Właśnie zdziwiony byłem że przerywacza od kierunków nie ma pod włącznikiem świateł awaryjnych :(
Nie wiem kolego jak wygląda to oryginalnie w roverze, ja teraz założyłem nowy moduł kupiony u stiga i tam mam 2 wyjścia na kierunkowskazy na których pojawia się przerywane +12 przy otwarciu i zamykaniu zamka. za chwilę jadę po 2 diody prostownicze i gdzieś będę się wpinał, ale nie wiem jeszcze gdzie ;P centralkę mam koło bezpieczników w kabinie to pewnie coś tam wynajdę.

slav-kiler - Nie Lip 29, 2012 21:05

Witam mam problem z centralnym. W drzwiach kierowcy nie działa centralny zamek i muszę otwierać drzwi kluczykiem , pozostałe działają z pilota. Po zdjęciu boczka drzwi okazało się że wyjęta jest wtyczka z siłownika. Jak podłączę to nie działa nic, żadne drzwi nie reagują na pilota. Jak odłączę (wyjmę wtyczkę z siłownika)siłownika z drzwi kierowcy to działają pozostałe drzwi tzn zamykają się i otwierają z pilota.
leszczu - Pon Lip 30, 2012 16:08

slav-kiler napisał/a:
Witam mam problem z centralnym. W drzwiach kierowcy nie działa centralny zamek i muszę otwierać drzwi kluczykiem , pozostałe działają z pilota. Po zdjęciu boczka drzwi okazało się że wyjęta jest wtyczka z siłownika. Jak podłączę to nie działa nic, żadne drzwi nie reagują na pilota. Jak odłączę (wyjmę wtyczkę z siłownika)siłownika z drzwi kierowcy to działają pozostałe drzwi tzn zamykają się i otwierają z pilota.

Wychodzi na to, że siłownik master powoduje jakieś zware. Trzeba będzie go chyba wymienić.

slav-kiler - Pon Lip 30, 2012 16:11

elektryk sprawdzał opór i powiedział że jest za mały w stosunku do innych. pasuje tylko od rovera 200 czy także od 400 ?
aha ,
kiedyś było podobnie i kupiłem używany , ale dalej jest tak samo. Czyżby obydwa uszkodzone?

leszczu - Pon Lip 30, 2012 16:15

slav-kiler napisał/a:
pasuje tylko od rovera 200 czy także od 400 ?

Chyba nie.
slav-kiler napisał/a:
kiedyś było podobnie i kupiłem używany , ale dalej jest tak samo. Czyżby obydwa uszkodzone?

To może gdzieś robi zware w przewodach. Sprawdź czy nie są pourywane kabelki wiązce drzwi kierowcy.

slav-kiler - Pon Lip 30, 2012 18:14

wiązka sprawdzona , zerwałem izolację i od nowa taśmą izolacyjną zakleiłem.
rieger - Nie Wrz 09, 2012 20:50

Podepne sie pod temat z pytaniem: czy w waszych r200 alarm rozbraja sie po otworzeniu bagaznika kluczem?? ogolnie jak to ma dzialac?
darek_wp - Pon Wrz 10, 2012 21:52

rieger napisał/a:
ogolnie jak to ma dzialac?

Jak otwierasz kluczykiem bagażnik to rozbrajasz sam bagażnik - drzwi , wnętrze i imo są dalej uzbrojone.

rieger - Pon Wrz 10, 2012 21:57

No wlasnie u mnie jest tak, ze otwieram kluczykiem, podnodze klape i wyje skubaniec. Gdzie nalezaloby szukac przyczyny ?
Harry - Pon Wrz 10, 2012 22:40

jak otworzysz bagażnik kluczykiem to auto jest nadal uzbrojone i zacznie wyć. Przeczytaj sobie instrukcje obsługi auta i sie wszystkiego dowiesz
rieger - Wto Wrz 11, 2012 16:52

Czyli u mnie dziala jak ksiazka pisze. Jednak nasuwa mi sie taka mysl po kiego grzyba ten zamek tam jest skoro nie rozbraja alarmu. Chyba tylko w razie awarii silownika.
brkzzz - Sro Wrz 12, 2012 15:25

rieger, a jak wyjmiesz aku zimową porą do podładowania to jak zamknąłbyś bagażnik bez zamka? :]