Zobacz temat - Prostowanie felg
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Prostowanie felg

marcin8c - Pią Lut 05, 2010 00:09
Temat postu: Prostowanie felg
Witam i o zdrowko pytam :)

mam pytanko... musze pojechac i dac felgi do prostowania. chodzi o dwie przednie niestety :/ samochod normalnie jezdzic ale zaczyna majtac kierownica gdy hamuje. zreszta podczas wymiany opon panowie z wulkanizacji mowili ze felgi juz sa krzywe. jak to wyglada od strony takiej gdy przyjezdzam samochodem w ktorym chce wyprostowac felgi ? czy oprocz oplaty za prostowanie place normalnie jak za wymiane opon ? 50zl za prostowanie + 80zl za wymiane opony czy to jest tak ze w tych 50zl mam zawarte rowniez zdjecie kola z samochodu i zdjecie oraz zalozenie opony ? No i ile czasu takie cos trwa ? :)

przepraszam za glupie pytanie ale 50zl a 130zl od kola to jest duza roznica :)

Pływak - Pią Lut 05, 2010 00:12

Jak tylko przy hamowaniu trzęsie to bym sprawdził tarcze/klocki. Druga sprawa 80zł za wymianę opony? Chyba razem z oponą :lol: Ja za założenie opon, wyważenie i wymianę wentyli płaciłem 40-50zł za komplet
hvil - Pią Lut 05, 2010 00:14

to juz w konkretnym zakladzie ugadaj, u mnie w lublinie usluga prostowania jesli nie trzeba spawac i lakierować 100zł o felgi kosztowala mnie i nic mnie nie obchodzilo oddawalem kola (a nawet woz) i mialem gotowe zalozone w tej cenie.
marcin8c - Pią Lut 05, 2010 00:27

Pływak napisał/a:
Jak tylko przy hamowaniu trzęsie to bym sprawdził tarcze/klocki. Druga sprawa 80zł za wymianę opony? Chyba razem z oponą :lol: Ja za założenie opon, wyważenie i wymianę wentyli płaciłem 40-50zł za komplet


no samochod mial wymieniane klocki i troche szlifowane tarcze pod koniec lata... wiec watpie by to bylo problemem.

a no blad mi sie wkradl.. pozno juz jest :P od 80 za komplet :)

hvil - Pią Lut 05, 2010 00:32

pytanie jak ci szlifowali:-) ja w mazdzie wymienilem tarcze na nowe....bo mi bily jakbym mial abs:-D w pedal a niemam:-D po wymianie minely 3 miesiace.... tarcze znowu krzywe!!! Takze sprawdz je po szlifowaniu nim sprostujesz fele:-)Pływak, dobrze gada:-)
faecd - Pią Lut 05, 2010 03:28

u mnie w okolicy ceny sa takie 20zl wymiana opony (komplet 80zl, kola 15,16 cali) Prostowanie felgi 100zl!

Kiedys udalo mi sie 4 felgi wyprostowac i zalozyc u nich opony za 350zl :/

Kozik - Pią Lut 05, 2010 07:31

sprawdź przeciwwagi na półośkach u mnie się poodklejały i biła mi kierownica
Gonia - Pią Lut 05, 2010 08:40

marcin8c napisał/a:
Pływak napisał/a:
Jak tylko przy hamowaniu trzęsie to bym sprawdził tarcze/klocki. Druga sprawa 80zł za wymianę opony? Chyba razem z oponą :lol: Ja za założenie opon, wyważenie i wymianę wentyli płaciłem 40-50zł za komplet


no samochod mial wymieniane klocki i troche szlifowane tarcze pod koniec lata... wiec watpie by to bylo problemem.

a no blad mi sie wkradl.. pozno juz jest :P od 80 za komplet :)


W 620Ti pogięły się nowe tarcze. Przetoczenie pomogło na 3 miesiące :(
A jakiej grubości są te Twoje tarcze?

marcin8c - Nie Lut 07, 2010 12:26

Kozik napisał/a:
sprawdź przeciwwagi na półośkach u mnie się poodklejały i biła mi kierownica


a tak bardziej po polsku ? :D tak konkretnie to czego i gdzie mam szukac ? :)

Jakiej grubosci sa te tarcze to nie wiem, ale napewno podczas przegladu zimowego nikt mi na nie nie zwrocil uwagi, ze nalezaloby wymienic a klocki byly ogladane.

Co do bicia... pod pedalem mi nic nie bije, tylko kierownica

Dud.ek - Nie Lut 07, 2010 12:28

tylko podczas hamowania czy przy normalnej szybkiej jeździe też?
Gonia - Nie Lut 07, 2010 12:32

marcin8c napisał/a:
Kozik napisał/a:
sprawdź przeciwwagi na półośkach u mnie się poodklejały i biła mi kierownica


a tak bardziej po polsku ? :D tak konkretnie to czego i gdzie mam szukac ? :)

Jakiej grubosci sa te tarcze to nie wiem, ale napewno podczas przegladu zimowego nikt mi na nie nie zwrocil uwagi, ze nalezaloby wymienic a klocki byly ogladane.


Grubość minimalna tarcz wentylowanych to 19 mm., zaś pełnych 11.

Więc jeśli były szlifowane, to wielce prawdopodobne, że są poniżej grubości minimalnej, co powoduje ich znacznie szybsze przegrzewanie i znacznie większe predyspozycje do gięcia się :(

Kozik - Nie Lut 07, 2010 12:37

marcin8c napisał/a:
sprawdź przeciwwagi na półośkach u mnie się poodklejały i biła mi kierownica



a tak bardziej po polsku ? tak konkretnie to czego i gdzie mam szukac ?


Pod samochodem od skrzyni do kół dochodzą półośki, na nich są takie walcowe gumy grube, u mnie one się przemieszczały co powodowało bicie kierownicy.

marcin8c - Nie Lut 07, 2010 12:43

dzieki Kozik, napewno sprawdze.

Dud.ek, tylko podczas hamowania

Kozik - Nie Lut 07, 2010 12:47

tylko podczas hamowania to będą tarcze krzywe

Miałem też tak że zakupiłem tarcze ATE klocki Ferodo
Super hamowały ale po jakimś czasie zaczęła mi bić kierownica przy hamowaniu

Wymieniłem klocki na ATE - tarcze zostały te same, przestało bić ale zdecydowanie gorzej hamuje.

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 12:47 ]
tarcze muszą być dobrane do klocków

Dud.ek - Nie Lut 07, 2010 15:01

Kozik napisał/a:
tylko podczas hamowania to będą tarcze krzywe

Miałem też tak że zakupiłem tarcze ATE klocki Ferodo
Super hamowały ale po jakimś czasie zaczęła mi bić kierownica przy hamowaniu

Wymieniłem klocki na ATE - tarcze zostały te same, przestało bić ale zdecydowanie gorzej hamuje.

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 12:47 ]
tarcze muszą być dobrane do klocków

zgadzam sie w 100%

marcin8c - Nie Lut 07, 2010 16:07

no to bede musial sie rozejzec za nowymi tarczami :) dzieki.

ktos moglby polecic jakies dobre tarcze ?

Kozik - Nie Lut 07, 2010 21:10

komplet ATE (tarcze + klocki) spisuje się w miarę dobrze, hamowanie z dużych prędkości nie powoduje drgania kierownicy.
Jednak na Tarczach ATE i klockach Ferodo hamowanie było dużo bardziej efektywne (mniej siły w nogach trzeba mieć), ale klocki szybko się ścierały i tak mocno rozgrzewały tarczę, że się gięła.

[ Dodano: Nie Lut 07, 2010 21:10 ]
to moje doświadczenia ;)

faecd - Pon Lut 08, 2010 00:29

marcin8c, bierz ATE a bedziesz mial spokoj.

Ja z kolei mam EBC Ultimax (inaczej blach stuff, jakosc oem, zadne tuningowane) ale sciagalem je z Anglii. Mialem kilka funtow do wydania i jakos musialem je spozytkowac wiec padlo na angielskie EBC. Jak na razie przejechaly od czerwca 2009 jakies 10 tys i wszystko w porzadeczku jak nalezy, nic nie bije, klocki nie znikaja w oczach :)

Kozik - Pon Lut 08, 2010 09:30

Cytat:
marcin8c, bierz ATE a bedziesz mial spokoj.


ale tylko komplet tarcze/klocki ATE

iwan00 - Pon Lut 08, 2010 10:31

I pamiętaj, że po zakupie nowych tarczy przez około pierwszy tysiąc trzeba je "zahartować". Tak naprawdę nie ma to wiele wspólnego z normalnym hartowaniem ale z przyzwyczajeniem tarczy do szybkich zmian temperatury bez wypaczania. Należy unikać przegrzewania wszelkiego rodzaju ( długie hamowania z górki) oraz gwałtownych zmian temperatur ( ostre hamowanie z dużych prędkości czy wjazd w kałuże)

Nie należy się dziwić, jeśli ktoś kupuje nowe tarcze, da im na dzień dobry kilka razy w kość a potem narzeka że superaśne tarcze mu się pogięły. Potem nawet toczenie to rozwiązanie tylko na chwilę bo tarcze będą się już ciągle wypaczały.

A jeśli chodzi o prostowanie felg to 50PLN za sztukę to rozsądna cena.

hvil - Pon Lut 08, 2010 10:49

superasnie nie superasne teraz robia szit:-D mi udalo sie brembo rozpalic do ognia klocki:-D zem sie troche strachu najadl ale to tylko klocki sie fajczyly:-D