Zobacz temat - [R75] Świece żarowe, przekaźnik świec - błąd grzania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Świece żarowe, przekaźnik świec - błąd grzania

witia24 - Pon Lut 08, 2010 13:18
Temat postu: [R75] Świece żarowe, przekaźnik świec - błąd grzania
witam mam pytanie czy ktos jest w stanie rozpoznac blad po odczytaniu go ze stacyjki czy tylko komp pozostaje

pytanie do apples czy kupiles te swiece orginalne za 16 zl bodajze bo bym sam zakupil masz linka


czy tlumaczyl ktos to bo angielski to mi ciezko idzie

http://tuning-diesels.com/75Zt/R75maf.htm

SeniorA - Pon Lut 08, 2010 13:52

błędy tylko Test book
apples - Pon Lut 08, 2010 14:05

Nie kupiłem ich. Dzwoniłem do Land Rovera i mówią że są takie sobie.
Kupię chyba NGK ale nie teraz. Wymienię na jesień razem z filtrem paliwa bo może jeszcze się popalą do następnej zimy :wink: Teraz ciepło wiec kręci. Po wizycie na T4 wiem że to ich wina więc się nie przejmuje że wariuje z odpalaniem. Pozostałe podzespoły silnika OK.

[ Dodano: Pon Lut 08, 2010 14:05 ]
witia24 błędy odczyta dowolny czytnik błędów lub komputer który obsługuje złącze OBD. Pełna diagnostyka T4.

Podejrzewasz przepławkę? Moja miała jakiś parametr powyżej 400 (czegoś).
Jak walnięta przepływka to muli do 2000rpm, dymi itp.

witia24 - Pon Lut 08, 2010 16:00
Temat postu: ok
Podejrzewasz przepławkę? nie razcej nie ale tak pytam chodzi oto poszarpyawnie kolo 1800-2200 co pisalem, auto idzie mysle ok no i spalanie trasa spokojna jazda maks spokojna i spalanie cos kolo 6 litra dlatego pytam o przeplywke

czyli te bledy zczytam zwyklym kablem i gdze odczytam co dany blad oznacza

a mam jeszce jedno pytanie cos mi auto zaczelo wyc tak jak wiejski tuning tlumika , ostatnoi czesto auto chamowalem silnikiem moze to od tego , wbijam auto na luz i to samo myslicie ze to opony czy lozyska wyje, glosniej przy wiekszej predkosci

2 pytanie ostanio pzy chamowaniu slysze jak by ktos mi udezal pod podwoziem mloteczkiem , wiem ze mam do wymiany wachacze tylnie z pzodu czy to one moga byc , pzry skrecie tez podobny efekt

apples - Pon Lut 08, 2010 16:26

witia24 kabelkiem nic nie zrobisz. Musisz mieć specjalne urządzenie.
Może katalizator się rozwalił.
Z zawieszeniem podjedz na stacje diagnostyczną na szarpaki. Wszystko wyjdzie/ Koszt 25-50zł.

staf - Pon Lut 08, 2010 16:53

witia24 napisał/a:
gdze odczytam co dany blad oznacza

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29982

witia24 - Pon Lut 08, 2010 21:43
Temat postu: ok
apples daj link do tych swiec orginalnych bo cos nie moge znalesc i do tych co ty bedziesz kupowal zobacze i porownam ceny dzieki

a katalizator to raczej nie bo wlancvzam na luz i dzwiek taki sam , wieksza predkosc glosniej , ale wyspzeglenie silnika i halas taki sam im wolniej tym ciszej na luzie

apples - Wto Lut 09, 2010 11:21

http://www.4land.pl/sklep/view/81/

http://www.allegro.pl/lis...ring=D-Power+32

witia24 - Wto Lut 09, 2010 12:45
Temat postu: ok
dzieki chyba wezne te tansze i podjade do kogos aby mi sprawdzil czy musze wymieniac ,a le raczej tak bo ciezko kreci nawed pzry 0 stopnia z 2 -3 razy musze zakrecic

a czy swiece gzeja tylko raz na rozruchu czy do osiagniecia jakiej temperatury

apples - Wto Lut 09, 2010 12:51

Grzeją jeszcze przez chwilę po zgaśnięciu kontrolki świec na wskaźniku (liczniku).
SeniorA - Wto Lut 09, 2010 12:58

witia24 napisał/a:
czy swiece gzeja tylko raz na rozruchu czy do osiagniecia jakiej temperatury
mają sterownik , który w oparciu o temperaturę silnika, reguluje czasem grzania.
witia24 - Wto Lut 09, 2010 13:09
Temat postu: ok
czyli swiece maja wplyw tylko na odpalenie potem to juz nic nie gzeja ,
bo ja caly czas walcze z tym stzelaniem i nieweim co to jest jak sie silnik nagzeje jest ok

a jak zimny jak by silnik jaks srubke zaciagnol i nia obijalo we wlocie jak mocniej gas nacisne i poszarpywanie

dzis odepne przeplywke czy latwo sie ja odpina i czy nic nie zepsuje

SeniorA - Wto Lut 09, 2010 13:36

witia24 napisał/a:
czyli swiece maja wplyw tylko na odpalenie potem to juz nic nie gzeja ,
są dwie fazy grzania , faza wstępna do rozruchu i druga po uruchomienia do poprawy warunków spalania i czas trwania tych faz zależy od temperatury silnika ( płynu chłodzącego ).Ta druga faza ( po uruchomieniu ) np. w temp -20 trwa 10 sekund , w temp. 50 st. C już nie grzeją.
sash997 - Wto Lut 09, 2010 14:54

ale uszkodzone świece wychodzą na diagnozie komputerowej...
apples - Wto Lut 09, 2010 15:44

Mi pokazało nie świece tylko sterownik grzania świec. Samych świec chyba nie pokarze.
Byłem na T4.

sash997 - Wto Lut 09, 2010 16:01

niewiem jak t4 ale mi pokazało błąd 3 świecy...bo była kiedyś wymieniana i po wykasowaniu już go nie było...
apples - Wto Lut 09, 2010 16:55

A gdzie sprawdzałeś? Dzwoniłem do PHJOWI i twierdzi że nie ma takiej opcji aby jakikolwiek komputer podał która świeca leży. Jest to wina sterownika w komputerze samochodu że nie podaje. Poda tylko tak jak u mnie. :wink:
sash997 - Wto Lut 09, 2010 16:55

akurat wtedy byłem w toruniu i mi moc znikła wyszło że czujnik ciśnienia paliwa ale miał jakiś zwykły interfeis multi scan czy coś takiego... łóczył sie brzez bluetooth chyba sobie taki kupie bo kosztyje niecałe 900zł
apples - Wto Lut 09, 2010 17:15

To może pokazał tylko błąd świecy, anie dodatkowo 3.
sash997 - Wto Lut 09, 2010 17:34

pisało BŁĄD 3 ŚWIECY - COŚ O NAPIĘCIU CZY COŚ TAKIEGO , kupiłem niedawno zwykły kabelek OBD2 do VAG i jestem zadowolony z możliwości więc chyba sie skusze na ten interfeis myśle że na własny użytek w zupełności wystarczy
apples - Wto Lut 09, 2010 17:36

Ja mam rocznik 2000 więc lipa.
SeniorA - Wto Lut 09, 2010 17:39

apples napisał/a:
Poda tylko tak jak u mnie.
tak, " Glow Plug Reley "
apples - Wto Lut 09, 2010 17:39

dokładnie SeniorA
witia24 - Wto Lut 09, 2010 17:56
Temat postu: ok
to pasuje do nas ten zwykly kabel czy nie bo nie kumam moj rocznik to 2000rok prawie 2001 /OBD2 do VAG/ daj linka jakiego tego kabelka masz i czy do opla astry podejdzie rok 1998 dizel no i do rowera czy cos tam zdzilam
sash997 - Wto Lut 09, 2010 18:26

ale to nie chodzi tak o kabel jak o program którym sie łączusz z komputerem samochodu...ja narazie sprawdzałem ten kabel na skodzie octavii 1998 i golfie IV 1998 a do roverka mam w planach zakupić inny interfeis bo już jest w innym systemie EOBD chyba choć wtyk ten sam ale więcej pinów wykorzystanych tak mi sie wydaje.... a do opla zobacz w google ale chyba terz już jest na OBD 2 więc kabelek programik z netu i błędy sprawdzisz i inspekcje wykasujesz
staf - Wto Lut 09, 2010 18:35

witia24, TU masz do opla http://moto.allegro.pl/it...ta_1996_04.html
A tu do R, ale ty masz chyba rok 2000, http://moto.allegro.pl/it..._1996_2009.html
Nie wiem czy podejdzie

apples - Wto Lut 09, 2010 18:50

Musisz mieć tylko kompa ze złączem RS.
ten program raczej nie da rady w R75 rocznik poniżej 2002.

witia24 jest gdzieś temat na forum.