|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 8v] remont czy swap??
kris_1987 - Nie Lut 14, 2010 22:15 Temat postu: [R200 1.4 8v] remont czy swap?? witam Was!!!
Mam problem...
Chciałbym zapytać Was o rade, mianowicie:
w mom samochodzie z silnikiem 1,4 8v padła prawdopodobnie głowica i będę musiał coś z tym zrobić, ale pytanie bardzo poważne czy lepiej zrobić tak że wymienię głowicę na 16v kolektor ssący i wydechowy i będzie hulać??
czy może swap?? np na jednostke bardziej żwawą 1.6 16v...
oczywiście wiadomo przy okazji przyrost mocy dobrybybył
wiadomo, że fajniej bybyło swap zrobić, ale wiadomo trzeba patrzeć też na kasę, czy możecie mi (mniej więcej) napisać jakie koszty byłby tego oraz konkretnie czy w 1 przypadku trzeba wymienić tylko to co napisałem czy jeszcze coś (pomijam olej i uszelki ) a przy 2 zostaje komp koło zamachowe i coś jeszcze od 1.4?
mojej głowicy nie da rady już zrobić, stąd takie poważne pytanie...
chciałbym uzyskać konretne odpowiedzi i przepraszam admini, pewnie było trochę takich wątków na forum, ale chciałbym abyście się dostosowali indywidualnie do mojego postu
pozdrawiam i czekam na opinię i Waszą pomoc !
piter34 - Pon Lut 15, 2010 12:11
Witaj
Jeśli dół silnika jest OK, to ja bym raczej wolał zmienić tylko głowicę + kolektory
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 19:52
piter34, ale w przypadku jeżeli dól jest ok to tylko głowica 16zaworów kolektory i wsio??
Markzo - Pon Lut 15, 2010 19:58
wsadzaj 1.8 Turbo od R75 150KM na start
ADI-mistrzu - Pon Lut 15, 2010 19:58
W 8 zaworowych też jest wielowtrysk ? Wtedy chyba faktycznie tylko głowica i kolektory do przekładki aby był w pełni 16V silnik, nie trzeba by było komputera ruszać.
Od 75 to chyba łapy nie podpasują, ale było by to ciekawe
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 20:04
nie no wiecie najlepiej włożyłbym jakąś V8 ale nie da rady
ADI-mistrzu - Pon Lut 15, 2010 20:09
Jak to nie da rady, trochę przód poszerzyć, kierowcę posadzić na tylnej kanapie, cofnąć kierownicę i masz miejsce
A jak coś wystaje to tradycyjnie szpachla
Markzo - Pon Lut 15, 2010 20:18
1.8T z 75 to 1.8 Series z innym układem tłokowo-korbowym, odprężóny z innym kol, wydechowym i ssącym co by nie pasował
czapaja - Pon Lut 15, 2010 20:30
Markzo, do R200 bedzie pasował motor 1.8 z R75? Bez przeróbek jakis szczegolnych?
sTERYD - Pon Lut 15, 2010 20:44
będzie. Blok jest taki sam, co w każdej innej serii K, głowica toże, tylko jakoś jest odprężony i uturbiony
czapaja - Pon Lut 15, 2010 21:03
uuuuuuu, no to nowy piekielny pomysł mi się tli Zamiast VVC to 1.8T w R200 sesese
Markzo - Pon Lut 15, 2010 21:07
ma inne tłoki CHYBA odprężające, korby też inne... obiło mi się o oszy, że jest to powzmacniane w tym silniku. Pasować powinien, kwestia ogarnięcia czy nie pozmieniały się mocowania jakoś, choc wątpie ostudze Twój zapał...motor baaaardzo drogi i baaaardzo ciężko dostępny...
czapaja - Pon Lut 15, 2010 21:11
Markzo napisał/a: | motor baaaardzo drogi | bez kasy nie ma zabawy:(
Markzo napisał/a: | baaaardzo ciężko dostępny... | wstępne poszukiwania potwierdzają Twoją opinię
piter34 - Pon Lut 15, 2010 21:13
ADI-mistrzu napisał/a: | W 8 zaworowych też jest wielowtrysk ? |
Tak
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 22:11
ale żeście się rozgadali a mniej więcej jaka to byłaby kasa piter34, głowiczka kolektorki?? bo w sumie wiadomo że zależy mi na tym żeby wydać jak najmniej kasy
a to komp od 8zaworówki będzie pasował?? nie będzie żadnych komplikacji??
kzrr - Pon Lut 15, 2010 22:15
Komp bedzie pasował, tylko zauważ jedną rzecz - gdy kupujesz nowy(używany) silnik, zawsze jest to ryzyko że za np miesiac czy pięc moze walnąc coś nowego jakiś HGF czy coś, a tak tutaj wsadasz kase oddajesz do dobrego mechanika i masz spokoj, bo wiesz na czym stoisz.
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 22:28
więc właśnie tu się robi problem mały, ale to też chodzi o $ przecież...
ale z 2 strony i tak przecież trzeba włożyć nową uszczelkę pod głowicę to jak może pójść HGF??
kzrr - Pon Lut 15, 2010 22:37
a czyli głowice zostawiasz tak ? sorki może nie doczytałem wszystkiego
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 22:42
kzrr, nie no 2 wyjścia mam:
albo kupuje głowicę od16zaworówki, kolektory i mam 103KM
albo wymieniam silnik...
ale wolałbym tańsze
kzrr - Pon Lut 15, 2010 22:48
A wymiana silnika na którą wersje ?
Markzo - Pon Lut 15, 2010 22:49
jak masz zdrowy dół silnika, to aplikuj głowice 16V, kolektor (może od vvc?), pomotaj go troche i ogień
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 22:51
właśnie miałem się podpytać jak z tymi kolektorami
czy może można wrzucić od mocneijszych
a silnik jakjuż bym miał wrzucić to 1.6... ale wolałbym więcej kasy zostawić w kieszeni, ale dlatego zadałem pytanie na forum żeby w razie co wszelkie wątpliwości rozwiać
Markzo - Pon Lut 15, 2010 22:58
W dziale tuning mechaniczny, masz podiweszony temat o modyikacjach układów dolotowych w R, looknij tam, jest o zakładaniu większej przepustnicy i o zmianie kolektora ssącego Wydechowego bym specjalnie sie nie czepiał - masz 4-2-1, no chyba, że zapakować mu supersprinta ale to już dużo $$ poczytaj tamten temat, coś napewno Ci pojaśni, zwłaszcza ostatnie posty Kolegi, kóry ma poldka i roverka
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 23:05
bo właśnie rozmawiam z kolega ADI-Mistrzu i doszliśmy do wniosku że można by zaaplikować wydechowy od 1,6 albo i 1.8 nawet tylko musiałbym zmienić tą rurę, która wędruje od kolektora to tłumika środkowego, bo u mnie jest na 1 wyjście a w tamtych na dwa...
Markzo, dzięki za pomoc
Markzo - Pon Lut 15, 2010 23:09
1 wyjście? Misiek, to Ty masz kolektor wydechowy 4-1?? bo przy 4-2-1 powinno być zejście w 2 rurke a potem katalizator...czyli wydechowy tez do wymiany
Ja bym założył 16V, wydechowy w takim razie 4-2-1, może byc oryginał, możesz poszukac jakiegoś aftermarketowego zamiennika z nierdzewki, będzie dużo lżejszy, może kilka KM dodać Ssący trzeba popytać, czy od VVC podejdzie, bo podobno ma większe kanały, tez na plus podobno ta przepustnica od poldona poprawia reakcje na gaz, do tego wkładka sportow czy tez stożek z dolotem i powinno to zacząć jechać
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 23:19
stożek SIMOTA jest
bardzo dużo mi rozjaśniło z tą przepustnica, przeczytałem cały temat...
no ciekawi mnie jeszcze w takim razie tylko ten ssący, bo głowica i wydech już wiem co zrobić
Markzo - Pon Lut 15, 2010 23:26
poszukaj mojego tematu o modach mechanicznych coupe, mam tam projekt airbox'a właśnie dla stożka, może coś Ci to pomoże
kris_1987 - Sro Lut 17, 2010 17:32
coś tam ogarniam, jedynie tylko chciałbym żeby ktoś sprecyzował co z kolektorem ssącym, bo w tej chwili to jedyna moja niewiadoma
[ Dodano: Sro Lut 17, 2010 17:32 ]
i jak koledzy i koleżanki, możecie napisać coś na temat tego kolektora ssącego??
seba719 - Czw Kwi 04, 2013 19:08
Odświeżę troszkę temat. Czy przy zmianie tylko głowicy na 16V oraz kolektora trzeba jeszcze kombinować coś z komputerem. Czy wystarczy tylko wymiana tych dwóch rzeczy i będzie śmigać?
Raptile - Czw Kwi 04, 2013 19:21
Zamykam , niedość że górnik to szukać mu sie nie chce. Ps strone wczesniej masz odp....
|
|