Zobacz temat - [R416si ] rodzaje pasków
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416si ] rodzaje pasków

smarzuch - Pią Lut 19, 2010 11:39
Temat postu: [R416si ] rodzaje pasków
witam czy mógł bym prosić o dane pasków rozrządu i klinowego do mojego roverka bo goście w sklepie mówią ze są dwa rodzaje najlepiej zmierzyć a z autkiem będę dopiero jutro robił i pewnie jak dziś nie kupie to jutro tym bardziej.proszę o pomoc . dane auta rover 416 si 1996 z dokładaną klimatyzacją
Vesper416 - Pią Lut 19, 2010 12:07

Jeśłi masz silnik Rovera 16k4f to masz napewno pasek na ręczny napinacz czyli 143 zęby 26mm szerokości a długość 1144mm
oto przykład
http://tomateam.pl/sklep/...m_dzial=-&c=502

[ Dodano: Pią Lut 19, 2010 12:07 ]
co do klinowego to Ci nie pomoge jak masz dokładaną klime bo nie jestem pewien najlepiej ściągnij i zanieś do motoryzacyjnego

smarzuch - Pią Lut 19, 2010 13:43

a jeszcze mam pytanko odnośnie pompy wody bo nie wiem czy mam 112 czy 113 koni jak to sprawdzić bo w sklepie nie mogą nawet po winie dojść a mają dwa rodzje
kasjopea - Pią Lut 19, 2010 14:58

111 koni
smarzuch, usunęłam Twój nr VIN :wink:

farek - Pią Lut 19, 2010 15:25

VKPC 87401 z Firmy SKF lub jej zamienniki...
Ja sprzedałbym Ci taką ;)

kasjopea napisał/a:
111 koni
smarzuch, usunęłam Twój nr VIN :wink:


Nie jest to takie oczywiste dla sprzedawcy w sklepie. 111 KM podają dane tech producenta, i klubowy dekoder VIN. W katalogach w motoryzacyjnych mają do wyboru wersję 112 lub 113 KM co już się nie zgadza. W dodatku niby niczym sie nie powinny różnić a jednak. Problem pojawia się przy doborze chociażby pompie wody czy głupiego paska.

Cytat:
W silnikach serii K produkowanych po 95 roku są dwa paski klinowe: Pierwszy: Pasek do pompy wspomagania: 3PK760 Drugi: Pasek do alternatora i sprężarki klimatyzacj: 5PK1155 Pasek do alternatora (auta bez klimatyzacji): 5PK736 Warto jednak przy zakupie potwierdzić w katalogu rodzaj paska do swojego auta.


To cytat z tech FAQ. W katalogu w sklepie motoryzacyjnym pokrywa się to jeżeli chodzi o wersje 112 KM, przy tej 113 konnej są już cuda. Nie mam pojęcia skąd autorzy tych katalogów, Tec-doc'ów itd wzięli te informacje. Wydaje mi się, że najbliżej prawdy bedzie, 112 KM. Przeliczając 82KW to jest 111,52 KM mnożąc prze 1,36 czyli tak jak sie robi to z reguły. W wikipedii mamy 1KW = 1,3596 KM i wówczas mamy już 111,49 KM. Wydaje mi sie, że podciągnęli to pod 112 KM i stąd te cuda.

113KM dla mnie pozostaje zagadką...

keczu - Pią Lut 19, 2010 16:39

Pompa do twojego autka ma wygladac tak
http://cgi.ebay.co.uk/Rov...=item439d5c156c
Nie tak.
http://cgi.ebay.co.uk/Rov...=item439d487e47
Sa dwa rodzaje pompy wody stara bez komory odparowujacej i nowa z komora. Ty masz stara. Ja mialem nowa ,ale spredali mi stary typ z kompl. rozrzadu bo tez nie wiedzieli i jest oki, bo w ta strone da sie zamienic w druga nie da rady bo oslony rozrzadu nie zalozysz. Na pewno masz starszy typ pompy ,jesli jakims cudem nie to i tak bezpieczniej taka kupi bo da sie ja zamontowac tylko z pompy nowego typu trzeba wyjac taka srubo-tulejka dystansujaca i mocujaca pokrywe. Popatrz na zdjecia i zobacz jak to wyglada. Bylo juz o tym jakby co:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=rozrzad