Zobacz temat - [R623] Zagrzewa się
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R623] Zagrzewa się

kermit01 - Sob Lut 20, 2010 14:26
Temat postu: [R623] Zagrzewa się
Witam,
opiszę krótko mój problem.W sierpniu zakupiłem R. 623 SI. Po około 2 tygodniach jazdy, samochód zaczął się gwałtownie nagrzewać. Okazło się, że spadł jakiś wąż, niestety nie obyło się bez wymiany uszczelki pod głowicą. Wszystko pieknie pojezdziłem poł roku. Od wczoraj problem wrócił tylko w innej postaci ;) Samochód nagrzewa się do przepisowej temperatury, po czym jeśli stanę na dłużej( 4-5 min) kontolka zaczyna lecieć do góry. Jednocześnie nie załącza się chłodnica, dopiero jak wyłącze silnik zaczyna pracować.
Bardzo proszę o pomoc, nie bardzo wiem jak się do tego zabać..

Pozdrawiam,
k

Markzo - Sob Lut 20, 2010 15:57

na początek zacnzij od termostatu ;) wymien go ;)
kermit01 - Sob Lut 20, 2010 16:02

A czy możliwe jest to,że wogule nie mam?:) ostatnio ktoś tak powiedział gdy przeglądał samochód, ale to chyba niemożliwe..?:)
Markzo - Sob Lut 20, 2010 17:00

ktoś mógł go wymontować, ale to raczej dziwne by było... miałem dokłądnie taki sam objaw jak Ty (silnik hondy w R Coupe, 1.6 16V) i wczoraj wymieniono mi termostat i wsio pięknie bangla już ;)
kermit01 - Sob Lut 20, 2010 18:05

Mógłbyś polecić jakiś sklep? - jeśli nie można publicznie to na priv :)

Dzieki

Markzo - Sob Lut 20, 2010 19:33

w Twoim przypadku, uderz do Tomiego ;) www.tomateam.pl :) zadzwoń w poniedziałek, pracuje od godz. 10 ;) bo na stronce sklepu nie ma wszystkich części ;)
kermit01 - Nie Lut 21, 2010 00:47

super dzieki
Perez - Nie Lut 21, 2010 01:29

kermit01, przy ok. 200 000km wywalaja sie chlodnice i przez to pekaja glowice w 623. Proponuje tez sie zainteresowac. Jezeli masz LPG to skontroluj czy gdzies nie ubywa przy parowniku plyn. Warto sprawdzac czesciej plyn i nie tylko w zbiorniczku wyrownawczym, a w chlodnicy rowniez. W chlodnicy ma byc nalane pod korek.
maciej - Nie Lut 21, 2010 13:08

Tak jak pisze Perez. Obejrzyj chłodnicę - wymiana 200-250 zł (przynajmniej 2 lata temu tyle kosztowała), a święty spokój.

Ale to prewencja, a co do obecnej sytuacji, to zastanawia mnie ten fragment:
kermit01 napisał/a:
Samochód nagrzewa się do przepisowej temperatury, po czym jeśli stanę na dłużej( 4-5 min) kontolka zaczyna lecieć do góry. Jednocześnie nie załącza się chłodnica, dopiero jak wyłącze silnik zaczyna pracować.

Obawiam się, że to uszkodzony czujnik temperatury płynu (nie ten od wskazówki na desce rozdzielczej, tylko ten od wentylatorów), przewody elektryczne albo masz jakiś problem w elektryce/komputerze (choć to najrzadsze).

Jeśli mam rację, to raczej elektryk niż mechanik, ale jak napisał Markzo - sprawdź termostat, bo jego brak może zakłócać (choć nie powinien) przepływ płynu i może czujnik temperatury jest niedogrzany. Opis jak to zrobić łatwo znajdziesz tu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49909

Przychodzi mi jeszcze jedna opcja do głowy - czujnik nie działa od dłuższego czasu, ale jak było cieplej jeździłeś na klimie, to wentylatory i tak się załączały, jak było bardzo zimno, to silnik się nie przegrzewał, a jak teraz jest 0 st. C i poniżej, to klima się nie załącza i wentylatory nie ruszają, a jest już na tyle ciepło, że silnik się przegrzewa.

Bo rozumiem, że sam wentylator jest sprawny, bo uruchamia się jak wyłączasz silnik, tak?

kermit01 - Sob Lut 27, 2010 11:52

Witam,
tak sam wentylaor jest sprawny, tylko włącza się po wyłączeniu silnika. Klima jest niedabita więc jej nie używałem, a w mrozy raczej nie jeździłem.
Chłodnica była wymieniana około roku temu,więc nie myślę, że to to. Pewnie tak jak mówisz, czujnik temperatury.Wybiorę się do elekrtyka i zobaczymy.

[ Dodano: Sob Lut 27, 2010 11:52 ]
Panowie - niestety uszelka pod głowicą do wymiany...słyszałem, że w tej wersji silnika, to już lepiej wymienić silnik na 2.0...?

maciej - Nie Lut 28, 2010 19:14

kermit01 napisał/a:
Panowie - niestety uszelka pod głowicą do wymiany...słyszałem, że w tej wersji silnika, to już lepiej wymienić silnik na 2.0...?

Poczekaj, poczekaj.
Jeśli to sama uszczelka, to ja bym ją wymienił.

Inny problem to, że czasem razem z uszczelką pęka sama głowica i wtedy rzeczywiście najtaniej jest zmienić na F20Z, ale jeśli głowica wytrzymała, to ja bym tą uszczelkę zrobił.

To się da ocenić po zdjęciu głowicy.