Zobacz temat - [R75] Check Engine-nie kręci rozrusznik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Check Engine-nie kręci rozrusznik

byku1969 - Sob Lut 20, 2010 22:47
Temat postu: [R75] Check Engine-nie kręci rozrusznik
witam ,jest to pierwsze moje wejście na forum , gdyż dopiero dzisiaj mam problem ze swoim roverkiem r75 .
samochodu nie moge uruchomić , rozrusznik nie kręci , pali się kontrolka na żółto Check Engine.
w południe miałem ten sam problem ale za piątym , czy szóstym razem rozrusznik zakręcił i dojechałem pod dom.teraz wieczorem wyszedłem i problem się powtórzył z tym ,że już samochód nie zakręcił . co może być tego przyczyną ?
proszę o porady gdyż jestem laikiem .

sTERYD - Sob Lut 20, 2010 22:52

być może to po prostu rozładowany akumulator, lub przewody akumulatora nie mają dobrego styku. Samochód ma zabezpieczenie przed nadmiernym osłabieniem akumulatora i jak jest trochę za niskie napięcie w instalacji to nie pozwala uruchomic silnika.
byku1969 - Sob Lut 20, 2010 23:04

jest to pierwszy problem i to już po zimie , a jeszcze zapomniałem o takim zjawisku ,że jak dojechałem do domu i wyłączyłem silnik , zamknąłem z centralnego to zanim odszedłem od samochodu wycieraczki same się włączyły i tak kilka razy zaczynały pracę i kończyły .na wyświetlaczu zapaliły się lampki kontrolne. wszedłem do samochodu i już go nie mogłem uruchomić .teraz nie działają już same wycieraczki , ale samochód nie chce nawet zagadać.czy może być to jakaś inna przyczyna jak zły akumulator , albo przewody ?
może szczotki się zawiesiły ?

Marcinus - Sob Lut 20, 2010 23:04

sTERYD napisał/a:
być może to po prostu rozładowany akumulator, lub przewody akumulatora nie mają dobrego styku.

Też to obstawiam, może klemy zaśniedziały? Sprawdź też czy kabel masy ma dobry styk. Czy akumulator był wymieniany, czy jest od nowości?

SeniorA - Sob Lut 20, 2010 23:10

sprawdź czy nie ma wody w grodzi miedzy silnikiem i kabiną. Tam jest sterownik silnika i wiązka z przewodami i 2 odprowadzenia wody , które mogą być zatkane. Woda mogła zrobić swoje.
byku1969 - Sob Lut 20, 2010 23:20

kupiłem samochód rok temu i nie wiem ile czasu jest w nim ten akumulator , klemy sprawdzałem tą są czyste , aczkolwiek zdjąłem je praktycznie bez pomocy klucza ;-( , z tym że dokręcić mocniej ich za bardzo nie mogę , gdyż już nie można mocniej zacisnąć . do tej pory samochód palił od dotknięcia , za pierwszym razem

[ Dodano: Sob Lut 20, 2010 23:20 ]
jutro rano przejdę jeszcze raz do autka i popatrzę jak to wszystko wygląda , z tą wodą to może jest coś na rzeczy bo ostatnio nieźle padało.dzięki za wskazówki , jutro napiszę , czy coś udało się zrobić .
a gdybym nie potrafił nic zrobić to jest sposób na to , aby jakiś magik przyjechał i podpiął komputer ? , czy też musi być silnik uruchomiony aby wykazało błędy ?

Boncky - Sob Lut 20, 2010 23:20

byku1969 napisał/a:
kupiłem samochód rok temu i nie wiem ile czasu jest w nim ten akumulator , klemy sprawdzałem tą są czyste , aczkolwiek zdjąłem je praktycznie bez pomocy klucza ;-( , z tym że dokręcić mocniej ich za bardzo nie mogę , gdyż już nie można mocniej zacisnąć . do tej pory samochód palił od dotknięcia , za pierwszym razem


nie panikuj, wyciągnij aku i naładuj na prostowniku, sprawdz poziom elektrolitu w celach i razie czego dolej, drugie tak jak pisał kolega, sprawdź czy Cie nie zalało. Ja obstawiam akumulator.

Markzo - Sob Lut 20, 2010 23:39

pamiętam, że MaRkowi ZT świrował, jak miał za luźną kleme, skoro piszesz, że słabo trzymają to zapodaj jakieś podkładki czy cuś i powinno coś pomóc ;)
dukat11 - Sob Lut 20, 2010 23:41

byku1969, Ja w zeszłym roku miałem dokładnie to samo. Akumulator przetrzymał największe mrozy i odmówił posłuszeństwa jak temperatury powróciły do ok zera. Wtedy raz palił raz nie ale zawsze wystarczały kable z matiza więc bardzo nie wiele mu brakowało. Wymieniłem akumulator i problem znikł.
SeniorA - Sob Lut 20, 2010 23:51

dukat11, tylko tu jeszcze świeci check , szaleje elektronika i rozładowało aku. Oby to był tylko rozładowany aku.
byku1969 napisał/a:
czy też musi być silnik uruchomiony aby wykazało błędy ?
musi być aku naładowany ( sprawny ).
Tu jest o sterowniku w razie potrzeby http://forum.roverki.eu/v...hlight=kabinowy

byku1969 - Nie Lut 21, 2010 09:46

dziękuję bardzo wszystkim za pomoc ,problem tkwił w klemach , za luźnych ,złe styki .samochód odpalił , ale w poz. nr 2 kluczyka , dalej się świeci na żółto check engine.czy tak już zostanie ? pozdrawiam wszystkich miłośników i pasjonatów tych pięknych autek.
apples - Nie Lut 21, 2010 09:53

Sprawdź dla pewności http://forum.roverki.eu/v...ht=woda++grodzi
byku1969 - Nie Lut 21, 2010 21:22

niestety moja radość trwała krótko :cry: znowu moje autko nie chce gadać , znowu rozrusznik nawet nie kręci , próbowałem odpalać z drugiego samochodu poprzez kable , też bez rezultatu.
SeniorA - Nie Lut 21, 2010 22:12

to teraz sprawdź to o czym pisałem wcześniej , czy nie ma wody w grodzi. Albo padł rozrusznik ( przewód od automatu).

[ Dodano: Nie Lut 21, 2010 22:12 ]
warto też sprawdzić czy silnik ma tzw. masę, czyli połączenie z minusem akumulatora.

byku1969 - Nie Lut 21, 2010 23:26

dzięki bardzo , zobaczę jutro ,samochód musiałem zostawić daleko od domu
SeniorA - Pon Lut 22, 2010 10:46

byku1969, masę silnika można sprawdzić miernikiem mierząc oporność która powinna być około 5 omów. Nieskończoność oznacza brak połączenia.Jeden przewód miernika do - aku , a drugi do metalowej części silnika.