Zobacz temat - [R600] Ciągnie tylko do około 3900RPM i jest odcięcie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Ciągnie tylko do około 3900RPM i jest odcięcie

michal-555 - Nie Lut 21, 2010 12:18
Temat postu: [R600] Ciągnie tylko do około 3900RPM i jest odcięcie
Witam.

Czy ktoś z kolegów wie co może być powodem, że w moim Accordzie gdy dochodzę do około 3,8 3,9 tys obrotów np. na 3 biegu odcina mi paliwo? Max prędkość jaką uzyskuję 170km/h, a z tego co widziałem inni mogą 200km/h. Z przyspieszeniem nie mam problemów. Czy mam coś namieszane w elektronice? Czyżby jakaś blokada? Co można z tym zrobić? Trochę mnie denerwuje, że nie mogę jechać nim szybciej niż 170km/h

czapaja - Nie Lut 21, 2010 20:32

Turbina? Węże od turbo? Jak z kopceniem, spalaniem, dynamiką?
michal-555 - Nie Lut 21, 2010 21:18

dynamika jest w porządku, nie mogę narzekać, kopcenia też nie widać. Spalanie jest bardzo dobre, przy 110-140 w trasie spala 5-5,5L
mcteusz - Pon Lut 22, 2010 09:06

Czy na każdym biegu odcina Ci paliwo przy tych samych obrotach? Czy im wyższy bieg tym niższe obroty do osiągnięcia?
Wiem, że dla niektórych jest to sprawa oczywista, ale nie dla wszystkich więc zapytam:
Kiedy były wymieniane filtry? Paliwa o powietrza?

szoso - Pon Lut 22, 2010 09:16

sprawdziłeś węże od turbo?
może by tak i błędy sprawdzić

michal-555 - Pon Lut 22, 2010 09:59

na każdym biegu odcina tak samo, samochód ma dobre przyspieszenie, nie narzekam, dochodzi do 170km/h i koniec, filtry były niedawno wymieniane, a turbo jest całe w oleju, w ogóle olej pojawia się w tej rurze, która idzie do intercoolera, kiedyś ją zdejmowałem i było tam pełno oleju. Może to by miało jakieś znaczenie, ale przyspieszenie jest niezłe. Błędów nie sprawdzałem, bo nie mogę znaleźć tego gniazda diagnostycznego, ale jeśli to ma być odpowiedzą na ten problem to może postaram się je znaleźć.

Pozdrawiam

Konix - Pon Lut 22, 2010 12:55

michal-555 napisał/a:
w ogóle olej pojawia się w tej rurze, która idzie do intercoolera, kiedyś ją zdejmowałem i było tam pełno oleju


Turbina do regeneracji.

piterek1812 - Pon Lut 22, 2010 13:55

podłączę się pod temat bo u mnie też węże od turbiny są w oleju i na kompie wykazało że słabo kręci mi turbinka. U mnie też kręci max do 4tys. i koniec, przy czym u mnie dynamika jazdy jest słaba... Jaki może być koszt regeneracji turbiny?
czapaja - Pon Lut 22, 2010 19:16

michal-555, piterek1812, macie turbiny do regeneracji. Koszt ok 1000 zł w zależności od zakłądu.
michal-555 - Pon Lut 22, 2010 19:25

dzięki. czyli mogę się spodziewać znacznie lepszych osiągów po wymianie turbiny?
czapaja - Pon Lut 22, 2010 21:00

michal-555 napisał/a:
wymianie turbiny?
nie wymianę - regenerację.Nowa turbina to koszt kilku tysięcy, używanej też nie ma sensu kupować, bo nie wiadomo na co się trafi. Weź swoją i daj do jakiegoś dobrego zakładu na regenerację. Zdecydowanie poprawi to twoje dotychczasowe osiągi i będziesz miał spokój z torbo na jakies 200kkm ;)
przemek199 - Pon Lut 22, 2010 21:32

Witam!
A u mnie ostatnio pękł wąż taki kruciutki łączący turbine z taką czarną rurą, taka redukcja jakby, i tam też jest lekko zasączone olejem, tzn nie ma kropel czy coś ale jak się palcem przejedzie to jest mokry z oleju. Czy turbina już umiera czy ma prawo przy przebiegu 196 tys km i jeszcze troche posmiga? A tak nawiasem mówiąc ma może ktoś taki wężyk na sprzedaż? Pozdro!

michal-555 - Pon Lut 22, 2010 21:37

czapaja napisał/a:
michal-555 napisał/a:
wymianie turbiny?
nie wymianę - regenerację.Nowa turbina to koszt kilku tysięcy, używanej też nie ma sensu kupować, bo nie wiadomo na co się trafi. Weź swoją i daj do jakiegoś dobrego zakładu na regenerację. Zdecydowanie poprawi to twoje dotychczasowe osiągi i będziesz miał spokój z torbo na jakies 200kkm ;)


ok chodziło mi o wymianę bebechów, wirnik, łożysko itd. i regulacje, wiem, że nowa mogłaby kosztować 1/2 wartości samochodu :)

Konix - Pon Lut 22, 2010 21:45

Przy regeneracji wymienia się uszczelnienia i łożyska. Jeżeli jest do wymiany wirnik to kosztuje to tyle samo, co nowa turbina. Dlatego trzeba zregenerować zanim się wałek zatrze.
Firq - Pon Lut 22, 2010 23:56

miałem ten problem w 220 sdi tylko u mnie było odciecie przy 3500 obr/min i okazało się ze na turbo zacieł się zawór upustowy i turbo pompowało ile fabryka dawała (1.7bara) i silnik bronił się przed takim ciśnieniem i odcinał dawke paliwa i koniec szleństwa ... :twisted: zdejmij ciegno na turbinie i sprawdz zaworek upustowy powinien lekko chodzić prawo lewo jak nie chodzi masz przyczyne
szoso - Wto Lut 23, 2010 11:06

trochę zaoliwiony wąż od turbo to nie powód by panikować i pakować kasę w regenerację turbiny
olej który jest w wężu dociera poprzez odmę która jest wpięta przed turbiną także nawet po regeneracji turbiny olej może pozostać i nic to nam nie da
nie przeczę że olej może być przez padającą powoli turbinę ale odma też swoje robi
u mnie turbinka chodzi super i wirnik nie ma luzów a w wężu też mam trochę oleju, turbina też jest mokra i odkąd go kupiłem tak jest a jeżdżę już nim 2 lata non stop

czapaja - Wto Lut 23, 2010 18:07

michal-555 napisał/a:
a turbo jest całe w oleju, w ogóle olej pojawia się w tej rurze, która idzie do intercoolera, kiedyś ją zdejmowałem i było tam pełno oleju

więc top raczej nie parę kropel ;)
szoso420 napisał/a:
olej który jest w wężu dociera poprzez odmę która jest wpięta przed turbiną także nawet po regeneracji turbiny olej może pozostać i nic to nam nie da

chyba że odepniesz odmę i puścisz długiego węża pod auto, wtedy turbina nie będzie zasyfione;)
szoso420 napisał/a:
trochę zaoliwiony wąż od turbo to nie powód by panikować i pakować kasę w regenerację turbiny

z tym się zgodzę bo sam mam lekko wilgotne węże
przemek199, tego węża dostaniesz w ASO Hondy. Koszt ok. 40 zł ;)

thef - Wto Lut 23, 2010 18:20

przemek199 napisał/a:
A tak nawiasem mówiąc ma może ktoś taki wężyk na sprzedaż?

czapaja napisał/a:
przemek199, tego węża dostaniesz w ASO Hondy. Koszt ok. 40 zł ;)

Bądź u Tomiego:
http://www.tomateam.pl/sk..._dzial=-&c=1567

czapaja - Wto Lut 23, 2010 19:36

thef, racja trzeba rodzimy rynek wspierać:P