Zobacz temat - [R75] Kolejność dokręcania śrub głowicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Kolejność dokręcania śrub głowicy

bakan30 - Pon Lut 22, 2010 21:22
Temat postu: [R75] Kolejność dokręcania śrub głowicy
Witam. Mam prośbę - czy ktoś posiada skan, rysunek w jakiej kolejnośći dokrecić sruby glowicy w seri k. Kupilem uszczelkę pod głowicę ,ale brakuje jakiejkolwiek informacji na temat kolejnośći i siły dokrecania srub. Szukałem ten temat ,ale nic nie znalazłem.
oprawca_1978 - Pon Lut 22, 2010 22:19

Standardowo. Dokręcanie zaczyna się od śrub "środkowych", tj. tych przy II i III cylindrze, a potem idzie się do tych przy I i IV. Oczywiście w wielu etapach najlepiej. Ja osobiście odrzucam metodę ich dokręcania, zalecaną przez Rave (20 Nm+2x180 stopni) bo to herezja jest i praktycznie przepis na co najmniej nadwyrężenie lub nawet urwanie śruby.
Ja przy zabawie w ich dokręcanie, zacząłem od 10 Nm a skończyłem na 55 Nm (siedem etapów, do 35 Nm stopniując co 5 Nm), ale posługiwałem się radzieckim (jeszcze) kluczem wychyłowym i sprawdzając to po prawie trzech latach, wyszło, że dopiero przy nastawieniu klucza dynamometrycznego na 80 Nm, leciusieńko "poszła" jedna z nich. Tak więc proponowałbym raczek "kręcić" je do co najmniej 65 - 75 Nm. Najlepiej oczywiście, profilaktycznie, nabyć nowy ich zestaw (200 PLN na Allegro), bo stare mogą być już nadwyrężone, przeciągnięte i mogą kiedyś niespodziewanie "trzasnąć".

bakan30 - Pon Lut 22, 2010 22:27

oprawca_1978 napisał/a:
Standardowo. Dokręcanie zaczyna się od śrub "środkowych", tj. tych przy II i III cylindrze, a potem idzie się do tych przy I i IV. Oczywiście w wielu etapach najlepiej. Ja osobiście odrzucam metodę ich dokręcania, zalecaną przez Rave (20 Nm+2x180 stopni) bo to herezja jest i praktycznie przepis na co najmniej nadwyrężenie lub nawet urwanie śruby.
Ja przy zabawie w ich dokręcanie, zacząłem od 10 Nm a skończyłem na 55 Nm (siedem etapów, do 35 Nm stopniując co 5 Nm), ale posługiwałem się radzieckim (jeszcze) kluczem wychyłowym i sprawdzając to po prawie trzech latach, wyszło, że dopiero przy nastawieniu klucza dynamometrycznego na 80 Nm, leciusieńko "poszła" jedna z nich. Tak więc proponowałbym raczek "kręcić" je do co najmniej 65 - 75 Nm. Najlepiej oczywiście, profilaktycznie, nabyć nowy ich zestaw (200 PLN na Allegro), bo stare mogą być już nadwyrężone, przeciągnięte i mogą kiedyś niespodziewanie "trzasnąć".
Dziękuje za informację. Dzięki za pomoc