Zobacz temat - [R400 SD+I] KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R400 SD+I] KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216

michu1123 - Czw Lut 25, 2010 10:40
Temat postu: [R400 SD+I] KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216
Witam :mrgreen:
Czytając forum VW wpadł mi temat o KOŃCÓWKI WTRYSKIWACZY 216. Słynne 0.216 które tak często "goszczą" w VW. Oto link do strony streetracing.pl
http://www.racingforum.pl...showtopic=71676
Zastanawiam się czy jest możliwość zamontowania w naszych wtryskiwaczach, zarówno w wersji SDI jak i SD. :?:
Przy okazji chciałem zapytać (nie zaśmiecać forum) czy jest możliwość przerobienia lub zamontowania w naszej pompie wtryskowej większego wałka (tak jak to robią w VW MkII z 10 mm wałka przechodzą na 11 mm i różnica jest odczuwalna). A jaki tak faktycznie mamy śr. wałek w pompie wtryskowej, czy nasze pompy różnią się od VW i nie możemy mówić o takich modach:?:
Czekam na wasze opinie na ten temat. :cool:

filo - Pią Lut 26, 2010 20:28

michu1123 napisał/a:
czy nasze pompy różnią się od VW

O ile dobrze pamiętam to oznaczenie pompy w R to VP-37 i gdzieś czytałem/słyszałem, że ona w jakimś VW występuje / została z niego przejęta...

michu1123 - Sob Lut 27, 2010 00:30

Z materiałów jakie zamieszczam poniżej w linku:
http://www.vepump.cn/CZB.htm (trzeba poszukać Rover z silnikiem 20T2R - jest na liście)

CZ-B.414 118 0 460 414 118 E RR6580 VE4/11F2250L619 ROVER 20T2R

Oznaczenia rozdzielaczowych pomp wtryskowych Bosch:

V - rozdzielaczowa pompa wtryskowa
E - wielkość wtryskiwanej dawki
4 - liczba wylotów
11 - średnica tłoka w [mm]
F - regulator odśrodkowy
2250 - nastawiona max. prędkość obrotowa pełnego obciążenia
L - kierunek obrotów (L - lewy)
619 - kolejny numer wykonania

Wynika, że R SDI mają pompy wtryskowe z wałkiem 11 mm. :grin: Czyli możliwości pompy są duże. Jedynie co może ograniczać przed przyrostem mocy to wtryskiwacze. Dlatego pytanie czy jest możliwość założenia samych końcówek tzw. 216 (0.216mm średnicy otwory) albo założenia o większej średnicy otworów - tylko od jakiego R- może TD4 :?: . Wówczas auto na pewno nabrało by wigoru.

Czy jest możliwość przełożenia wałka z pompy elektronicznej VP37 (czyli 11 mm) do pompy mechanicznej VP21. Moim zdaniem różnią się tylko górą - sterowaniem.
Pytanie: jakiej średnicy jest wałek w pompie mechanicznej :?:

kolin - Sob Lut 27, 2010 15:54

Najlepiej by było odwiedzić jakiś skład, hurtownie końcówek wtryskowych, mieć ze sobą swoje od Rovera i dopasować coś od innego auta ( z większa mocą, większa pojemnością ale podobna ilością garów) a wszystko sprawdzać w autodacie czy ciśnienia otwarcia są takie same lub podobne. Czasami trzeba w niektórych autach poddać końcówki toczeniu żeby pasowały w korpusy. Dlatego w TDI jest prościej bo tam wkładają większe wtryski od od innych silników(2.5tdi) a te dużo wydajniejsze robią firmy typu "fratelli bosio" ale do innych marek raczej nie produkują. Pytanie się rodzi od razu takie: ile jest ktoś w stanie zapłacić za taki zestaw wtryskowy wydajniejszy bo jeśli my tu rozmawiamy ze cena końcowa byłaby powiedzmy nim 1500 zl to jest to jeszcze możliwe. Jeśli ktoś oczekuje ze wymiana będzie kosztować 500 zl na nowych częściach, regulacjach i nie daj boże przetaczaniu to myślę ze warto zakończyć dyskusje. Wymiana wtrysków była by podstawa do uzyskania większych mocy niż sam program.
GRZYBEK82 - Sob Lut 27, 2010 21:06

No widzę że w końcu jakiś rozwojowy temat. Bardzo byśmy prosili o konkretne wypowiedzi jakichś pompiarzy albo ich znajomych(chodzi o konkrety a nie domysły)
Szkoda tylko że u nas w odróżnieniu od vw piętą achillesową jest skrzynka biegów, która grubsze mody bardzo źle znosi.

zaprzal - Pią Mar 05, 2010 08:10

michu1123 napisał/a:
Czy jest możliwość przełożenia wałka z pompy elektronicznej VP37 (czyli 11 mm) do pompy mechanicznej


testowalismy takie rzeczy w starych pompach vw i da sie przelozyc glowiczke z tloczkiem z pompy sterowanej elektronicznie do pompy mechanicznej. W zaleznosci od tego czy autko ma wtrysk bezposredni lub posredni nalezy rowniez dobrac fale. Wazne zeby pompa "dawca" miala tloczek pracujacy w ta sama strone

Jezeli ktos ma wiecej pytan o pompy polecam uzytkownika "Trochim" z forum vwgolf.pl

kolin napisał/a:
mieć ze sobą swoje od Rovera i dopasować coś od innego auta


ważne zeby kąt rozpylania sie zgadzal bo samo "dopasowanie" to pewnie bedzie male piwo ;)

michu1123 - Pią Mar 05, 2010 19:10

Takich informacji jak zaprzal podał brakuje i są cenne. Czekamy na więcej info od tych, którzy coś wiedzą rzeczowego na ten temat.
kolin - Pią Mar 05, 2010 20:20

zaprzal napisał/a:
ważne zeby kąt rozpylania sie zgadzal bo samo "dopasowanie" to pewnie bedzie male piwo ;)

No przetoczysz i będzie pasować w korpusy, tylko to kosztuje. Ciśnienia są jeszcze do regulacji ważne żeby nie były jedno ciśnieniowe czy też różnice były jakieś drastyczne.

michu1123 - Nie Mar 07, 2010 09:26

A co panowie powiecie na ingerencję w boost pina (słynne przeróbki na pompie mechanicznej z LDA). Podobno po ustawieniu boost pina na bardziej agresywną - daje znaczne różnice w przyspieszeniu auto oraz elastyczności - nie ukrywając, że może dojść do większego zadymienia z rury ale nie ma nic za darmo :lol:
Oto link do strony z forum VW (na pierwszej stronie jest to ładnie opisane z prezentacją zdjęciową):
http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0

kolin - Nie Mar 07, 2010 14:41

Znam paru typów co robili takie coś w Astrze F i nic złego się nie stało.
zaprzal - Wto Mar 09, 2010 09:12

michu1123, hehe, nie wiedzialem, ze stary opis mojego autorstwa jest tak popularny ;) śmiało polecam ten mod
GRZYBEK82 - Wto Mar 09, 2010 20:15

Heh ja od razu zacząłem grzebać przy pompie kiedy przeczytałem wątek zaprzala na vwgolf.pl u nas w roverkach nie ma "agresywniejszej" strony pina, jest symetryczny.
Ale za to jest plastikowa podkładka którą można usunąć dzięki czemu membrana wciska go głębiej.
A swoją drogą ciekawe jaka pompa jest w wersji SD 10 czy11mm.
A może SD 86KM ma 10mm a SDi 105KM ma 11mm??? Z niecierpliwością czekam na odpowiedź.

michu1123 - Wto Mar 09, 2010 21:23

GRZYBEK82, czyli w wersji SD stożek jest symetryczny - dobrze zrozumiałem?. Jakie wrażenia po zdjęciu podkładki z tworzywa ?? ??. Auto lepiej się zbiera?? Dymi mocno ??
filo - Wto Mar 09, 2010 23:56

GRZYBEK82 napisał/a:
a SDi 105KM ma 11mm???


No chyba napisano to pare postów wyżej...

michu1123 - Sro Mar 10, 2010 22:43

GRZYBEK82 napisał/a:
u nas w roverkach nie ma "agresywniejszej" strony pina, jest symetryczny.

Mówimy o symetryczności stożka czy walca - bo to zasadnicza różnica??. Szkoda kolego, że nie wykonałeś żadnego zdjęcia jak to wygląda.

kolin - Czw Mar 11, 2010 21:01

Panowie tak teraz sobie przypomniałem/ pomyślałem, warto było by podjechać do zakładu w którym zajmują się regeneracją wtrysków, mają tam specjalne maszyny i pewnie by coś dopasowali lub rozwiercili obecne końcówki. Bo sama wymiana końcówek/ wtrysków to 11-18 PS
michu1123 - Nie Mar 14, 2010 09:38

Panowie zajrzyjcie sobie na stronkę z częściami bosch-a:
http://bosch.onyx.pl/czesci_samochodowe/
i klikamy na katalog części online (prawa strona).


Są tam dane dotyczące pompy wtryskowej i wtryskiwaczy zarówna do SD jak i SDI. Z tego co przejrzałem po części to wychodzi, że wersje SD miały pompe z wałkiem o fi 11mm natomiast SDI miały wałek 11 mm jak i 10 mm.
Podobne różnice są też we wtryskiwaczach - różne ciśnienia otwarcie pierwszego jak i drugiego.
Ale sami zobaczcie i się wypowiedzcie.

Mamy już jakieś dane - teraz możemy poszukiwać wtrysków bądz końcówek wtrysków od innych aut, które pozwolą nam uzyskać więcej konikow jak pisze kolin w poście wyżej. Czekam na wypowiedzi w tym temacie.

Panowie parę postów wyżej zamieściłem oznaczenia pompy wtryskowej do R o oznaczeniu silnika ROVER 20T2R VE4/11F2250L619. Przecież to oznaczenie dla R w wersji SD lub D. Czyli wychodzi, że R z mechaniczną pompą wtryskową (VP21) posiadają wałek o średnicy 11mm :mrgreen: . Reasumując wersja SD ma podstawę do tego aby osiągnąć większą moc przez zastosowanie innych końcówek wtryskiwaczy.
A więc panowie do poszukiwania zamienników o większych parametrach. Do pomocy może posłużyć katalog online części Boscha, który zamieściłem wyżej :smile:

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 00:36 ]
Panowie polecam przeczytanie linka poniżej na temat końcówek wtrysków 0.216

http://forum.vwgolf.pl/vi...der=asc&start=0

Naprawdę ciekawa sprawa. Myślę, że do naszych R też jest możliwość zainstalowania takich końcówek.

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 09:38 ]
zaprzal pytanko do Ciebie. Masz namiary na cowboy emaila z forum vw golfa. Mam pytanko do niego czy do wtryskiwaczy od Roverka sd oraz sdi (to te same wtryskiwacze) da się wstawić przy jego pomocy końcówki wtrysków 0.216.

GRZYBEK82 - Nie Mar 14, 2010 20:08

Ładnie temacik rusza do przodu.
Michu1123 symetryczny jest stożek ,więc obracanie go nic nie daje. Co do zdjęć to dużo jest ich na vwgolf.pl , ale najlepiej rozebrać samemu i pooglądać (tylko 4 śrubki)
A jeśli chodzi o dym po modzie z LDA to nie ma go tak strasznie dużo, ja osobiście robiłem to w parze z podniesieniem dawki paliwa i podkręcaniem turbiny.
BANAN na gębie murowany :mrgreen: :mrgreen:

michu1123 - Nie Mar 14, 2010 20:53

GRZYBEK82, powiedz mi przy okazji ile pompuje Ci turbinka?. Jeśli masz podłączony wskaźnik od turbo to wężyk masz wpięty przy pomocy trójnika na wężu idącym od turbo do WG tak ?.
Jeśli chodzi o mody z LDA w twoim wykonaniu - to rozumiem, że zmniejszyłeś wysokość podkładki o wielkość pozwalającą na większą pracę trzpienia, który rysuje po stożku tak??

GRZYBEK82 - Pon Mar 15, 2010 20:09

Jako takiego wskaźnika nie mam, mierzyłem ciśnienie zwykłym polskim ciśnieniomierzem KFM wyskalowanym do 2,5bara (znalazłem w garażu)
Więc turbo mniej więcej 1.3bara, dawkę paliwa mocno podkręciłem(dużo dymu) i usunąłem całkowicie podkładkę z boost pina bo po śladzie jaki zostawiała na nim iglica wynikało że tyle brakowało do całkowitego skoku pina,po czym skręcałem dawkę aż dymienie zacznie się mieścić w granicach zdrowego rozsądku.
I tak już jeżdżę 2,5 roku, nic się nie dzieje. Jakiś rok temu wyprułem kata i znów nieznaczny uśmieszek :wink:
Dalsze plany to FIMC ,jego brak najbardziej czuć na -25 stopniach mrozu kiedy auto idzie jak wściekłe a w lecie puchnie. Kiedy zagości porządny FIMC to mam przymiarkę na 1,7 bara.
Zobaczymy czy ori wtryski podleją tyle paliwka żeby to hulało :lol:

michu1123 - Wto Mar 16, 2010 17:01

GRZYBEK82 napisał/a:
Kiedy zagości porządny FIMC to mam przymiarkę na 1,7 bara.
chyba na seryjnej turbince nie chcesz tego uzyskać (GT1549). Pewnie planujesz coś większego z turbo co??.
GRZYBEK82 - Sro Mar 17, 2010 13:09

Jakieś pół roku powinna wytrzymać, przecież nie jeździ się non stop z sandałem w podłodze.
A jak się wysra to zobaczymy albo zmniejszy się ciśnienie albo założy coś większego.Wszystko zależy jak to będzie hulać i czy nie zaczną się inne schody.
Ciekawe czy dużo jest rzeźby żeby włożyć dmuchawę z Merca 2.9

michu1123 - Sro Mar 17, 2010 16:32

Ja wcześniej przymierzałem się do turbinki od Merca 2.9 TDI gdzie A/R 50 wynosi - może być zbyt duża i może zacząć zbyt późno pompować np; od 2800 rpm ale za to do końca.
Można też zastosować turbinkę T2 (A/R 48) od Volvo S40, V40. Do przeróbki pozostałoby przerobienie mocowania pod kolektor wydechowy. Oto zdjęcia takiej turbinki.

GRZYBEK82 - Czw Mar 18, 2010 18:03

na seryjnym setupie może i by późno wstawała ale jak się konkretnie paliwkiem podleje to powinno zagrać. sam nie wiem poczekamy na pioniera takich modów.

[ Dodano: Czw Mar 18, 2010 18:03 ]
Michu czy ta suszara od merca podchodzi bez większych problemów? Porównywałeś je może na żywo, mierzyłeś?

Firq - Sob Mar 27, 2010 14:32

u mnie w 220 sdi Dmuchawka nieświadomie dmuchała 1.7 do 1.8 bara przez ponad rok czasu jedynym minusem było to ze jak dochodziła do górnego pułapu silnik odcinał dawke paliwa i koniec jazdy cisnienie spadło za chwile znowu podskoczyło i znowu odcinka...
Sposobem na to była mała dziurka w weżyku który idzie do czujnika ciśnienia turbospręzarki dzieki czemu cześć ciśnienia szła tą dziurką komputer nie czytał tak duzego ciśnienia i nie odcinał dawki paliwa :)
Po tym zabiegu cisnienie dochodziło do 1.9 bara przy bardzo osterej jeździe ale gwizdało to jak biTurbo :) Nawet na biegu jałowym było słychać turbinke :)
Ale jakoś na poczatek zimy dałem odpocząć turbince i założyłem wężyk bez dziurki i udało mi się naprawić łopatke która upuszcza nadciśnienie gdyz była zapieczona i zawór bezpieczenstwa wogóle nie działał pompowała ile fabryka dała i zmniejszyłem jej ciśnienie na 1.4 zeby sobie odpoczęła :)
W zeszłym tygodniu sprawdziłem sobie stan wirnika i hmmmm co tu dużo mówić chyba ta turbinka lubi takie cisnienia bo nie ma prawie żadnego luzu na wirniku :)

GRZYBEK82 - Sob Mar 27, 2010 14:59

Firq to gdybyś wtedy włożył rezystorek to byłaby pewnie masakra. A przy jakim ciśnieniu komp odcina dawke paliwa?
Firq - Sob Mar 27, 2010 15:19

I Tu Tkwi czarna strona mocy założyłem rezystorek i Brat ma IBIZE AFN 110 + chip na hamowni 134 KM i Nawet nie podjął walki w startach na 500m biłem go o 1.5 - 2 długości auta i startowałem z 2 biegu bo 1 był zbedny na 3 auto piszczało. NIKT poprostu nie wierzył ze siedzi pod maską 2.0 sdi :) Na zime wszystko odłączyłem i turbince daje odpocząć.
Jak chcesz wrzuce ci filmik jak uruchomie stary dysk w kompie jak auto chodziło bez rezystora i bez intercolera na samym cisnieniu :)
Mi odcinał przy 1.5-1.6

michu1123 - Sob Mar 27, 2010 23:22

Firq napisał/a:
Jak chcesz wrzuce ci filmik

Tak. Chcemy to zobaczyć.

Jak masz filmik z wyścigu z brata IBIZĄ to też wrzuć.

kolin - Nie Mar 28, 2010 09:26

Kierownik z tej Ibi chyba mało ogarniał sprzęt, lub zajechana.
Firq - Nie Mar 28, 2010 12:58

kolin napisał
,
Cytat:
Kierownik z tej Ibi chyba mało ogarniał sprzęt, lub zajechana.

Lub Roverek go porobił nie wiem co wy widziecie w tych seatach czy VW to nie rakiety kosmiczne a 135hp to nie jest kosmiczne wyzwanie

kolin - Nie Mar 28, 2010 14:04

Ja nic nie widzę w TDI po za tym że jednostka dobra do modów. Piszesz o tym że miałeś 1,9 bara. Czym to mierzyłeś i w jaki sposób ? Jak ustawiłeś ?
Firq - Nie Mar 28, 2010 14:31

Cytat:
Czym to mierzyłeś i w jaki sposób ? Jak ustawiłeś ?

Ściągnąłem rure do turbiny wcisnąłem gaz ustawiłem sobie rure na twarz i oceniłem ze to 1.9 bara :mrgreen: :rotfl3: :rotfl3:
Sory ale nie chce i nie musze ci nic udowadniać.
Oddajmy pokłon :fura: T :fura: D :fura: I :fura:
Pozdro

kolin - Nie Mar 28, 2010 16:51

Spoko chcesz w ten sposób pisać to twoja sprawa ;) Zapytałem najzwyklej jak się dało co i jak, w jaki sposób. Za pewne chłopaki też by chętnie przeczytali co i jak.

Co do TDI to nie chcę mi się debatować na temat tej jednostki bo nie interesuję mnie ona.

Firq - Pon Mar 29, 2010 12:57



Powyżej sprawca tego filmiku i tak jak pisałem michu1123, Filmik jest poniżej w linku
Filmik został nagrany bez intercoolra Gdyż auto było przed założeniem intercoolera od Sprintera 2.9td Tak wiec filmik nagrany bez intercoolera bez jakiegokolwiek rezystora oraz bez zbędnych osób na pokładzie jedynym dodatkiem było ciśnienie doładowania i dziurka w wężyku o którym wspominałem :) :)
Na filmiku jest sprint do 100 poźinej 60-100 na IV biegu :)
Fela 15' opona 195/55 Pogoda W sam raz :)
http://www.youtube.com/watch?v=2u8XXVxw13w

kolin - Pon Mar 29, 2010 18:18

Zależy czy w overboscie oraz to czy mówimy o ciśnieniu doładowania razem z ciśnieniem atmosferycznym czy bez. ABCom pokazuje z ciśnieniem atmosferycznym, razem z nim i w mili barach tak wiec twoje ciśnienie wychodzi ok 0,8-0,9 Bara. Ogólnie nie 1,9 Bara w SDI... Auta której mają po 150 PS mają w Piku 1,6 bara nawet mniej. Moc i szybkość nie wynika z ciśnienia doładowania lecz z podlania.

Co do Filmiku to auto jedzie porównywalnie do Mojej Astry DTI która jest sporo cięższa.

Przy 1,9 Bara powinieneś za sobą zotawiać smugę jak z batorego przy każdym ruszaniu z pod świateł.

Ogólnie wierzcie w co chcecie... Ja tam się nie znam :]

Firq - Pon Mar 29, 2010 23:13

kolin, nie dla ciebie wystawiłem filmik to 1 sprawa a 2 to gubisz sie w tym co piszesz pierwsze to piszesz
Cytat:
Moc i szybkość nie wynika z ciśnienia doładowania
a nastepnie
Cytat:
Przy 1,9 Bara powinieneś za sobą zotawiać smugę
:rotfl:
Nastepnie
Cytat:
Ogólnie wierzcie w co chcecie... Ja tam się nie znam

To nie pisz skoro sie nie znasz :rotfl:

kolin - Wto Mar 30, 2010 18:30

Firq, Forum jest dla każdego wrzucając jakiś plik spodziewasz się jego oceny od usera, forumowicza itp... Chciałeś go przesłać danej osobie PW, @ istnieją.

Po pierwsze napisałem co z czym.

Po drugie uważasz że auto przy 1,9 bara nie powinno kopcić ? w praktyce to to turbo przy takim dmuchaniu bez dawki powinno już dawno umrzeć. Przy 1,9 Bara podejrzewam że to SDI by się zwyczajnie rozleciało.


Po trzecie przynajmniej nie uważam się za super znawce i nie wywyższam się jaki to super obeznany jestem, robię auto bo lubię i nadal się uczę ( to coś jak super kierowca którego nie ma ) Ja napisałem z tego co robiłem i w praktyce. Wbiłeś się w temat jakie to super mody miałeś, jakie super szybkie auto było a na postawione pytanie co jak, z czym odpowiedziałeś co ? Kilka postów wyżej jest napisane. To tak jak bym napisał że w R200 mam KV6 bajerował bym jaki to pocisk, po czym napisał że nikomu nic nie muszę udowadniać i gitara. Skoro uważasz że dmuchało ci aż tyle to opisz co jak w jaki sposób czym mierzyłeś, jak to zrobiłeś daj powód żeby ludzie w to wierzyli.

dobryziom - Wto Mar 30, 2010 19:15

kolin napisał/a:
Skoro uważasz że dmuchało ci aż tyle to opisz co jak w jaki sposób czym mierzyłeś, jak to zrobiłeś daj powód żeby ludzie w to wierzyli.



chyba kolega Firq nie rozumie co do niego piszesz... ja nie widziałem żeby miał jakikolwiek zegar Boost a doładowanie sprawdza jak pisał dmuchając sobie w twarz cokolwiek to znaczy... :) Z takiej malej turbawki nawet jak by było te 1,9 bara to i tak bata nie ukręcisz od pewnego momentu zwiększanie doładowania nie prowadzi za sobą znaczącego wzrosty ani mocy ani momentu poprzeglądają wykresy. Co do filmiku fajny jakieś 10sek do paczki :beczy:

Firq - Sro Mar 31, 2010 10:43

dobryziom, kolegakolin, napisał
Cytat:
Kierownik z tej Ibi chyba mało ogarniał sprzęt, lub zajechana.
Wiec nie chciało mi sie mu tłumaczyc co po co i dlaczego bo znając życie w swoim Oplu tez pewnie ma z tyłu Czerwone TDI przyklejone.
Pozatym tu jest link do tematu który był przerabiany juz wiec po co dwa razy pisać to samo skoro w temacie jest potwierdzone to co pisze przez goodhope,
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40


dobryziom napisał,
Cytat:
Z takiej malej turbawki nawet jak by było te 1,9 bara to i tak bata nie ukręcisz od pewnego momentu zwiększanie doładowania nie prowadzi za sobą znaczącego wzrosty ani mocy ani momentu poprzeglądają wykresy


Ok zgadzam sie i nie mówie ze samo cisnienie daje kopa
Lecz na filmiku który wrzuciłem auto ma wymontowany intercooler czyli tak na oko -10 KM ?? mozna chyba tak przyjąć co nie?
Czyli przy tym minusie jakim jest brak chłodzenia powietrza to wynik conajmniej dobry tak sądze:)
kolin napisał,
Cytat:
w praktyce to to turbo przy takim dmuchaniu bez dawki powinno już dawno umrzeć. Przy 1,9 Bara podejrzewam że to SDI by się zwyczajnie rozleciało.

Skąd ta pewność ?? bo tak w książce piszą ?? [/b]

kolin - Sro Mar 31, 2010 17:36

Firq napisał/a:
Wiec nie chciało mi sie mu tłumaczyc co po co i dlaczego bo znając życie w swoim Oplu tez pewnie ma z tyłu Czerwone TDI przyklejone.
Pozatym tu jest link do tematu który był przerabiany juz wiec po co dwa razy pisać to samo skoro w temacie jest potwierdzone to co pisze przez goodhope,
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40


Tylko problem jest taki że nie ma w Oplu TDI... Po za tym w Civicu mam 1,5 a pod maską B18 i co z tego wynika ? nic. Oznaczenia kto co ma na klapie to nie istnieje dla mnie. Skoro sam kolega z Dobrej Nadziei potwierdził że tyle faktycznie dmucha z powodu zapieczonej wastage po czym można wywnioskować że dawka nie została podniesiona.


Co do IC to jest to gadżet który schładza ładunek żeby Np po kilku butach z pod świateł auto nie puchło... Dodając go do samego auta bez IC nie zyskasz na pewno 10 PS. No i rzecz jasna podstawą go jest mieć jeśli auto modzimy. IC daje też większego laga w porównaniu do turbodiesli bez.

Firq napisał/a:
Skąd ta pewność ?? bo tak w książce piszą ?? [/b]


A dlaczego w dieslu turbo powyżej +- 3500, 3700 przestaje już pompować ? Najpierw pompuje od niskich po czym stopniowo przestaje. Dlatego aby turbo nie zdechło bo gdyby w całym zakresie pompowało max to ciężko to widzę. Tak samo jest w PB T większości aut mox max przypadkach granice 5000-5500-5800. Mowa tutaj o cywilnych wozach.

Ja ze swojej strony sorry za OT nie na temat tego co ma być. Mam nadzieje że wszystko sobie wyjaśniliśmy i pasuje.

Firq - Sro Mar 31, 2010 17:45

kolin napisał,
Cytat:
A dlaczego w dieslu turbo powyżej +- 3500, 3700 przestaje już pompować ?

Przykro mi ze przestaje ci turbo pompować przy tych obrotach... Moze sprężarka jest na ciebie obrażona :bezradny:
kolin napisał,
Cytat:
Najpierw pompuje od niskich

Od niskich obtorów to pompuje turbina NVT o zmiennej geometri łopatek a zwyczajna dmuchawka o której jest mowa wcale ak nisko nie łapie
Czytając ze zrozumieniem Twoje słowa
Cytat:

Co do IC to jest to gadżet który schładza ładunek żeby Np po kilku butach z pod świateł auto nie puchło.

IC-Intercooler
Intercoller kolego jest po to aby schładzać powietrze do możliwie niskiej temperatury PO TO ABY wiecej się go mieściło w komorze spalania :) Tak na marginesie

kolin - Sro Mar 31, 2010 18:08

Firq napisał/a:
Przykro mi ze przestaje ci turbo pompować przy tych obrotach... Moze sprężarka jest na ciebie obrażona :bezradny:


Wiem kiedy mi spada ciśnienie na zegarze jak jadę... Mowa tutaj o seryjnej turbinie. W nic nie grzebanym aucie. Tak jak fabrykę opuściło.

Firq napisał/a:
Od niskich obtorów to pompuje turbina NVT o zmiennej geometri łopatek a zwyczajna dmuchawka o której jest mowa wcale ak nisko nie łapie


U mnie zaczyna pompować już od 1500 obr... I nie mam zmiennej geometrii. Wszystko zależy jakie duże Burbo i IC...

Firq napisał/a:
IC-Intercooler
Intercoller kolego jest po to aby schładzać powietrze do możliwie niskiej temperatury PO TO ABY wiecej się go mieściło w komorze spalania :) Tak na marginesie


I można dodać że zbyt wielkie IC też nie jest bo jest zbyt wielka pojemność układu.
http://www.tuningforum.pl...hp?f=85&t=81085

Test z IC i Bez IC wynik widoczny.

Firq - Sro Mar 31, 2010 18:15

:rotfl: ale laba :rotfl:
GRZYBEK82 - Wto Kwi 13, 2010 13:56

widzę ,że temat zapomniany a tak się ciekawie zapowiadał
michu1123 - Sro Kwi 14, 2010 19:08

GRZYBEK82 napisał/a:
widzę ,że temat zapomniany a tak się ciekawie zapowiadał

Jak na razie czekam na odpowiedz od kolegi z forum VW, który ma się wypowiedzieć co do montażu końcówek do wtryskiwaczy Roverowskich. Zobaczymy jaka będzie odpowiedz.

GREG. - Wto Kwi 27, 2010 22:38

Witam.Czy juz ktos wie cos z tymi koncowkami wtryskiwaczy 216?
michu1123 - Czw Maj 06, 2010 21:53

Panowie jak ktoś posiada stary wtryskiwacz bądź komplet. Niech skontaktuje się z macin87@interia.pl z forum VW i prześle mu wtryskiwacze do sprawdzenia. Ponieważ Marcin nigdy do czynienia nie miał z wtryskami od R. Poza tym jak mu napisałem, że R posiada wersję SD i SDI to przyrównał ją do VW i odradzał montaż. Ja już mu wytłumaczyłem, że silniki SD oraz SDI to nie to samo co VW SDI.
Teraz pozostało tylko wysłać jak pisałem wyżej do niego wtrysk bądź wtryski i się przekonać czy jest możliwość zamontowania i ustawienia odpowiedniego ciśnienia.
Więc jak co to pisać czy ktoś się zdecydował.

GREG. - Czw Gru 16, 2010 15:11

Odswieze temat.Czy ktos juz zmienial boost pina w roverku na inny? Czy tylko podkladka i nic wiecej...Mam u siebie zwiekszona dawke i cisnienie dymu ani troszke wiec mysle ze zajme sie tym lda na powanie. :wink:
michu1123 - Czw Gru 16, 2010 22:01

Z tego co mi się obiło o uszy to boost pin jest symetryczny a nie jak w przypadku VW golfa II asymetryczny (lub podmianka z VW Golfa - ale nie wiem czy jest możliwość adaptacji do naszych R). Ale możliwe, że dodanie podkładki da jakieś efekt.
Jestem ciekaw czy się ktoś podejmie. Jak tak to niech zrobi fotorelację :foto: .

GREG. - Pią Gru 17, 2010 14:59

Ja sie z tym pobawie na pewno wczesniej czy pozniej teraz i tak zimno i nie ma za bardzo gdzie potestowac :razz: najbardziej boje sie o sprzeglo bo nie wiem czy sobie poradzi z kolejna dawka mocy :mrgreen:

[ Dodano: Pią Gru 17, 2010 14:59 ]
Panowie poczytalem troche o naszych wtryskiwaczach sa to wtryskiwacze jednosprezynowe czopikowe a w golfach(chodzi o wtryski 216) dwusprezynkowe.Obudowa jest niby taka sama ale montaz koncowek calkiem inny niby nie podejda :/ mam nadzieje ze sie myle ale jesli tak jest to nic z tymi 216 nie wymyslimy...

Remigiusz - Pią Gru 17, 2010 19:31

GREG., Nasze wtryski lub wtryski od SDi z tego co wiem to się rozwierca i przerabia końcówki kosztuje to cos ok 250-500 fontów ale większa moc oraz chmury dymu jest :wink:

Anglicy sobie taki zabieg chwalą :wink:

GREG. - Pią Gru 17, 2010 19:34

Remi55, Pisalem juz do kilku ludzi którzy przerabiaja wtryski ale jeszcze zaden nie odpisal :/
Remigiusz - Pią Gru 17, 2010 19:37

GREG., Z tego co wiem to jakoś mało kto to już u nich robi bo kiedyś zalecali zakłady na forum uk ale ktoś pisał ostatnio ze ze sie te polecane juz nie zajmuja.

Jak jesteś na ich forum tez to napisz do Dakata on robi w Bosch przy pompach i wtryskach lub ETV on tez cos wie na ten temat.

GREG. - Pią Gru 17, 2010 19:41

Remi55, Pisalem do goscia w Polsce ktory przerabia na pewno wtryski te od vw z silnikiem 1z ale o naszych jeszcze nic mi nie odpisal.Tam tez byly jednosprezynowe...
borek88 - Sob Gru 18, 2010 21:27

ja mam komplet wtryskow od iDT 100%sprawne jesli jakis szpec podejmie sie ich przerobienia to moge je powierzyc na taka probe tylko czy od idt maga byc czy musza byc od sdi
GREG. - Sob Gru 18, 2010 21:37

To super ale tego kolego nie moge ci powiedziec.Moze to sa te same wtryski co sdi ale trzeba o tym dokladnie poczytac... :???:

[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 21:37 ]
Wlasnie dostalem e-maila od goscia do ktorego pisalem o przerobce wtruskow no i napisal ze nie podejmie sie tego bo to wtryski jednosprezynkowe :cry:

Remigiusz - Sob Gru 18, 2010 21:40

borek88, od idt się nie nadają :wink:
borek88 - Nie Gru 19, 2010 10:33

Remi55, a czym sie roznia te wtryski porocz cisnienia??
GREG. - Nie Gru 19, 2010 16:22

Panowie odezwal sie do mnie facet ktory chce nr.wtryskow.Czy zna ktos jakie tam sa nr dokladnie?

[ Dodano: Nie Gru 19, 2010 16:22 ]
Juz znalazlem i wyslalem te nr :smile:

borek88 - Nie Gru 19, 2010 18:27

GREG., moze podesle ci jeszcze od IDT powie czy z nimi tez cos sie da zrobic??
GREG. - Nie Gru 19, 2010 18:36

borek88, Nie jestem pewien jak jest do konca z tymi wtryskami od idt.Juz mu wyslalem teraz czekam na odp :wink:
borek88 - Nie Gru 19, 2010 18:51

GREG., jak by cos wymyslil w racjonalnych pieniadzach i bylby jeszcze jakis przyrost KM i Nm to ja w swoim mam wsadzone sdi wiec podmianka i pisze sie na zabieg jesli zbadasz teren.
powiedz jeszcze raz co ty chcesz w tych wtryskach zmodzic??
koncowke wymienic na dajaca wiecej paliwa??

Remigiusz - Nie Gru 19, 2010 19:00

borek88, Bo chodzi o ciśnienie głownie, dlatego się lepiej opłaca dać od SDi do przeróbki :wink:
GREG. - Nie Gru 19, 2010 19:21

borek88, Dokladnie tak zalozyc koncowki tzw.216 ktore wystepuja w vw.Jak sie da przyrost mocy gwarantowany bo te nasze wtryski to sa troszke za male jak do pompy 11mm.No ale pozniej juz dochodzi turbo o wiekszej przepustowosci powietrza bo bedzie kopcic :/
michu1123 - Nie Gru 19, 2010 20:06

GREG., fajnie, że odświeżyłeś mój temat i drążysz dalej bo jak wszystko się uda to nasze R zyskają więcej na mocy. Jednak cały czas będzie nasz ograniczać wytrzymałość skrzyni PG1. A co do większego turbo w przypadku montażu tzw 216 to proponuje GT2052 od Landrovera Discovery 2,5 TDi spokojnie można wyciągnąć 1,5 bara.
GREG. - Nie Gru 19, 2010 20:11

michu1123, Draze bo naprawde warto.Tak jak piszesz najslabszy element to skrzynia no i boje sie tez o sprzeglo.Odbiegne troche od tematu ale tylko na chwilke :razz: Wiesz cos moze o jakis dobrych zamiennikach sprzegla co by mozna bylo wstawic?
michu1123 - Nie Gru 19, 2010 21:51

GREG. napisał/a:
najslabszy element to skrzynia

angole wymieniają łożyska w skrzyni na metalowe koszyki bo obecnie siedzące łożyska 6208 podajże są w koszykach z tworzywa.

http://www.roverdiesel.co...c.php?f=26&t=20

GREG. napisał/a:
Wiesz cos moze o jakis dobrych zamiennikach sprzegla co by mozna bylo wstawic?

angole wstawiają tarcze z kevlaru ale nie mam pojęcia czy są dostępne u nas w Polsce oraz czy coś innego pasuje od innych aut. link poniżej

http://forums.mg-rover.or...d.php?p=2633789

Może jak byśmy znali oznaczenia w/w sprzęgła to można by było coś poszukać ale tak wpisując "sprzęgło z kevlaru - coś w tym stylu " to nie da rady poszukać konkretów.

Ale jest nas wielu na forum i zawsze ktoś coś może dodać i tak " po nitce do kłębka" :cool:

GREG. - Nie Gru 19, 2010 22:00

michu1123, Wlasnie o to chodzi moze ktos cos wie albo wymysli :wink:
Remigiusz - Nie Gru 19, 2010 22:06

michu1123, Trzeba by zapytać gości co regenerują sprzęgła czy by nie potrafi taki materiał nałożyć. Bo tak to nie znajdzie nawet na eby.uk już nie widzę tych sprzęgieł :neutral:

Najlepiej by było tam wsadzić łożyska Hybrydowe lub cało ceramiczne i spokój :mrgreen: Z tego co pamietam co wykręcałem skrzynie biegów to siedziało tam metalowe łożysko w metalowym koszyku :wink:

GREG. - Nie Gru 19, 2010 22:15

Czekamy na odp. z wtryskami.Jesli sie da cos z nimi zrobic to wtedy bedziemy sie martwic przeniesieniem napedu :wink: Licze na pozytywna odpowiedz ze jednak sie da i wtedy grubsze mody :mrgreen:
michu1123 - Nie Gru 19, 2010 22:30

Helix clutch - £450 - 300lbs - normal drivability - to jest 406 Nm
Kevlar Clutch - £350 - 350lbs - Bit of getting used to. - to jest 472 Nm.

To tyle na razie na temat sprzęgła. Tak jak mówisz musimy poczekać na możliwość adaptacji koncówek 216 na nasze wtryski później będziemy się martwić.

dobryziom - Nie Gru 19, 2010 22:46

michu1123 napisał/a:
GREG. napisał/a:
najslabszy element to skrzynia

angole wymieniają łożyska w skrzyni na metalowe koszyki bo obecnie siedzące łożyska 6208 podajże są w koszykach z tworzywa.


w oryginalnych są faktycznie koszyki z tworzywa ale jak regenerowałem skrzynie to wybito mi pomysł zamiany na metalowe bo po pierwsze wbrew pozorom są mniej wytrzymałe a po drugie w razie pęknięcia robią rozpierduchę w skrzyni. Jak na razie się sprawdza 2 lata jazdy przy 330Nm i skrzynia igiełka.


michu1123 napisał/a:

GREG. napisał/a:
Wiesz cos moze o jakis dobrych zamiennikach sprzegla co by mozna bylo wstawic?

angole wstawiają tarcze z kevlaru ale nie mam pojęcia czy są dostępne u nas w Polsce oraz czy coś innego pasuje od innych aut. link poniżej


tutaj proponuje dać zwykłe nowe sprzęgło i tylko dać mocniejszy docisk np. do Radzikowskiego. Ewentualne niedogodności to noga Pudziana upierdliwe w korkach :) Do tak znikomych mocy spieki kevlary to przerost formy...

PS rozumiem ze oprócz zmiany wtrysków oraz zwiększenia doładowania planujecie jakieś strojenie? Bo jeśli nie to oprócz większej ilości dymu oraz spalania dużo "powera" nie przybędzie...

GREG. - Nie Gru 19, 2010 22:47

michu1123, Super to juz cos mamy :wink: No ale niestety tanie nie sa :/ a z drugiej strony kto powiedzial ze tuning jest tani :mrgreen:
borek88 - Pon Gru 20, 2010 06:03

a jesli te koncowki podejda to ile moze kosztowac przerobka tych wtryskow??
flapjck1 - Pon Gru 20, 2010 09:34

ee panowie, temat przerabiania wtryskow do sdi byl juz na tym forum przerabiany nie pamietam przez kogo

co do kolesia z forum vw ( cowboy - o ile dobrze pamietam ksywe ) to on wtryski wysylal do niejakiego Bogdana ktory prowadzi serwis ukladow wtryskowych w Nadarzynie k/Wawy

jak chce ktos do niego ( bogdana ) telefon to 606820768

GREG. - Pon Gru 20, 2010 10:26

To teraz juz mamy namiary wiec trzeba zaczac dzialac konkretnie w tym temacie :mrgreen:
michu1123 - Wto Mar 15, 2011 19:18

Panowie odświeżam temat.

Otóż nasi koledzy z Portugalii również przerabiają roverki i znalazłem stronę na forum www.mg-rover.org na temat wtryskiwaczy (końcówek)

"Yeah i know it is,but i'll try to get some more info about it.I've also been told that in portugal they don't swap injectors for Wingy spec or SDI ones,but they change the nozzles for SEAT Ibiza ones,off the 1.9 Tdi 110bhp version.Nice to hear that people around the world are modding the L-series with alternative options."

Czy dobrze rozumiem powyższy tekst. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Nasi koledzy montują końcówki wtrysków od Seata Ibizy 1.9 TDI silnik AFN. Czyli jest możliwość zmiany końcówek jeśli wtryski pochodzą od Ibizy??

A oto porównanie wtryskiwaczy Rover 400 SD i Seat Ibiza 1.9 TDI ze sklepu iParts z częściami:

szoso - Sro Mar 16, 2011 07:39

nie zapominaj że AFN to silnik Volkswagena i siedział również w Golfie III, seria to 110KM
Krzysi3k - Sro Mar 16, 2011 08:52

190 bar ;)
Czyli jakby wsadzić do SDi to będzie poprawa, a w iDT to dużo lepiej niż przy wtryskach z SDi :)
Więcej mocy, więcej kopcenia :P

szoso - Sro Mar 16, 2011 09:20

Krzysi3k napisał/a:
190 bar

ale sdi ma 200 bar, czyli więcej
220/300 bar tyle mają 216
http://allegro.onet.pl/sp...1510035449.html

Krzysi3k - Sro Mar 16, 2011 09:39

Wtryski od SDi mają 200 bar, od iDT 220 bar. Wkładając do dającej wysokie ciśnienie pompy (VP30) wtryski o niższym ciśnieniu masz więcej mocy :)
Więc kolejne 10 bar w przypadku iDT daje dodatkową moc :)

borek88 - Czw Mar 17, 2011 06:25

napewno cos w tym musi byc
ja poczulem roznice na wtryskach najwieksza (odczuwalna napewno nie subiektywnie)
bo ani wyciecie kata, ani filtr, ani zaslepienie egr, ani odlaczenie odmy, nic z tych rzeczy nie dalo takiej odczuwalnej poprawy mocy i zapewnie na vp30 bedzie dobra roznica.
i jak Krzysi3k, jestes pierwszy?? moze da sie koncuwki zalozyc do tych wtryskow z iDT?? bo ja mam 4 z roz..bana dawka paliwa (nie leja niby cisnienie maja ustawione oki ale wydatek jest prawdopodobnie zbyt maly)

Krzysi3k - Czw Mar 17, 2011 07:26

borek88, ja nie wiem czy byłby sens mi wsadzać te wtryski ;)
Starczy mi na razie chyba mocy,.

szoso - Czw Mar 17, 2011 07:54

borek88 napisał/a:
ani odlaczenie odmy

a od kiedy to odłączenie odmy poprawia moc :lol:

borek88 - Czw Mar 17, 2011 16:17

szoso420, czy moc czy moment w tej chwili nie istotne
o tyle poprawia ze doma wali cieple (czesto zaolejone) powietrze

ale znalazl sie specjalista od drwin

szoso - Pią Mar 18, 2011 07:32

borek88 napisał/a:
ale znalazl sie specjalista od drwin

trochę się rozpędziłeś, to nie są drwiny i nie jestem żadnym specjalistą
jeśli przedstawisz mi dowody to jestem w stanie uwierzyć w twoją teorię
powietrze z odmy to nie jest jakiś żar, poza tym jest Intercooler od schładzania tego powietrza

borek88 - Pią Mar 18, 2011 16:15

szoso420, nie mam zamiaru nic udowadniać ani się wykłócać nad teoriami.
po prostu sądze ze ciepłe powietrze więcej tu zaszkodzi niż pomoże i tyle.
chodzi o to ze ani podkręcanie turbo ani żaden wymysł nawet razem (nie licząc chipa ani jakiś boxow oraz mafam'a) nie da takiego efektu jak wymiana wtrysków
ale nadal możemy cudować czy cieple powietrze przed tubro ma wpływ na osiagi i parametry silnika

Krzysi3k - Sro Mar 30, 2011 09:27

Oni wymieniają końcówki, a ciekawe czy te wtryski nie pasowałyby Plug&Play? Tam też chyba Boschowska pompa była, poza tym wtryski identyczne z wyglądu :)
borek88 - Sro Mar 30, 2011 16:36

z tego co ja patrzylem to korpus wtrysku jest duzo grubszy niz w l-serie
Remigiusz - Nie Paź 16, 2011 04:35

hmmm.. tak sobie myślę o tym wszystkim i jak od Ibizy przy 190bara się już otwiera wtrysk a od SDi maja 200bara. Więc od idt maja 220 bara i zmiana w IDT na SDI wtryski czyli -20bar daje +37KM do zmiana na od Ibizy by dało jeszcze kolejne +18.5KM.

Teoretycznie by można na samych wtryskach z 101KM IDT wyciagnac na wtryskach SDi z koncowkami Ibizy 156.6KM :mrgreen: I to bez chipow :razz: Co teraz by sie dzialo ten komplet i nasze dual mapy :mrgreen: --> 170KM :?: Tak sobie oooo :roll: :?:

Ja bym radził te końcówki Ibizy wsadzić do SDi by to spokojnie dało +15km albo i więcej :mrgreen: Nie rozbierałem jeszcze nigdy wtrysków ale chyba samemu to zmienić by się dało :razz:

Raptile - Nie Paź 16, 2011 10:02

Remi55, jakie końcówki ?? Co trzeba zrobić ? Czy podpasi p&p ? Jestem zainteresowany ;)
borek88 - Nie Paź 16, 2011 12:14

Remi55 napisał/a:
ale chyba samemu to zmienić by się dało

watpie nawet mało ktory pseudo pompiarz da rade to zrobic.
pewnie przełozyc i ustawic cisnienie to kazdy kto ma nawet prl-owski sprzet do sprawdzenia cisnienia ustawi i zobaczy czy mgiełka idzie dobra
ale wydajnosci wtryskow nie wiem kto jest w stanie ustawic i kto znajdzie dane dotyczace wydatku paliwa na cykl czy na jakas tam ilosc czykli
tam pan czyszczac i regulujac mi wtryski od sdi załatwił mi cały komplet po czym auto miało 80KM i musiałem kupic drugi
sprawdzane były u innych pompiarzy i mowili ze dobre dopiero w goodhope dowiedziałem sie o tym wydatku i powiedział mi ze raczej nikt mi tego nie ustawi

Remigiusz - Nie Paź 16, 2011 16:12

Raptile, Kupujesz wtryski od Seat IBIZY II jak było opisane wyżej :wink: Odkrzaczasz wtryskiwacz i zmieniasz końcówki :wink:

borek88, Co do zmiany końcówek do da się to jednak zrobić samemu i jak było opisane fajnie:
Cytat:
Should be fine if you do your disassembly with the injector in a vice upside down.

There are springs, and shims but if you're careful (and not very careful at that, it isn't rocket science, just moderately careful) you'll get the nozzle holder off with the nozzle and shims all stacked up nicely and you can literally just swap the nozzle.

It most likely will have a slight effect on your break pressures, the innards are very sensitive, so ideally I should be saying get your injectors calibrated afterwards, but tbh i'd just see how it goes. Wingy injectors are not calibrated beyond the first stage. It's proper practice but not everyone does it.


Tak wygląda wtryskiwacz i nie ma nic co by się tam dało zepsuć :wink: Trzeba tylko pamiętać jak co gdzie było i tak znów skręcić do kupy :wink:



borek88 napisał/a:
tam pan czyszczac i regulujac mi wtryski od sdi załatwił mi cały komplet po czym auto miało 80KM i musiałem kupic drugi
sprawdzane były u innych pompiarzy i mowili ze dobre dopiero w goodhope dowiedziałem sie o tym wydatku i powiedział mi ze raczej nikt mi tego nie ustawi


Dlatego szkoda sie w to bawić i przełożyć i zobaczyć jak to działa :razz:

Ja mam pewny plan wywalić sobie ta pompę Vp30 i wastawic albo VP37 albo VE :mrgreen: Szczegóły już przemyślałem w sumie :wink: Ponieważ sama pompę w sobie czy Vp30 Vp37 czy VE pompa jest taka sama, najgorsza jest ta nasza VP30 bo ma malutki wałek tylko 7mm a mechaniczna pompa VE w SD ma 11mm i teoretycznie na tej pompie VE można tez 145KM wyciągnąć i to jest mój następny projekt :mrgreen: Trzeba tylko przerobić wtryskiwacze i na dobry początek i wyregulowac pompe.

Z VE pompa jest ten plus ze jest mniej roboty ponieważ ECU jest proste mniej kabli, regulacja mechaniczna :mrgreen: A 45 / 25 ma dobra podstawę na takie mody ponieważ ma lepsza Turbinę niż w SD czy SDI :wink: Wybebeszone u mnie jest w sumie wszystko wiec tylko z montażu Vp37 lub VE pozostaje jak w IDT zamiana wtrysków na takie co przy niższym ciśnieniu się już otwierają :wink:

Jak na zwykłym SD z IC jest mozliwe 125KM a przy Turbinie od IDT nie wiadomo ile by to dalo. Albo montaż Vp37 wsadzić power buttona i jazda. I jak mam być szczery to jak by nawet to miało 140KM to już wole mieć 140KM niz 160KM i denerwować się ze mi może pompa padnac :wink:

Ale w każdym bądź razie w domu mam VE pompę oraz ECU i przygotuje sobie taki zestaw w razie jak mi VP30 padnie żebym mógł autem dalej jeździć :wink: Wozić takie coś w bagażniku sobie jak by się to stało np za granica i do Polski dojedzie :wink: Drugi ECU EDC15 z Vp30 mam wiec przerobie sobie tylko wtyczkę ze przepinam ECU do orig wtyczki w 45 podpinam tylko 3 kable do pompy VE i jazda :wink:

Ja tylko żałuje ze tego wcześniej nie zrobiłem jak miałem jeszcze 25 :razz: Bylo by bardzo "reliable"

michu1123 - Wto Paź 18, 2011 20:44

Widzę panowie, że temat ruszył ku lepszemu. Cieszę się bardzo, że może coś z tego będzie. Fajnie Remi55, że ciągniesz temat - myślę, że jest warto.
Szkoda, że nie mam już swojego Roverka SD+I :( na mechanicznej pompie.

Remigiusz - Sro Kwi 17, 2013 01:12

Hejka,

mam małe info z Espanol :P Tak maja chłopcy L-serie IDT z ponad 200KM dokładnie 214KM :wink:

GT22 VNT + inne wtryski i ogień :D Zaciekawiło mnie co za wtryski używają i jak się okazuje maja końcówki wtrysków Bosio 520 Race (od VAG) na wtryskach od IDT wy kalibrowane wszystko do kupy :wink: Taki wtryskiwacz ma dość przepływu na 200km :wink:

Jedynie co mnie dziwi jest to ze nasze końcówki maja kat wtrysku 145° a te 520 Race maja 150° jak wszystkie VAG'owskie :neutral:

krzdry - Sro Kwi 17, 2013 02:12

:mrgreen: a na jakiej pompie zrobili te okolice 200 ? :mrgreen: :mrgreen:
Remigiusz - Sro Kwi 17, 2013 02:28

MG ZR z pompa Vp30 :P
tuners - Sro Kwi 17, 2013 05:53

Wlazło im gt22?
I remi dowiedz się czy upalają czy nie te końcówki bo jestem przed wymianą nadal :-)

krzdry - Sro Kwi 17, 2013 12:08

poprawcie mnie jeśli się mylę , to są końcówki od Ibizy II ?

http://allegro.pl/ShowIte...ars_rule_id=114

kosztują +/- 200 zł komplet i bez przeróbek/ z małymi przeróbkami można je podmienić z seryjnymi końcówkami wtrysków w SDI ? :?:

Remigiusz - Sro Kwi 17, 2013 13:44

Tuners jak upalaja ? Nie wiem gdzie tych race szukać :( gostek na nich śmiga już z rok i jak na razie bez problemów jak mi napisał.

Ten link to są seryjne końcówki wtrysków.

pawel90 - Sro Kwi 17, 2013 13:58

Remigiusz, Może tu http://tdi.pl/forum/index.php?topic=3481.0 watro tego gościa zapytać:)

Z co wyczytałem to 270 zł sama koncówka :(

Ale pewnosci czy to to nie mam :-|


to chyba będzie to:

http://www.kermatdi.com/s...njectors/Detail

krzdry - Sro Kwi 17, 2013 14:16

Remigiusz napisał/a:
Raptile, Kupujesz wtryski od Seat IBIZY II jak było opisane wyżej :wink: Odkrzaczasz wtryskiwacz i zmieniasz końcówki :wink:
myślałem ,że właśnie znalazłem wtryski od ibizy 2 :mrgreen: to ma być jakaś wersja sport tej ibizy ? :shock:
tuners - Sro Kwi 17, 2013 15:47

Kiedyś pisałeś remi że od ibizy końcówki upalają tłoki u nas bo inny kąt rozpylania a teraz juz są ok?
I nie rozumiem czy trzeba by kupić korpusy od ibizy i same końcówki te race 520 czy końcówki pasują do korpusów z sdi lub itd

[ Dodano: Sro Kwi 17, 2013 15:47 ]
Kiedyś pisałeś remi że od ibizy końcówki upalają tłoki u nas bo inny kąt rozpylania a teraz juz są ok?
I nie rozumiem czy trzeba by kupić korpusy od ibizy i same końcówki te race 520 czy końcówki pasują do korpusów z sdi lub itd i druga na jakim ciśnieniu pracują

Oraz czy pompa vp44 wystarczy czy trzeba kombinowac bo skad tamten zr mial vp30?

Jak juz bedzie wiadomo wszystko moze zakup grupowy by się zrobiło :-)

Szymon199010 - Sro Kwi 17, 2013 21:04

tuners przecież vp 30 jest oryginalnie w iDT. Skąd ci wyskoczyła ta vp 44? :wink:
tuners - Sro Kwi 17, 2013 21:26

Byłem przekonany że u nas jest vp44
Remigiusz - Czw Kwi 18, 2013 00:13

Rożnica katu jest 5° rozpylania wiec nie wiem dla mnie takie coś wpływa złe na silnik ale skoro Hiszpanowi to śmiga to Trial i Error czasem coś innego pokazuje :D

Ja te Bosio 520 Race znalazłem za 400€ :-|
Ale można by tez trochę mniejsze założyć myślę

Tutaj jest lista przekrojów końcówek :

http://community.dieselsc...pic.php?t=26363 ;-)

tuners - Czw Kwi 18, 2013 05:48

A pisałeś do tego gościa z vaga co sprzedaje?

I czy nie lepiej było by założyć. Z landka td200 ?

krzdry - Czw Kwi 18, 2013 22:22

szkoda ,że temat padł , bo wtryski inne niż od SDI to póki co chyba ziemia obiecana ale niezbadana na tym forum :wink:

sporo czytam o potencjale pompy na 11mm tłoku - i chciałem powoli uderzać we wtryski :D

tuners - Pon Maj 06, 2013 19:45

Remi i co z tymi wtryskami bo w tym miesiącu już musze zmienić bo zaczną mi się ekolodzy do auta przywiązywać
Remigiusz - Pon Maj 06, 2013 19:53

tuners, Jak co z wtryskami szukaj końcówki Bosio z VAG i montuj :wink:
Naki17 - Sro Cze 19, 2013 23:46

chciał bym sie dołaczyc do tematu mam pewna wiedze ze w np. silnikach WV ALH daje sie sie koncowki wtryskow np. słynne 0.216 (oznaczenie to symbolizuje jak kazdy wie srednice dziurek) co pozwala na uzyskanie mocy do 170KM przy okazji innych modow a z kolei 0.230 juz do 220KM, przy cisnieniu otwarcia wtrysku 200barow, nastepna rzecz to ze cisnienia otwarca wtrysku po zmianie koncowek w domu nie da sie ustawic i trzeb wiezc do specjalisty on wkłada podkładki specjalne pod sprezynke we wtrysku. Ja tez chce kombinowac z koncowkami wtryskow i zastanawiam sie lecz nie moge znalezc jakie srednice maja wtryski SDI i ITD? jak ktos wie to prosił bym o podzielenie sie ta wiedza :)