Zobacz temat - [R618] Konstrukcja dolotu powietrza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Konstrukcja dolotu powietrza

ecril - Czw Lut 25, 2010 16:12
Temat postu: [R618] Konstrukcja dolotu powietrza
Witam,

Przewertowałem całe forum, ale nie znalazłem podobnego tematu, więc proszę w tym temacie o poradę.

Jakiś czas temu kupiłem R618i, gaz, z zamontowanym prowizorycznie filtrem stożkowym. Postanowiłem powrócić do klasycznego układu dolotu powietrza- nieprzepalony gaz lubił strzelić i stożek nadawał się na śmieci.

Tak więc, kupiłem za niebanalną kwotę 200zł oryginalną dla R618i obudowę filtru powietrza i sam filtr. Niestety nigdzie nie udało mi się dorwać rurek dolotu powietrza. Czy ktoś mógłby mi pomóc zamieszczając zdjęcie, jak wygląda taki dolot? Czy dolot musi być całkowicie szczelny? A może ma ktoś na zbyciu potrzebną mi część :) ?

Pozdrawiam
ecril

DANTE79R - Czw Lut 25, 2010 19:50

tu masz nr tel do konkretnego gościa zapytaj a on sprzeda Ci właściwe rurki :) 601 424 697
ecril - Czw Lut 25, 2010 23:17

Dzięki za pomoc, dorwałem dzisiaj gości na podwórku, który jeździ 618i i zobaczyłem jak to wygląda. Z numeru skorzystam.

Chciałbym jednak zadać jeszcze inne pytanie- przewertowałem oczywiście forum.
Problemem jest to, że: w momencie dogrzewania się silnika i przez krótki czas po osiągnięciu średniej temperatury obroty wariują co nieco. Na zimnym silniku- wszystko pracuje równiotku, w momencie dogrzewania skaczą cholernie, a po dogrzaniu jest w miarę ok.
Z innych postów na forum wywnioskowałem, że może to być sprawka przepustnicy, którą przed restartem komputera jakiś czas temu dokręcał mi mechanik. Czy jest to możliwe?

Pozdrawiam

PS. Przy zmianie biegów odnotowuję duży spadek obrotów, np. z 6 tys do 3,5tys.

DANTE79R - Czw Lut 25, 2010 23:39

ecril napisał/a:
PS. Przy zmianie biegów odnotowuję duży spadek obrotów, np. z 6 tys do 3,5tys.
a zmień szybciej bieg ;) i trzymaj go za pomocą gazu na obrotach....
ecril - Pią Lut 26, 2010 11:26

Hehe no właśnie rzecz w tym, że on na to nie reaguje.
piter34 - Pią Lut 26, 2010 11:33

ecril napisał/a:
Z innych postów na forum wywnioskowałem, że może to być sprawka przepustnicy, którą przed restartem komputera jakiś czas temu dokręcał mi mechanik. Czy jest to możliwe?

Trzeba przeprowadzić regulację wolnych obrotów. Opis jest w RAVE oraz w podręczniku serwisowym do Hondy Accord CC7. Czeka Cię zabawa ze śrubką na przepustnicy.

W moim 620Si kiedyś pomogło. :ok:
Wymiana silnika krokowego oraz zaworu termicznego obrotów ssania (fast idle thermo valve) nie pomogły.

ecril - Sob Mar 06, 2010 11:50

Ok, dzięki, zabieram się za odnalezienie podręcznika :)

[ Dodano: Sob Mar 06, 2010 11:50 ]
Dolot zrobiłem. Przepustnicę przeczyściłem (była zasyfiona kosmicznie). Silnik krokowy wyczyściłem (dużo zielonkawego nalotu). Komputer zrestartowałem... I co? Trochę pomogło. Auto lepiej wchodzi na obroty, czuć przyspieszenie (naderwałem przegub -.-'), jednak obroty w momencie dogrzewania wciąż świrują i to nieźle. W poniedziałek auto jest zarejestrowane do elektromechanika...