Zobacz temat - [R400/R45/MG ZS] Lampy do jazdy dziennej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400/R45/MG ZS] Lampy do jazdy dziennej

BoloSr - Pią Lut 26, 2010 18:36
Temat postu: [R400/R45/MG ZS] Lampy do jazdy dziennej
Moze ktos stosowal takie oto cudo zamaist halogenow ?? ??
Chodzi dokładnie o te z firmy WAS :)
A moze nie wolno ich tam zapodac ?? ?
Jak myslita moze dalo by rade tam zapakowac takie wasnie lampki bo i tak na halogenach nie wolno jezdzic a tak byly by fajne lampki :)

Krzysi3k - Pią Lut 26, 2010 19:23

Kolega PTE montował w R25, więc powinno być podobnie :)
http://forum.roverki.eu/v...nta%BF&start=20

BoloSr - Sob Lut 27, 2010 13:06

Krzysi3k napisał/a:
Kolega PTE montował w R25, więc powinno być podobnie :)
http://forum.roverki.eu/v...nta%BF&start=20


no umnie to by byla tylko podmiana tych lampek bo instajcje to ja mam w aucie :)

Krzysi3k - Sob Lut 27, 2010 13:20

No ja też mam wszystko, tylko podmienię i moduł wstawię :)
BoloSr - Nie Lut 28, 2010 18:47

Krzysi3k napisał/a:
No ja też mam wszystko, tylko podmienię i moduł wstawię :)


jaki modul i gdzie go zanabyc ?? ?

Krzysi3k - Nie Lut 28, 2010 22:54

Bardzo proszę ;) KLIK
BoloSr - Pon Mar 01, 2010 17:20

Krzysi3k napisał/a:
Bardzo proszę ;) KLIK


nie bardzo kumam co to za cudo i czemu to kosztuje az tyle ?? ?
moze ktos mie troche oswieci i gdzie to niby powinienem zapodac jak wyciagne halogeny a wstawie dzienne ?? ?

Krzysi3k - Pon Mar 01, 2010 18:55

Te kabelki na zdjęciu które wystają podłączasz do poszczególnych kabli.
Sprzedawca dodaje instrukcję obsługi po kupnie. Ten moduł włącza DRL przy przekręceniu na zapłon i wyłącza przy włączaniu któregokolwiek ze świateł (wg. prawa DRL muszą być w to wyposażone).
Gotowe zestawy są w to wyposażone, a ja kupuje same lampy w miejsce halogenów i muszę dokupić moduł.
Skonstruowanie czegoś takiego to koszt pewnie 5zł, ale ja się na tym kompletnie nie znam.

BoloSr - Pon Mar 01, 2010 19:00

Krzysi3k napisał/a:
Te kabelki na zdjęciu które wystają podłączasz do poszczególnych kabli.
Sprzedawca dodaje instrukcję obsługi po kupnie. Ten moduł włącza DRL przy przekręceniu na zapłon i wyłącza przy włączaniu któregokolwiek ze świateł (wg. prawa DRL muszą być w to wyposażone).
Gotowe zestawy są w to wyposażone, a ja kupuje same lampy w miejsce halogenów i muszę dokupić moduł.
Skonstruowanie czegoś takiego to koszt pewnie 5zł, ale ja się na tym kompletnie nie znam.


no ja tez bym chcial zapodac zamiast halogenow swiatla do jazdy dziennej i ten modul ale wydaje mi sie ze to lekkie przegiecie zeby to kosztowalo tyle chyba bede musial poszukac jak takie cudo dziala i dam to mojemu znajomemu do zrobienia :)
no chyab ze ktos mam taki schemat i sie podzilei to ja spróbuje to zalatwic w jakies dobrej cenie albo po kosztach :)

Krzysi3k - Pon Mar 01, 2010 19:29

Jakbyś jeszcze mi załatwił i powiedział co do czego podłączyć to bym był ogromnie wdzięczny ;)
BoloSr - Sob Sty 08, 2011 11:58

Podbije temat i sie zapytam kto montowal w R45 takie wesemy jak PTE ?? ?
I czy łatwo dostac sie do orginalnych halogenow w R45 ?? ?
Bo dzisiaj patrzylem i wychoidz na to ze trza kolo zwalac i zdejmowac nadkole czy to prawda ?? ?

pgrad - Pon Sty 10, 2011 20:54

Wydaje mi się że łatwiej będzie ściągnąć dolną pokrywę silnika, i dostać się tamtędy.
BoloSr - Pon Sty 10, 2011 20:56

pgrad napisał/a:
Wydaje mi się że łatwiej będzie ściągnąć dolną pokrywę silnika, i dostać się tamtędy.

no walsnie bede tak kombinowal bo chyba tedy droga a graty do swiatelek juz jada i jak sie uda moze cos pokombinuje dla innych :)

Remigiusz - Pon Sty 10, 2011 21:03

BoloSr napisał/a:
Bo dzisiaj patrzylem i wychoidz na to ze trza kolo zwalac i zdejmowac nadkole czy to prawda ?? ?

Prawda i tak tez pisze w instrukcji obsługi :neutral:

BoloSr - Wto Sty 11, 2011 10:19

Remi55 napisał/a:
BoloSr napisał/a:
Bo dzisiaj patrzylem i wychoidz na to ze trza kolo zwalac i zdejmowac nadkole czy to prawda ?? ?

Prawda i tak tez pisze w instrukcji obsługi :neutral:


sprawdzales to osbiście czy tylko czytales to co inni pisza na ten temat nie patrzac wogole pod auto ?? ?

Remigiusz - Wto Sty 11, 2011 13:50

BoloSr, kto inny :wink: Producent tak pisze a nie inny :wink: No patrzyłem bo się zastanawiałem jak wymienić żarówkę od halogenów :wink: I jednak najlepsze miejsce jest za kołem i trochę trzeba odgiąć nadkole i się dostaje :wink:

Głupio to trochę wymyślone ale to nie 25 :razz:

BoloSr - Wto Sty 11, 2011 14:09

Remi55 napisał/a:
BoloSr, kto inny :wink: Producent tak pisze a nie inny :wink: No patrzyłem bo się zastanawiałem jak wymienić żarówkę od halogenów :wink: I jednak najlepsze miejsce jest za kołem i trochę trzeba odgiąć nadkole i się dostaje :wink:

Głupio to trochę wymyślone ale to nie 25 :razz:


no to zes mnie pocieszym a myslalem ze z kanlu tam sie da siegnac bez problemu :(
no coz bede musial tak zrobic jak mowisz

marcin316 - Wto Sty 11, 2011 18:36

Ja w R45 wymieniłem halogen cały bez ściągania czegokolwiek. Jak masz grubą rękę to może być ciężko ale da się. Nie pamiętam dokładnie jak to zrobiłem, ale chyba odkręciłem jakiś kawałek plastiku pod halogenem i osłonę silnika od zderzaka (nie ściągałem jej). Z kanału udało się włożyć ręce i wymienić.

W drugim aucie mam założone światła do jazdy dziennej, które podpięte są do instalacji halogenów (Mitsu Colt). Zapalają się po przekręceniu kluczyka i gasną po włączeniu świateł pozycyjnych. Jeśli ktoś będzie zainteresowany to rozrysuję i opiszę układ połączeń.

BoloSr - Wto Sty 11, 2011 18:55

marcin316 napisał/a:
Ja w R45 wymieniłem halogen cały bez ściągania czegokolwiek. Jak masz grubą rękę to może być ciężko ale da się. Nie pamiętam dokładnie jak to zrobiłem, ale chyba odkręciłem jakiś kawałek plastiku pod halogenem i osłonę silnika od zderzaka (nie ściągałem jej). Z kanału udało się włożyć ręce i wymienić.

W drugim aucie mam założone światła do jazdy dziennej, które podpięte są do instalacji halogenów (Mitsu Colt). Zapalają się po przekręceniu kluczyka i gasną po włączeniu świateł pozycyjnych. Jeśli ktoś będzie zainteresowany to rozrysuję i opiszę układ połączeń.


no to troche mnie pocieszyles kumpel ma kanla i ma nadziej ze damy rade :)
dzisiaj doszly halogeny ale okazalo sie ze sa od 45 wiec lipa zeby je rozlozyc i zrobic jak PTE ale zrobie mocowanie wedlug tych halogenow pod Wesemy i powinno byc OK

PawelLuc - Pią Sty 28, 2011 19:03

witam
może to pomoże jest to link dotyczący "wymiarów, granic" w jakich mają się mieścić światła dzienne.

:arrow: http://motoryzacja.wnp.pl...4277_1_0_0.html

marek501 - Sob Sty 29, 2011 18:10

Witam !! ! A jak widzicie takie miejsce montażu dziennych . Jak widać są ciut za daleko od obrysu zewętrzego ,ale do krawędzi zderzaka jest miej niż 40 cm ciekaw jestem jak głeboko wikać będą "panowie niebiescy" w razie kontroli . Przyznam żę trochę szkoda mi przeciwmgielnych - ze dwa razy do roku "ratują mi życie ".
greg-si - Sob Sty 29, 2011 18:21

Skoro według przepisów jest ok to o co się martwisz?
Jak policja będzie chciała się doczepić to się do czegoś doczepi. Na to rady niestety nie ma.
Sam bym chętnie używał przeciwmgielnych zamiast mijania bo mam je tak podłączone że mogę używać ich nawet bez kluczyka w stacyjce. Lecz moje są zbyt blisko asfaltu.

marek501 - Sob Sty 29, 2011 19:03

Nie zrozumieliśmy się - rzecz w tym że taki sposób motażu j.w. mija się z przepisami o jakieś 2 cm .Przepis mówi o odległości od zewetrznego obrysu pojazdu.
greg-si - Pon Sty 31, 2011 08:23

Sorry nie powiększyłem rysunku a tam jest faktycznie 2 na końcu.
Myślę że policja z miarką nie jeździ i nie mierzy tak drastycznie.

PawelLuc - Pon Sty 31, 2011 08:30

Marek501 to jak u mnie tyle że ja zakładam płaskie
rozmawiałem wczoraj z policjantami będącymi na Szkole Bezpiecznej Jazdy :razz: i powiedzieli że zachowanie tych wymiarów trzeba spełnić :cry: , nie spełnienie ich jest równoznaczne z np. światłami bez homologacji i łamanie przepisów dotyczących oświetlenia auta. To tak jak jest nie dopuszczalne oświetlenia stosowane w wozach sprowadzonych z USA gdzie światła "postojowe" są pomarańczowe i w dodatku służą jako kierunkowskazy, czy używanie lamp z "anglików". Sam chce założyć światła do jazdy dziennej do mojego R45. Co prawda nie mam halogenów ale zderzaka ciąć nie zamierzam wiec zamontować je mam zamiar w wlocie powietrza w zderzaku koło tablicy rejestracyjnej "bez niszczenia czego kolwiek" :grin: Co prawda w wymiarze 40cm od obrysu mojego R jest na styk pod warunkiem że pierwsza dioda w dziennych będzie jak najbliżej krańca obudowy. Mierzyłem przy policjantach i powiedzieli że tak będzie zgodnie z przepisami więc tak zrobię :grin:

BoloSr - Pią Lip 27, 2012 09:29

marek501 napisał/a:
Witam !! ! A jak widzicie takie miejsce montażu dziennych . Jak widać są ciut za daleko od obrysu zewętrzego ,ale do krawędzi zderzaka jest miej niż 40 cm ciekaw jestem jak głeboko wikać będą "panowie niebiescy" w razie kontroli . Przyznam żę trochę szkoda mi przeciwmgielnych - ze dwa razy do roku "ratują mi życie ".


Dobra wrocimy do temtu ktos w koncu tak zalozyl DRL ?? ?
Jakie weszly i jak to wyglda fota by sie zdala :)

Bartek8508 - Pią Lip 27, 2012 10:58

Jest jeszcze jedna opcja podłączenia. Oryginalne halogeny podłączyć można do ogranicznika mocy i będą świecić jak żarówki ok 20W. Plus jest taki, że montujemy wszystko w miejscach orginalnych a jak ktoś ma halogeny to jeszcze łatwiej. Minus to jazda z oświetleniem bez homologacji na dzienne. Patrząc jednak na to co i jak jest wykorzystywane jako światła dzienne nie będziemy się wyróżniać :mrgreen:
bizon - Pią Lip 27, 2012 11:09

Bartek8508 napisał/a:
Jest jeszcze jedna opcja podłączenia. Oryginalne halogeny podłączyć można do ogranicznika mocy i będą świecić jak żarówki ok 20W. Plus jest taki, że montujemy wszystko w miejscach orginalnych a jak ktoś ma halogeny to jeszcze łatwiej. Minus to jazda z oświetleniem bez homologacji na dzienne. Patrząc jednak na to co i jak jest wykorzystywane jako światła dzienne nie będziemy się wyróżniać :mrgreen:

Takie numery sie robi z drogowymi. w halogenach bys musial przerabiac cala elektryke bo halogeny zapalaja sie tylko z mijania

BoloSr - Pią Lip 27, 2012 11:55

Bartek8508 napisał/a:
Jest jeszcze jedna opcja podłączenia. Oryginalne halogeny podłączyć można do ogranicznika mocy i będą świecić jak żarówki ok 20W. Plus jest taki, że montujemy wszystko w miejscach orginalnych a jak ktoś ma halogeny to jeszcze łatwiej. Minus to jazda z oświetleniem bez homologacji na dzienne. Patrząc jednak na to co i jak jest wykorzystywane jako światła dzienne nie będziemy się wyróżniać :mrgreen:


bez takich mi kombinacji :)

Remigiusz - Pią Lip 27, 2012 14:29

Bartek8508, Poszukaj na forum moduł SD-2, ma to kilka osob i działa to super. Nowe auta tez takie coś maja już seryjne wmontowane :wink:
BoloSr - Pią Lip 27, 2012 16:14

Remigiusz napisał/a:
Bartek8508, Poszukaj na forum moduł SD-2, ma to kilka osob i działa to super. Nowe auta tez takie coś maja już seryjne wmontowane :wink:


a ty to masz u siebie ?? ?
jak to dziala i co sie swieci ?? ?

bizon - Pią Lip 27, 2012 17:04

BoloSr napisał/a:
jak to dziala i co sie swieci ?? ?

Remigiusz napisał/a:
Poszukaj na forum moduł SD-2

Chyba nie posluchales Remigiusza

Remigiusz - Pią Lip 27, 2012 19:06

BoloSr, Mam to u siebie już ponad rok :wink: Działa to tak jak opisał kolega wyżej :wink:

http://allegro.pl/swiatla...2493982569.html

BoloSr - Pią Lip 27, 2012 19:17

Remigiusz napisał/a:
BoloSr, Mam to u siebie już ponad rok :wink: Działa to tak jak opisał kolega wyżej :wink:

http://allegro.pl/swiatla...2493982569.html


czyli rozumiem ze jak odpalasz auto to po chwili odpalaja sie drogowe z polowa mocy tylko,
a jak zapodajesz mijania to sie wylaczaja ?? ? a co sie dziej jak chcesz dlugimi pociagnac ?? ?

Remigiusz - Pią Lip 27, 2012 20:28

BoloSr, Dokladnie tak jest :wink: No jak chce długimi pociągnąć to w tedy swieca z pelna mocą dlugie :wink: A różnice widac :wink:
Bartek8508 - Pią Lip 27, 2012 20:48

Zaleta jest taka, że możemy podłączyć np pod światła mijania i nikt się nie doczepi. Do wyboru są jeszcze drogowe i przeciwmgielne (lepiej widoczne w dzień ze względu na konstrukcje odbłyśnika). Aha, nie sprzedaję tego ale jakoś się wkręciłem w reklame tych układów :roll:
szoso - Pon Lip 30, 2012 14:54

kupiłem 2 sztuki dla siebie i dla ojca, zobaczymy co to jest warte
można się wpiąć z tym w skrzynkę bezpieczników pod maską czy trzeba pod kierownicą?
pod światła postojowe zamiast mijania też chyba powinno działać

marek501 - Pon Lip 30, 2012 21:25

Witam!!! Od marca jeżdżę z podobnym sterownikiem -
http://moto.allegro.pl/sw...2527646404.html
wszystko działa ok. Jest tylko mała uwaga- zwykłe żarówki h7 przy ok 30% mocy świecą trochę za żółto ,warto jest je zmienić na bardziej "niebieskie" typu "xenon efekt" przy zmniejszonej mocy prawie udają białe.

Remigiusz - Pon Lip 30, 2012 22:31

szoso, Ale na drogowych masz ten plus ze jesteś z daleka widoczny i nikogo nie jarasz po oczach a na mijania to słabo to będzie widać. Mi głownie chodziło o to żeby to miało jakiś sens tez a nie tylko żeby coś świeciło :wink:
Markzo - Wto Lip 31, 2012 00:36

z czystej ciekawości, nie bijcie ;) po co Wam te moduły i swiatła drl? co to ma dac?? diody do starszych wozów pasują jak pięść do nosa (poza tymi okraglymi zestawami w miejscach ori halogenów) oszczednosci na tym nie ma a z widocznościa na drodze jest roznie... nie lepiej zainwestowac w dobre zarowki?
szoso - Wto Lip 31, 2012 06:59

Remigiusz źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi o to żeby dzienne gasły już po włączeniu postojowych a nie dopiero po włączeniu mijania
bizon - Wto Lip 31, 2012 07:18

Markzo napisał/a:
po co Wam te moduły i swiatła drl? co to ma dac?? diody do starszych wozów pasują jak pięść do nosa (poza tymi okraglymi zestawami w miejscach ori halogenów)

paski ledowe faktycznie nie pasuja wizualnie i tu sie z Toba zgadzam ale chyba nie czytales o tym module, to zupelnie inna historia. nie dokladasz zadnych dodatkowych diod i lamp.
Markzo napisał/a:
oszczednosci na tym nie ma
no wlasnie wszyscy co korzystaja mowia ze jest
Markzo napisał/a:
a z widocznościa na drodze jest roznie

sluza tylko i wylacznie do jazdy dziennej w dobrych warunkach pogodowych, wtedy mijania tez Ci widocznosci nie poprawiaja

Markzo - Wto Lip 31, 2012 07:39

bizon napisał/a:
paski ledowe faktycznie nie pasuja wizualnie i tu sie z Toba zgadzam ale chyba nie czytales o tym module, to zupelnie inna historia. nie dokladasz zadnych dodatkowych diod i lamp.

wiem co to za modul i jak dziala i dalej nie widze w tym sensu dlatego pytam ;)
bizon napisał/a:
no wlasnie wszyscy co korzystaja mowia ze jest

oki jak masz xenony i nie chcesz katowac zarnikow to fakt, nie wymieniasz ich tak czesto ale przy normalnych h7? czy tu chodzi o koszt paliwa? to jakie to sa oszczednosci? da sie to w ogole zauwazyc skoro i tak prawie kazdy ma jakies choc troche rozbudowane audio, cb itp w aucie?
bizon napisał/a:
sluza tylko i wylacznie do jazdy dziennej w dobrych warunkach pogodowych, wtedy mijania tez Ci widocznosci nie poprawiaja

jesli mam byc szczery to zawsze auto na mijania jest lepiej widoczne niz na tych diodzaikach (nie mowie o fabrycznych), pare razy juz mialem ciepło przez ludzi na "dziennych" ktorych po prosut nie widac dlatego jest uczulony na takie wynalazki :)

bizon - Wto Lip 31, 2012 07:51

Cytat:
wiem co to za modul i jak dziala i dalej nie widze w tym sensu dlatego pytam ;)
w kazdym razie modul nie psuje samochodu wizualnie.

Markzo napisał/a:
czy tu chodzi o koszt paliwa? to jakie to sa oszczednosci?

kiedys czytalem ze do 0,7l na 100km mozna zaoszczedzic, podkreslam ze tylko czytalem, u siebie nie mam
Markzo napisał/a:
, pare razy juz mialem ciepło przez ludzi na "dziennych" ktorych po prosut nie widac

no jak ktos gownine ledy zalozyl za 11zl z allegro to tak, na tym module dosc dobrze widac samochod, czasem sie widzi na drogach, tylko nie wiem czy maja to oryginalnie czy dokladane.

Reasumujac: oszczednosc kosztu paliwa i zywotnosci wszystkich zarowek w samochodzie przy moim zdaniem nie krzywdzeniu wizualnie samochodu i innych kierowcow jadacych z naprzeciwka. pewnie niedlugo bede zakladal jak znajde wolna chwile. taka moja odpowiedz na Twoje pytanie po co, nie wiem czy ktos inny ma jakis inny argument moze??

szoso - Wto Lip 31, 2012 08:05

no i klosze nie dostają tak po dupie, które mocno się nagrzewają od żarówek
ten moduł wydaje mi się dobrym rozwiązaniem
szwagier ma w Toyocie zamontowane, taka przyszła z USA i jest gitara
jeśli wszystkie światła w dzień nie muszą się świecić to dlaczego miałbym z tego nie skorzystać
wolę ten moduł niż jakieś tam ledy podczepione pod zderzak

marcin316 - Wto Lip 31, 2012 10:55

W wielu "cywilizowanych" krajach jeździ się w dzień bez jakichkolwiek świateł i jest dobrze ;) Ja jeszcze nie zauważyłem aby włączone w dzień przez innego kierującego światła mijania mi w czymkolwiek pomogły...

[ Dodano: Wto Lip 31, 2012 11:55 ]
Markzo, zakładając że jedna żarówka świateł mijania pobiera 55W, pozycyjna 5W, pozycyjna z tyłu 10W daje to 140W, do tego podświetlenie licznika, pokręteł i co tam kto jeszcze ma pewnie ze 20W. Uwzględniając sprawność instalacji daje to jakieś 250W dodatkowego zapotrzebowania na moc na wale silnika. Niby niewiele, ale im bardziej ekonomicznie ktoś jeździ tym większe oszczędności uzyska po wyłączeniu świateł. Jadąc ze stałą prędkością 50km/h włączone światła mogą generować do 10% oporów (toczenia i powietrza) samochodu.

Bartek8508 - Sro Sie 01, 2012 07:05

Cytat:
W wielu "cywilizowanych" krajach jeździ się w dzień bez jakichkolwiek świateł i jest dobrze ;)

W wielu cywilizowanych krajach są autostrady na których używanie świateł w dzień nie przynosi takiego efektu jak na naszych jednopasmowych drogach. Niemcy przeginają nawet w drugą stronę z tymi światłami bo musi się zrobić noc żeby włączyli jakiekolwiek. Można się nieźle naciąć na wąskiej drodze w lesie...

marcin316 - Sro Sie 01, 2012 11:05

Bartek8508, nie mam na myśli autostrad a zwykłe miejskie czy wiejskie drogi. Kompletną paranoją jest obowiązek jazdy na światłach np. w korku, gdzie średnia prędkość wynosi czasem kilkanaście km/h. Uważam że byłoby lepiej, gdyby wprowadzono obowiązek jazdy na światłach, ale w na prawdę koniecznych sytuacjach bądź w celu realnej poprawy bezpieczeństwa.
Markzo - Sro Sie 01, 2012 11:18

bede na hamowni to sprawdze ile zabieraja światła ;)
szoso - Pią Sie 03, 2012 06:52

do Forda ktoś wymyślił lepszy patent, wystarczy tylko podmienić przekaźnik od świateł i mamy światła dzienne :smile:

no i podłączyłem, światło jest żółtawe ale z mocą 30% żadne mega super żarówki xenon white nie będą świecić na biało :wink:
mam wszystko rozebrane, może zrobie fotki gdzie i jak się wpiąłem

BoloSr - Pią Sie 03, 2012 11:43

szoso napisał/a:
do Forda ktoś wymyślił lepszy patent, wystarczy tylko podmienić przekaźnik od świateł i mamy światła dzienne :smile:

no i podłączyłem, światło jest żółtawe ale z mocą 30% żadne mega super żarówki xenon white nie będą świecić na biało :wink:
mam wszystko rozebrane, może zrobie fotki gdzie i jak się wpiąłem


jak moze toc to dawno powinno byc juz wklejone :)

areek - Pią Sie 03, 2012 11:58

Markzo napisał/a:
jesli mam byc szczery to zawsze auto na mijania jest lepiej widoczne niz na tych diodzaikach (nie mowie o fabrycznych), pare razy juz mialem ciepło przez ludzi na "dziennych" ktorych po prosut nie widac dlatego jest uczulony na takie wynalazki

szoso: poprawiłem cytowanie
jezeli tak masz to nie powinienes jezdzic bo stwarzasz zagrozenie

Markzo - Pią Sie 03, 2012 14:19

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
areek napisał/a:
jezeli tak masz to nie powinienes jezdzic bo stwarzasz zagrozenie

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

7Tomi - Nie Sie 12, 2012 11:39

Markzo napisał/a:
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
areek napisał/a:
jezeli tak masz to nie powinienes jezdzic bo stwarzasz zagrozenie

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Nie ma z czego śmiać. U mnie w warsztacie bez okularów wpadłeś do kanału :P
Wiec wypadało by dodac czy nie widzisz diodówek w okularach czy bez :P

Pomijając wszystkie pobory prądu w samochodzie sam aku aby zregenerować rozruch potrzebuje ok 15 minut ciągłej jazdy (bez świateł).

Wczoraj montowaliśmy lampu dzienne do ZS'a poliftowego i nie wyglądają tak tragicznie ale wszystko kwestia gustu.

gregor13 - Nie Sie 12, 2012 19:38

Tomi_114 napisał/a:



Wczoraj montowaliśmy lampu dzienne do ZS'a poliftowego i nie wyglądają tak tragicznie ale wszystko kwestia gustu.


Masz jakieś fotki? Sam przymierzam się do montażu okrągłych świateł w narożnikach wlotu powietrza w zderzaku, tylko coś nie mogę zabrać się za robotę :razz:

Gonia - Pon Sie 13, 2012 06:58

Markzo napisał/a:
bizon napisał/a:
paski ledowe faktycznie nie pasuja wizualnie i tu sie z Toba zgadzam ale chyba nie czytales o tym module, to zupelnie inna historia. nie dokladasz zadnych dodatkowych diod i lamp.

wiem co to za modul i jak dziala i dalej nie widze w tym sensu dlatego pytam ;)
bizon napisał/a:
no wlasnie wszyscy co korzystaja mowia ze jest

oki jak masz xenony i nie chcesz katowac zarnikow to fakt, nie wymieniasz ich tak czesto ale przy normalnych h7? czy tu chodzi o koszt paliwa? to jakie to sa oszczednosci? da sie to w ogole zauwazyc skoro i tak prawie kazdy ma jakies choc troche rozbudowane audio, cb itp w aucie?
bizon napisał/a:
sluza tylko i wylacznie do jazdy dziennej w dobrych warunkach pogodowych, wtedy mijania tez Ci widocznosci nie poprawiaja

jesli mam byc szczery to zawsze auto na mijania jest lepiej widoczne niz na tych diodzaikach (nie mowie o fabrycznych), pare razy juz mialem ciepło przez ludzi na "dziennych" ktorych po prosut nie widac dlatego jest uczulony na takie wynalazki :)


Wydaje mi się, że bardziej chodzi tu o wypalanie się reflektora, odbłyśników, etc., niż tak naprawdę koszt żarówek, czy wyższego spalania.

sobrus - Pon Sie 13, 2012 11:44

Mnie bardziej niż spalanie reflektorów denerwuje przepalanie podświetlenia deski rozdzielczej.
Przepis jest bez dwóch zdan idiotyczny. Owszem, włączanie świateł coś daje. Ale poza miastem. W mieście nie ma potrzeby doświetlania sobie czegokolwiek, tym bardziej zderzaka samochodu poprzedzającego.

bizon - Pon Sie 13, 2012 12:00

Gonia napisał/a:
niż tak naprawdę koszt żarówek

Koszt moze nie , ale tak jak piszesobrus, czas wymieniania w desce, bo jednak wiekszosc z nas ma g..... ledy z allegro.

Gonia napisał/a:
czy wyższego spalania.

Tu sie nie upieram gdyz jak pisalem wczesniej ja nie posiadam dziennych, ale zastanawiajace ze o oszczedzaniu paliwa pisza Ci co zamontowali a o rzekomym braku oszczednosci na paliwie debatuja Ci co nie maja. wiec ja bym jednak zaufal tym co zalozyli dzienne i przeliczyli spalanie niz teoretycznym argumentom.

Gonia napisał/a:
o wypalanie się reflektora, odbłyśników

to tez dobry argument na plus

leszczu - Pon Sie 13, 2012 12:05

bizon napisał/a:
Gonia napisał/a:
czy wyższego spalania.

Tu sie nie upieram gdyz jak pisalem wczesniej ja nie posiadam dziennych, ale zastanawiajace ze o oszczedzaniu paliwa pisza Ci co zamontowali a o rzekomym braku oszczednosci na paliwie debatuja Ci co nie maja. wiec ja bym jednak zaufal tym co zalozyli dzienne i przeliczyli spalanie niz teoretycznym argumentom.

Mam światła dzienne założone od kilku miesięcy. Ani wyższego, ani mniejszego spalania nie zauważyłem. Jedynie co zauważyłem, to akumulator który teraz mam naładowany do pełna. Wcześniej miałem niedoładowywany. :wink:

Brt - Pon Sie 13, 2012 13:02

Na spalaniu nic nie zauważysz ... ale na koszcie żarówek i stanie odbłyśników już tak, podobnie jak na podświetleniu deski (nie tyle problem kosztów, co upierdliwości w wymianie). Sam widzę po swoich (i nie tylko swoich) lustrach, że w ciągu 2 lat jest zauważalna degradacja ... MIałem w R założony moduł SD-2 i zwrócił się po jednej wymianie żarówek. Wcześniej żarówki wymieniałem 2x na rok (Jakieś takie polepszane były), po założeniu modułu komplet wytrzymał 3x dłużej.
marek501 - Pon Sie 13, 2012 22:33

Mam u siebie w r 45 podobny moduł od pół roku . A powody dla których go założyłem - jak wyżej koledzy wspomnieli- wymiana żarówek raz na dwa lata zamiast dwa razy w roku .A o "atrakcjach" podczas wymiany tych z deski albo z pokręteł nawet nie będę wspominał. Na przeglądy musowo moduł odłączyć - jest to jednak niezgodne z przepisami.
szoso - Wto Sie 14, 2012 06:55

marek501 napisał/a:
jest to jednak niezgodne z przepisami

a jak ktoś ma to fabrycznie zamontowane to co?
pewnie jak zwykle w tym kraju przepisy są niejasne, no ale pan policjant ma zawsze rację :wink:

Brt - Wto Sie 14, 2012 08:50

chodzi o to, że jak masz fabrycznie zamontowany tego typu "moduł" (w różnych modelach audi był ten typ świateł dziennych montowany) to masz wtedy na kloszu wybity symbol DRL od świateł dziennych. A przy samodzielnym dokłądaniu nei masz. ... Ale ja jeździłem i byłem zadowolony i nei miałem z tym zadnych problemów ani prawnych, ani nik mi nie mrugał, ze oślepiam. NA zdjęciach ze zlotu w dzierżoniowie powinno być widać, jak to świeci w R200
szoso - Czw Sie 23, 2012 07:12

a co jeśli wsadzimy żarówki ledowe H1?
też będą świeciły ze słabszą mocą czy z pełną?
ale i tak nigdzie nie widzę H1 z barwą ciepłą, wszędzie mają tylko zimną

bizon - Czw Sie 23, 2012 07:46

szoso napisał/a:
ale i tak nigdzie nie widzę H1 z barwą ciepłą, wszędzie mają tylko zimną

z homologacja?? ja i tak bym nie dawal ledowek na przednie lampy bo w zimie bedzie problem

szoso - Czw Sie 23, 2012 07:55

bizon napisał/a:
z homologacja??

takie raczej nie istnieją tak samo jak led postojowe :grin:
bizon napisał/a:
ja i tak bym nie dawal ledowek na przednie lampy bo w zimie bedzie problem

jaki?
to może lepiej sobie odpuszczę

bizon - Czw Sie 23, 2012 08:04

szoso napisał/a:
takie raczej nie istnieją tak samo jak led postojowe :grin:

no wlasnie sie zastanawialem czy moze juz powstaly i nic o tym nie wiem

szoso napisał/a:
jaki?
to może lepiej sobie odpuszczę

p[isal o tym kiedys jeden forumowicz, snieg nie schodzi z lamp bo ledy nie daja nic ciepla. pojedziesz troche w sniezycy i przednie lampy zakryte

gregor13 - Nie Lis 04, 2012 16:24

Witam.
Po ponad dwumiesięcznym wożeniu świateł do jazdy dziennej w bagażniku :mrgreen: nareszcie udało mi się je zamontować. Czeka mnie jeszcze ich podłączenie (są z wbudowanym automatem, czyli trzy kabelki - czerwony "+", czarny "-" i biały "+ do świateł mijania" i mam w związku z tym takie pytania - gdzie konkretnie podpiąć kabelek "+" pod maską, aby po włączeniu zapłonu płynął prąd i pod który kabelek w reflektorze podpiąć biały, aby po włączeniu świateł mijania dzienne gasły? Do żarówki mijania H7 dochodzą kabelki żółty i niebieski - jak podpiąłem pod niebieski, po włączeniu świateł mijania dzienne gasły (czyli OK) a po ich wyłączeniu świeciły dzienne, ale z postojowymi (czyli n ie OK :/ ). Podpięcie pod żółty nie dawało żadnych rezultatów. Jak ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie, czekam na sugestie :razz: Przejrzałem parę tematów, ale nic konkretnego nie znalazłem (do mojego przypadku).

bizon - Nie Lis 04, 2012 18:49

gregor13 napisał/a:
a po ich wyłączeniu świeciły dzienne, ale z postojowymi (czyli n ie OK :/ ).

no bo jak dla mnie to podepnij sie pod postojowki zamiast mijania, wtedy juz na zapalenie postojowek beda gasly dzienne

gregor13 - Pon Lis 05, 2012 12:01

bizon napisał/a:

no bo jak dla mnie to podepnij sie pod postojowki zamiast mijania, wtedy juz na zapalenie postojowek beda gasly dzienne


Spróbuję podpiąć w takim razie pod postojówki.
A skąd wziąć prąd spod maski, żeby nie ciągnąć przewodów do stacyjki? W miarę na wierzchu mam kabel zasilający LPG, ale nie chcę tu podpinać, aby czegoś nie schrzanić.

Póki co światła wyglądają tak (zdjęcie z komórki, więc jakość taka sobie):

Brt - Pon Lis 05, 2012 12:18

wygladają całkiem ok ... a ten przewód od zasilania LPG moze byc całkiem dobry ... kwestia sprawdzenia skąd on jest zasilony ewentualnie ... i czy napewno zasilanie na nim sie pojawia po przekręceniu stacyjki. A ten "+" od mijania też bym podpiąło pod postojówki :ok:
gregor13 - Wto Lis 27, 2012 12:21

Nareszcie udało mi się podłączyć światełka. Kabel prądowy poszedł w końcu pod radio więc światła świecą po przekręceniu stacyjki w pozycję I i po włączeniu świateł postojowych gasną.

Jakość zdjęcia do bani, bo robione komórką, ale coś tam widać :mrgreen:

juniorksg - Pon Kwi 15, 2013 22:29

Ja też dziś walczyłem z tymi światłami i za cholerę nigdzie nie pasowały.
Ostatecznie zamontowałem je jak na fotce poniżej - może nie wygląda to zbyt fajnie ale inaczej się nie dało :-|


piter-t - Czw Kwi 18, 2013 11:58

no i w razie upierdliwego diagnosty czy miśka na drodze możesz mieć problemy...

jeden z przepisów dot. świateł dziennych:
"Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm"
a z tego co pamiętam to tablica rejestracyjna ma 49cm + ramka to może będzie 2cm i masz 51cm odległości... ja u siebie też miałem ten problem i koniec z końcem ledy wylądowały pod halogenami... a później weszły na rynek te montowane jak czujniki parkowania...

konradp - Sob Cze 29, 2013 21:02

gregor13, jaka masz srednice tych led-ów?
gregor13 - Nie Cze 30, 2013 22:19

Średnica 70 mm, głębokość 52 mm.