Zobacz temat - [R ALL/214i] Niesprawny alternator a odpalenie przy zakupie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R ALL/214i] Niesprawny alternator a odpalenie przy zakupie.

Wydryszek - Nie Lut 28, 2010 11:32
Temat postu: [R ALL/214i] Niesprawny alternator a odpalenie przy zakupie.
Witam

Mam dylemat.
Szukamy drugiego R, taniego na dojazdy itd i znaleźliśmy takiego, w idealnym stanie wizualnym ale ma pękniętą szybę od wycieraczki z przodu (przy skrobaniu szyby puszczono wycieraczkę i podobno pękła szyba wzdłuż linii jej przylegania), inna sprawa to niedziałający alternator (zablokowany??), czy jest w takiej sytuacji możliwość odpalenia samochodu w jakiś sposób żeby zobaczyć jak chodzi silnik??
Jeśli uda się coś ustalić to dzisiaj jeszcze mam zamiar podjechać i go sprawdzić na białołęce.
Będę wdzięczny za pomoc.

darek_wp - Nie Lut 28, 2010 11:34

Zawsze można zdjąć pasek klinowy ale zapalenie silnika raczej na krótki czas bo nie będzie działać pompa chłodzenia.
Krzysi3k - Nie Lut 28, 2010 11:39

Odpalisz, ale na krótko. Bez ładowania zaraz zgaśnie. Co innego gdyby to był diesel.
Wydryszek - Nie Lut 28, 2010 11:43

Niestety (stety) to benzynka :)

W takim razie jakby zdjąć pasek i nawet podpiąć kablami pod swój to można próbować odpalić na minutę??

Pompa jest w takim razie połączona wraz z alternatorem, na jednym pasku?? :)
Bardzo trudne jest zdjęcie w "ulicznych" warunkach ściągnąć pasek z alternatora??

Cóż za mnogość pytań :P

BayHarborButche - Nie Lut 28, 2010 11:51

Czy alternator nie działa w sensie nie kręci się rolka czy po prostu nie ładuje,
Wydryszek napisał/a:
Bardzo trudne jest zdjęcie w "ulicznych" warunkach ściągnąć pasek z alternatora??

ja odkręciłem alternator w pięcie minut , dwie śruby jedna u góry i jedna na dole na szynie do napinania z tego co pamiętam dostęp do nich jest po lewej stronie jak patrzysz na silnik

Wydryszek - Nie Lut 28, 2010 11:53

Z rozmowy wynika iż jest zablokowany, przez co rozumiem iż utrudniałby jakikolwiek rozruch dlatego chyba wchodzi w grę zdjęcie paska.
keczu - Nie Lut 28, 2010 12:34

darek_wp napisał/a:
Zawsze można zdjąć pasek klinowy ale zapalenie silnika raczej na krótki czas bo nie będzie działać pompa chłodzenia.

Pompa napedzana jest paskiem rozrzadu. Poprostu trzeba zdjac pasek i mozna bez problemu zapalic, warunkiem jest dobrze naladowany akumulator. Pasek jesli jeszcze jest zalozony to mozna preciac poprostu i tak pewnie jest do wymiany.

BayHarborButche - Nie Lut 28, 2010 12:47

a gdyby odpiąć alternator i przytrzymać pasek od niego tak aby nie zahaczał paska rozrządu i rolki jest tam dość miejsca ale trzeba by było uważa aby nie zaczepić paskiem lub dłonią
Wydryszek - Pon Mar 01, 2010 09:17

Temat już nieaktualny z mojej strony bo takim samochodem nie da się przejechać, sprawdzić zawieszenia, układu kierowniczego, hamulcowego a sprzedający nie podejmuje się przygotowania auta do konkretnego sprawdzenia więc sobie odpuszczamy ale dziękuję za wszelkie informacje, mam nadzieję że się nigdy wiedza ta nie przyda ale jakby coś to wiem jak działać.
Punkty poszły :)