|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16v] Grzeje się
bula21 - Sob Mar 06, 2010 18:39 Temat postu: [R200 1.4 16v] Grzeje się dzisiaj wymienilem termostat ..
pojechalem na test okazalo sie ze auto dalej sie grzeje temperatura na wskazniku idzie do gory nawet jak wlacze nawiew goracego powietrza to leci zimne, momentami leci cieple to wskaznik idzie w dol a w zbiorniczku jest zilmna woda juz nie wiem co mam robic...
zapal - Sob Mar 06, 2010 18:49
moze czujnik temperatury jest popsuty?
bula21 - Sob Mar 06, 2010 18:57
aa co on ma z tym wspolnego ze sie grzeje bo tego pod uwage nie bralem ..
Vesper416 - Sob Mar 06, 2010 19:22
układ zapowietrzony! Dobrze odpowietrz układ, jak samochód sie nagrzeje to zobacz czy węże robia się twarde, jak nie to wymień korek zbiornika wyrównawczego
bula21 - Nie Mar 07, 2010 16:07
czemu twarde ? a korek przeciez u gory ma taka mala dziurke..
[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 16:07 ]
co z tym korkiem ? moze mi ktos odpowiedziec ?
kasjopea - Nie Mar 07, 2010 17:33
Jeśli korek jest zepsuty, to nie będzie odpuszczał ciśnienia. Lepiej od razu kupić nowy, bo koszt jest nieduży, a tylko szkód można sobie narobić. Podobno od poloneza pasuje.
Vesper416 - Nie Mar 07, 2010 17:41
pottwierdzam ja mam u siebie od poloneza założony. Jeśłi korek jest zepsuty to scisniesz weze bez problemu a korek bedzie wtedy syczał, jak bedzie sprawny to w ukladzie bedzie cisnienie i weze będą twarde bo korek nie bedzie wypuszczal.
Nawet na zimnym silniku wyłączonym posciskaj węże i słuchaj czy korek syczy. Koszt nowego w sklepie motoryzacyjnym to 15zł oryginalny to 30zł
kowalainen - Wto Mar 09, 2010 19:53
Niekoniecznie. Korek może też być uwalony i trzymać za duże ciśnienie w układzie, skutkiem czego może być rozszczelnienie układu (np. porozrywanie węży).
Czy chłodnica robi się ciepła? Bo piszesz, że płyn w zbiorniczku jest zimny.
bula21 - Sob Cze 05, 2010 14:10
Witam
odkopuje temat miałem długi spokój aż nie wymieniłem płynu .. auto po przejechaniu kilku kilometrów gotuje się... wymieniłem korek i dalej to samo..
zrobiłem tak:
-odkręciłem korek i odpowietrznik
-z odpowietrznika lał się płyn ciągłym strumieniem
-po chodzeniu na wolnych obrotach wskazówka weszła na czerwone ( z dmuchawy leciało zimne powietrze) a w zbiorniczku podniosła się woda
no to mówię dalej zapowietrzony czekałem aż ostygnie i przy zakręconym zbiorniczku znów odpowietrzyłem zapalam wszystko wydaje się ok po przejechaniu 20km znów temp. w górę
co mam zrobić bo już nie mam sił do tego samochodu...
pozdrawiam
oprawca_1978 - Sob Cze 05, 2010 14:15
Sprawdź termostat oraz pompę wody. No i cały układ pod względem szczelności i przepustowości.
Wypadałoby go kontrolnie odpowietrzyć, czyli odpalić zimny silnik i na zdjętym korku zbiorniczka dać mu się zagrzać, kontrolując to co się w nim dzieje i czy równomiernie zagrzewa się silnik i cały układ chłodzenia.
bula21 - Sob Cze 05, 2010 14:34
a ogrzewanie ma być włączone na maxa
właśnie tak zrobiłem woda w zbiorniczku się podniosła i wylewa się ale jest zimna czekam aż się zagrzeje
leszczu - Sob Cze 05, 2010 18:54
Cytat: | a ogrzewanie ma być włączone na maxa |
Tak
ArekL - Nie Cze 06, 2010 13:14
Ja w Polonezie tak miałem po każdej wymianie płynu i skubańca ze 3 razy odpowietrzałem za każdym razem. Na początku była panika, ale robiłem tak jak wyżej opisane, czyli odpalałem z odkręconym korkiem, jak zaczęła wchodzić wskazówka na czerwone to gasiłem, czekałem aż się schłodzi i od nowa to samo. I tak ze 3 razy i w końcu zakumał o co chodzi I się ustabilizowało. Także myślę, że uzbroić się w cierpliwość, nie trzeba zaglądać do pompy wody i do termostatu.
Ogrzewanie nie pamiętam czy włączałem, ale pracował sobie na wolnych obrotach cały czas. Sprawdzać po wężach czy otworzył się drugi obieg.
sobrus - Pon Cze 07, 2010 08:26
Mój Roverek też niestety troche sie grzeje.
Objaw jest o tyle dziwny że moge jeździć po mieście w upał 20km, w korkach i NIC.
A innego dnia nagle wskazówka idzie do góry.
Dotychczas zdarzyło sie to 3 razy, zawsze przy przy włączonej klimie.
Termostat wymieniony, korka nie sprawdzałem, czujnik temperatury wymieniony (oba jak sie okazało sprawne, Elmwood i EPS).
Wentylator chłodnicy się włącza (z resztą przy włączonej klimie nie ma wyboru ), ale tylko na tym niesłyszalnym biegu, jak sie odłączy czujnik wieje dużo głośniej. Przy jakiej temperaturze włącza sie na full?
Być może chłodnica nie wydala albo coś sie przytkało...
Układ odpowietrzałem z nagrzewaniem na full, ugniatałem gorący wąż aż sie fontanna robiła w zbiorniczku wyrównawczym, ale to nie pomogło. Poziom płynu troche opadł (nie wiem czy na skutek odpowietrzenia czy po prostu uciekł).
Przegrzanie nie jest duże, wskazówka idzie nieco ponad połowę. "Manewry awaryjne" (wyłączenie klimy, grzanie na full IV bieg) powodują po kilkunastu sekundach powród to normalnego stanu i dalej moge jechać kilka km. Ale powód do zmartwienia jest bo HGF bym nie chciał, w dodatku autko bardzo słabnie.
flapjck1 - Pon Cze 07, 2010 09:30
zacinajacy sie termostat?
sobrus - Pon Cze 07, 2010 10:57
Wykluczyć nie moge, ale był wymieniany miesiąc temu ....
Poprzedni zaciął sie na pozycji "otwarte".
colin1983 - Pon Cze 07, 2010 11:04
sobrus Najlepiej będzie sprawdzić czy on chodzi wyjąć go schłodzić i włożyć do wrzącej wody jak będzie się otwierał to znaczy że jest dobry, ja u siebie jak zmieniałem to w taki sposób musiałem sprawdzić 3 termostaty 2 pierwsze okazały się wadliwe dopiero ten ostatni był dobry.
sobrus - Pon Cze 07, 2010 11:22
hmm to bede musiał sie jednak przyjrzeć temu termostatowi. dzięki.
bula21 - Wto Cze 15, 2010 18:55
Witam poraz kolejny
Termostat ok węże wszystkie gorące gdy mam odkrecony korek w zbiorniczku gotuje się woda wyłączę silnik, woda znika to dolewam do pełna i zakręcam korek. Gdy auto troche pochodzi temperatura znów idzie do góry węże twarde wszystko gorące wydaje się być ok ..
co może być przyczyną bo już naprawde brakuje mi sił ..
[ Dodano: Wto Cze 15, 2010 19:55 ]
nikt nie zna odpowiedzi?
sTERYD - Wto Cze 15, 2010 23:06
nie odkręcaj korka na gorącym silniku, bo spada ciśnienie w układzie i się zagotuje, a w związku z tym zapowietrzy się układ.
Spróbuj porządnie odpowietrzyć (może wymienić korek) i nie odkręcać na rozgrzanym silniku, bo normalna temperatura pracy serii K to 90-104 stopnie, a więc ma prawo się gotować
sobrus - Sro Cze 16, 2010 07:25
Mozna jeszcze użyć śruby do odpowietrzania, ale trzeba przy tym uważać zeby sie nie poparzyć.
A wentylator chłodnicy się włącza?
bula21 - Sro Cze 16, 2010 13:32
sTERYD napisał/a: | nie odkręcaj korka na gorącym silniku, bo spada ciśnienie w układzie i się zagotuje, a w związku z tym zapowietrzy się układ.
Spróbuj porządnie odpowietrzyć (może wymienić korek) i nie odkręcać na rozgrzanym silniku, bo normalna temperatura pracy serii K to 90-104 stopnie, a więc ma prawo się gotować |
juz mam drugi nowy korek
zrobilem tak
odkrecilem śrubę odpowietrzającą i zalewałem układ gdy leciało pełnym strumieniem zakręciłem i uzupełniłem do pełna, zapaliłem silnik no i czekam ( przy odkręconym korku ) wiadomo zaczyna wylewać trochę no to znów dolewam woda zaczyna się gotować otwiera się długi obieg i woda niknie to dolewam po chwili woda się gotuje więc wyłączyłem silnik a woda w zbiorniczku znikła to znów dolałem i zakręciłem korek. Wszystko jest ok przez 30 minut jazdy auto dwa trzy razy przeciągłem na wysokie obroty no i wskazówka znów poszła do góry
Adrian - Sro Cze 16, 2010 14:10
Zrób tak jak jest tutaj napisane:
http://www.roverki.pl/ind...lnikach-serii-k
Płynu dolej dopiero jak samochód ostygnie. Ja tak zawsze odpowietrzam. W czasie nalewania
możesz ugniatać węże dodatkowo.
bula21 - Czw Cze 17, 2010 16:04
zrobilem tak i dalej to samo po przejechaniu 40 km i przeciagnieciu go na kilku biegach temp. poszla w gore .. a czy to normalne ze poziom wody w zbiorniczku wyrownawczym wzrasta w chwili nagrzewania sie wody ?
darek_wp - Pią Cze 18, 2010 06:45
bula21 napisał/a: | czy to normalne ze poziom wody w zbiorniczku wyrownawczym wzrasta w chwili nagrzewania sie wody ? |
Tak. Jest to normalne zjawisko, dlatego nie należy wlewać więcej płynu niż maksymalny poziom zaznaczony na zbiorniczku. Pozostaje wtedy odpowiednia ilość miejsca na zwiększenie objętości płynu po nagrzaniu.
leszczu - Pią Cze 18, 2010 09:37
darek_wp napisał/a: | Tak. Jest to normalne zjawisko |
U mnie po nagrzaniu płyn się nie podnosi. Dla mnie wydaje się to trochę dziwne, bo nie dawno płyn chłodniczy wymieniałem no i przed wymianą stary płyn się podnosił. Czym to jest spowodowane
R-200 - Pią Cze 18, 2010 12:54
Zapowietrzony silnik, tak myślę.
leszczu - Sob Cze 19, 2010 12:25
Zapowietrzony silnik wydaje mi się, ze chyba raczej nie, silnik się nie grzeje, wentylator się nie załącza, termostat się otwiera, z nawiewu leci ciepłe powietrze to wszystko jest chyba ok.
darek_wp - Sob Cze 19, 2010 12:54
leszczu19901 napisał/a: | U mnie po nagrzaniu płyn się nie podnosi |
Pewnie korek nie trzyma.
bula21 - Sob Cze 19, 2010 14:40
chyba bede musial postawic na uszczelke pod glowica..
Harry - Sob Cze 19, 2010 20:40
a) przewody masz twarde? takie napompowane? zobacz czy czujnik od wentylatora nie poszedł. tzn. włącza się czy nie? przytrzymaj go na obrotach wysokich i zobacz
b) mułowaty jest? z rury leci biały dym ciągle, po wyłączeniu silnika krople z rury wydechowej są tłuste? olej ubywa i więcej jest w zbiorniku wyrównawczym ? uszczelka pod głowica
c) termostat
d) może coś z chłodnicą
bula21 - Nie Cze 20, 2010 00:09
przewody twarde w zbiorniczku nie ubywa wody nie kopni olej jest termostat wymieniony i korek brak pomyslow co jeszcze moze byc ..
hertz25 - Nie Cze 20, 2010 09:52
bula21 napisał/a: | nie ubywa wody | sry ale dolewasz wode do ukladu czy plyn
Harry - Nie Cze 20, 2010 10:21
jeżeli masz takie przewody twarde, napuchnięte to zobacz czujnik/ włącznik wentylatora
tak jak napisałem przytrzymaj go na obrotach i zobacz czy się włącza czy nie
leszczu - Pon Cze 21, 2010 13:56
darek_wp napisał/a: | leszczu19901 napisał/a: | U mnie po nagrzaniu płyn się nie podnosi |
Pewnie korek nie trzyma. |
A dużo ma się cieczy podnieść, bo teraz dopatrzyłem się dokładniej i się podnosi po nagrzaniu tak z 1 cm
tomo63 - Pon Lip 05, 2010 18:14
Harry napisał/a: | jeżeli masz takie przewody twarde, napuchnięte to zobacz czujnik/ włącznik wentylatora
tak jak napisałem przytrzymaj go na obrotach i zobacz czy się włącza czy nie |
Odświeżając temat: ma taki właśnie problem, że węże mocno puchną a wskazówka jedzie wyżej za połowę.
Problem pojawił się dopiero po instalacji fabrycznej klimatyzacji.
Jak powinien pracować wentylator klimy po jej włączeniu? Od razu?
Podejrzewam, że problemem jest to, że zostawiłem krótką chłodnicę wody od wersji bez klimy.
|
|