Zobacz temat - [SDi all] Silnik przejechał 200 kkm, co wymienić?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [SDi all] Silnik przejechał 200 kkm, co wymienić?

czapaja - Nie Mar 07, 2010 08:21
Temat postu: [SDi all] Silnik przejechał 200 kkm, co wymienić?
Witajcie!
Wielkimi krokami zbliża się przebieg 200 000 km, co radzilibyście zapobiegawczo wymienić w silniku? Na co zwrócić uwagę? Do tej pory nie było z nim żadnych problemów, ale wolę dmuchać na zimne;)
Dodatkowo chciałem się dowiedzieć w jaki sposób uszczelnia się wtryski? Lekko leje mi pierwszy od prawej strony. Mechanik powiedział, że tam jakaś podkładka idzie czy coś. Patrzyłem o Tomiego, ale nic takiego nie znalazłem.
Dzięki serdeczne za pomoc;)

filo - Nie Mar 07, 2010 18:38

czapaja napisał/a:
Dodatkowo chciałem się dowiedzieć w jaki sposób uszczelnia się wtryski?

Pod wtryskiem jest podkładka miedziana. W motoryzacyjnym bez problemu dostaniesz.

czapaja napisał/a:
Lekko leje mi pierwszy od prawej strony.

Z pod niego, z wężyków czy z pod tych jakby "rozdzielaczy" na które wsuwa się wężyki?

czapaja - Nie Mar 07, 2010 20:10

Z pod niego leje. Czyli w motoryzacyjnym dostanę, tak? To są jakieś standardowe czy co?
filo - Nie Mar 07, 2010 20:39

Tak, dostaniesz.
Się to nazywa podkładka miedziana pod wtryskiwacze.
Nie wiem jak z rozmiarem bo ja wziąłem swoją i pokazałem jaką chce.
One dodatkowo mają 3 wypustki w otworze aby ciasno nachodziły na końcówkę wtryskiwacza co by nie spadły.
Na upartego można przeszlifować stare na drobnym kamieniu szlifierskim i przed montażem rozgrzać do czerwoności co przywróci chociaż trochę elastyczności miedzi-ale taki sposób to wersja "bieda" bo podkładka coś około 50 groszy jak dobrze pamiętam...

czapaja - Nie Mar 07, 2010 20:56

filo napisał/a:
50 groszy jak dobrze pamiętam...
heh to nie ma sie nad czym zastanawiać;)
O co powinienem zadbać w silniku przy rzebiegu dochodzącym do 200kkm?

filo - Nie Mar 07, 2010 21:05

czapaja napisał/a:
O co powinienem zadbać w silniku przy rzebiegu dochodzącym do 200kkm?


Chyba nie ma jakichś specjalnych czynności.
Rozrząd sobie sprawdź, jak silnik bierze olej to mu zalej gęściejszy,wymień płyn w układzie chłodzenia.
A tak to się nie ma nad czym rozczulać.
Bardziej zainteresował bym się olejem w skrzyni biegów i stanem przegubów...

czapaja - Nie Mar 07, 2010 21:14

filo napisał/a:
50 groszy jak dobrze pamiętam...
heh to nie ma sie nad czym zastanawiać;)
O co powinienem zadbać w silniku przy rzebiegu dochodzącym do 200kkm?

Tomek1212 - Nie Mar 07, 2010 21:16

Można też profilaktycznie wymienić świece żarowe.
czapaja - Nie Mar 07, 2010 21:21

Tomek1212 napisał/a:
świece żarowe.
to na pewno....ale zima się kończy, więc zajmę się tym przed przed kolejną ;)
Jakieś inne sugestie?

Bordos - Nie Mar 07, 2010 22:45

Kolego, jeżeli dbasz o silnik i terminowo przeprowadzałeś wszystkie wymiany, to w zasadzie nie ma nic do robienia.

Więc zadaj sobie pytanie czy zadbałeś o:
- wymianę paska wielorolkowego wraz z napinaczem
- pompę wody - czy nie cieknie (podcieka)
- termostat - czy działa odpowiednio
- rozrząd
- świece jak już kolega wspomniał
- filtry wszystkie
- warto by może olej w skrzyni wymienić (lecz w sumie nie jest ona w silniku a pytasz o silnik)
- ewentualnie weryfikacja stanu turbiny (ale jak nie ma z nią problemów, nie kopci, olej nie znika zbyt szybko, to nie ruszać)
- szczotki alternatora - mały koszt a można uniknąć wrednej awarii
- obejrzeć czy nigdzie olej się nie sączy z simmeringów - od wałka rozrządu, wału korbowego

czapaja - Pon Mar 08, 2010 17:22

Bordos napisał/a:
- wymianę paska wielorolkowego wraz z napinaczem
- pompę wody - czy nie cieknie (podcieka)
- termostat - czy działa odpowiednio
- rozrząd
- świece jak już kolega wspomniał
- filtry wszystkie
- warto by może olej w skrzyni wymienić (lecz w sumie nie jest ona w silniku a pytasz o silnik)
- ewentualnie weryfikacja stanu turbiny (ale jak nie ma z nią problemów, nie kopci, olej nie znika zbyt szybko, to nie ruszać)
- szczotki alternatora - mały koszt a można uniknąć wrednej awarii
- obejrzeć czy nigdzie olej się nie sączy z simmeringów - od wałka rozrządu, wału korbowego

Paski, rozrząd wraz z pompą, termostat wymienione na nowe. Turbina zregenerowana. Filtry wymieniam jutro. Olej raczej nigdzie nie cieknie - trzyma stan.
Olej w skrzyni....czy jest sens jeśli działa dobrze? Alternator śmiga bez problemu, więc chyba nie trzeba na razie. A świece wymienię przed następną zimą;)

filo - Pon Mar 08, 2010 18:15

czapaja napisał/a:
Olej w skrzyni....czy jest sens jeśli działa dobrze?


To chociaż sprawdź poziom oleju w tej skrzyni...

Bordos - Pon Mar 08, 2010 21:08

Ten alternator to że działa to wiadomo bo inaczej byś już naprawiał.

Pisze o tym bo u ojca też dział i dział i postanowił się z nienacka zepsuć w trasie i był poważny problem - bo tak się uszkodził ze kontrolka się nie zapaliła - a po jakimś czasie jazdy zgasły kontrolki, położyły się wskaźniki a parę km dalej auto zgasło...

A tak to wydasz z 50 zł i na następne kilka lat masz z głowy.

chudson - Pon Mar 08, 2010 23:03

napinacz paska wielorowkowego warto obejrzeć , ewentualnie szczotki rorzrusznika i wentykatora klimy jeśli posiadasz i chce ci sie babrać ( akurat taka rzecz,że jak padnie to auto dalej będzie śmigać)
ogolnie łożyska warto sprawdzić w kołach

czapaja - Wto Mar 09, 2010 20:01

Ten alternator mnie ciekawi....zapytam znajomego mechaniora jak on to widzi. Dzięki;)