Zobacz temat - [r200] potrzebuje waszych opini na temat alufelg
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [r200] potrzebuje waszych opini na temat alufelg

domel101 - Nie Mar 07, 2010 08:25
Temat postu: [r200] potrzebuje waszych opini na temat alufelg
witam, chcialbym sie dowiedziec co sadzicie na taki zestaw:
moj roverek

z takimi aulskami r15:


jeszcze zastanawiam sie nad takimi uzywkami:

no i w zestawie opnki 195/50 r15
z gory wielkie dzieki za opinie:)

Budyn - Nie Mar 07, 2010 09:37

Witaj.
Git felga bardzo fajnie wygląda :mrgreen: 5/5

domel101 - Nie Mar 07, 2010 09:46

musze zasiegnac porad i opini osob 3, bo sprzeczam sie z moja druga polowa o to jakie felgi maja byc. no i chyba beda te pierwsze :)
Budyn - Nie Mar 07, 2010 10:22

Jedyne co Ci mogę doradzić jako kompletny amator :roll: to że pod względem wizualnym te pierwsze felgi są ciut ładniejsze od tych widocznych na samochozie. Masz link może znajdziesz jeszcze ciekawsza opcje http://alu-kola.elektrony...17&typ=typ%20RF :wink:
domel101 - Nie Mar 07, 2010 10:24

dzieki, juz odwiedzilem ta stronke :) naprawde bardzo przydatna
leszczu - Nie Mar 07, 2010 13:27

Mi się podoba opcja numer 2 :grin:
kaaaziuu - Nie Mar 07, 2010 13:42

Mysle ze bedzie spoko :) Fajna fela :) Jeszcze jakas wezsza oponke naciagnac i bedzie git :)
bonus89 - Nie Mar 07, 2010 14:03

Te na aucie ładniejsze:) zwróć uwagę na grubość tych pierwszych, na aucie będą jak kołpaki a te co są na zdjęciu z autem odsłaniają troche środka i bardizej realnie wyglądają tak. Ale sprawa gustu, jak co komu bardziej ;)
Pływak - Nie Mar 07, 2010 14:15

Wybrał bym te drugie jeśli oczywiście są to oryginalne Borbet'y T bo są też podróbki innych firm. Oczywiście bierzesz pod uwagę rozmiar tych felg? ZTCP te Borbety występowały najczęściej w rozmiarach 7,5J i 9j przy ET 35, a czy taki rozmiar będzie pasował do Rovera to odsyłam do wyszukiwarki bo to chyba jedno z najczęściej zadawanych pytań w tym dziale...
domel101 - Nie Mar 07, 2010 15:56

Dane techniczne felgi: Średnica 15" Szerokość 7" Rozstaw szpilek 4/100 Osadzenie (ET) 35. z tego co czytalem i wiem to powinno byc ok, dane tej na aucie nie znam :( chodzilo mi glownie o wzor, bo ta pierwsza to juz konkretna
faecd - Pon Mar 08, 2010 01:06

w 400 moze takie fele byly by na styk z obrysem karoserii czy w 200 sie zmieszcza? nie wiem, co wiem i powiem to 15 cali to malo ;P
Markzo - Pon Mar 08, 2010 08:49

Obie fele ładne, te drugie mi jakoś bardziej leżą ;)
Kozik - Pon Mar 08, 2010 09:05

ślicznotki :)
domel101 - Czw Mar 11, 2010 20:00

jak sie na jakies zdecyduje to napewno wystawie fotki. moze jakies inne laczki mi wpadna :)

[ Dodano: Czw Mar 11, 2010 20:00 ]
czy ma ktos aluski 15 z opnkami 185/60 lub 65? wyglada to jakos fajnie przy standardowym zawieszeniu. a jeszcze jedno jak jezdzi taka 200 z motorem 1.4 75KM na oponach 185/60(65) lub 195/50(55) r15?

leszczu - Czw Mar 11, 2010 20:11

Ja mam na feldze 15 oponki 185/60 na standardowym zawieszeniu :grin:
Fotki w garażu :grin:

DANTE79R - Czw Mar 11, 2010 20:20

fela fajna ale jaki koszt? Et trochę małe ale... A nie lepiej 16"? Zobacz sam :)
domel101 - Czw Mar 11, 2010 20:44

16 przy tym silniku, nie widze raczej takiego zestawu. ale wyglada bajka
DANTE79R - Czw Mar 11, 2010 20:47

a jaki masz motor, 8V?
domel101 - Czw Mar 11, 2010 20:47

niestety 8v, a koszt 4 felg 900 zl
DANTE79R - Czw Mar 11, 2010 20:50

no szkoda że taki słaby ale i tak można założyć bo auto porusza się tak samo i nie ma oporów bo klucz jest w oponach czyli 205/45R16 i jedzie tak samo :)
domel101 - Czw Mar 11, 2010 21:15

to mowisz, ze jak wladuje 16 na takich oponkach przy 75KM to nie bedzie to tragedia. ale chyba zostane przy kupnie 15. leszczu19901 jakbys mogl to napisz jak sie porusza twoj roverek na tych felgach, no i jak spalanie duzo do gory
Krzysi3k - Czw Mar 11, 2010 21:34

Bierz 16" i niższą oponę, dużej różnicy nie będzie. Przykładowo ja nie odczułem żadnej.
Przy 17" to byś miał taczankę ;)

Konix - Czw Mar 11, 2010 21:37

DANTE79R napisał/a:
no szkoda że taki słaby ale i tak można założyć bo auto porusza się tak samo i nie ma oporów bo klucz jest w oponach czyli 205/45R16 i jedzie tak samo

Opony 205 do silnika 75KM to bardzo kiepski pomysł, niepotrzebne zwiększanie oporów toczenia.

Krzysi3k - Czw Mar 11, 2010 21:43

195/45 i felga 16". Ewentualnie 195/50, choć nie polecam.
A jak 15" to 185/55 oponka :)

domel101 - Czw Mar 11, 2010 22:11

a teraz taka sprawa, czy r15 7" et35 i oponki 195/55 zmieszcza mi sie, czy bedzie wystawac poza obrys auta
Krzysi3k - Czw Mar 11, 2010 22:23

Oj może trzeć jak 5 osób załadujesz i po wyboistej drodze będziesz jechał...
domel101 - Pią Mar 12, 2010 07:23

dzieki wielkie. "pomogl" polecialy
leszczu - Pią Mar 12, 2010 15:12

domel101 napisał/a:
leszczu19901 jakbys mogl to napisz jak sie porusza twoj roverek na tych felgach, no i jak spalanie duzo do gory

Roverek porusza się normalnie, nie widzę tam żadnych większych oporów toczenia :grin:
Jeśli chodzi o spalanie to też nie powinno ci więcej palić, no bo czemu?. Czy to jakaś duża opona według seryjnej 185/55. :grin:

domel101 - Sob Mar 13, 2010 17:23

padla ostateczna decyzja co do felg. beda takie :


jak przyjda oponki i zaloze. porobie fotki ale umieszcze autko do poogladania w garazu.

Krzysi3k - Sob Mar 13, 2010 17:44

No no, ładne. Tylko chyba chińskie. Bo firmy nie znam. Uważaj, bo szybko się pogiąć mogą...
leszczu - Sob Mar 13, 2010 17:49

no no no :grin: nawet ładne te felgi

[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 17:49 ]
domel101 i jakie będziesz oponki zakładał ??

DANTE79R - Sob Mar 13, 2010 19:21

Konix napisał/a:
Opony 205 do silnika 75KM to bardzo kiepski pomysł, niepotrzebne zwiększanie oporów toczenia.
bzdura bo wszystko jest zachowane z tabelą zamienników...
Krzysi3k napisał/a:
195/45 i felga 16". Ewentualnie 195/50, choć nie polecam.
195/45 jest za mała, 195/50 jest dobra. Chodzi o stosunek wysokości do szerokości. Do tego auta bez względu na motor wchodzi felga 16" i opona 205/45 lub 215/40 lub 195/50, wszystko zgodnie z normą i proszę się nie spierać bo mam 4 Rovera poza tym pracuję w serwisie wulkanizacyjnym od 10lat, jeżeli chłopaki macie pytania o opony, zamienniki ceny itp pytajcie ;)

[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 19:19 ]
do wglądu mój był216 z oponami 205/45R16 i Tomcat z oponami 215/40R16

[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 19:19 ]
Tom

[ Dodano: Sob Mar 13, 2010 19:21 ]
aż łza się w oku kręci jak patrzę na te fotki :beczy:

domel101 - Sob Mar 13, 2010 20:59

oponki toyo t1r 195/50 a felgi sa ze sklepu internetowego alucenter. zobaczymy jakie beda
Konix - Sob Mar 13, 2010 21:17

DANTE79R napisał/a:
Konix napisał/a:
Opony 205 do silnika 75KM to bardzo kiepski pomysł, niepotrzebne zwiększanie oporów toczenia.

bzdura bo wszystko jest zachowane z tabelą zamienników...


Tabelą zamienników dobierzesz średnicę koła, a opoór toczenia opony zależy od jej rodzaju, szerokości i ciśnienia w oponie. Szersze opony mają większe opory toczenia od wąskich i tabela zamienników tego nie zmieni.

DANTE79R - Czw Mar 18, 2010 23:06

Konix napisał/a:
Szersze opony mają większe opory toczenia od wąskich i tabela zamienników tego nie zmieni.
to po są tabele zamienników? Stary nie kłóć się bo robię na wulkanizacji ponad 10 lat
bonus89 - Czw Mar 18, 2010 23:30

DANTE79R napisał/a:
Konix napisał/a:
Szersze opony mają większe opory toczenia od wąskich i tabela zamienników tego nie zmieni.
to po są tabele zamienników? Stary nie kłóć się bo robię na wulkanizacji ponad 10 lat
HEHE to chyba właśnie tylko robisz... jeśli nigdzie o tym nie czytałeś to weź to na logike troche.... szersza laczka trudniej pchnąc i profil nie ma nic do tego. Troszke wyobraźni
Pływak - Czw Mar 18, 2010 23:38

DANTE79R napisał/a:
195/45 jest za mała,


W oryginale w 2setce są 185/55R15 i do tej średnicy koła bliżej rozmiarowi 195/45/R16 niż 195/50R16

A co do oporów toczenia to nie trzeba robić 10lat w wulkanizacji wystarczyło na fizyce w szkole uważać. Wiele osób twierdzi, ze im szersza opona tym opory toczenia większe co nie zupełnie jest prawdą...

bonus89 zanim kogoś wyśmiejesz sam poczytaj... podpowiem o jakie hasło zapytać google > Tarcie toczne....

bonus89 - Czw Mar 18, 2010 23:52

... bo zależy również od samej opony ale chyba rozmawiamy porównując taką samą...
Pływak - Czw Mar 18, 2010 23:58

Tak ten sam model opony różniący się szerokością ale widzę, ze nadal nie przeczytałeś definicji podanego wyżej pojęcia... po prostu zakładanie z góry, ze szersza opona = większe opory toczenie jest w niektórych przypadkach błędne bo na auto działa wiele innych sił. 75km i tak nie jedzie tylko się toczy więc ja bym się tym nie przejmował, minus szerokich opon to strasznie się na tym jedzie jak są koleiny...
tomirek - Pią Mar 19, 2010 11:33

DANTE79R napisał/a:
195/45 jest za mała, 195/50 jest dobra. Chodzi o stosunek wysokości do szerokości.


Różnica jest niewielka, nie chce mi się przeliczać ale pewnie wyjdzie zaledwie coś ponad 1cm, a na polskich dziurach ten 1 cm niewiele da ;)
A na 195/45/16 też dobrze wygląda, przy czym komfort jazdy na 45 wcale nie jest zły :) No i różnica w cenach obu opon też duża :) Pozostaje tylko delikatnie obniżyć autko :)




Krzysi3k - Pią Mar 19, 2010 14:03

tomirek, ja właśnie przed chwilą założyłem fele... Bez gleby nie da rady, za wysoko...
Markzo - Pią Mar 19, 2010 14:30

u mnie także sezon letni już zawitał :D ale gleba musowo...
tomirek - Pią Mar 19, 2010 14:37

Krzysi3k napisał/a:
tomirek, ja właśnie przed chwilą założyłem fele... Bez gleby nie da rady, za wysoko...


Dawaj foty :)

dobryziom - Pią Mar 19, 2010 14:49

DANTE79R napisał/a:
Konix napisał/a:
Opony 205 do silnika 75KM to bardzo kiepski pomysł, niepotrzebne zwiększanie oporów toczenia.
bzdura bo wszystko jest zachowane z tabelą zamienników...


oczywiscie ze jest zgodnie z tabela ale ona ma za zadanie podać odpowiednią wysokość opony i tylko to ... a nie powiedzieć klientowi ze przy 75KM samochód stanie się totalna taczka... wzrośnie mu również spalanie, zmniejszy żywot przegubów oraz pogorszy jazdę na koleinach :)

DANTE79R napisał/a:
bo mam 4 Rovera poza tym pracuję w serwisie wulkanizacyjnym od 10lat, jeżeli chłopaki macie pytania o opony, zamienniki ceny itp pytajcie ;)


to ze tam pracujesz to nic nie znaczy jeśli nie znasz podstaw... co fajnie pokazujesz ponizej mówisz o tabelce a z niej nie korzystasz...

DANTE79R napisał/a:
Tomcat z oponami 215/40R16


standard 195/55/15 co daje nam dla 16 215/45...



DANTE79R napisał/a:
aż łza się w oku kręci jak patrzę na te fotki :beczy:


mi tez ale chyba z innego powodu...

Krzysi3k - Pią Mar 19, 2010 15:35

Ładniejsze zdjęcia zrobię jak już całkiem sucho będzie :)
Na razie tylko to:
Chociaż na żywo lepiej wygląda...
A i powiem, że większej różnicy nie odczułem przy przejściu na profil 45.
Wyolbrzymione jest te gadanie o wypadaniu plomb...

tomirek - Pią Mar 19, 2010 15:42

zajefajne te fele. A co do wypadania plomb to tez mam takie wrażenie. Jestam już starym, blisko 40 letnim prykiem, który w dawnych czasach pracował jako przedstawiciel medyczny i wyszalał się za kierownicą. Teraz jeżdżę spokojnie, bez pośpiechu, omijam dziury i powiem Ci więcej, nie odczuwam większej róznicy między 195/45/16 a balonami 175/65/14 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
no ale jeżdżę jak kapelusznik więc ma to zapewne wpływ na moje plomby ;)

pajda - Pią Mar 19, 2010 15:47

Znałazlem kilka informacji na temat oporów, spalania , hamowania
"
Cytat:

"
Szersze czy węższe opony?

Większość kierowców uważa, że szersze ogumienie jest lepsze od wąskiego, przynajmniej w okresie letnim. Testy kilku rozmiarów ogumienia pokazały, że nie zawsze tak jest w rzeczywistości.

Ze specjalnego testu pięciu rozmiarów letniego ogumienia (185/65 R15T, 195/65 R15H, 205/55 R17V, 225/45 R17V i 225/40 R18Y) przeprowadzonego na przykładzie Kia Ceed 1.6 CRDi przez automobilklub ADAC wynika, że szerokie opony znacznie lepiej hamują, a wąskie „gumy” są cichsze, bardziej komfortowe i później wpadają w aquaplaning. W czasie testów porównywano pięć rozmiarów ogumienia: 185/65 R15T, 195/65 R15H, 205/55 R17V, 225/45 R17V i 225/40 R18Y, przy czym ostatni wymiar nie ma homologacji do stosowania w tym samochodzie. Wszystkie opony były marki Michelin (chociaż niestety nie był to ten sam model bieżnika), dostarczającej ogumienie na pierwsze wyposażenie do produkowanego na Słowacji Ceeda, co ma istotne znaczenie, ponieważ w przypadku nowoczesnych pojazdów wyposażonych w ABS, kontrolę trakcji czy ESP, zmiana właściwości trakcyjnych samochodu mogłaby negatywnie wpłynąć na skuteczność wspomnianych systemów. Ocenie poddano następujące właściwości: zachowanie na suchej nawierzchni, hamowanie i kierowalność na mokrej jezdni, aquaplaning, hałaśliwość, komfort jazdy i opór toczenia.

Hamowanie
Zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, szerokie opony są wyraźnie lepsze od wąskich, zwłaszcza w czasie hamowania. Droga zatrzymania ze 100 km/h na ogumieniu 225/40R18Y wynosiła 35,8 m, podczas gdy na oponach 185/65 R15T była aż o 5,2 metra dłuższa (41 m). , tj. o więcej niż długość samochodu. Podobne relacje wyników uzyskano w czasie prób na mokrej jezdni.


Aquaplaning
Szersze opony okazały się za to bardziej podatne na aquaplaning niż ich węższe odpowiedniki. Ceed z ogumieniem 225/40 R18Y zaczynał „pływać” już przy 69 km/h, podczas gdy na oponach 185 efekt ten występował dopiero przy 80 km/h. To skutek konieczności odprowadzenia większej ilości wody w przypadku szerszego ogumienia, aby zapewnić kontakt bieżnika z nawierzchnią. W obu przypadkach wykorzystano nowe produkty (z bieżnikiem pełnej głębokości), a w miarę zużywania się bieżnika graniczne prędkości wpadania w aquaplaning będą niższe.

Hałaśliwość i komfort
Węższe ogumienie okazało się mniej hałaśliwe – użycie szerszych o 3 cm opon oznacza zwiększenie oporu powietrza o ok. 6%. Ponadto szersze ogumienie ma zazwyczaj także niższy profil, a to oznacza mniejsze możliwości tłumienia nierówności nawierzchni.

ADAC nie sprawdziło istotnego aspektu związanego z komfortem jazdy po polskich drogach, gdzie dość często jeździmy po drogach z ubytkami nawierzchni i koleinami, a na które trudno trafić w innych krajach, także we wschodniej części Europy.

W przypadku małych ubytków nawierzchni stosowanie szerokiego ogumienia nierzadko zwiększa komfort, ponieważ zapobiega wpadaniu w małe dziury w jezdni, a przejeżdżanie po drobnych nierównościach nie przekłada się na drżenie kierownicy. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości pojazdów jazda na szerszych i niższych oponach wiąże się z mniejszym komfortem i trudniejszym prowadzeniem na drogach z koleinami, gdzie woda po deszczu utrzymuje się często dłużej niż na równej nawierzchni.

Opór toczenia
Odległość jaką samochód przejechał w czasie wytracania prędkości ze 100 do 80 km/h wyznaczała opór toczenia, a także związane z nim zużycie paliwa. O ile na oponach 195/65 R15H w czasie wytracania prędkości przejechano 394 m, to na ogumieniu 225/45 R17V 359 metrów, czyli prawie o 9% mniej. Według ADAC przekłada się to na większe zużycie paliwa o ok. 2%, co przy rocznym przebiegu 15 tys. i średnim spalaniu 7,5 l Pb95/100 km daje teoretycznie ok. 100 zł oszczędności. W rzeczywistości różnica powinna być większa, ponieważ większe opory toczenia oznaczają szybsze zużycie podzespołów napędowych, a także samego bieżnika.

Wnioski
Szersze opony (z tym samym modelem bieżnika albo przynajmniej zbliżonej klasy) zazwyczaj zapewniają większe bezpieczeństwo, dzięki lepszym właściwościom jezdnym, chociaż są gorsze niż węższe odpowiedniki w przypadku aquaplaningu. Negatywny aspekt to wyższe koszty zakupu – zarówno opon, jak i odpowiednich felg – oraz eksploatacji. Poza tym szerokie opony zwykle oznaczają niższy komfort jazdy.

O ile zastępowanie podstawowego rozmiaru opon dla danego samochodu osobowego, ogumieniem o ok. 3 cm szerszym (czyli mniej więcej takim jak dla najmocniejszych wersji danego modelu auta) na ogół znacząco poprawia właściwości jezdne na polskich drogach, to zamiana opon w największym homologacyjnym rozmiarze na jeszcze szersze i niższe prowadzi zazwyczaj do pogorszenia komfortu i kierowalności pojazdu.

Nie ma najlepszego rozmiaru opony – wybór zawsze związany jest z kompromisem między właściwościami w konkretnych warunkach jazdy, a komfortem i zużyciem paliwa. Decyzję warto podejmować analizując warunki drogowe i klimatyczne panujące w regionie planowanej eksploatacji pojazdu. W mieście szerokie opony (na dużych felgach) poprawiają tylko wygląd pojazdu, za to na krętych drogach zapewniają znacznie lepszą przyczepność, przynajmniej dopóki nie dojdzie do aquaplaningu.


Plusy szerszych opon:
znacznie krótsza droga hamowania (na suchej i mokrej nawierzchni)
przyczepność w zakrętach

Plusy węższych opon:
mniejsza podatność na aquaplaning
większy komfort jazdy
mniejsza hałaśliwość
niższa cena (opon i odpowiednich felg)


Materiał zaczerpnięty ze strony
http://www.oponeo.pl/arty...ze_opony_.htmlx

Osobiście sadze, ze materiał pokazuję nam dobitnie
"Według ADAC przekłada się to na większe zużycie paliwa o ok. 2%, co przy rocznym przebiegu 15 tys. i średnim spalaniu 7,5 l Pb95/100 km daje teoretycznie ok. 100 zł oszczędności. W rzeczywistości różnica powinna być większa, ponieważ większe opory toczenia oznaczają szybsze zużycie podzespołów napędowych, a także samego bieżnika."

A wiec szerokość opony wpływa na spalanie jak i zużycie części naszych aut

Nota bene pobawiłem sie troche i :
-W przypadku wyżej opisanym 2% = 22.5 L benzyny, przyjmujac srednia cene 95 = 4,2zł daje nam to 94.5zł

- w wypadku spalania 10L i przebiegu 30 000 otrzymujemy wynik 2%=60L czyli 252zł

domel101 - Pią Mar 19, 2010 22:58

jaja jak fix. wyslali mi calkiem inne, paskudne aluski. pomylili partie a tamtych juz nie maja. beda inne, prawdopodobnie w poniedzialek. to jak zaloze i umyje autko to wrzuce fotki.
bonus89 - Sob Mar 20, 2010 01:26

pajda napisał/a:
Znałazlem kilka informacji na temat oporów, spalania , hamowania
"
Cytat:

"
Szersze czy węższe opony?

Większość kierowców uważa, że szersze ogumienie jest lepsze od wąskiego, przynajmniej w okresie letnim. Testy kilku rozmiarów ogumienia pokazały, że nie zawsze tak jest w rzeczywistości.

Ze specjalnego testu pięciu rozmiarów letniego ogumienia (185/65 R15T, 195/65 R15H, 205/55 R17V, 225/45 R17V i 225/40 R18Y) przeprowadzonego na przykładzie Kia Ceed 1.6 CRDi przez automobilklub ADAC wynika, że szerokie opony znacznie lepiej hamują, a wąskie „gumy” są cichsze, bardziej komfortowe i później wpadają w aquaplaning. W czasie testów porównywano pięć rozmiarów ogumienia: 185/65 R15T, 195/65 R15H, 205/55 R17V, 225/45 R17V i 225/40 R18Y, przy czym ostatni wymiar nie ma homologacji do stosowania w tym samochodzie. Wszystkie opony były marki Michelin (chociaż niestety nie był to ten sam model bieżnika), dostarczającej ogumienie na pierwsze wyposażenie do produkowanego na Słowacji Ceeda, co ma istotne znaczenie, ponieważ w przypadku nowoczesnych pojazdów wyposażonych w ABS, kontrolę trakcji czy ESP, zmiana właściwości trakcyjnych samochodu mogłaby negatywnie wpłynąć na skuteczność wspomnianych systemów. Ocenie poddano następujące właściwości: zachowanie na suchej nawierzchni, hamowanie i kierowalność na mokrej jezdni, aquaplaning, hałaśliwość, komfort jazdy i opór toczenia.

Hamowanie
Zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, szerokie opony są wyraźnie lepsze od wąskich, zwłaszcza w czasie hamowania. Droga zatrzymania ze 100 km/h na ogumieniu 225/40R18Y wynosiła 35,8 m, podczas gdy na oponach 185/65 R15T była aż o 5,2 metra dłuższa (41 m). , tj. o więcej niż długość samochodu. Podobne relacje wyników uzyskano w czasie prób na mokrej jezdni.


Aquaplaning
Szersze opony okazały się za to bardziej podatne na aquaplaning niż ich węższe odpowiedniki. Ceed z ogumieniem 225/40 R18Y zaczynał „pływać” już przy 69 km/h, podczas gdy na oponach 185 efekt ten występował dopiero przy 80 km/h. To skutek konieczności odprowadzenia większej ilości wody w przypadku szerszego ogumienia, aby zapewnić kontakt bieżnika z nawierzchnią. W obu przypadkach wykorzystano nowe produkty (z bieżnikiem pełnej głębokości), a w miarę zużywania się bieżnika graniczne prędkości wpadania w aquaplaning będą niższe.

Hałaśliwość i komfort
Węższe ogumienie okazało się mniej hałaśliwe – użycie szerszych o 3 cm opon oznacza zwiększenie oporu powietrza o ok. 6%. Ponadto szersze ogumienie ma zazwyczaj także niższy profil, a to oznacza mniejsze możliwości tłumienia nierówności nawierzchni.

ADAC nie sprawdziło istotnego aspektu związanego z komfortem jazdy po polskich drogach, gdzie dość często jeździmy po drogach z ubytkami nawierzchni i koleinami, a na które trudno trafić w innych krajach, także we wschodniej części Europy.

W przypadku małych ubytków nawierzchni stosowanie szerokiego ogumienia nierzadko zwiększa komfort, ponieważ zapobiega wpadaniu w małe dziury w jezdni, a przejeżdżanie po drobnych nierównościach nie przekłada się na drżenie kierownicy. Trzeba jednak zaznaczyć, że w większości pojazdów jazda na szerszych i niższych oponach wiąże się z mniejszym komfortem i trudniejszym prowadzeniem na drogach z koleinami, gdzie woda po deszczu utrzymuje się często dłużej niż na równej nawierzchni.

Opór toczenia
Odległość jaką samochód przejechał w czasie wytracania prędkości ze 100 do 80 km/h wyznaczała opór toczenia, a także związane z nim zużycie paliwa. O ile na oponach 195/65 R15H w czasie wytracania prędkości przejechano 394 m, to na ogumieniu 225/45 R17V 359 metrów, czyli prawie o 9% mniej. Według ADAC przekłada się to na większe zużycie paliwa o ok. 2%, co przy rocznym przebiegu 15 tys. i średnim spalaniu 7,5 l Pb95/100 km daje teoretycznie ok. 100 zł oszczędności. W rzeczywistości różnica powinna być większa, ponieważ większe opory toczenia oznaczają szybsze zużycie podzespołów napędowych, a także samego bieżnika.

Wnioski
Szersze opony (z tym samym modelem bieżnika albo przynajmniej zbliżonej klasy) zazwyczaj zapewniają większe bezpieczeństwo, dzięki lepszym właściwościom jezdnym, chociaż są gorsze niż węższe odpowiedniki w przypadku aquaplaningu. Negatywny aspekt to wyższe koszty zakupu – zarówno opon, jak i odpowiednich felg – oraz eksploatacji. Poza tym szerokie opony zwykle oznaczają niższy komfort jazdy.

O ile zastępowanie podstawowego rozmiaru opon dla danego samochodu osobowego, ogumieniem o ok. 3 cm szerszym (czyli mniej więcej takim jak dla najmocniejszych wersji danego modelu auta) na ogół znacząco poprawia właściwości jezdne na polskich drogach, to zamiana opon w największym homologacyjnym rozmiarze na jeszcze szersze i niższe prowadzi zazwyczaj do pogorszenia komfortu i kierowalności pojazdu.

Nie ma najlepszego rozmiaru opony – wybór zawsze związany jest z kompromisem między właściwościami w konkretnych warunkach jazdy, a komfortem i zużyciem paliwa. Decyzję warto podejmować analizując warunki drogowe i klimatyczne panujące w regionie planowanej eksploatacji pojazdu. W mieście szerokie opony (na dużych felgach) poprawiają tylko wygląd pojazdu, za to na krętych drogach zapewniają znacznie lepszą przyczepność, przynajmniej dopóki nie dojdzie do aquaplaningu.


Plusy szerszych opon:
znacznie krótsza droga hamowania (na suchej i mokrej nawierzchni)
przyczepność w zakrętach

Plusy węższych opon:
mniejsza podatność na aquaplaning
większy komfort jazdy
mniejsza hałaśliwość
niższa cena (opon i odpowiednich felg)


Materiał zaczerpnięty ze strony
http://www.oponeo.pl/arty...ze_opony_.htmlx

Osobiście sadze, ze materiał pokazuję nam dobitnie
"Według ADAC przekłada się to na większe zużycie paliwa o ok. 2%, co przy rocznym przebiegu 15 tys. i średnim spalaniu 7,5 l Pb95/100 km daje teoretycznie ok. 100 zł oszczędności. W rzeczywistości różnica powinna być większa, ponieważ większe opory toczenia oznaczają szybsze zużycie podzespołów napędowych, a także samego bieżnika."

A wiec szerokość opony wpływa na spalanie jak i zużycie części naszych aut

Nota bene pobawiłem sie troche i :
-W przypadku wyżej opisanym 2% = 22.5 L benzyny, przyjmujac srednia cene 95 = 4,2zł daje nam to 94.5zł

- w wypadku spalania 10L i przebiegu 30 000 otrzymujemy wynik 2%=60L czyli 252zł




Nawet testy ADAC to potwierdziły... ale kłućcie się dalej że to nie prawda! Przecież wiecie lepiej niż cały świat i jakieś tam testy :)

dobryziom - Sob Mar 20, 2010 20:50

bonus89 napisał/a:

Nawet testy ADAC to potwierdziły... ale kłućcie się dalej że to nie prawda! Przecież wiecie lepiej niż cały świat i jakieś tam testy :)


co ty pan DANTE79R zawsze wie najlepiej w końcu 10 lat pracuje w oponach :ok: :rotfl:

DawidNB - Nie Mar 21, 2010 10:22

tomirek, IMHO felgi rewelacja
i w ogóle 200 niczego sobie ;]

super autko ;)

tomirek - Pon Mar 22, 2010 09:30

dzięki, jednak decyzja, żeby wziąć Roverka od teściów była słuszna :) Jakby miał klimę to w ogóle byłby ideał :)
domel101 - Sro Mar 24, 2010 21:28

jest, mam, zrobilem, zalozylem, pomalowalem, jak jutro zrobie fotki dam znac. jedno wrzuce tutaj, reszta garaz. ale jak dla mnie wyglada bajka. jeszcze pomysle nad gleba i zmiana grilla, ale to jak jakies fundusze rezerwowe znajde.

[ Dodano: Sro Mar 24, 2010 21:28 ]
a o to moj pelen zestaw. reszta do poogladania w garazu

DANTE79R - Sro Mar 24, 2010 22:22

Jak co to wszelkie pytania kierujcie do pana dobryziom bo zarzuca mi że ja wiem najlepiej a przecież biorąc pod uwagę jego wypowiedzi to on jest wszech wiedzący. Odnośnie rozmiaru opon panie dobryziom to weź poprawkę że standard podajesz w 15" a zamiennik na 16" jest inny. Brałeś pod uwagę rozmiar felgi że głupio gadasz? W feldze 15" możesz mieć racje ale stosunek wysokości do szerokości zmienia się również w stosunku do rozmiaru felgi. Lepiej poczytaj co nie co a potem się wypowiadaj i oczerniaj ludzi panie wszystko wiedzący najlepiej.
Markzo - Sro Mar 24, 2010 23:06

całkiem całkiem ;) tylko te m3looooki i nakljki z drzwi zdejmij ;)
DANTE79R - Sro Mar 24, 2010 23:14

i jeszcze ze 35mm w dół

[ Dodano: Sro Mar 24, 2010 23:14 ]
i kierunek boczny proponuje biały

Pływak - Czw Mar 25, 2010 00:41

domel101, jeśli mam być szczery to niestety zły kierunek obrałeś. Lusterka, naklejki na drzwiach, naklejka na wlewie, kierownica, zupełnie czarne tylne szyby zalatują mi tuningiem klasy B. Moja rada wywal te wszystkie śmieszne gadżety posadź go lekko w dół i nic więcej temu auto nie potrzeba :ok:
faecd - Czw Mar 25, 2010 01:02

do tego nie mozesz miec kierunkow bocznych w blotnikach i lusterkach. Albo tu albo tu. Jaki czepliwy policjant sie znajdzie to dostaniesz po tylku...dowod cofna i po co?

[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 01:02 ]
Łoooodżizas...wlasnie obejrzalem foty z garazu. Pływak, dobrze prawi. Zrob cos z tym autem bo zalatuje WT. A grilla ani mi sie waz zmieniac w takim razie.

Poza tym co to za praktyka na fajne fele zasadzic oczojebne czerwone bebeny!!!???? o ile zaciski jeszcze zrozumiem to bebny dawaj na czarno zanim ludzie zobacza :)

Do tego kto to widzial taki ala sportowy furgon z 5 drzwiami :P
Jeszcze chcialbym dodac, ze ta kierownica to Ci jedna poduche odjecla. Tak to miales dwie a teraz masz jedna. Jak bedzie kolizja zasadzisz lbem w kiere a pasazer mieciusio o poduszke uderzy...


PS sorry za te zaczepne wypowiedzi moje, ale na prawde troche zaszalales z autem. Byc moze takie juz kupiles...ale nawet jesli to ja pierwsze co to bym odkrecal wszystko do fabryki!!

domel101 - Czw Mar 25, 2010 07:15

nie no nikt tu nie chce nikogo obrazac, ja rozumiem kazdy ma swoj gust, jednemu sie podoba, drugiemu nie.
Kozik - Czw Mar 25, 2010 07:39

faecd napisał/a:
Do tego kto to widzial taki ala sportowy furgon z 5 drzwiami


jak już się czepiać to czepiać ----> prosz



[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 07:37 ]
ja jeździłem z taką kierownicą w BMW i szału nie było, Roverowskie kierownice wg mnie są zrobione optymalnie, bardzo dobrze się je trzyma i w miarę ładnie wyglądają ;)

jak dla mnie to naklejki na błotniku mogą zostać jakbyś miał z 200 koni ;)

Bębny ja osobiście mam czarne ;)

[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 07:39 ]
z kierunkami w błotnikach to wg mnie nie problem bo można wziąć czarną farbę i zamalować ;)

leszczu - Czw Mar 25, 2010 15:07

Aj tam czepiacie się :wink: . Nie jest jeszcze tak najgorzej :grin:
faecd - Sob Mar 27, 2010 01:09

Kozik, Ty zostaw impreze, bardziej mi sie rozchodzilo o tuning malego hatchbacka 5 drzwiowego...to tak samo jakbys hmmmm powiedzy mial corse b 5 drzwi i tuningowal...toszto wyglada jak nie dorobione kombi ni to hatchback ni to co...mowie o sylwetce oczywiscie.
Kozik napisał/a:
z kierunkami w błotnikach to wg mnie nie problem bo można wziąć czarną farbę i zamalować
WT ....predzej zdemontowac, kawalek blaszki punktowo dospawac, szpachla szpachla szpachla, podklad, baza, klar!
patric62 - Sob Mar 27, 2010 21:45

Jaki wedlug Was jest profil tego "balona" i rozmiar felg? przy tych oponach dla mnie wygladaja jak 14;P
Krzysi3k - Nie Mar 28, 2010 00:32

To chyba te 15"
http://roverki.pl/modules...7&orderby=dateD
A opona to na pewno nie profil 55. Raczej 60 lub nawet 65.

faecd - Nie Mar 28, 2010 01:19

Mam zimowki 185/60/15 i kolo wyglada podobnie. Tylko felgi mam inne. 65 wygladalo by grubiej. Raczej na 90% jest to 185/60/15
patric62 - Nie Mar 28, 2010 07:51

Wiec oponka 185/55/15 nie wygladala by na nich tak zle?:) fele mi sie podobaja tylko nie pasuje mi to ET schowane do srodka;p powiiny robic je na rowno z nadkolem:p =/
cirek - Nie Mar 28, 2010 08:44

to jakie są najlepsze opony 15 dla R??
Krzysi3k - Nie Mar 28, 2010 09:35

Fabryczny rozmiar 185/55/15.
patric62 - Sro Mar 31, 2010 16:47

zamówiłem sobie fele, co o nich myślicie?
Cena według mnie okazyjna..stan ich jest prawie idealny więc wziąłem;p Z wyglądu mi się podobają,,ale jak będą wyglądać na aucie to zobaczymy dopiero.
Oznaczenia: 7Jx15H2, ET 35, 67,1mm (pierścienie centrujące do 56,1gratis).
Teraz czas na wybór opon: i tu ciągle sie waham... 195/55(50) czy 185/55(50).
Nie chce by wyglądały na zbyt małe.
Nie mówcie mi,że powinienem wsiąść 16 jeśli nie chce wysokiego laczka bo narazie chce zobaczy jak na 15jest (się jeździ) ;P

Patrick - Sro Mar 31, 2010 17:29

to pochwal się tą okazyjną ceną :D ? wzór fajny troche zalatuje Focusem RS ale mi sie podobają :) 195 bedzie fajniej wyglądał z tyłu szersze wałeczki :) fabryka zaleca 185 wiec jak tam już chcesz a wysokość wedle komfortu 50 bedzie twardziej 55 teoretycznie trochę bardziej komfortowo :)
patric62 - Sro Mar 31, 2010 17:39

wiesz..komfort komfortem ale aby nie obcierało;p czasami mam z tyłu 3osoby a myślę później o glebie;P wyszlo mnie 660zl + 4browary przesyłka przez znajomego który akurat jechał towar zawieźć do Opola=] Porównując do cen na allegro za fele uznaje ze to była okazja.. a wyglądają jak nowe;p
Krzysi3k - Sro Mar 31, 2010 18:16

7" szerokości i chcesz 185 pchać? 195 absolutne minimum, 205 moim zdaniem najlepsze. Chyba, że chcesz German Style i mieć naciągniętą oponę na felgę, ale bezpieczne to to nie jest.
patric62 - Sro Mar 31, 2010 23:02

205 wydaje mi sie troszke za szerokie;p co innego jak bym mial wiecej KM gdzie szersze opony by sie przydały;p
wiec 195 napewno:)
a profil 55 czy 50? Wy doświadczeni to juz wiecie:) ET35 i profil 55 moze ale nie musi obcierac... jak dam nizszy zawias i wsiadzie komplet do auta moze byc ciezko... w takim razie raczej 50:)

Krzysi3k - Sro Mar 31, 2010 23:09

ET35? Przy feldze szerokiej na 7"? Może trochę poza obrys auta wystawać.
Poza tym pamiętaj, że przy feldze 7" opona 195 to minimum, ja bym jednak radził 205.

leszczu - Czw Kwi 01, 2010 12:26

205 to trochę duży kapeć jak na 75KM
Krzysi3k - Czw Kwi 01, 2010 12:41

To trzeba węższe felgi ;)
leszczu - Czw Kwi 01, 2010 13:45

patric62 trochę spieprzyłeś sprawę z tymi felgami. Żeby jeszcze ta szerokości była 6.5 to było by ok, ale 7 to trochę za dużo :/
patric62 - Czw Kwi 01, 2010 17:11

czytałem tyle tematów o rozmiarach felg na tym forum więc myslalem ze bedzie ok.
1. wypowiedż Brt "Przy 195 i ET 38 nie będzie ocierać" o profil 50 chodzi
2Wypowiedż perona: "Wyżej chodzi o felgi 16', ja kupiłem okazjonalnie 15' od kolegi dokładnie takie:

felga: 4x100, 7J15H2, ET35
opona: 195/50

Popełniłem błąd? Czy będzie ok?"
i odpowiedź Brt "będzie ok :ok: ... sprawdx srednicę otworu centrującego jeszcze :ok: "

zobaczymy.. najwyzej je sprzedam;p

waga27 - Czw Kwi 01, 2010 17:42

Ja też myślę o alufelgach do swojego roverka ale po przeczytaniu tego tematu i innych jestem skołowany i nie wiem jakich rozmiarów felgi oraz opony są odpowiednie. Zastanawia mnie czy przy 16'' felgach konieczne jest obniżanie zawieszenia i jakiej szerokości oraz z jakim ET powinny być takie felgi aby bez problemu pasowały. Oczywiście dochodzą do tego odpowiednie opony ale to już chyba mniejszy problem jeśli wybierze się dobrze felgi.
Markzo - Czw Kwi 01, 2010 19:52

ja mam 17tki 7 cali szerokie i gumiak 205 jest minimalnie naciągnięty...185 to będzie niezły naleśnik, moment ranty skasujesz.
Mario_paco - Sob Kwi 03, 2010 14:51

ja mam u siebie 15 cali z et38 i oponkami 195 50 tak jak na obrazku i nie narzekam,ale chce zmienic oponki na 195 55 bo troszke za duza luka jest miedzy opona a nadkolem
bonus89 - Nie Kwi 04, 2010 08:11

Mario_paco myśle że lepszy efekt da gleba :D nie zmieniaj opon gleba na maxa i jest cacy! :D
faecd - Nie Kwi 04, 2010 23:58

Mario_paco, podajac
Mario_paco napisał/a:
mam u siebie 15 cali z et38 i oponkami 195 50
podaj rowniez szerokosc felgi bo jest roznica jezeli masz felgi 6 cali szerokie takie et jak masz i opony a felgi 7,5 cala szerokie plus et38 :P
bula21 - Pon Kwi 05, 2010 02:22

Krzysi3k napisał/a:
7" szerokości i chcesz 185 pchać? 195 absolutne minimum, 205 moim zdaniem najlepsze. Chyba, że chcesz German Style i mieć naciągniętą oponę na felgę, ale bezpieczne to to nie jest.


ja mialem na 7,5j opone 175/50 nie jezdze powoli wiec nie mowcie ze to niebezpieczne.. :) widzialem naciagi na 9j 195/45 a nawet bardziej harcorowe ... jesli chcesz mieć optymalnie to 195/50 ja obecnie takie mam i napewno nie sa naciagniete.. raczej baloniaste ;) zalezy kto co lubi..

http://d.imagehost.org/view/0258/165-45-15-8J <= niebezpieczne ? Opona 165/45/15 na 8 calach!!!

i ludzie smigaja przy roznych autach od bmw vw audi do fiatow a nawet trabantow ;) z roznymi silnikami vr6.. 2,5 ach :) www.cultstyle.pl tam na forum znajdziecie maniakow ;)

pozdro :)

marcin316 - Pon Kwi 05, 2010 08:04

W drugim autku mam opony 195/50/R15 na feldze o szerokości 7". Całość prezentuje się nieźle, nie widać kompletnie naciągu. Rant ochronny na oponie bardzo dobrze spełnia swoje zadanie.
dobryziom - Wto Kwi 06, 2010 15:54

bula21

tabelka do wkucia na pamięć dla wszystkich maniaków pokrzywionych opon....

http://forum.roverki.eu/files/felgi_opony_322.jpg

te parametry są po to żeby opona była w stanie spełniać swoje wymagania do ktorych zaprojektował je producent.

patric62 - Sro Kwi 21, 2010 15:19

To felgi i oponki już są;D
Mówiliście że będzie trzeć itp a nic nie trze:) felga 7cali 35ET i opona 195/55. Gorzej chyba będzie jeśli będę chciał dać glebę,ale to dopiero przyszłość;p

camaro17 - Sro Kwi 21, 2010 15:25

patric62, no i jest OK :wink:
endi-endi - Sro Cze 23, 2010 21:16

Witam:)
Jestem nowy na forum, widzę, że temat jest popularny więc i ja zapytam o radę.
Chcę kupić felgi do mojej 200-tki, np. takie http://moto.allegro.pl/it..._5cali_r15.html
ROZMIAR 15
OSADZENIE (ET) 35
SZEROKOSC FELGI 6,5 CALI
ŚRODEK 67,1
I mam w związku z tym pytanie, jakie opony musiałbym do nich dobrać, czy będzie trzeba obniżać auto i ile takie opony mogą kosztować. Proszę o łopatologiczne wypowiedzi, bo średnio się na tym znam:)
Pozdrawiam:)

leszczu - Sro Cze 23, 2010 21:20

Mam takie felgi o takim rozmiarze, a oponki jakie mam na nich założone to 185/60 jest wszystko :ok:
camaro17 - Sro Cze 23, 2010 22:07

endi-endi, ładny wzór ten który podałeś jako przykład, jednak ja posiadając R200 rozglądał bym się raczej za takim modelem felg oryginalny dla Rover 400 -- Phoenix 7 Spoke , tu jest wykaz http://roverki.pl/index.p.../46-felgi-r200, do tego jakiś ładny profil opony 45/50 i lekkie obniżenie furki np. na sprężynach od MG ZR, na pewno zacnie by to wyglądało. Ale tak jak pisze to moje podejście i nie wiem jakie masz osobiste preferencje.
endi-endi - Czw Cze 24, 2010 21:13

Na razie jestem na etapie wyboru, nie spieszę się z tym, bo mam po drodze inne wydatki, więc spokojnie się rozejrzę:) te Square 6 Spoke wydają się całkiem fajne. camaro17, orientujesz się gdzie mozna takie oryginalne felgi dostać?
Pływak - Czw Cze 24, 2010 21:40

endi-endi napisał/a:
orientujesz się gdzie mozna takie oryginalne felgi dostać?


Na allegro pod hasłem "felgi rover"?

endi-endi - Pią Cze 25, 2010 15:55

Pływak napisał/a:
endi-endi napisał/a:
orientujesz się gdzie mozna takie oryginalne felgi dostać?


Na allegro pod hasłem "felgi rover"?


No to mi pomogłeś że hej :roll:

leszczu - Pią Cze 25, 2010 16:24

http://forum.roverki.eu/viewforum.php?f=26
Możesz również tu poszukać, a nóż widelec ktoś wystawi na sprzedaż takie felgi :grin:

camaro17 - Pią Cze 25, 2010 20:31

endi-endi, masz tu pierwsze lepsze ogłoszenia na allegro.pl

- http://moto.allegro.pl/it...inne_4x100.html

- http://moto.allegro.pl/it...aluminiowe.html

- http://moto.allegro.pl/it...r_honda_vw.html
- http://moto.allegro.pl/it..._z_oponami.html

a te są godne polecenia :

http://moto.allegro.pl/it...25_400_200.html

endi-endi - Sob Cze 26, 2010 00:09

Dzięki Panowie :razz:
spider666 - Pon Cze 28, 2010 10:14

camaro17 napisał/a:
a te są godne polecenia :

http://moto.allegro.pl/it...25_400_200.html



też te polecę - są lekkie

MrFrog - Sro Cze 30, 2010 22:25

Witam! Podłącze się do wątku. Co o nich myslicie? Wejdą do R25?

http://www.wyprzedazfelg....rodukt_231.html