Zobacz temat - [r 214 si 1997] Roverek nie odpala prosze o pomoc dziwna spr
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r 214 si 1997] Roverek nie odpala prosze o pomoc dziwna spr

karol1005 - Wto Mar 09, 2010 10:54
Temat postu: [r 214 si 1997] Roverek nie odpala prosze o pomoc dziwna spr
witam mam problemy z odpalaniem a mianowice sytuacja jest bardzo dziwna.rano nie odpala aku ok swiece kable tez .jezeli wezme go na pych odrazu pali,pozniej normalnie odpala a tu kolejnego ranka znowy nic,kreci ale nie odpali . ma ktos jakis pomysł,dodam ze po odpaleniu z tłumnika po jakims czasie skrapla sie woda a jak dodam gazu to duze ilosci tej wody,prosze o pomoc
oprawca_1978 - Wto Mar 09, 2010 11:00

Sprawdź dokładnie mocowania przewodów prądowych silnika (przewody akumulatora, przewód masowy nadwozie-zespół napędowy, przewody prądowe rozrusznika, itd..) Tam musi być porządny docisk i czystość, bo płynie tam przez nie prąd rzędu 300 A, jeśli nie więcej i w przypadku jego napięcia, które podczas obciążenia aku spada do wartości mniejszych, niż 12 V, każdy najmniejszy niekontakt i nieczystość połączeń będzie się mściła.
Wypadałoby też sprawdzić sam rozrusznik - jego szczotki, stan komutatora wirnika silnika rozrusznika, włącznik el-mag i jego sterowanie ze stacyjki.
Sprawdź też ładowanie alternatora. Silnik po odpaleniu, bez włączonych świateł mijania powinno być co najmniej 14 V, a lampka sygnalizacji braku ładowania nie ma prawa nawet lekko bździć (sprawdzaj w nocy).

siema977 - Wto Mar 09, 2010 15:42

sprawdz czujnik zmiany polozenia walu to jest prawdopodobnie to mialem kiedys taki sam przypadek co w fordzie ale warto sprawdzic
karol1005 - Wto Mar 09, 2010 21:37

Byłem dzisiaj podłaczyc samochód pod komputer i wykazało jedynie ze termostat do wymiany czujniki ok,jutro to wymienie a i jeszce jedno w moim aku jest napiecie 9,5 V czy to moze przez takie nizsze napiecie w aku niz 12 V jest mozlwy brak mozliwosci odpalenia rano samochodu???
springonion - Wto Mar 09, 2010 23:03

Napięcie jest zdecydowanie za niskie. Normalnie naładowany akumulator kwasowy powinien mieć 12 V (przy wyłączonym silniku) a zbyt niskie napięcie może być spowodowane albo kończącym się żywotem akumulatora, albo za niskim napięciem ładowania.
karol1005 - Sro Mar 10, 2010 10:46

dzieki chyba bedemusiał zakupic nowy aku
Szczygus - Nie Mar 14, 2010 12:44

karol1005, a jakie jest napięcie akumulatora podczas pracującego silnika?
Budyn - Nie Mar 14, 2010 15:24

Szczygus napisał/a:
karol1005, a jakie jest napięcie akumulatora podczas pracującego silnika?
powinno byc 14V
Szczygus - Nie Mar 14, 2010 16:15

To było pytanie, ile u kolegi pokazuje ;)
Budyn - Nie Mar 14, 2010 18:02

Szczygus napisał/a:
To było pytanie, ile u kolegi pokazuje ;)

Aha :roll: nie zwróciłem uwagi :oops:

merdaf - Pią Mar 19, 2010 08:12

Mam taki sam problem co Karol1005 .Mój roverek stał całą zimę bo na minusie nie chciało mu się odpalić :kręcił kręcił a tu nic. Miałem go już dość.Sprawdziłem i wymieniłem już prawie wszystko oprócz cewki.Jeszcze w niej tylko nadzieja.Jak jest ciepło to pali ok.Nie wiem co jeszcze go boli bo jak postoi nie palony co najmniej 3 dni to aku mam rozładowany.Elektryk rozkłada ręce niby wszystko jest w porządku:aku rozrusznik ładowanie itd.To dlaczego k.....a nie pali???Może ktoś z Was podsunie mi jakieś rozwiązanie?