Zobacz temat - [R416 Si 99r] Wymiana kpl rozrzadu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 Si 99r] Wymiana kpl rozrzadu

moro545 - Pią Mar 12, 2010 15:21
Temat postu: [R416 Si 99r] Wymiana kpl rozrzadu
Witam
Wlasnie zakupilem kpl rozrzad (pasek, pompa i napinaz automatyczny) i chce zabrac sie za wymiane. Nie wiem czy lepiej samemu czy oddac w jakies dobre rece? Wymienialem juz pasek ale nie w roverze.
Mam pytanie odnosnie kilku spraw a przede wszystkim chodzi mi o jedno.
- jak odkrecic kolo pasowe? Czy najpierw sciagnac pasek z alternatora a dopiero pozniej odkrecac? Jak zablokowac to kolo zeby wal sie nie obracal?
-kolejne pytanie jest takie - potrzebuje odkrecic te dwa kola zebate u gory poniewaz musze wymienic ta gorna wewnetrzna plastikowa obudowe, czy bedzie z tym problem i czy musze zablokowac jakos te kola? Czy da sie to odkreci bez specjanej blokady?
Na co jeszcze musze zwrocic uwage?
Znaki wszystkie wiem gdzie sa, widzialem na filmiku jak wymienic pasek i napinacz wiec tu nie bedzie problemu. Nie wiem jeszcze jak z pompa ale wydaje mi sie ze tylko wystarczy spuscic plyn z chlodnicy, odkrecic pompe i zalozyc nowa tak mysle.

Czy nie bede mial problemow jezeli nie bede robil tego na kanale? Nie mam kanalu niestety. Czy nalezy wtedy sciagnac kolo i podniesc na podnosniku?

Jezeli ktos to juz robil to prosze o pomoc!
Z góry bardzo dziekuje

Lechos - Pią Mar 12, 2010 15:41

moro545 napisał/a:
jak odkrecic kolo pasowe?
Nieraz sruba pusci przy dobrym uderzeniu a niekiedy sie trzeba nameczyc. Mozna odkrecic rozrusznik i zrobic blokade na wiencu kola.
moro545 napisał/a:
Czy da sie to odkreci bez specjanej blokady?
Da rade a jesli nie to jest tam wiele mozliwosci zablokowania ich. Poluzuj je na napietym starym pasku.
moro545 napisał/a:
Na co jeszcze musze zwrocic uwage?
Pozaznaczaj sobie markerem kola i walki aby nie zalozyc odwrotnie kol na walki.
moro545 napisał/a:
Czy nie bede mial problemow jezeli nie bede robil tego na kanale?
Zadnego
moro545 napisał/a:
Czy nalezy wtedy sciagnac kolo i podniesc na podnosniku?
Trzeba aby byl dostep.
moro545 - Pią Mar 12, 2010 15:50

Ok.
Jeszcze pytanie odnosnioe paska klinowego, sciagnac go odrazu czy ja odkrec kolo pasowe?

Wogole zabierac sie za to samemu? Robota wydaje se bardzo prosta a wymiana u mechanika dobrego kolo 350-500zł!!!! Jak dla mnie to bardzo duzo!!!!

Dzieki za odpowiedz

Lechos - Pią Mar 12, 2010 16:03

Mozesz od razu sciagnac paski od altka i pompy.
IROLA - Pią Mar 12, 2010 16:40

Mieliśmy duży problem z odkręceniem śruby koła pasowego. Jeżeli uda się odkręcić śrubę to dokładnie ustaw znaki. W TYM temacie (szczególnie w ostatnim poście) opisałem, że należy bardzo dokładnie sprawdzić znaki. Jeżeli masz chwilę to przeczytaj.
moro545 - Pią Mar 12, 2010 19:03

Dzieki za pomoc. Przeczytalem wszystko i bede mial to na uwadze. Jezeli macie jeszcze jakies spostrzerzenia z wlasnych doswiadczen i chcecie sie podzielic to bardzo bym prosil.
Moze ma ktos jakis dobry sposob na odkrecenie nieszczesnej sruby od kola pasowego?

Jeszcze raz dzieki Wam za pomoc.

polofix - Sob Mar 13, 2010 13:10

witam.robilem wielokrotnie hgf i rozne inne remonty w tego typu silnikach.ostatnio robilem rovera ojca tez hgf i gdy zobaczylem jaki dostep jest do dolnej czesci silnika,nie majac kanalu,zrezygnowalem z wymiany.zrobie niespodzianke jakiemus mechanikowi. nie ma jak to w polonezie.wszystko na wierzchu i wymiana rozrzadu jest bajecznie prosta.