Zobacz temat - [R75] Wymiana i zużycie klocków
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana i zużycie klocków

witia24 - Nie Mar 14, 2010 17:24
Temat postu: [R75] Wymiana i zużycie klocków
panowie bylem sprawdzic klocki ( latarka pod domem) i tak tyl grubasy z przodu połowki

a kontrolka jak zapalam auto nie swieci któres hamowanie i sie zapala i niegasnie staje odpalam auto nie swieci któreś hamowanie swieci tak z 3razy mialem

a i dodam ze jak chamuje po nocy slysze lekkie tarcie juz od miesiaca,

moze klocki starly sie od strony wewnwtrznej a tego to pod blokiem nie sprawdze i napiszcie od której strony sa mocowane te czujniki i czy moga sie jakos przesunac

apples - Nie Mar 14, 2010 17:30

:wink:

Więc prawdopodobnie sam kabel spadł i się przetarł. Musisz zwalić koła i zobaczyć czy czujnik jest dobrze włożony w klocek. Czujniki są w przednim prawym i tylnym prawym.

Rzadko zdarza się aby strona wewnętrzna i zewnętrzna ścierały się nie równomiernie.

witia24 - Nie Mar 14, 2010 17:36
Temat postu: ok
a czujnik jest zalozony od wewnetrznej czy zewnetrznej stony tarczy dokladna lokalizacja i czytalem ze on jraczej nie zapla sie pare razy tylko jak sie przetrze to do wymiany

no i to tarcie lekie, ale jest z rana najbardziej slyszalne pzry wolnej jezdzie hamowaniu

apples - Nie Mar 14, 2010 17:41

Tarcie to może być rdza, więc spoko. Jak jest mokro albo wilgotno to też tak mam. Czujnik założony jest na wewnętrznym klocku. Jak się przetrze to pali cały czas, ale ... złośliwość rzeczy martwych :wink: Zdejmij koła i będziesz wiedział.
Kamil79 - Nie Mar 14, 2010 23:49

Miałem podobnie, a winowajcą był przerwany przewód od czujnika w tylnym prawym kole. Z zewnątrz wyglądał na sprawny, lecz po lekkim pociągnięciu wyszedł kabel z osłony.

Generalnie nie świeci się gdy obwód jest zamknięty, gdy obwód zostaje przerwany zapala się kontrolka. Należy najpierw odłączyć czujnik i wsadzić zworę w kostkę od czujnika, jeśli zgaśnie to wiadomo że coś z kablem , lub samym czujnikiem. (chyba ze 2 czujniki niesprawne na raz ;0 )

witia24 - Pon Mar 15, 2010 23:27
Temat postu: ok
panowei klocki tyl tak jak pisalem grubasy przud jeszcze sa a ta kontrolka jak zachamuje to sie zaswieca a jak zgasze auto i zapalam ponownie to znowusz nie swieci hamowanie i zapala sie

zamowie te klocki bo cos slysze ze trze moze to czujnik chalasuje ale lepiej dmuchac na zimne

czy zamawiac czujnik jak on raz swieci a raz nie moze bedzie sprawny

apples - Pon Mar 15, 2010 23:29

Sprawdzałeś płyn hamulcowy? Jak to kontrolka? Czerwona czy żółta?
phuss - Pon Mar 15, 2010 23:43

Witia
Co ci się dokładnie zapala na wyświetlaczu???????????

witia24 - Wto Mar 16, 2010 00:01
Temat postu: ok
dokladnie żółta kontrolka koło z 3 ma przerywanymi kreskami z lewej i prawej strony
phuss - Wto Mar 16, 2010 00:04

A po wyłączeniu zapłonu masz jakiś komunikat na wyświetlaczu?
apples - Wto Mar 16, 2010 00:06

To od czujnika klocków. Musisz posprawdzać.
witia24 - Wto Mar 16, 2010 00:09
Temat postu: ok
komunikatu niema mam wyswietlacz ikonkowy

a klocki prawy przud nie sa jakies tam grubasy ale z 0,5 centa maja w najcienszym miejscu

i czy kupic czujnik bo slyszalem ze on sie raz przeciera i do wywalenia a on raz sie zazswieca ipotem depne na hamulec i on znowusz sie zaswieca to teoria przetarcia to raczej nie prawdziwa

phuss - Wto Mar 16, 2010 00:15

Czujnik zawsze prędzej się wycieraniż klocki, po prostu ostrzega, że lada chwila się skończą. Ale jak czujnik się zetrze to już się pali cały czas. Zdejmij prawe koła , zobaczysz takie cienkie kabelki, sprawdź je czy któryś nie jest przetarty. Jak przetarty to , może ci te słoneczko wyskakiwać. Ale powinien też po wułączeniu zapłonu pokazać się komunikat.
witia24 - Wto Mar 16, 2010 00:20
Temat postu: ok
nie zadnych komunikatow nie wyswietla moze dlatego ze mam wyswietlacz ikonkowy
phuss - Wto Mar 16, 2010 00:22

Sprawdziłeś poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku?
witia24 - Wto Mar 16, 2010 00:25
Temat postu: ok
nie a to nie jest kontrolka tylko od klockow bo ona sie ewidentnie zapala jak za hamuje i cos tam lekko słychac ze trze

a bylem na kanale ale kola nie sciagali i locka jeszcze z 0,5 centa jest

musze chybasam kolo zdjac ale taka chlapa ze mi sie nie chce

phuss - Wto Mar 16, 2010 00:35

Jeżeli masz za mało płynu hamulcowego nawet o centymetr, to czujnik w zbiorniczku też informuje o zbyt małym poziomie płunu. Podczas jazdy auto się buja a płyn w zbiorniczku faluje i stan poziomu się zmienia.
Czujnik nie będzie tarł tak głośno ,żeby go było słychać, jest zbyt mały i z miękkiego materiału. Może masz założone klocki z blaszkami-czujnikami, jak okładzina się zetrze to te blaszki trą o tarczę. 0,5 cm klocka to ta blaszka może już trzeć.
Tak czy owak masz dwie rzeczy do zrobienia-sprawdzenia.
1 stan płynu w zbiorniczku
2 ściągnąć koła - jak ściągniesz to ci się wszystko wyjaśni
Jaśniej już nie mogę ci napisać
pozdro

witia24 - Sro Mar 17, 2010 01:17
Temat postu: ok
sprawdze płyn myslalem ze ta kontrolka swieci tylko od przetartych czujnikow klocka ,ale jezeli od plynu tez to jutro sprawdze dzieki
apples - Sro Mar 17, 2010 10:24

Od płynu jest ta sama co od hamulca ręcznego.
witia24 - Sro Mar 17, 2010 13:44
Temat postu: ok
czyli czerwony wykrzyknik to plyn mam ok

ostatnio zmieniali mi lewa piaste z lozyskiem tyl i z przodu jakas koncowke ale też lewa to raczej nic tam nie zruszali

i jak naciskam hamulec to slychac pompowanie takie sysysyssysy niewiem czy to wczesniej bylo

dzieki wszystkim

apples - Sro Mar 17, 2010 15:32

Servo słychać.
Ściągałeś koła? Wszystko OK z czujnikami?

witia24 - Sro Mar 17, 2010 15:42
Temat postu: ok
bylem tylko na kanale kola nie sciagalem bo zawierucha zrobie to za tydzien bo bede mial gdzie a teraz to wieje leje , czujnik sie wylanacza a gdy depne pedal ponownie zalancza cos dlugo sie przeciera ale dzieki wszystkim
apples - Sro Mar 17, 2010 15:59

witia24 jak zrobisz to dopiero daj znać. Jeżeli nie posprawdzasz tego co napisałem to nie ma co dalej drążyć tematu :wink: