|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Komp. pokł. i ekranik pod nim (z przebiegiem)
NIDHOGG - Pią Mar 19, 2010 20:14 Temat postu: [R75] Komp. pokł. i ekranik pod nim (z przebiegiem) Witam!
Proszę o pomoc.
1)Nie gaśnie mi ekranik ten na którym wyświetlany jest przebieg km i temp.
2) Nie wyświetlają się dane z komputera pokładowego ( wygląda to tak jakby ekranik od kom. w ogóle nie działał a ten od przebiegu świecił się cały czas - nawet po wyjęciu kluczyka i zamknięciu samochodu.) Wszystkie funkcje samochodu działają : mam na myśli to ze np halogeny świecą a kontrolka się nie zapala ... kontrolki od migaczy i długich są ok.
Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
dukat11 - Pią Mar 19, 2010 23:51
Jeśli masz uszkodzony licznik, patrz wyświetlacz kompa to takie masz objawy że nie gaśnie dolny wyświetlacz tzn u mnie gasł ale po paru godzinach. Pomogła wymiana licznika.
kris-tofer - Sob Mar 20, 2010 08:41
A samochód dobrze odpala? ja miałem taki przypadek, że jak mi masa od rozrusznika uciekła to świeciły mi się różne kontrolki, generalnie jedna wielka choinka...
Ale wtedy i samochód nie odpalał, najprawdopodobniej jest tak jak pisze dukat11,
NIDHOGG - Sob Mar 20, 2010 09:02
Samochód odpala normalnie. Nie mam żadnych problemów z odpalaniem czy jazdą, kontrolki też nie mrugają tylko po prostu ekranik nic nie wyświetla a ten dolny nie gaśnie. Pewnie jest tak jak pisze duka11 więc nastawiam ie na wymianę licznika.
Czy możliwe jest że mam gdzieś zwarcie i po jego zlikwidowaniu objawy miną ?
kris-tofer - Sob Mar 20, 2010 09:10
wszystko jest możliwe, jak wyciągniesz licznik to posprawdzaj połączenia elektryczne, kostki (są dwie) czy dobrze przyłączone, jeśli masz duży wyświetlacz zamiast standardowych lampek to może też być tak, że taśma łącząca ten wyświetlacz z elektronika padła/przepaliła się, robi się zwarcie i dzieją się takie głupoty... Od razu piszę, że taśmy nie przylutujesz. Możesz kupić licznik od anglika, wtedy cyferblaty przełożysz ze swojego, ale trzeba go od nowa programować (przebieg, zmiana mil na km, lub nawet zliczanie ilości paliwa z galonów na litry)
Pojedź na komputer T4 do serwisu to będziesz pewny co się stało jak boisz się, lub nie wiesz jak rozebrać licznik
dukat11 - Sob Mar 20, 2010 09:13
NIDHOGG napisał/a: | Czy możliwe jest że mam gdzieś zwarcie i po jego zlikwidowaniu objawy miną ? |
Raczej nie. Prawdopodobnie padła taśma od wyświetlacza komputera. Jeśli masz sprawny licznik to można spróbować kupić używany i przełożyć twoją pamięć do tego licznika. Wtedy zachowasz wszystko co masz w swoim liczniku.
NIDHOGG - Sob Mar 20, 2010 09:18
Dzięki. Pewnie właśnie tak zrobię. Pojadę na kompa i wszystko się wyjaśni. W przyszłym tyg w czwartek będę śmigał przez Nowe Miasto to wpadnę do PH JOWI pewnie powie mi co i jak... Zastanawiam się tylko czy do tego czasu nie narobię więcej szkód jeżdżąc z tym i obciążając akumulator. Ciekawe jaki ten licznik ma pobór prądu POZDRAWIAM i DAM ZNAĆ JAK BĘDĘ PO DIAGNOZIE KOMPEM I NAPRAWIE Sam nie czuje się na tyle mocny a rozgrzebać to każdy potrafi Napiszcie tylko czy Waszym zdaniem dotrwam do Czwartku jeżdżąc z tą usterką? boję się o akumulator...
dukat11 - Sob Mar 20, 2010 09:21
NIDHOGG napisał/a: | Dzięki. Pewnie właśnie tak zrobię. Pojadę na kompa i wszystko się wyjaśni. W przyszłym tyg w czwartek będę śmigał przez Nowe Miasto to wpadnę do PH JOWI pewnie powie mi co i jak... Zastanawiam się tylko czy do tego czasu nie narobię więcej szkód jeżdżąc z tym i obciążając akumulator. Ciekawe jaki ten licznik ma pobór prądu POZDRAWIAM i DAM ZNAĆ JAK BĘDĘ PO DIAGNOZIE KOMPEM I NAPRAWIE |
Raczej nie powinno się nic stać tylko będą problemy z identyfikacją co się dzieje w samochodzie. Ja tak jeździłem 2m-ce zanim naprawiłem.
NIDHOGG - Sob Mar 20, 2010 14:03
Dzięki dukat11 Pomogłeś i uspokoiłeś mnie trochę. No to czekam do DGN. z KOMPA i odezwę się co było powodem takich objawów. Pozdrawiam Dzięki...
[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 14:03 ]
WITAM !!
MAM nowe wieści. Postanowiłem sam się dobrać do licznika. Znalazłem fajny link na forum jak to zrobić samemu ( bardzo pomocny , krok po kroku z obrazkami) Wystarczyło że rozebrałem licznik, odpiąłem białą ( i tylko białą) kostkę i ponownie ją zapiąłem. wyświetlacz km się zgasił więc włożyłem kluczyk i okazało się że komputer też zaczął działać. Skręciłem wszystko do "kupy" i jak dotąd jest ok. Obstawiam że jakiś kabelek nie stykał albo kostka delikatnie się wypięła ( chociaż ciężko w to uwierzyć bo jest na taki zatrzask). Dzięki wszystkim za pomoc. PZDR
OTO POMOCNY LINK:
http://forums.mg-rover.or...trument+removal
apples - Sob Mar 20, 2010 22:25
Handlarze jak dobierali się do licznika w celu przekręcenia kilometrów źle włożyli kostkę
NIDHOGG - Nie Mar 21, 2010 08:38
Szkoda że auto od nowości u mnie w rodzinie więc o to się nie martwię PZDR to All
SeniorA - Nie Mar 21, 2010 11:57
NIDHOGG napisał/a: | auto od nowości u mnie w rodzinie | ale nawet gdyby nie , to korektę licznika robią interfejsem przez gniazdo OBD , w ciągu kilku minut, bez dotykania licznika.
owcze - Nie Mar 21, 2010 19:19
SeniorA napisał/a: | ale nawet gdyby nie , to korektę licznika robią interfejsem przez gniazdo OBD , w ciągu kilku minut, bez dotykania licznika. |
czy ta korekta jest wykrywalna na T4?
SeniorA - Nie Mar 21, 2010 22:03
przebieg w R75, jest jeszcze oprócz liczników zapisywany w pamięci EWS ( ukł. immo ) i module świateł , dlatego korekta jest do wykrycia.
kris-tofer - Nie Mar 21, 2010 23:02
SeniorA napisał/a: | przebieg w R75, jest jeszcze oprócz liczników zapisywany w pamięci EWS ( ukł. immo ) i module świateł , dlatego korekta jest do wykrycia. | hehe muszę na T4 jechać chociaż i tak trafiłem na auto w zadowalającym stanie, szczególnie jeśli chodzi blacharkę, a w gratisie znalazłem niezliczoną ilość długopisów, kluczy i eurocentów nawet rysik od plamtopa
|
|