Zobacz temat - [SDi] Przegrzewa się - SOLVED
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [SDi] Przegrzewa się - SOLVED

czapaja - Nie Mar 21, 2010 20:29
Temat postu: [SDi] Przegrzewa się - SOLVED
Koleżanki i koledzy potrzebuje pilniej pomocy w sprawie mojego autka:(
Dziś podczas jazdy zauważyłem że temperatura silnika gwałtownie rośnie. Zatrzymałem się, włączyłem dmuchawę na max, otwarłem maskę i obserwuję....płyn pod korkiem, z silnika bucha gorącem, wentylatory stoją. Włączyłem klimę - wentylatory ruszyły. Podczas lokalizowania usterki zauważyłem że oderwały się kabelki od czujnika temperatury, tego w chłodnicy po lewej stronie stojąc przodem do auta. Zdjąłem izolację podpiąłem na krótko do czujnika - niestety wentylatory ani ruszyły a temp. dobija prawie do czerwonego pola. Niedawno wymieniałem wszystkie czujniki (2 w chłodnicy + ten od wskazań na deskę) oraz termostat.
Co obstawiacie: ten czujnik czy termostat ponownie do wymiany? Proszę o pomoc gdyż autkiem na co dzień pracuję:(
Pozdrawiam

Remigiusz - Nie Mar 21, 2010 20:34

Wymień czujnik na chłodnicy, powinien tam taki być odpowiedzialny za wentylatory.
czapaja - Nie Mar 21, 2010 20:50

Tylko który to :) Ten po lewej czy ten po prawej bo są dwa :?: I co spowodowało jego nagłe zepsucie się - zwarcie przez te urwane kable :?:
Remigiusz - Nie Mar 21, 2010 21:04

czapaja, A tego to nie wiem myślałem ze jest tylko jeden na chłodnicy :mrgreen: Trzeba by do Rave zobaczyć :razz:
cesta - Nie Mar 21, 2010 21:06

Przegrzewa się podczas normalnej jazdy to niski poziom płynu chłodzącego=wyciek lub padła uszczelka pod głowicą.Stanie w korku może powodować przegrzanie silnika ale powinien załączyć się wentylator.
czapaja - Nie Mar 21, 2010 21:10

cesta, nic z tych rzeczy....padł albo którys czujnik albo termostat - tylko ktore z nich?

[ Dodano: Nie Mar 21, 2010 21:10 ]
Remi55, ja mam jeden dwu-pinowy po lewej i jeden dwu-pinowy po prawej pod wężem od intercoolera

szoso - Pon Mar 22, 2010 08:03

czapaja masz obydwa podłączone?
bo u mnie ten pod wężem IC spełnia tylko rolę zaślepki i nie jest podłączony, dopóki nie zdjałem węża myślałem że ten też jest podłączony a tu niespodzianka, sprawdź to u siebie bo powinieneś mieć tak samo

pablom1978 - Pon Mar 22, 2010 09:32

Tam są dwa czujniki, sprawdź czy dochodzi do nich prąd- po kolei z każdego zdejmij wtyk i zmasuj kabelkiem. Po zmasowaniu powinien włączyć się wentylator. Jeśli się nie włączy to prawdopodobnie wina nie leży po stronie czujników. Ja profilaktycznie wymieniłem oba koszt jednego to około 35 zł.
szoso - Pon Mar 22, 2010 09:34

pablom1978 ty masz 600-tkę i masz dwa czujniki bo sprawdzałem dzisiaj u kolegi z forum
400-tka to samo co civic wiec jeśli ja mam jeden to i civic może mieć tylko jeden czujnik a tym bardziej że te czujniki są po przeciwnych stronach chłodnicy, jeden z lewej (podłączony) a drugi z prawej (pełni rolę zaślepki)
patrz na rysunek, ty masz dwa czujniki obok siebie czyli zupełnie inaczej

pablom1978 - Pon Mar 22, 2010 12:09

[ Dodano: Nie Mar 21, 2010 21:10 ]
Remi55, ja mam jeden dwu-pinowy po lewej i jeden dwu-pinowy po prawej pod wężem od intercoolera[/quote]

Czyli wychodzi na to, że silnik jest taki jak w 600

szoso - Pon Mar 22, 2010 12:23

pablom1978 napisał/a:
Czyli wychodzi na to, że silnik jest taki jak w 600

nic z tych rzeczy, zrozum Ty masz inaczej, masz dwa czujniki obok siebie zaznaczone na czerwono niżej na zdjęciu a 400 i Civic mają ten drugi czujnik w miejscu zaznaczonym na niebiesko, popatrz w Rave jak Mi nie wierzysz

Paul - Pon Mar 22, 2010 12:34

Do meritum: Obstawiam termostat. Diesla ciężko przegrzać "bez pomocy" i jak tak się dzieje, to na 99,99% wina termostatu (albo zapchanych węży, ale w to nie wierzę ;p ).
Brak włączeia wentyla i tak trzeba zdiagnozować, ale powód przegrzewania trzeba usunąć przede wszystkim :P
Jeżdże już 8 rok (200 SDi) i NIGDY mi się wentylator nie włączył, bo nie musiał (pomikam używanie klimy) :D

McGAJveR - Pon Mar 22, 2010 12:38

czapaja, Upewniłeś się jak zakładam, że napięcie zasilające wentylator (poprzez czujnik - działający jako wyłącznik) do wspomnianego czujnika dochodzi ?
Skoro jak twierdzisz kable "spadły" to pytanie czy nie "strzelił/y" bezpieczniki zabezpieczające obwód...

czapaja - Pon Mar 22, 2010 18:45

szoso420, co do rozmieszczenia czujników masz 100% racji. Jeśli zaś chodzi o ten drugi czujnik jest on rzeczywiście zbędny, co nie oznacza, że nie przydatny;) Różnią się temp. włączenia wentylatora i w zasadzie wystarcza ten czujnik po lewej. W razie jakby miał się zepsuć zaskoczy ten po prawej;)
Problem został rozwiązany - zapchał się (nie wiadomo jakim cudem) cieńszy wąż biegnący od zbiorniczka do chłodnicy. Dziękuje za pomoc:)