|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214] Napinacz paska rozrządu.
Brisingr - Wto Mar 23, 2010 19:18 Temat postu: [R214] Napinacz paska rozrządu. Mam pytanie, a mianowicie jak sprawdzić jaki napinacz jest w moim aucie ? W sensie manualny czy automatyczny. Jak je rozróżnić ? Chciałem kupić pasek gdyż jest bardzo spękany ale sprzedawca powiedział że muszę mu najpierw powiedzieć jaki mam napinacz. Proszę o szybką odpowiedź bo strach z takim paskiem jeździć.
Pozdrawiam.
sTERYD - Wto Mar 23, 2010 19:21
najlepiej zajrzeć przez górną osłonę paska rozrządu...
jeśli z rolki wystaje łepek śruby mocującej napinacz, to masz automatyczny (szerszy i dłuższy pasek), jeżeli łepek śruby jest schowany wewnątrz rolki, to masz starszy napinacz ręczny (krótszy i węższy pasek)
Szczygus - Wto Mar 23, 2010 19:31
A jaki powinien być naciąg paska? Żeby nie był za luźny i nie przecholować z naciągnięciem
sTERYD - Wto Mar 23, 2010 19:38
jeśli chodzi o autonapinacz to wiadomo
jeśli chodzi o ręczny, to powinien być tylko tak, jak go napnie ta sprężynka tam założona po przekręceniu za koło na wale korbowym... niby delikatnie, ale jak miałem dociśnięte palcem, to mi pompa wody wyła...
lucas202 - Sro Lut 23, 2011 16:52
witam panowie!
nie chciałem zakładac nowego tematu więc pytam tu.
Od paru dni ewidentnie slychac pisk rolki napinacza w moim R214 1,4 16V.
Pasek wymieniany 20kkm temu niestety tylko pasek.
I teraz powiedzcie mi czy mozna wymienic sam napinacz w moim R bez wymiany paska? wiecie $$$ okrojony.
Rozumiem ze w moim R jest napinacz manualny tak? Auto z 97 roku.
pozdrawiam
sTERYD - Czw Lut 24, 2011 00:14
po 20 tysiącach paskowi nic się stać nie powinno. Obejrzyj dokładnie krawędzie przy ząbkach (będą dobrze widoczne tylko na napinaczu, tam gdzie pasek się wywija w drugą stronę) czy nie ma śladów zarysowań, ale jeśli nic złego się nie dzieje z kołami i na napinaczu nie ma jeszcze bicia, to pasek powinien wyglądać jak nowy wtedy jeszcze te 80tys do następnej wymiany powinien wytrzymać
|
|