|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416Si, 1996r, LPG] rozrząd
grisza23 - Wto Mar 23, 2010 20:41 Temat postu: [416Si, 1996r, LPG] rozrząd Mam pytanie.
Chce wymienić rozrząd i chciałbym wiedzieć czy ten będzie odpowiedni:
http://www.allegro.pl/ite..._rover_400.html
ponieważ nie znam się na firmach i chciałbym prosić o ocenę czy warto czy może jakiś inny?
z góry dzięki za pomoc
sTERYD - Wto Mar 23, 2010 21:02
ale Ty jesteś pewny, że chcesz to kupić??
pasek 103 zęby nie powinien do Twojego auta pasować, chyba że masz automat...
Lechos - Wto Mar 23, 2010 21:02
Pasek do Twojego modelu powinien miec 143 zeby. Albo sie kolo walnol albo jakas kucha.
grisza23 - Wto Mar 23, 2010 21:10
Widzisz właśnie dlatego piszę bo nie znam się za bardzo.
A ten: http://www.allegro.pl/ite...95km_103km.html
bo nie wiem trochę jaki mam kupić a mechanik powiedział, żebym odstawił samochód na 2-3 dni do niego to on rozkręci i znajdzie lecz samochód służy mi do pracy i chciałbym jak najszybciej go wymienić.
a to łożysko do lewego koła z przodu pasowałoby?
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=846
Lechos - Wto Mar 23, 2010 21:16
Pasek jest nowszego typu do napinacza automatycznego wiec odpada.
sTERYD - Wto Mar 23, 2010 21:18
łożysko na sto procent
rozrząd też możesz śmiało kupić w tomateam.
co do tego powyżej, to jest jeszcze mała kwestia... on jest do nowszych silników z automatycznym napinaczem... najlepiej sprawdzić organoleptycznie jaki u Ciebie jest zamontowany...
grisza23 - Wto Mar 23, 2010 21:25
To fajnie że łożysko pasuje bo w zwykłym sklepie to jest min 100 zł droższe
czyli kupując w TomaTeam rozrząd powinienem kupić pasek, napinacz i pompę oddzielnie tak bo tam całego kompletu nie widziałem
wiem, że nie powinienem zadawać na forum takich pytań ale jestem ciemny
sTERYD - Wto Mar 23, 2010 21:27
tak.
Ponadto jeśli skontaktujesz się z Tomim, to na pewno doradzi Ci czego potrzebujesz, a czego nie
grisza23 - Wto Mar 23, 2010 21:29
ok na pewno tak zrobię.
Dziękuję wszystkim za pomoc
tezewiusz - Sro Mar 24, 2010 15:35
Paski są dwa zależy jaki masz właśnie napinacz od tego zależy jaki pasek kupić ... też miałem defekt jak rozrząd zmieniałem bo pasek chciałem z poprzedniego silnika wrzucić i niestety okazał się za krótki ze względu przez wiekszą rolkę napinacza
grisza23 - Nie Maj 09, 2010 14:48
chciałem wrócić do tematu z rozrządem, bo wreszcie miałem czas żeby zostawić samochód na wymianę i niezbyt miła niespodzianka - otóż mechanik nie mógł odkręcić głównej śruby za kołem. Ma słabego pneumata a jak brał klucz i rurę to rura wygięła się a śruba nawet nie ruszyła. Nie chciał odkręcać mi jej na hama bo by mógł i urwać i to dopiero byłby problem Podobno często w Hondach i Roverach przykleja się tą śrubę bo mają tendencję do odkręcania. Czy ktoś miał podobnie
i może ktoś wie gdzie znajdę dobrego w Lublinie pneumata (najlepiej 3\4), żeby mi to odkręcili?
sTERYD - Nie Maj 09, 2010 18:18
nie pneumatem, tylko porządny długi klucz i musi być dobrze zablokowane koło zamachowe. Ta śruba tam jest tak mocno zakręcona. i tak ją trzeba potem zakręcić.
grisza23 - Nie Maj 09, 2010 18:56
a nie ma obawy, że ta śruba się urwie bo takie obawy ma mój znajomy mechanik i dlatego nie chciał odkręcać jej kluczem tylko dobrym pneumatem z udarem.
tezewiusz - Nie Maj 09, 2010 20:15
tak jak kolega wyżej napisał porządnie zablokować koło zamachowe śruba jest dokręcana (50nm jeśli dobrze pamiętam) napewno nie jest klejona chyba że już ktoś wcześniej dokręcał bez dynamometra to wtedy się problem robi ...na pewno da radę
POZDRAWIAM
sTERYD - Nie Maj 09, 2010 20:29
tezewiusz napisał/a: | (50nm jeśli dobrze pamiętam) |
a nawet 205 Nm;)
grisza23 - Pon Maj 10, 2010 00:12
ok spróbuję dzięki za pomoc
borsi - Pią Maj 14, 2010 08:40
koledzy czemu niektóre paski maja 143a niektóre 145 zębów ?
i jaki napinacz dobrać.
Czy jest możliwość oryginalnego paska rozrządu jesli na pasku jest znaczek gaes i rover ?
Pompa wody
http://allegro.pl/item101...r_25_45_75.html
coś takiego jaki to jest napinacz....?
Automatyczny nie wiem ...
Posiadam stare części i właśnie jest taki stary napinacz pasek o którym wspomniałem 145 zębów.
ArekL - Pią Maj 14, 2010 23:03
Możliwe, że to jest ten nowy typ napinacza, bo ja w 1.4 K16 miałem inne.
thot83 - Sob Maj 15, 2010 13:53
witam
Z tym napinaczem to jakaś dziwna sprawa i paskami również
Ostatnio wymieniłem w moim roverku głowicę, okazało się że przy okazji muszę wymienić pasek i właśnie ten napinacz.
Ten napinacz z allegro to nowy typ czyli samonapinający i własnie taki miałem w starej głowicy.
Okazało się, że w tej co kupiłem na podmiankę jest inny taki co się napina ręcznie i przez to pasek jest krótszy.
Zakładałem temat na forum odnośnie właśnie tego problemu ale jakoś nikt mi nie odpowiedział. Wygląda na to, że w roverkach były montowane dwa typy głowic w związku z tym i dwa typy pasków i napinaczy
ArekL - Sob Maj 15, 2010 18:02
Ale ten nowy napinacz z nowym paskiem chyba jest zamiennikiem starego napinacza ze starym paskiem?
thot83 - Sob Maj 15, 2010 18:38
No właśnie nie
Ma w innym miejscu mocowanie i nie pasuje do starych głowic. Ja miałem nowy z nową głowicą, która okazała się pęknięta i jak wymieniłem na inną okazało się że ten nowy napinacz do niej nie pasuje i musiałem wymienić także napinacz i pasek
Jak chcesz to mogę Ci sprzedać pasek i napinacz po przebiegu z 30000 km bo mi został i nie mam co z nim zrobić. Stan idealny
polofix - Sob Maj 15, 2010 19:29
glowice sa takie same.sa 2 rodzaje napinaczy i roznia sie wielkoscia kolka,przez co sa roznice w dlugosci paska. jesli masz napinacz z plastikowym kolkiem to masz pasek dluzszy.jesli ze stalowym to jest pasek krotszy.ten dluzszy jest ze 2 mm szerszy,przez co mocniejszy.mam roverka z konca roku 1998 i ma nowy typ,czyli plastikowy i dluzszy pasek.mialem poldka z silnikiem z 1998 r i mial stary typ.czyli z poczatku roku.
borsi - Sob Maj 15, 2010 21:37
sam musiałem to otworzyć wyjąć bo herezje wychodzą.
Jest nowy samonapinajacy pasek .
A koledzy i koleżanki jak wymienić rolkę napinającą pasek od alternatora ( i chyba od wspomagania )
przecież tam nie ma miejsca wogóle ....
polofix - Sob Maj 15, 2010 22:17
o jakie herezje chodzi.my mowimy o pasku rozrzadu.
borsi - Sob Maj 15, 2010 22:23
z paskiem to prosta sprawa od 98 wychodził z 145 zębami szer 26 dł 1160MM
wczesniej 143 zeby
sTERYD - Nie Maj 16, 2010 01:26
ludzie przecież temat napinaczy i pasków w serii K jest rozwałkowany do granic wszechświata...
dwa paski dwa napinacze, napinacze są montowane w głowicach, ręczny śrubą 6mm wspomagany drugą, automatyczny śrubą 8mm, dlatego m.in. nie da się wzajemnie zamienić... różnica w długości pasków wynika z dopasowania do sposobu napinania i pewnie z dostawcy pasków na pierwszy montaż...
|
|